ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریاست ایسوس: ویندوز برای تلفن های هوشمند برتری در قیاس با سایر پلتفرم های مشابه ندارد

در آینده ای نزدیک و طی سال جاری قرار است مایکروسافت ویندوز ۱۰ را بر روی گستره وسیعی از ابزارها از جمله تلفن های هوشمند نیز عرضه نماید. این سیستم عامل جدید از همین الان ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در آینده ای نزدیک و طی سال جاری قرار است مایکروسافت ویندوز ۱۰ را بر روی گستره وسیعی از ابزارها از جمله تلفن های هوشمند نیز عرضه نماید.

این سیستم عامل جدید از همین الان هواداران متعددی را در بین کاربران پیدا نموده و البته بسیاری از همکاران تجاری ساکنین ردموند نیز دیدگاهی مثبت نسبت به آن دارند، هر چند که برخی از این همکاران نظری متفاوت داشته و بر این باور هستند که حداقل ویندوز ۱۰ برای اسمارت فون ها بهترین گزینه ی ممکن نخواهد بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا وب سایت Mashable اخیراً مصاحبه ای داشته با Jonney Shih که عهده دار سمت ریاست در کمپانی بلند آوزه ایسوس است. آقای Shih باور دارد برتری ویندوز در این امر خلاصه می گردد که می تواند بهره وری در امور مختلف را در کنار قابلیت های مرتبط به سرگرمی به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار دهد، البته او در مورد پلتفرم ردموندی ها برای تلفن های هوشمند چندان هیجان زده نیست و با ذوق و شوق در موردش حرف نمی زند.

وی در بخشی از اظهارتش ذکر نموده که اگر بخواهد "بی پرده سخن بگوید" باید ذکر کند که ویندوز بر روی اسمارت فون ها در قیاس با سایر گزینه های موجود (اندروید و iOS) حرف چندانی برای گفتن ندارد. ناگفته نماند که همین اظهار نظر سبب گشته بسیاری از منابع خبری گمانه زنی کنند که ایسوس در آینده ی پیش رو احتمالاً تمایلی برای تولید و عرضه موبایل های ویندوزی نخواهد داشت یا حداقل به زودی اینکار را انجام نخواهد داد.

آنچه آقای Shih به آن اشاره دارد کاملاً نشان دهنده این است که چرا کمپانی متبوع وی علی رغم تولید انبوهی از ابزارهای ویندوزی همانند لپ تاپ ها، دیوایس های هیبریدی و تبلت ها هرگز به سمت تلفن های هوشمند تحت این پلتفرم نرفته.

کسب و کار اسمارت فون های ایسوس حتی بدون راهکارهای نرم افزاری اهالی ردموند هم روزگار خوشی را از سر می گذارند. موبایل کمپانی مذکور موسوم به ذن فون که اخیراً در آمریکای شمالی نیز عرضه شده تا کنون موفقیت های بسیاری را نصیب خود نموده و فروشی مطلوب داشته است.

مدل ZE551ML تلفن هوشمند ذن فون ۲ تنها ۲۹۹ دلار قیمت دارد در حالیکه مشخصه های قدرتمندی همچون نمایشگر ۵.۵ اینچی (با رزولوشن ۱۰۸۰P)، پردازنده ۶۴ بیتی اتم اینتل، ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی را در خود جای داده است و البته آنطور که از شواهد بر می آید دور از ذهن به نظر می رسد که در آینده شاهد موبایلی تحت ویندوز و با قابلیت های اینچنینی باشیم که قیمتی ۳۰۰ دلاری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • مسعود

    من گوشیم s5 یعنی اندرویده. جدیدا این تبلت هایه دو سیستم عامله (اندروید و ویندوز 8.1) رو دیدم و خوشم اومد یدونه chawi i8 خریدم که با گمرک 500 در اومد. ماکروسافت روی تبلت هایه ویندوزی جدید ویندوز 8.1 اورجینال(home ) رو پیاده سازی کرده و دقیقا همون سیستم عامل پی سی هست که قراره به 10 هم اپ بشه. چون قیمت پایینی داشت انتظار خاصی نداشتم ازش ولی در یک کلام فوقالعادس...... محیطه ویندوز که دقیقا همونه یعنی تمام نرم افزارهایه پی سی رو توش اجرا کزدم به راحتی. محیط اندروید هم فوق العادس توش به طوری که با اینکه بنچمارک گوشیم 42000 هست و این 32000 ولی فرقی باهم ندارند اما وقتی از محیط اندروید به ویندوزش میایید تو یک کلام از سرعتش شگفت زده میشید...... اینا رو گفتم که بگم اگه ماکروسافت ویندوز فون رو بیخیال شه و بتونه عینه این تبلت ها سیستم عامل ویندوز ارجینال رو برا گجت هایه کوچک بهینه کنه نه از لحاظه اپلیکیشن مشکلی خواهد داشت نه از لحاظ رقبا که در حده ویندوز اورجینال نیستن هنوز. البته مشکلاتی هست تو ویندوز ارجینال که مثلا اپلیکیشن ها پر حجم هستن و اینکه انتظار اجرایه گیم هایه کامپیوتر رو ازش دیگه نداشته باشید. برایه بازی از قسمت اندرویدش استفاده می کنم که تاپترین نرم افزار ها و گیم ها رو بدون کوچکترین لگ اجرا می کنه(رو ultra). یه نکته باحال: میزان رم تو اندروید 1.8 هست که 900 مگ ازاده ولی تو ویندوز 2 گیگ هست که 1.5 گیگ کاملا ازاده و حتی میتونید گیم هایه سبک پی سی روتوش اجرا کنید. الان من فقط از گوشیم دوربینش رو استفاده می کنم و کامپیترم که به روز هم هست بیکار افتاده و همش تو تبلتم. تو یک کلام عالیه کاش همچین گوشی هم بزنن.(شنیدم کمپانی فوق العاده الفون رو پرچمداره بعدیش میخواد بزنه که عالی خواهد شد)

  • مرتضی توسلی

    نمیشه کامل قضاوت کرد...
    استور ویندوز موبایل ،استور یک سال پیش نیست...
    بازار سیستم عامل ها هم بازار ۹ سال پیش نیست...
    ...
    بیشتر مشکلات وینفون از تغییر هسته اون از هفت به هشت بود،تعداد زیادی اپ از دست داد و ...
    ...
    بازهم پتانسیل رشد را خواهد داشت اما عادلانه فکر کنیم سخت هست کارش،کاربرها غیر از گیک ها و حرفه ای ها به اندروید و آی او اس عادت کردند و رفتن به محیط جدید سخته براشون...

    • مرتضی توسلی

      مایکروسافت دست به هرکاری بزنه ،رقبا واکنش نشان میدند...شاید بدونید که مایکروسافت بیشترین مقدار درآمد از تبلیغات رو به توسعه دهنگانش میده،خب سیاستی که توسعه دهندگان سیستم عامل های دیگه را وسوسه می کنه اما داستان جایی جالب میشه که گوگل توسعه دهنده هارو زیر فشار میگزاره و میزان درآمد رو کم می کنه...این یک اهرم فشار هست...
      ...
      ویندوز بهترین مکان برای ایده های ناب و شرکت های تازه کار هست...بلو،کازام و... توسعه دهندگان با استعداد(مخصوصا از ایران که چندتا از اپ هاشون رنک یک دسته بندی های استور هستند و با کیفیت عالی)...
      ...
      و در آخر این کامنت امید مایکروسافت در این شرایط رقابتی و تبلیغاتی باید به رشد حلزونی باشه،ویندوز ۱۰ فقط موتور محرک جدید هست...نه سن اندروید و آی او اس را داره و نه امکانات اون هارو ،تنها امید وین ۱۰ موبایل ذهن خلاق مایکروسافت و توسعه دهندگانش(تمام کاربران وین) هست...

  • Amir KH

    میخوام بدونم این دوستانی که اینهمه وینفون رو میکوبن خودشون چقدر تا حالا با یه گوشی ویندوزی کار کردن؟؟؟؟ من لومیا 920 دارم و به جرعت میگ از لحاظ نرم افزاری اون رو به پرچمداران اندرویدی ترجیح میدم، نه بخاطر اینکه لومیا دارم نه، چون این سیستم عامل رشد سریعی رو پیش گرفته و از نظر سیتم عامل، تاکید میکنم سیستم عامل نه اپ های جانبی برتری داره به اندروید و تمامی قابلیت ها رو داره (در ویندوز 10 موبایل) و یکپارچه سازی که داره انجام میشه هم به مشکل اپ های جانبی رسیدگی میکنه. اینکه چون اکثرا به سمت اندروید میرن و شرکت ها هم به دلیل سود بیشتر به سمت اون میرن دلیل نمیشه که اونسیستم عامل بهتره. 90% مردم دنیا حتی نمیدونن چی می خوان از گوشیشون و فقط میان و با توجه به نظر بغیه گوشی میخرن و همین باعث روی بورس رفتن بعضی برند ها میشه. الان اگه بخواید به کسی مشاوره خرید بدید و بهش بگین چه امکاناتی مد نظرته یا سکوت میکنه یه میگه استفاده عادی و نهایت انتظار اکثریت تو ایران وایبر و ... هست و به امکاناتی مثل دوربین و مرورگری و بازی و ... تاکیدی ندارن و میگن ترجیحا این امکانات رو داشته باشه. خیلی از کسانی که از پرچمداران سامسونگ و اپل استفاده میکنند، با یه گوشی 500 تومنی هم میتونن همون کار ها رو انجام بدن و فقط به واسطه تبلیغات و برندینگ این گوشی هارو خریدن

    • soroush KH

      کاملا موافقم.
      البته همه که دیگه اینطوری نیستن D-;

    • Mohammad Reza

      من متوجه نشدم،با قسمت دوم نظرتون موافقم اما نفهمیدم چرا ویندوز رو ترجیح میدین.من بیش از یکسال با 520 کار کردم با گوشی هم رده ی اندرویدیش هم زیاد کار کردم.توی پرچمدار ها که کلا گوشی های مایکروسافت جلوی اندرویدی ها جز توی دوربین حرفی ندارن که بزنن(الیته توی این مورد هم گوشی های اندرویدی به حد خیلی خوبی رسیدن مثل S6 و G4)،توی پایین رده ها هم که این همه از 520 تعریف شد ولی همش الکی بود.توی میان رده ها هم وقتی Moto G هست چه نیازی به ویندوز هست؟؟
      در کل نظرم در تایید صحبت مدیر ایسوس هست و این که نفهمیدم شما چطور ویندوز رو برتر دونستید.دلیل برتری اندروید رو این دونستید که کاربرا میرن سمتش و شرکت ها به خاطر سود میرن سمت اندروید؟یعنی واقعا دلیل موفقیت اندروید فقط همینه؟

      • مرتضی توسلی

        میا رده های ویندوز فون بخاطر هماهنگی با سخت افزار و استفاده از DX در gui تجربه نرم و روان رو عرضه می کنند...از نظر مدیریت رم هم عالی هستند...دوستانی بوندن که بیشتر از ۱۰۰ اپ نصب کردند و کندی ندیدند...

        • Mohammad Reza

          من اغراق نکردم اگر بگم سر این 520 تا مرز دیوانگی رفتم.اینا همش حرفه.بله درسته من هم هفته ی اول اسفالت 8 رو بدون مشکل بازی می کردم ولی الان سر 2048 هم با لگ رو به رو میشم.حرفی که در مورد اندروید زده میشد دقیقا در ویندوز شاهدش بودم.(کند شدن تدریجی)

          • مرتضی توسلی

            دوستان من هم حدود یکسالی میشه که لومیا ۵۲۰ دارند،تابحال مشکلی از لحاظ اپ و بازی براشون پیش نیومده به چشم دیدم دوست عزیز...

  • xoder

    اپل خودش هم سخت افزار رو میسازه هم نرم افزار رو و به خاطر این کارش و هماهنگی این دو بخش میتونه سرعت اجرای سیستم عاملش روی سخت افزار رو بالا ببره و تا حد امکان از اشکالات سخت افزاری جلو کنه و بخش تولید سخت افزار و نرم افزارش در تعامل با یکدیگر هستند!
    و به خاطر همین هم هست که سرعت iOS این همه زیاده و کمتر هنگی رو روی این سیستم عامل میبینیم
    گوگل شرکتی هست که سیستم عاملی محبوب رو عرضه کرده ولی به خاطر این که نه خودش گوشی میزنه(بخش تولید سخت افزاری نداره) و قسمت بخش توسعه نرم افزار این شرکت در تعامل با سخت افزار نیست سرعت اجرای اون کمتر از بقیه سیستم عامل ها هستش...
    و شرکت هایی (نظیر شرکت چینی) پس از عرضه نسخه های اندروید اون رو میارن برای خودشون با تغییر ظاهری و پوسته استفاده میکنن و غافل از اینکه سیستم عامل تولید شده شرکت گوگل میتونه نهایت استفاده از سخت افزاری رو که تولید کردن ببره یا خیر
    و برای همین هم هست که میبینیم هر روز به رم گوشی های اندرویدی اضافه میشه :))) چون باید دو بخش توسعه سخت افزار و نرم افزار با هم در ارتباط باشه !
    گوگل گوشی موبایل عرضه میکنه بله ولی نه به ساخت خودش و با امکان سفارش به شرکت های دیگه گوشی به اسم خودش میزنه !
    و این دلیلی هست که هنگ زیادی رو اندروید مشاهده میشه(زیاد یعنی بیشتر نسبت به سیستم عامل های موبایلی دیگه)

    ولی از وقتی که مایکروسافت کنترل ساخت سخت افزاری نوکیا رو به دست خودش گرفته و امکان تعامل همکاری و هماهنگی سازندگان سخت افزار و نرم افزار در شرکتش هست میتونه نهایت بهره وری از سخت افزار رو برای سیستم عاملش به ارمغان بیاره...
    و از لحاظ سرعت اجرای سیستم عامل روی سخت افزار به نزدیک شرکت اپل بیاد و شاید هم روزی جلوتر بره !(به دلیل اینکه اپل چندین سال تجربه بیشتر رو در این زمینه داره)

    با عرض پوزش از درد آوردن سرتون و سخنی خیلی دراز کل منظورم اینکه بخش موبایل مایکروسافت چون به دلیل امکان تعامل با بخش توسعه نرم افزاریش هر روز پیشرفت میکنه و روز به روز از مشکلات سیستم عاملش روی سخت افزارهای تولیدیش کاهش میده! کاری که گوگل نمیتونه انجام بده!

  • DE3

    اخه کسی نیست بهش بگه نادون اگه ویندوز نبود الان اصلا ایسوس وجود خارجی داشت که تو بخایی مدیر عاملش باشی؟
    انقدر از ادم های دو رو بدم میاد که الان به خاطر این که گوشی هاشو بفروشه داره دستمال کشی گوگلو میکنه

    • BOZORG#

      چه ربطی داشت؟ ویندوز نبود یه سیستم عامل دیگه پادشاهی میکرد !!! هر قراردادی منافع دو طرفه داره . مایکروسافت صلواتی به کسی سیستم عامل نمیده

  • Alireza

    ویندوز 10 رو من روی PC نصب کردم ، خیلی بد بود ، شاید دلیل اش اینکه نسخه ازمایشی بوده ، اما خوب من که خوشم نیومد ، مترو ویندوز 8 خیلی بهتره.

    سیستم تنظیمات جدید ویندوز 10 هم خیلی مضخرفه ، همون قدیمیه بهتر بود.

  • abolfazl_eslami

    اقایون یک سوال زمانی که سامسونگ وارد گود شد کسی باورش میشد بشه کابوس اپل پس هیچ وقت هیچ شرکتی رو دست کم نگیرید مایکروسافت جایی نمی خوابه که زیرش اب ییفته پس زود هنگام قضاوت کردن هم خیلی غیر منطقی هستش درسته که ویندوز از رقیباش عقبتر هستش ولی زمان همه چیز رو تغییر میده همونجور که ویندوز 10 روش مایکروسافت رو داره تغییر میده پس اینقدر غصه نخوردید بقول بچه ها ین رقابت ها به سود ماست

    • عـــامـروفـسـکی

      سامسونگ تو چند سال شد کابوس اپل ، نسخه اول گلکسی اس ، 6 سال قبل معرفی شد و تا گلکسی اس 6 شد کابوس اپل ، لومیا 920 اولی پرچمدار ویندوز 8 بود (اگر اشتباه نکنم )4 سال قبل معرفی شده آیا تو این 4 سال کابوس شرکتی شدن ؟ همینه اینا در حالیه که سامسونگ از اس2 و اس 3 رو به بالا چشم به درصد همه شرکتا داشت و الان میبنی گوشیاش تو هر دوره بهترین اندرویدی زمان خودشون بودن چه اس 5 زشت ، چه اس 4 و چه اس 6 معرکه

      • mm98

        گلکسی از اندروید ی استفاده میکرد که موفقیتش تا حدودی تضمین شده بود.چند سال بود که htc گوشی اندرویدی میزد.
        تازه سامسونگ شروع کرد.
        از زمان s2 هم شد کابوس.
        گرچه من فقط s2 s3 s6 رو دوست داشتم.
        ولی ویندوزفون اولین سری بود و روی 920 قرار داده شد.
        به هر حال 920 از نظر سخت افزاری خیلی خوب بود.

      • abolfazl_eslami

        بعضی شرکت ها دیر از خواب بلند میشن ولی تو این چند تا بیلد مایکروسافت من خیلی چیزها دستم اومد از زبان جدید طراحی مایکروسافت که خیلی هاتون ندیدید خوشم اومد حتی می تونم بگم شاهکاره نو اوری هایی که در یونیورسال و کونتینیوم وجود داره و از همه مهمتر مایکی داره تلاش میکنه که روحی رو درون ویندوز بوجود بیاره از حالت خشک بودن بیرون بیاره بعدشم همه شرکت ها فراز و نشیب دارن هیچ وقت نمی تونی بگی شرکتی همیشه تو گود میمونه اینو بدون ما داریم درباره مایکروسافت صحبت می کنیم همونجور که تونستن افتضاح ویستا رو جمع کنن اینم می تونن

      • xoder

        سامسونگ مثل مایکروسافت در زمینه تولید گوشی های موبایل اول جاده نیست و تجربه هایی رو از اشتباهات پیشین خود داره و با استفاده از بازخورد کاربرانشی میدونه کاربران چی رو دوست دارن و چی رو نه !
        تو برتری یه محصول قسمت سخت افزاری(و قدرت سخت افزارش) میاد کمبود بخش نرم افزاریش رو جبران میکنه! یعنی اندروید ...برای گوشی 3 4 گیگ رم میزنه! ولی نه تو اپل این رویه هست نه تو ویندوز فون !
        ولی مایکروسافت تازه اول جاده هست و چند سالی طول میکشه که بشه کابوس شرکتی ! و یک سال هنوز نگذشته که اولین گوشی شرکت مایکروسافت عرضه شده باشه !
        نوکیا که نرم افزارش رو خودش نمیزد !

        • Amir KH

          عزیزم نوکیا از موقعی که ویندوز میزد مستقیما هدفش ویندوز بود نه اندروید یا IOS که بگیم الان تازه دارن هماهنگ با ویندوز میزنن و همون سازنده ها و مهندسا الان دارن برای مایکروسافت کار میکنن پس نگید تازه کارن.

          • xoder

            گفتن تازه کار برای بخش سخت افزار درست نیست ! و قبول دارم که همون سازنده ها برای مایکروسافت دارن گوشی میزنن ولی هرچی باشه برای مایکروسافت تازه هست و بخش ریاست و طراحی خود مایکروسافت هست و این بخش تجربه ای در تولید و گرفتن تصمیم نهایی برای ساخت موبایل رو نداشته و تازه شروع کردن برای هماهنگ کردن نرم افزارشون با سخت افزاری که میزنن
            و تا قبل از این امکانش نبود که این دو بخش بتونن با هم هماهنگ کار کنن کاری که تو شرکت اپل اتفاق میافته...
            قبل از این مایکروسافت سیستم عامل رو میزد و توانایی تغییر سخت افزار رو برای هماهنگی بهتر با سیستم عاملش نداشت که الان داره و از سخت افزای استفاده میکنه که نهایت کارایی رو برای نرم افزارش(سیستم عامل گوشی) داشته باشه...
            هماهنگی بخش نرم افزار و بخش سخت افزار میتونه خیلی ثمره بخش باشه
            در ضمن منظورتون رو از "نه اندید یا آی او اس که بگیم الان تازه دارن هماهنگ با ویندوز میزنن "
            نفهمیدم منظورتون از این جمله رو !؟ یعنی این دو پلتفرم دارن با ویندوز هماهنگ میزنن ؟

  • xoder

    ناگفته نمونه که مایکروسافت قصد آوردن ویندوز 10 رو به اشیا و گجت های کوچیکتر رو داره که هیچ پلتفرمی تا به امروز جرات این کارو نداشته ...
    جدا از اندروید ور که بحثش جدا هست و نمیشه تو این مقوله مقایسه کرد ولی ویندوز 10 توانایی اجرا روی رسپبری 2 رو داره
    و تا چند سال آینده خواهیم دید که بر روی اکثر دستگاه های کوچیک و بزرگ ویندوز قالب خواهد اومد !
    درآمد برنامه ها ی پلتفرمی ویندوز از بقیه پلتفرم ها بیشتره ... (در مقایسه با بیشتر سیستم عامل های گوشی و کامپیوتر)
    یه شرکت برنامه نویس پلتفرم ویندوز قطعاً درآمدش از شرکت برنامه نویس(با همون تعداد کارمند) گوشی موبایل بیشتره
    و وقتی که یه شرکت برنامه ای رو برای کامپیوتر مینویسه با ویندوز 10 و قابلیت جدیدش با یکم تغییر میتونه همون برنامه رو بر روی گوشی های موبایل هم بیاره ! که به نظر من این تفاوت بزرگی هست
    و شرکتی که هم برنامه سیستم عامل کامپیوتر رو میزی میده و هم برنامه موبایل قطعاً از این پلتفرم استقبال میکنه چون با خرج و هزینه خیلی خیلی کمتر میتونه برای هر دو پلتفرم برنامه عرضه کنه و مجبور نیست برای موبایل از صفر کدنویسی کنه و هزینه اون بخش از توسعه برنامه نویسی شرکت بالا بره !

    شرکت SAP بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا اکثر برنامه هاشو برای ویندوز نوشته نه اندیورد نه iOS نه کروم نه او اس یکس :)
    که با ورود ویندوز 10 و امکانی که بالا خدمتتون عرض کردم با کم کردن هزینه کد نویسی برنام هاش رو روی یه پلتفرم میاره...

    سرعت رشد اندروید فعلاً تو بازای گوشی ها از بقیه پلتفرم ها جلو هست ولی این رویه چند سال به طول نخواهد انجامید
    چون مدیر جدید شرکت مایکروسافت با تحول مدیریتی قطعاً فکر این هست که محصولات خودش رو متمایز کنه و این عمر در چند سال اخیر روی خواهد داد!

    • Mr. Android

      شما نسخه های مختلف ویندوز 10 رو دیدید ؟؟ شما نمیتونید windows 10 Iot رو با windows home یکی بگیرید و بگید ویندوز 10 که روی PC کامل لود میشه روی رسپری هم بالا میاد . windows iot در واقع میشه گفت ترکیب windows rt و win embedded هستش ، یک دهم امکانات وین هوم رو نداره و توانایی اجرای exe هم نداره . ویندوز 10 موبای همل هیچکدوم از قابلیت های windows10 home رو نداره. ویندوز هنوز هم گسسته هستش مثل قبل و نسخه های مختلفش تفاوت های ریشه ای دارن هنوز هم مثل قبله. اینکه بیایم اسماشون رو یکی بگیریم و اونو یک پلتفرم کامل و یکتا در نظر بگیریم ظلم به کونیکال کردم که این طرح رو به صورت کاملا واقعی در اوبونتو اجرا کرده .
      بازار برنامه نویسی PC فکر میکنم 30 سال هستش در امد زا بوده اونوقت شما میای با بازار برنامه نویسی اسمارتفون که شاید هفت هشت ساله پا گرفته قیاس میکنی ؟؟

      • xoder

        دوست عزیز من تمامی نسخه هاشو ندیدم و منتظرم تا تابستون بیاد استفاده کنم ! ولی ورژن IOT رو دیدم و نصب هم کردم روی رسپبری پای 2 و خیلی هم سرعتش نسبت به سخت افزاری که داره خوبه ! شما نباید این رو با ورژن های پی سی مقایسه کنید...
        و شما نباید انتظار امکانات ورژن پی سی رو ازش داشته باشین !
        ولی میتونین با ویژوال استودیو براش برنامه بنویسین ....
        از API های ویندوز استفاده کنید ...
        حتی میشه با Remote Desktop وارد دستگاه شد از کامپیوتر خود!
        در ضمن توانایی اجرای فایل exe رو هم داره !
        http://j.tlns.be/2015/02/04/getting-started-with-the-raspberry-pi-2-for-net-developers/
        کسی نگفته که برنامه هایی که برای ویندوز پی سی هست میشه روش اجرا کرد ولی در آینده با ویژوال استودیو جدید میشه برنام ههارو با کمی تغییر روی win 10 IOT هم اجرا کرد
        چون از دات نت فریمورک استفاده میکنه :)
        نمیدونم چطور ورژن موبایل نیومده و ورژن آلفا پی سی نیومده شما میگین: "ویندوز ۱۰ موبای همل هیچکدوم از قابلیت های windows10 home رو نداره"
        !؟؟ هنوز نیومدن شما چطور ویژگیهای این دو رو دیدین و به این نتیجه رسیدین !؟ و فقط حدس میزنین !
        در ضمن فعلاً همه نسخه های ویندوز یکی نیست و نمیشه یکی در نظر گرفت ولی هسته همشون یکی هست ! و خیلی انعطاف پذیر هستن...
        و این معلومه که تفاوت هایی تو نسخه ها هستش !
        چون امکاناتی رو که ورژن PC داره رو نمیشه رو IOT گذاشت !
        و نمیشه همشون رو به امکانات ورژن IOT اختصاص داد...
        و هر کدوم امکاناتش متفاوت هست مهم اینکه هسته همشون یکی هست و میشه با یه کد برای همشون برنامه نوشت و کمپایل کرد !
        که اندروید این قابلیت رو نداره
        کامپیوتر های میزی گستره زیادی از نرم افزار هارو شامل میشه و قیمت اینگونه نرم افزار ها معمولاً خیلی بیشتر از برنام های موبایل هست و به نظر من 30 سال هم از امروز بگذره باز هم این تفاوت قیمتی در درآمد برنام ههای این دو پلتفرم رو خواهیم دید!
        گروه برنامه نویسان بیشتر سعی میکنن سراغ پلتفرمی برن که درآمدش بیشتره ! و کمتر شرکت بزرگی هست که فقط سراغ موبایل بره و سمت ویندوز نره :)
        و سن این دو پلتفرم فرقی به حال نمیکنه چون استفاده مصرف کننده از هر کدوم مشخصه و امکانات هر دو با هم فرق میکنه و نیازی که به برنامه های پی سی هست رو برنامه های موبایل نمیتونن براورد کنند...

      • Amir KH

        عزیز نرم افزار های یونیورسال به یه سورس کد اجرا میشن اون مشکل اجرای فایل های exe هم رو موبایل حتی اگه قابلیتشو بگذارن نمیشه چون برای مثال اسنپدراگون 810 نمیتونه این رو اجرا کنه و مطمئن باش بزودی با ورود چیپ های اینتل به بازار موبایل اونم میشه. اینی که شما گفتی مشکل سخت افزاری داره نه نرم افزاری
        چون قرار دادن چنین چیپ هایی تو موبایل هنوز توجیه اقتصادی نداره برای شرکت ها.

    • دونباله رو

      چی کار کردی تایید شد؟

      • xoder

        جانم ؟ چی رو چیکار کردم که تایید شد؟ s-:

        • دونباله رو

          کامت های بلند خیلی دیر تایید میشن

          • غلامرضا

            با سلام استاد ایشون حقیقت را نوشته کامنت های بلند بی منطق تایید نمیشود وقتی واقعیت را بنویسی مسئولین سایت که بنوعی تخصص دارند واینکاره هستند نمیتوانند مخالفت کنند.فقط همین

          • xoder

            آره خب ! ولی من شانس داشتم که زودتر تایید شد ! کار خاصی نکردم

  • بهمن

    همیشه هر زمان احساس خطر کنن مدیران از به وجود اومدن رقیب شروع به کوبیدن میکنن .
    ios هم زمان پیدایش مورد تمسخر بالمر قرار گرفت ولی مدیریت درست اپل الان گویای همه چیزه .
    حتی زمانی که جاوا و سیمبین سلطان گوشی ها بودن مدیر اون زمان نوکیا اندروید رو مورد تمسخر قرار داد .
    الان هم نوبت ویندوزفون شده .
    تعیین کننده ترین عامل مدیریت هست که ساتیا نادلا به شدت امیدوار کننده هست نحوه مدیریتش و سیاست گذاریش !

    • Mr. Android

      اینا یه فرقی دارن فرقشون هم اینه که همون اول که اومدن گل کردن ولی وینفون 3 ساله اومده و ما هر روز این حرفا رو میشنویم
      استدلال باید منطقی باشه نه متکی به احتمالاتی که قبلا رخ داده.

      • hooman

        دوست عزيز آي او اس و اندرويد موقع ورود به بازار رقيب سرسختي از لحاظ قدرت و كارايي و امكانات نداشتن ، براحتي بازار رو قبضه كردن ، و من معتقدم بخاطر عدم وحود چنين رقيب قدرتمندي ، خيلي آهسته و به دغدغه شروع به تكامل كردن ،
        ويندوز با وجود اين دو رقيب سرسخت مجبور به تكامل سريع و پيشرفت نسبت به اونها خواهد شد ، اين اجبار بقيه رو هم مجبور به ارتقا مي كنه .
        به وين فون خيلي اميدوارم ،
        وجود يه پرچم دار با ويژگي هاي منحصر بفرد براي ويندوز فون واقعا لازمه

    • مصطفی فراهانی

      فکر نکنم ایشون از پیشرفت ویندوز احساس خطر بکنه با توجه به تولید محصولاتی مثل ترنسفورمر های ایسوس و All in one های هیبریدیشون برعکس استقبال هم میکنه ، ایسوس سخت افراز تولید میکنه چه دلیلی داره که بخواد ماکروسافت رو بکوبه

      • اشکان

        چه ربطی داره به بخش دسک تاپ و لپ تاپ ویندوز؟ ایشون بخش موبایل رو گفته. انور براش ویندوز سود آوره، دلیلی نداره بگه، ولی اینور داره گوشی اندرویدی میزنه، ویندوز پیشرفت کنه براش فایده ای نداره... دلیلش هم خب واضحه همونطور که گفتم، چون خودش گوشی های اندرویدی تولید میکنه.

        • مصطفی فراهانی

          خوب تولید کنه شرکتهای سخت افزاری که از نرم افزار و سیستم عامل پول در نمیارن که بخوان یکی رو بکوبن و دیگری رو بالا ببرن ، قطعا ایسوس هم وقتی ببینه زمینه و شرایط فروش ویندوز فون براش میتونه مهیا باشه همچین موبالی هم می زنه . جالبه که یکی از دوستان کلا از قضیه وینفون خارج شده و مزایای ویندوز جدید رو روی دسکتاپ و لپ تاب رو بیان کرده ، شخصا بجز ویندوز هیچ OS رو برای دسکتاپ نمی پسندم و اصلا IOS , Android برای دسکتاپ ساخته نشدن که بخوایم روش نظری بدیم و البته 100% ایشون هم شرایط و منافع شرکتش رو در نظر گرفته و هم قطعا از من بیشتر در مورد قابلیت های سیستم عامل ها منابع اطلاعاتی داره ، فکر کنم مدیر عامله

          • اشکان

            ولی الان که گوشی ویندوزی نزده! اگه الان بخواد از ویندوزفون تعریف کنه اولا ملت شاکی میشن که پس چرا نزدی؟ دوما دیگه گوشی های اندرویدی این کمپانی رو نمیزنن. ایسوس کلی رو اندروید هزینه کرده، شخصی سازیش کرده، کلی آدم نیشستن دارن هی برای آپدیت ها برنامه ریزی میکنن، دستگاه های اندرویدی میسازن، دیوونه ست مگه بیاد از چیزی که براش ضرر میاره حرف بزنه؟ ایسوس هروقت ویندوزفون زد مدیر عاملش میاد در مدح و ستایش ویندوزفون سخنرانی میکنه!

    • امیر پارسا

      شما داری درباره سیستم عامل هایی حرف میزنی که زمانی که اومدن خیلی جلوتر از رقبای قویشون بودن از نظر تکنیکی
      اما وینفون تکنیکی عقب تره از رقبا
      توی این سالهایی که ویندوز موبایل و وینفون وجود داشتن اندروید و ios خیلی ضعیف تر بودند و با این حال مایکی توان مقابله رو نداشت
      وای به حال امروز!

  • امیر پارسا

    غیب گفته ریاست ایسوس!
    :)
    .
    مشکل وینفون اینه که کلا 2 سال عقب تر رقباست
    هربار به لیست اضافه شدن امکانات توی اپدیت ها می نگری(!) میبینی تازه امکانات 2 سال پیش رقبا رو اضافه کرده
    انگار مهندسین مایکی نشستن ببینن کدوم امکانات موفق میشه بعد اونو بعد از کلی تاخیر بیارن توی وینفون

    • زامبی

      وینفونیا میتونن ضبط 4k بکنن ، اندرویدیا هم میتونن ، ios نمیتونه . الان بگیم ios دو سال عقبه؟؟
      هر سیستم عاملی تو ی جاهایی جلو تره .
      حرفت غیر منطقیه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی