ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های جدید با برچسب «ساخته شده در هند» در راه هستند [شایعه]

گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۵ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ای تازه در کشور هند را دریافت نموده.

در همین رابطه Devendra Fadnavis، یکی از وزرای کشور مورد بحث، ذکر کرده که مسئولان در حال بررسی امکان احداث کارخانه یاد شده در ایالت غربی "ماهاراشترا" هستند که در حدود ۱۱۰ میلیون سکنه دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورت به سرانجام رسیدن چنین قراردادی به نوعی می توان اپل را برنده ی اصلی ماجرا دانست، هندی ها به صورت معمول بسیار ملی گرایانه با محصولات در حوزه های مختلف برخورد کرده و ترجیح می دهند اولویت را برای مواردی قائل شوند که حداقل در این کشور تولید گشته باشند.

همین موضوع یکی از دلایلی بوده که سبب شده «آیفون ها ساخت چین» چندان در بین اهالی این کشور جایی نداشته و کمپانی ساکن کوپرتینو در فروش آنها با چالش مواجه باشد.

ایجاد کارخانه ای در سرزمین فیل ها که موبایل های اپل را با بر چسب «تولید شده در هند» آماده ی عرضه نماید به تیم کوک و همراهانش این فرصت را می دهد سهم بزرگتری از بازاری به دست آورند که به باور گوگل بخش اعظمی از "۵ میلیارد کاربر آینده هستند".

ساکنین مانتین ویو ظاهرا بسیار قبل از اپل به اهمیت بازار یاد شده پی بردند و تلاش کردند از طریق پروژه ی اندروید وان جای خود را در آن تثبیت نمایند، هر چند که گفته می شود این پروژه نیز هنوز به موفقیت مورد انتظار دست پیدا نکرده است.

گزارش ها در همین رابطه می افزایند دولت تنها در شرایطی با ایجاد کارخانه ی فاکسکان موافقت قطعی خواهد نمود که اطمینان حاصل کند این کارخانه و خروجی آن می توانند بسیار سریع بر روی اقتصاد منطقه اثرگذار باشند. آقای Fadnavis می گوید کمپانی چینی در استان "هنان" کشور خودش کارخانه ای با ۳۳۰.۰۰۰ کارگر و کارمند دارد و از همین رو انتظار داریم کارخانه ای که در هند قرار است تاسیس شود نیز حداقل همین تعداد فرصت شغلی را پدید آورد.

البته نباید فراموش کنیم هنوز حضور شرکت مورد بحث و تاسیسات آن در کشور فوق الذکر قطعی نیست و در ابتدای راه اندازی کارخانه ی جدید نیز شاید تنها تولید برخی از قطعات مورد نیاز ساخت آیفون در آن صورت گیرند و مونتاژ این محصول به صورت کامل به زمانی موکول گردد که مهندسین خطوط تولید تازه، به اندازه ی کافی تجربه کسب کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • حسین

    احتمالا در آینده شاهد واردات آیفون از هند بجای بدهی های این کشور به ایران خواهیم بود...

    • devil-tears

      حداقل از برنج بهتره? ?

    • حسین

      دیجی انگار به کلمه نفت حساسه...

      • حسین

        شایدم بدهی های نفتی

  • Mr. Nick

    خیلی هم خوبه.
    هندی ها افرادی هستن بسیار قانع و انسان دوست تو دوبی یا قطر بعضی از کارگرا هندی تو اتاق 12 متری 12 نفری میخوابن تازه دوری از خانواده و....
    .
    فاکسکان تولید کننده محصولات بسیاری از کمپانی ها ( دل , اینتل , اپل و موتورولا و ....) هست مردم هند داری شغل تو کشور خودشون میشن هم محصولات ارزانتر مثل موبایل و کنسول و .... می خرند
    .
    این توضیح واضحات دادم که گفتم منبع کو اسپم نباشه

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      توی سن دیگو و سن فرانسیسکو هندی زیاده / اکثرشون هم داخل شرکت های کامپیوتری مثل کوالکام و اینتل و .... کار می کنن / هندی ها خیلی باهوشن

      • Mr. Nick

        بله تو آزمون دانشگاهی مثل مخصوص ریاضی gre subject mat و آزمون GMAT رقیب ایرانی ها هستن ;) تو دانشگاه ایران دانشجو ها خیلی دل خوشی ازشون ندارن :)))
        تو زمینه مهندسی مرتبط به رایانه که دیگه.....

  • ★Saeed ★saye

    به آیفون که امیدی ندارم تو ایران کارخونه ای داشته باشه ولی به سامسونگ و الجی میشه امیدوارم بود هر چند اونام خیلی بعیده :(

  • SAEED DASTMARD

    هند هرچی باشه از چین برای ما ایرانی ها بهترهما ایرانی ها نسب به چین ذهنیت خوبی نداریم.

    • xoder

      چیزیشون نیست ولی چون در زمینه تکنولوژی چیز زیادی برای گفتن ندارن و وقتی هند کلمش رو میگن آدم یاد بالیوود و فیلم های چاخانش میافته اثر بدی روی ما گذاشته !
      منم بالشخصه نمیتونم با این قضیه کنار بیام ...
      Designed In India یاد سلمان خان میافتم :| بعد از گوشیم بدم میاد میندازمش دور(البته جرات این کارو ندارم :دی)
      البته این اقدام اپل برای فروش بیشتر این محصولات در خاک هند هست و همچنین به دلیل ارزان بودن مزد کارگر اپل علاقه ای داره که اونجا کارخونه بزاره ! همیشه تو کشورهای پرجمعیت(مثلاً چین و هند)
      چون درخواست زیادی برای کار هست و کار پیدا نمیشه همیشه تولید کننده ها از این روش استفاده میکنن برای سود بیشتر و کم کردن هزینه وگرنه خود اپل تو آمریکا هستش نمیتونه اونجا کارخونه بزاره ؟ میتونه ولی کارگر آمریکایی کم کم 7 8 برابر کارگر چینی و هندی قراره بگیره به همید دلیل اپل سیاست هوشمندانه ای رو در نظر گرفته که هزینه هاش رو کم کنه و کاری با رعایت حال کارگرها نداره ! کارگرهای چینی مجبوراً هر روز بیشتر از 14 ساعت کار کنن !

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    بمب خبری امروز / کورتانا برای اندرویید و ios داره اماده می شه و مرحله های اخرشه ، دموشو داخل اندرویید هم نشون دادن

    • Sajad_alipour

      چقدر هم بازخوردهای وینفونی ها مثبت بود :D

      • Mr. Nick

        چرا استقبال نکنن ؟؟
        استفاده بیشتر از کورتانا باعث هر روز بهتر شدنش با الگوریتم خودآموز میشه که به نفع ویندوز موبایلی ها هم هست
        با هزار تا دلیل دیگه که هم به نفع مایکروسافت هم استفاده کننده

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        این یه خبر خیلی خوبه برای همه / ویندوز فونی ها هنوز دلیل برتری زیاد دارن نمونش کوانتینیوم ، بعد همین کورتانا می تونه نقطه مثبت برای جذب کاربر بیشتر باشه ، چون هر چی باشه باز تجربه کورتانا مثل ویندوز فون نمی شه و البته برای همه خوبه خیلی ها ممکنه از 3 تا سیستم عامل استفاده

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          یه تجربه عالی برای همه مردم / همیشه موافق و مخالف وجود داره

  • javad.H

    توپ های جام جهانی هم توی پاکستان تولید میشد،کشور مهم نیست،مهم قیمت و کیفیت

    • behnam

      واسه همین این همه ایراد گرفتن اون سال 2010 اما تو 2014 تو پاکستان تولید نشده

  • behnam

    یاد روزای اوج نوکیا افتادم اونم دقیقا یه کارخونه تو هند زد بعد تو افق محو شد

    • Sajad_alipour

      وقتی همه چی نوکیا بود!
      پ.ن:دیشب بعد از رول بک از 10 به 8.1

  • سوتابایت منتظر...

    Assembled in India !!
    باهاش نمی تونم کنار بیام !!
    با همین Assembled in China !! راحت ترم !!

    • Behrooz_sayyar

      حالا بهونه جدید فروشنده ها....پارت نامبر آمریکا ساخت چین میخوای یا ساخت هند؟؟؟؟
      ساخت چین دویست چوق گرونتره...چون گوشی ها ساخت هند سری اولشونه و مشکلاتشون زیاده....

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      ؟؟؟؟ مگه هندی ها چشونه ؟؟ الان گوگل و مایکروسافت توسط دو تا هندی مدیریت می شن

      • SAEEDH

        هند چش نیست؟
        نوکیا خدا بیامرز زمانی که خط تولید هند رو زد بی کیفیت ترین محصولات ساخت نوکیا رو تولید میکرد که تو ایران هم میومد حتی کیفیتش از چین هم بدتر بود
        یاد نوکیا های ساخت مجارستان و فنلاند بخیر ...... چه عشقی میکردیم وقتی گوشیمون ساخت فنلاند بود

      • سوتابایت منتظر...

        نه از اون نظر نمی گم !! وگرنه هر دوشون عالین!!
        از نظر فروش تو ایران گفتم و بهونه جدید فروشنده ها!!
        -------
        البته بعید نیست اولاش یه سری مشکلات سر تولید داشته باشه!!

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          چه بهونه ای ؟؟ بعدشم شاید اصلن یه نفع ایران باشه ، ممکنه قیمتش پایین تر بیاد

          • xoder

            چه ربطی داره ؟ چرا به نفع ایران باشه ؟؟؟ چرا قیمتش پایین تر بیاد ؟ چه فرقی داره ؟ مگه برنج صادراتیه ؟ مگه خود هند سرمایه گذاری کرده که به ایران به جای پول نفت برنج و آیفون بده !؟؟
            عزیزم اون کارخونه ای که تو هند میخوان بسازن سهامش مال شرکت های چینی هست ! که اونا کنترلشون میکنن و اپل ساخت محصولات خودشو تو این کارخونه جات به شرکت های چینی میسپاره !
            یعنی محصول آخری در مالکیت شرکت آمریکایی اپل هستش نه شرکت های چینی و نه دولت هند !
            Assembled In India همون قیمتی میشه که Assembled In China

        • A.R.T

          امان از برداشت بد

  • یونس

    اونا ایفون درست میکنن ما باید قطعات چینی روی هم سوار کنیم که بشه جی ال ایکس

  • عـــامـروفـسـکی

    مهم برای اپل فروششه ،هندیا هم وطن پرست اینجوری بیشتر به خریدش علاقه نشون میدن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی