ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند جدید شارپ چگونه تصاویر اسلو موشن ضبط می کنند؟

کمپانی شارپ چندی پیش سه موبایل جدید به نام های Aquos Zeta، Aquos Xx و Aquos Serie را رونمایی کرد و جنجال های خبری زیادی را در مورد قابلیت این موبایل ها در فیلم برداری آهسته با نرخ ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۶ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی شارپ چندی پیش سه موبایل جدید به نام های Aquos Zeta، Aquos Xx و Aquos Serie را رونمایی کرد و جنجال های خبری زیادی را در مورد قابلیت این موبایل ها در فیلم برداری آهسته با نرخ 2100 فریم بر ثانیه به راه انداخت.

اما حال روشن شده که تکنیک مورد استفاده این شرکت ژاپنی برای ایجاد تصاویر اسلو موشن یا همان حرکت آهسته حقه ای بیش نیست. حقیقت این است که این سه موبایل نمی توانند در چنین نرخ های بالایی فیلم ضبط کنند و در عوض از یک راهکار نرم افزاری هوشمندانه برای این منظور بهره می گیرند که در آن فریم های کپی شده اضافه به موارد ضبط شده افزوده شده و از این طریق نرخ فریم آنها بالا می رود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لازم است یادآور شویم که ضبط ویدئو با نرخ فریم بالا و باز پخش آن در نرخ های پایین (مثلا 24 فریم بر ثانیه) باعث ایجاد تصاویر اسلو موشن یا حرکت آهسته می شود. با این همه، با بازپخش این ویدئوها در نرخ های بالاتر (60 یا 120 فریم بر ثانیه) تصاویر به شکل روان تری پخش می شوند اما باید این را در نظر داشته باشید که در صورت انجام این کار تصاویر نهایین چندان هم حالت اسلو موشن نخواهند داشت.

شاید در نظر شما این کار بیشتر نوعی فریب به نظر بیاید اما در هر صورت شارپ موفق شده که با اضافه کردن تعدادی فریم کپی شده، نرخ فریم نهایی را در حین بازپخش بالا ببرد و با انجام چند فرایند پردازشی، تصاویری روان تر را ایجاد کند.

گفتنی است که موبایل های یاد شده دارای تعدادی حسگر تصویر هستند که می تواند تصاویری با نرخ 210 فریم بر ثانیه و رزلوشن 854 در 480 پیکسل (رزلوشن FWVGA) یا 120 فریم بر ثانیه با رزلوشن 1080p (فول اچ دی) ضبط کنند.

حال، این موبایل ها از هر فریم 10 نسخه کپی تهیه می کنند و با این شیوه تصاویر اسلو موشن را با نرخ 2100 فریم بر ثانیه با رزلوشن FWVGA یا 1200 فریم بر ثانیه با رزلوشن فول اچ دی ایجاد می کنند.

این کمپانی ژاپنی اخیرا چندین تکنولوژی جدید را در حوزه موبایل رونمایی کرده که نشان از موفقیت و حرکت رو به جلویش در این حوزه دارد، با این همه، آمارها چیز دیگری را نشان می دهند و حکایت از اوضاع نامساعد اقتصادی آن دارند و حتی شایعات جدیدی در مورد تصمیمات این کمپانی برای فروش کسب و کارش در حوزه نمایشگر تلفن های هوشمند به گوش می رسد.

گفته شده که سه موبایل مذکور ظرف هفته های آتی از طریق سه اپراتور اصلی موبایل در ژاپن به نام های NTT DoCoMo، SoftBanl و KDDI عرضه می گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Mr.M

    دروغ و ريا كار اصلي شركتها شده
    حتي اپل هم كم كم داره ياد ميگيره چطوري خالي ببنده !
    اپل زمان استيو جابز اينطوري نبود
    بهت ميگفت تبلت با بالاي ١٠ ساعت كاركرد و ١٤ ساعت برات كار ميكرد
    نه حالا كه اير ٢ يه ١٠ ساعت برسه معجزه است !

  • اَلِــــــــکــــــس

    من عاشق اسلوموشنم اگه به پروفایلم سر بزنید میفهمید چرا (به خاطر فیلمبرداری از کارای سریعم) واقعا این گوشی واسم عالیه. چنده؟؟

  • mostafa

    فیلم برداری اسلو سونی از همه بهتره
    چون میشه بازه زمانیش رو بعد از ضبط ویدو مشخص کرد و خیلی جالب و جذابه
    ولی بقیه یا اسلو میگیرن یا عادی میگیرن که جذابیتی به کلیپ نمیده

  • Mehrans

    جالبه بدونید با ایفون شش پلاس میشه ۴۸۰ فریم اسلوموشن گرفت
    چطوری؟ اول با برنامه اصلی گوشی اسلوموشن ۲۴۰ فریم میگیریم بعد با برنامه tempo کند شدن رو دو برابر میکنیم دقیقا همین کاری که شارپ کرده میشه ۴۸۰ امتحان کنید خیلی جالب میشه

  • Mehran

    جالبه بدونید با آیفون شش پلاس میشه تا ۴۸۰ فریم اسلوموشن گرفت
    چطوری؟ با برنامه دوربین اصلی ۲۴۰ فریم اسلوموشن میگیریم بعد با برنامه

  • سونی آشغال(زباله)

    شارپ دمش گرم!

  • مرتضی توسلی

    بابا شارپه ها...اصالت داره...الکی یک عمر تبلیغاتش رو لباس منچستر نبوده ها...

  • امیر پارسا

    داشتم نظرات رو میخوندم یاد نارنجی افتادم
    اون زمان متعععصب ترین و متو حش ترین گروه طرفداران، گروه بهرام فرفری و معزز چا خان بودن
    که بازاریاب سونی بودن
    خدا رو صد هزار شکر که حداقل دیجی بهترین علاقه مندان به سونی رو داره
    و بهترین هاشون اینجا جمع اند
    اقا دمت گرم و به سلامتیتون ویوا!
    :)
    .
    (البت بعضی عده معدود اپلی و مایکی روی بهرام فییییری رو سفید کردن!)

    • سوتابایت منتظر...

      ههههه!
      یادش بخیر ! بهرام !!
      هههههه!

  • امیر پارسا

    این شارپم از اون شرکتای استخون داره ها
    من کلا توی تی وی پاناسونیک بخرم
    اما وقتی توی یه مال تفاوت کیفیت تی وی های شارپ رو دیدم واقعا بهش ایمان اوردم
    چیزی واقعا فراتر از شرکتهای دیگه است!

  • دونباله رو

    ۲۱۰۰ !

مطالب پیشنهادی