ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های نرم افزاری جدید برای آیپد در راه هستند

همانطور که پیش از این در دیجیاتو برایتان نوشته بودیم، افزایش تقاضا برای فبلت ها، باعث شده تا فروش تبلت ها به شدت کاهش پیدا کند. در این میان حتی آیپد نیز به عنوان یکی ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۳:۳۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که پیش از این در دیجیاتو برایتان نوشته بودیم، افزایش تقاضا برای فبلت ها، باعث شده تا فروش تبلت ها به شدت کاهش پیدا کند. در این میان حتی آیپد نیز به عنوان یکی از بهترین تبلت های دنیا، از این موضوع در امان نمانده و سهم بازارش با کاهشی بی سابقه مواجه گشته است.

حال به نظر می رسد اپل قصد دارد با تمرکز بر روی iOS، آیپد را از این شرایط نجات دهد. اهالی کوپرتینو قصد دارند با افزودن امکاناتی جدید به سیستم عامل آیپد، به قابلیت های این دستگاه اضافه کنند. در واقع اپل با این تکنیک قصد دارد بار دیگر به کاربران نشان دهد که آیپد می تواند نقش پر رنگ تری را در زندگی روزمره آن ها بر عهده داشته باشد.

بر اساس شایعاتی که به گوش می رسد، یکی از این ویژگی ها Split Screen نام دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا دو اپلیکیشن را به صورت همزمان در کنار یکدیگر در اختیار داشته باشد. این ویژگی حتی برای فضای داخلی یک برنامه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال به کمک Split Screen در سافاری، شما می توانید دو تب مختلف را بر روی صفحه خود مشاهده نمایید.

دیگر امکانی که به نظر می رسد به iOS اضافه شود، قابلیت مدیریت کاربران است. به کمک این ویژگی، استفاده از یک آیپد برای اعضای خانواده آسان تر خواهد شد. در واقع بدین شکل هر کاربر می تواند با گذرواژه مخصوص خود وارد محیط دستگاه شود و تنظیمات مطلوب خود را در اختیار داشته باشد.

اگر شنیده ها درست از آب درآید، اپل در سال جاری از آیپد ۱۲ اینچی رونمایی به عمل خواهد آورد. پیش بینی می شود تا اپل از این دستگاه در پاییز رونمایی به عمل آورد، اما قبل از آن و در کنفرانس WWDC، احتمالا شاهد معرفی قابلیت های نرم افزاری مذکور خواهیم بود؛ قابلیت هایی که وجودشان برای استفاده هرچه بیشتر از یک آیپد ۱۲ اینچی، ضروری به نظر می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • danial_shahinpoor

    من خودم شخصا از ایپد مینی دو استفاده میکنم واقعا عالیه مخصوصا اگر قابلیت باز کردن دو برنامه همزمان بیاد بیاد که عالی تر میشه من از طرفداران ای او اس هستم درمورد ویندوز بیطرفم ولی از اندرویید جاوا و سیبیان بدم میاد بخاطر فضا و شکل داخلی و همچنین سایز بزرگ فبل ها و تبلبت های اندروییدی :(

  • مهریار

    خیلی جالبه که چنان و شوق و ذوق از اضافه شدن این امکانات ساده به "بهترین تبلت دنیا" می نویسید که اصلا انگار نه انگار که این کپی کاری هستش.

  • Think Different

    به نظر من باید هرچه زودتر قابلیت های مک را به آیپد بده و آیپد را به یک کامپیوتر تمام عیار تبدیل کنه و به سرفیس اجازه جولان دادن بیشترو نده از لحاظ نرم افزاریم کهاز مایکروسافت و سرفیس غنی تر هستش دیگه مشکلی باقی نخواهد ماند

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    ؟؟؟ چی لحنی ؟؟ فحش دادم ؟؟ به کسی توهین کردم ؟؟؟ یه کامنت نوشتم ده تا جواب گرفتم ، یعنی کسی حق نوشتن افکارش رو نداره ؟؟ خود جنابعالی 3 تا کامنت دادی که اصلن معلوم نیست چه ربطی به کامنت من داره / اومده 5 تا 6 تا کامنت جواب داده همش توهین و .... کرده هیچ جوابی بهش ندادم ،من همینم ، عیسی و موسی و .... نیستم

    • مترسک

      ببخشید خواستم فضا رو آروم کنم، معذرت می‌خوام، حالا گناهکارم شدم؟ یه بار دیگه کامنت خودتو بخون، به نظرت خودت لحن منطقی و آروم داره؟!

  • A.R.T

    تست اینکه در بلک لیست هستیم یا نه ...!
    -----
    مثکه نیستیم!!!
    پایان تست

  • kamyab98

    به به چه قابلیت های جدیدی
    ۲ سال دیگه باید به طرفداران متعصب اپل بگیم که این قابلیت ها از قبل رو اندروید و ویندوز بوده و گوگل و سامسونگ و مایکروسافت از اپل کپی نکردن :))

    • electric guitar سابق

      والا این حرف کپی کلا اشتباهه ولی طرفداران اپل مارو مجبور به این کار کردن :D
      (جدا از بحث بالاخره یه عشق متال و راک هم انگار اینجا هست جز خودم :D )

      • kamyab98

        ای جانم راک و متال :)

    • اَلِــــــــکــــــس

      والا شاید متعصبان گرامی (!!!) بگن iOS کپی نکرده و اندروید کپی کرده وبالعکس. ولی من شدیدا با این حرفا مخالفم!
      ربطی به تقلید و تقلب نداره. حالا همه شرکتا دارن از چند لمسی اپل استفاده میکنن، نمیشه بگیم که کپی هست. کپی نیست چون واقعا همچین امکانی لازم بود در همه دستگاه ها قرار بگیره.
      خلاصه هرامکانی که کاربردی هست لازمه در هر دیوایسی وجود داشته باشه پس چه بهتر که در همه دیوایس ها اون امکان رو ببینیم و ازش استفاده کنیم.

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    از آیفوناش خوشم نمیاد مخصوصا آیفون 6

    ولی آیپداش انصافا یه چیز دیگه هستن :D

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    ؟؟؟ بله اینا مطمئنن قابلیت های انقلابی و نواورانه هستن فقط محض اطلاع بگم که تبلت های ویندوزی از سال 2012 ویژیگی split screen رو دارن اما خوب مشکل اینجاست ، قابلیت استفاده از چند یوزر هم خیلی وقته که داخل ویندوز و اندرویید وجود داره / فقط منبع رو نگاه کنید اگر خدایی نکرده یه چیز کوچیک از ios اومدن بود توی ویندوز و اندرویید تیتر مطلب و خود مطلب واقعن دیدنی بود

    • زاخار

      این بنده خدا چی گفته این همه منفی دادید؟؟ -_- :O
      درسته 1کم تند مینویسه اما حقیقت رو گفته
      دوستان 1کم واقعیت پذیر باشید !!!!

    • مترسک

      کاملاً موافقم.

    • مترسک

      دوستان صلوات بفرستید، این حرفا تهش فایده‌ای نداره...

  • borna_talebi

    داره

مطالب پیشنهادی