ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و سونی غایبین بزرگ فهرست ۱۰ تولید کننده برتر موبایل در جهان

بازار تلفن های هوشمند یکی از پویاترین بازارهای تکنولوژیک جهان محسوب می شود و برترین های آن به صورت مداوم در حال تغییر هستند. تنها چند سال پیش نوکیا فرمانروای مطلق این بازار محسوب می ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۴ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بازار تلفن های هوشمند یکی از پویاترین بازارهای تکنولوژیک جهان محسوب می شود و برترین های آن به صورت مداوم در حال تغییر هستند. تنها چند سال پیش نوکیا فرمانروای مطلق این بازار محسوب می شد، اندکی بعد سامسونگ به قدرت رسید و این روزها ظاهراً اوضاع به کام تولید کنندگان چینی است.

سال گذشته اپل یک رکورد منحصر به فرد از فروش آیفون را رقم زد و توانست برای اولین بار در کنار سامسونگ به عنوان برترین سازنده و فروشنده ی موبایل در جهان بایستد.

البته طبیعتاً انتظار نمی رفت وضعیت به همین صورت باقی بماند زیرا ساکنین کوپرتینو تنها بر روی محصولات رده بالا تمرکز دارند در حالیکه غول تکنولوژی کره ای تولیداتی اقتصادی، میان رده و پرچمدار را در دستور کارش قرار داده.

بر همین اساس Tomi Ahonen، مدیر اجرایی اسبق نوکیا و یکی از برجسته ترین تحلیل گران صنعت اسمارت فون ها اقدام به پیاده سازی داده های آماری که در دسترسش قرار داشته اند نموده و برآیند خود از برترین های صنعت مذکور در سه ماهه اول ۲۰۱۵ را منتشر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

top-10-1

طبق این برآیند اکنون سامسونگ با فروش ۸۲.۲ میلیون موبایل و در اختیار داشتن ۲۴.۳ درصد سهام بازار مجدداً به صدر جدول برترین تولید کنندگان و فروشندگان اسمارت فون ها بازگشته است. اپل موفق گشته ۶۱.۶ میلیون آیفون بفروشد و با سهامی ۱۷.۹ درصدی در جایگاه دوم بایستد و پس از آن نیز اسامی همچون لنوو، هوآوی و... به چشم می خورند.

اما بزرگترین و عجیب ترین اتفاق در مورد جدول برترین سازندگان تلفن های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۱۵، باز می گردد به عدم حضور سونی و مایکروسافت در بین ۱۰ برند برتر؛ این دو کمپانی که جز بلند آوازه های این عرصه محسوب می شوند جای خودشان را به نام هایی از سرزمین اژدهای سرخ واگذار نموده اند.

نکته ی جالب تر در اینجاست که به غیر از اپل ۹ تولید کننده ی دیگر از آسیا بر خواسته اند و عمدتاً تمرکز خودشان را بر بازارهای همین قاره قرار داده اند و البته از بین آنها هفت برند متعلق به کشور چین هستند.

ناگفته نماند Vivo کمپانی است که برای اولین بار حضور در بین بزرگان جهان موبایل را تجربه می کند و باید دید می تواند در جایگاه تازه به دست آمده اش باقی مانده و پیشرفت کند یا آن را بسیار زود واگذار خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • عبادی

    به این لیست ها توجه نکنید - ببینید چی میخواهید ؟ اندروید ؟ ویندوز ؟ IOS ?
    برید یوتیوب بنویسید مثلا lumia 930 vs LG g3 اونوقت ویدیوهایی براتون میاره که مثلا 20 دقیقه این 2 تا گوشی رو میزاره کنار هم همه چیزشونو بررسی میکنه - بشخصه این مقایسه رو دیدم و لومیا 930 خیلی سرتر بود - به مشخصات روی کاغذ نیست
    مثلا تلویزیون ال جی فروشش از سونی بیشتره ولی کافیه یه سر برید به سایت Rtings.com میبینید که بدترین تلویزیون ها در شفافیت پنل های IPS ال جی ها هستند
    اگه عجله ندارید یک سالی هم صبر کنید تا ببینیم مایکروسافت با ویندوز 10 چیکار میکنه -هر چند لومیا های بالای 700 تومن قشنگ کارتونو راه میندازن

  • مرتضی توسلی

    واقعا حیف گوشی های سونی و مایکروسافت هست... هردو از ضعف تبلیغاتی رنج می برند...نه از ضعف استور،چون خیلی ها تو استور سال قبل موندن...

  • pars

    فقط SAMSUNG که همیشه top هست !
    هواوی هم که تو سری honor و P خیلی خوبه و گوشی های جدیدش هم رابط کاربری خوبی دارند و هم با کیفیتند ولی ساپورتش خوب نیست
    بیچاره سونی هم که اگر یک تغییری تو رابط کاربریش و و قیمت هاش بده وضعش بهتر میشه
    htc هم که اصلا حرفش نیست بدبخت

  • abas

    بريد شاهكار مايكروسافتو تو لوميا 535 ببينيد گند زده با اون مشكل تاچش
    لنوو واقعا تو صنعت ساخت گوشي ضعيفه نه طراحي خاصي نه نمايشگر خوبي
    اصلا خلاقيت نداره فقطم داره تو چين خوب گوشي ميفروشه
    ولي شركت هايي مثل وان پلاس ميزو شياومي اپو و ويوو هم واقعا كيفيت ساختشون بالاس و قيمت پاييني دارن تو كل دنيا هم تقاضا برا خريدشون هس
    لطفا كمي تحقيق كنيد دوستان

  • alireza

    سال بعد جایگاه ال جی میاد بالاتر چون واقعا فوق العادن و استفاده نکردن مردم هم به دلیل اینه که مردم شناختی از گوشی های ال جی ندارن

    مایکروسافت بعد از ویندوز 10 احتمالا اگه به قولاشون مبنی برکارایی این ویندوز پابند باشن پیشرفت زیادی خواهد داشت

  • Mr. Android

    وینفون در اوج خودش سهم 5 درصدی بازار رو داشت که الان به 2.66 درصد کاهش یافته و با توجه به اینکه قسمت اعظم وینفون رو لومیا تشکیل میده نشون دهنده کاهش فروش لومیا ها هستش. بنظرم تنها راه افزایش فروش ماکروسافت تولید گوشی های اندروید / سیانوژنی با کیفیت بالا یا ارائه نسخه ای متفاوت ویندوز همراه با ازادی های بیشتر برای اسمارتفون هاست.
    سونی هم که وضعیتش کاملا مشخصه تا مدیرعاملش کنار نره وضعیت به همین شکل ادامه داره.

    • Mr.M

      حرف حق جواب نداره ! ولي وينفون به شدت مصتعد پيشرفت هست ! و از نظر من جهشي ممكنه پيشرفت بكند ! اگر راه را درست برند كه كم كم دارند راه مي افتند ! يك سالشه ! همه با هم بگيد سالشه وايميسه !!! ...

  • Mr.M

    HTC اگر ميمود P-OLED ميساخت نمايشگرهاشو حداقل تو دهن بيفته ! الآن قويترين چيپ را داره با بهترين كيفيت بدنه و اسپيكرهايش و باتريش هم مانند نسل قبلش عاليه ولي چه فايده كه نمايشگر مدل سال قبل و سال قبلترش را انداخته !!٣ سال يك كيفيت نمايشگر ! اپل هر ٢ سال نمتيشگر عوض ميكنه ! ميگند زياده !!
    دوربينش هم كه دوربين جلوش تازه خوب شده ولي دوربين عقبش در مقابل رقبا ضعيفه

    • زامبی

      درسته کیفیت یکسانه و تغییری نمیده ، و اپل تغییر میده ، ولی تراکم پیکسلی اپل امروزی اندازه پرچمدار سه سال پیشه اچ تی سیه (htc one x ) .
      ی ضرب المثلی هست میگه : شتر نشسته اش هم از ی حیوونی بلند تره :)
      موفق باشی

  • SAEED DASTMARD

    من در این لیست به شدت به الجی علاقه دارم چون هرچی رو که بدست آورده دست رنج خودش.

    • Mr.M

      من شديد به اين P-oled علاقمند شدم بگم به تيم كوك آيفون 7 سال 2017 را با اين نمايشگر بسازه !
      آيپد اير ٢ هم خوبه !!! من كه راضيم ! منتها همش به ديوار چسبيدم ! اينجا آيپد ٤ كي داره ؟ خريدارم ! جدي ميگم اگر ios 6 باشه خريدارم ! هر كي داره ميل بزنه بهم و قيمت بگه

      • kourosh

        آیپد 4 دارم پارسال خریدم 64 گیگ وای فای یه کاور هم داره . همین . رنگه مشکی

    • Mr.M

      گل گفتي !! تنها شركتي كه وقتي آيفون اومد حس كرد ازش كپي شده LG بود و از اپل هم شكايت كرد وقتي آيفون اومدش !! اپل هم گفت شما كه نساخته بودينش و ايده اي بوده و ميخواستين بسازيد !!
      LG بردنده طراحي در همه جاي دنيا
      البته اشتباهات زيادي داشته مثل كيفيت محصولاتش كه اگر بالاتر ميزد (كه البته قيمتش هم بالاتر ميرفت ) الآن هيشكي جلودارش نبود !
      بازاريابي سامي جون هم نداشته و ندارد و احتمالا نخواهد داشت

      • Arman

        رولز رویس هم تو لیست 10 کارخونه پر فروش نیست اما کسی میتونه بخاطر این ایرادی بهش بگیره ؟!!!!

      • Mr. Android

        البته پرادا سال 2007 و قبل از ایفون عرضه شد
        http://www.zanatech.ir/1892/know-the-worlds-first-touchscreen-phone/
        قابلیت چند لمسی هم داشته

  • Mr.M

    سوني نبايد محصولش را دو كيفيتي ميكرد
    سوني نبايد قيمتگزاري نزديك با اپل ميكرد
    سوني نسلهاي قبلي به معناي واقعي كلمه افتضاح بودند در ارگونومي و سخت افزار و سوني تا خواست درست بشه شد حالا ! الآن هم درست نميشه و داره محصولاتش را ٢ نوع كيفيت نمايشگر ميزنه ! خودزني بيشتر از اين نديدم !

    • BOZORG#

      پدر بنده اخیرا iphone 6 64 gb خرید . من خریدم براش از تبریز .
      اما صفحه نمایش گوشی پدرم با صفحه گوشی دوستم فرق داشت.
      جالب اینجاس دو تا هم اطاقی دوستم هم ایفون 6 دارن که یکشیون رنگ صفحه ش با رنگ صفحه گوشی پدر بنده یکیه اما اون دوتای دیگه فرق دارن
      سونی هم دقیقا اینجوریه

  • SAEED DASTMARD

    واقعا نا حقی هست سونی با این عظمت تو این لیست نباشه مایکروسافت رو نگفتم چون کمبود نرم افزار و بازی داره.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی