ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آب پاکی وزیر بر دستان مدیران مخابرات؛ نرخ مکالمه تلفن ثابت افزایش نخواهد یافت

طی ماه های اخیر، خبرهای زیادی مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت در رسانه ها منتشر گردید و مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این نرخ ها صحبت هایی را ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طی ماه های اخیر، خبرهای زیادی مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت در رسانه ها منتشر گردید و مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این نرخ ها صحبت هایی را مطرح کردند.

البته این موضوع اصلی اعتراض 55 درصد از سهام داران حاضر در مجمع عمومی سالانه مخابرات بود که سبب شد تا بسیاری از این افراد بابت افزایش نیافتن تعرفه مکالمه تلفن ثابت به هیات مدیره این شرکت انتقاد کنند.

اما امروز وزیر ارتباطات که پیش از این بارها از افزایش متناسب و معقول این تعرفه حمایت کرده بود، با انتقاد از اقدامات مخابرات، آب پاکی را بر دستان مسئولان این شرکت نیمه خصوصی ریخت و از عدم افزایش نرخ تماس با تلفن ثابت خبر داد.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا از جزئیات سخنان وزیر و انتقاداتش نسبت به مخابرات، مطلع شوید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مخابرات ایران در بخش تلفن همراه و ثابت وظیفه توسعه را به عهده دارد و دلیل اینکه شرکت مذکور از انحصار دولت خارج شده، توسعه مبتنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است، اما در زمان واگذاری مخابرات دقت و مطالعات لازم انجام نشده و به همین دلیل خطوط تلفن مبتنی بر سیم مسی در سراسر کشور به عنوان بیت المال به اشتباه واگذار گردیده.

محمود واعظی افزود: این در حالی است که سیم مسی (تلفن) به عنوان سرمایه ملی باید در اختیار تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات قرار گیرد؛ باید هر چه سریعتر این انحصار شکسته شود و استفاده از سیم مسی برای همه شرکت های مخابراتی فراهم شود.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات عنوان کرد: هر چند که تکنولوژی تلفن ثابت تغییر کرده اما میزان توسعه ی زیرساخت های مخابراتی کاهش یافته است. هم اکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از مردم در نوبت دریافت تلفن ثابت هستند و مخابرات هیچ توسعه ای در این بخش نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این شرکت به دلیل آنکه توزیع سود بالایی دارد، به روش دولتی اداره می گردد و به روش خصوصی هزینه می کند و با همه این تفاسیر هنوز هم مشکلات مالی بسیاری دارد. حتی اختلافات در داخل خودشان در عرصه مدیریتی نیز موجود است که باعث عدم بهبود و توسعه این بخش گشته.

اگر تلفن ثابت توسعه نیابد، به هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه نخواهیم داشت

واعظی گفت: پیش از این به مخابرات قول داده بودیم که چنانچه بسته پیشنهادی برای توسعه ارائه دهد و توزیع سود شرکت را پایین بیاورد، سعی می کنیم با وجود محدودیت های دولت در زمینه افزایش تعرفه، مجوز را برای بالا بردن نرخ های مخابراتی بگیریم؛ اما اگر قرار نباشد تغییری در روند کنونی پدید بیاید و توسعه ای داده نشود به هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه نخواهیم داشت.

وی افزود: تاکنون مخابرات پیشنهادی برای توسعه بخش تلفن ثابت کشور نداشته و تنها بسته پیشنهادی افزایش تعرفه را ارائه داده است.

افزایش 30 برابری آبونمان تلفن ثابت در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هم کدسازی در کشور یک خدمت محسوب می شود و نباید آن را جزو کارهای توسعه ای مخابرات قلمداد کرد، گفت: یادمان نرود که همزمان با هم کدسازی تلفن ثابت، تعرفه ها را تغییر دادیم و به طور متوسط آبونمان مشترکان را در شهرهای بزرگ با افزایش 30 برابری، از 300 ریال به 9 هزار ریال (900 تومان) افزایش یافت، اما مدیران مخابرات در این زمینه صحبتی به میان نمی آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • dara

    وزير عزيز خواهشا هم اين انحصار مخابرات رو از اينترنت بر روي فيقر نوري برداره كه بشه از شركت هاي خصوصي سرويس گرفت! همه جاي دنيا انحصار غيير قانونيه و صدماتي كه ميزنه بسيار بيشتر و جبران ناپذير تر از سودشه!

    همين انحصار چقدر باعث شده به رشد جامعه و اموزش و اقتصاد و... صدمه بزنه و فضا براي اشتغال رو كم كنه و غيير از اون بخاطر همين مشكل مردم مجبورن از اينترنت وايرلس استفاده كنن و حجم زياد اين انتن ها بشدت براي سلامتي زيان اوره!

    ايكاش يك توجه منصفانه اي نسبت به اين طلسم فيبر نوري مخابرات بشه ايكاش خبرنگار ها ابعاد زيان هاي اين مسئله رو روشنتر كنند.

  • hadi

    اقای واعظی اگه مردی انحصار مخابرات روی فیبر نوری را بردار اونوقت هنر کردی نه با این حرفایی که دو روز اعتبار داره

  • amin

    چرا تایید نمکنید نظرمو؟؟؟
    این چه وضعیه؟؟

  • ali

    کارد به استخوان رسیده بسه دیگه

  • Mohamadreza

    منو اين همه خوشبختي محاله محاله !

  • Amc1

    کاش یکی هم پیدا میشد جلو افزایش این نرخ اینترنت رو میگرفت. اینترنت 512 کیلوبایت ما که ماهی 30ت بود شده 90 تومن آخه یعنی چی این مسخره بازیا

  • maket_bivatan

    نه انگار اینا کمشون نیست خب اگه پول ندارن گلریزان کنیم براشون دیگه دم به ثانیه نق زدن وبهونه گرفتن چیه؟

  • SAEED DASTMARD

    این آقای واعظی از تمام وزیرای ارتباط قبلی بسیار فعال تر بوده خدا خیرش بده.

    • یک مخابراتی

      با سلام
      متاسقانه با این کار مخابرات بزودی نابود خواهد شد و تمامی این کار ها برای این است که مخابرات را از چنگ دولت درآوردند و آنها با این کار دارند انتقام میگیرند و می خواهند مخابرات را ورشکست کنند.

    • iPooya

      خيلي هم دستشون درد نكنه ايشون فيلترينگ هوشمند آوردن
      نامحدود ها رو برداشتن ، ساعت شبانه رو حذف كردن ، وايبر ، كيك ، اينستا رو فيلتر كردن (سرعت افتضاح از طرف ايران) ، گرون شدن اينترنت هاي موبايل

      • sina

        خیلی هم دستشون درد نکنه ایشون فیلترینگ هوشمند آوردن
        قرار بود فیلتر کنن به کل ولی ایشون بجای فیلتر از بیخ و بن فیلترینگ هوشمند اوردن که بین بد وبدتر بد بهتره
        نامحدود ها رو برداشتن
        نامحدود یا باس برا همه کشور باشه یا هیچکی مگه شهرهای دیگه مالیات نمیدن مگه خونه پایتخت نشینا رنگین تره؟

      • احمدM2

        اقا به این راحتی پاتونو رو حق نزارید
        درسته هیچ کدوم کارکن نیستند اما یکی هم که سعی میکنه وضعیت رو بهتر کنه با این نوع صحبت مایوس میکنید
        اولا فیلترینگ هوشمند جزء طرحهای دولت قبله نمیتونست که بعد از اینهمه هزینه و اصرار مجلس جلوشو بگیره
        نامحدود از چندسال پیش فقط تو تهران ارائه میشد و این یه تبعیض مگه خون تهرانی ها رنگین تره؟؟؟خوب کرد برش داشت یا همه داشته باشد یا هیچ کس
        وایبر و کیک و .... اگه به سرنوشت وی چت دچار میشد خوب بود؟؟برید خدا رو شکر کنید نزاشتن کلا درشو ببندند شما انگار همه چیز رو فراموش کردی
        اینترنت موبایل هم نرخ ازادش اتفاقا ارزون شد اما بسته ها که دیگه دست وزیر نیست خود اپراتور ها دزدن قیمت رو زیاد میکنند
        در مورد ساعت شبانه با شما هم عقیدم کار بسیار اشتباهی بود
        ----------
        من نمیخام دفاع بیخود بکنم اما همونقدر که انتقاد میکنید نقاط قوت هم باید دیده بشه نه فقط اشتباهات

      • Arashx12

        البته نباید فراموش کرد که فیلترینگ هوشمند در دولت دهم کار میشده و در دوران ایشون فعال شد فقط :)

  • SAEED DASTMARD

    دمش سرد رئیس مخابرات از این تریبون صمیمانه اعلام میکنم هر چی تا الان از حق این مردم خوردی کوفتت بشه.

مطالب پیشنهادی