ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی ویژگی اسکن عنبیه چشم را به پرچمدار بعدی خود می آورد

بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، مشخص گشته است که ال جی همکاری تنگاتنگی را با شرکتی به نام Irience آغاز کرده است. این مجموعه در حوزه بایومتریک فعال است و قصد ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۷ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۷:۱۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، مشخص گشته است که ال جی همکاری تنگاتنگی را با شرکتی به نام Irience آغاز کرده است. این مجموعه در حوزه بایومتریک فعال است و قصد دارد قابلیت اسکن عنبیه چشم را به پرچمدار بعدی ال جی بیاورد.

طبق شنیده ها، کار بر روی ماژول سخت افزاری پایان یافته و Irience مشغول نهایی کردن الگوریتم سیستم است. گویا تکنولوژی کنونی این امکان را دارد تا از فاصله ای ۳۰ سانتی متری، عنبیه را اسکن کند، اما Irience و LG قصد دارند این فاصله را به ۵۰ سانتی متر افزایش دهند.

اپل با آوردن تکنولوژی Touch ID به آیفون، توانست سیستم اسکن اثر انگشت را فراگیر کند و استانداردی تازه را در زمینه امنیت موبایل، خلق نماید. اما اکنون به نظر می رسد که نوبت به ال جی است تا تکنولوژی جدیدی را معرفی نماید.

اسکن عنبیه چشم، بی شک از لحاظ امنیتی بسیار قابل اطمینان تر از اثر انگشت است و می تواند موبایل ها را به محصولاتی غیر قابل نفوذ تبدیل نماید. البته در سر راه این تکنولوژی، موانع بسیاری نیز وجود دارد. برای مثال هنوز مشخص نگشته است که در محیط های تاریک، سیستم اسکن عنبیه چه عملکردی را از خود بر جای می گذارد.

بد نیست اشاره کنیم که اسکن عنبیه چشم چندان تکنولوژی جدیدی نیز به شمار نمی رود؛ تا به حال ZTE و Fujitsu این سیستم را در موبایل های خود عرضه نموده اند، اما هیچ یک از آن ها نتوانسته اند این موضوع را تبدیل به جریانی فراگیر در میان تولید کنندگان موبایل کنند.

سامسونگ و اپل چند سالی می شود که مشغول تحقیق بر روی چنین مبحثی هستند، اما هنوز موفق نشده اند تا اسکن عنبیه را با آن کیفیتی که مد نظر دارند، در اختیار کاربران قرار دهند.

آیا LG آماده است تا با G5، نگاه ها را به سوی خود معطوف نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • جواد

    سامسونگ رفیق داره رغیب نداره ...........

  • peyman

    تجربه نشون داده الجی بر خلاف سامسونگ یا یه کاریو انجام نمیده یا اگه انجام بده به نحو احسنت انجام میده
    نه مثه اس ۵ سامسونگ ک هم سنسور ضربان قلبش و هم اثر انگشتش فاجعه

  • ABBAS0RZI

    من ک چشم اب نمیخوره ازین تکنولوژی در جی 5 استفاده کنه ولی باید دید .در صورت استفاده شاهد انقلابی در امنیت اسمارت فون ها هستیم .

  • Alireza2000

    کاش تکنولوژی باتری که چند ماه بدون شارژ دوام بیاورد رو پیاده سازی میکرد

    • ABBAS0RZI

      اصلا کمپانیا ب عمر باتریا توجه نمیکنن .بجای این همه افزایش قدرت پردازنده و افزایش رزولوشن و ... اگه روی باتری کار کرده بودند بهتر بود اپل با اینکه تیم نرم افزاری قوی داره هنوز نتونسته این عیبو برطرف کنه .

  • امیر

    والا تا اونجایی که من میدونم این پتنتو مایکروسافت ثبت کرده

  • عـــامـروفـسـکی

    همیشه بهترین هارو اولین ها انجام میدن دوست دارم به بهترین شکل ممکن اینو از ابجی ببینم

  • BOZORG# ابدی

    هیچ‌مشکلی قرار نیست توی مکان های تاریک بوجود بیاد ، مادون قرمز مشکلو حل میکنه
    کاش سونی هم حد اقل یه شایعه درست حسابی بیرون میداد
    هیچی خبری ازش نیست

    • ABBAS0RZI

      متاسفانه سونی در سال های اخیر تغریبا هیچ نواوری نداشته و اصلا بهبودی ایجاد نمیکنه مثلا حالت اتوماتیک رو روی 20 مگ بزاره که خیلی از کاربرا و منجمله خودم ازش گلایه میکنیم.خدا کنه ب دوران اوجش برگرده .

  • احمد رضا حق شناس

    میبخشید لومیا 640 چنده الان؟

    • Mr. Nick

      یه نگاه بکن دلیل اختلاف قیمت تک سیم با دو سیم چی که دوستان گذاشتن
      .
      http://shop.winphone.ir/product/lumia-640-xl-3g-full-pack
      .
      توصیه دوستانه
      لطف لومیا به رنگیاش هست سفید یا مشکی بگیری مثل دوستم پشیمون میشی

    • A.R.T

      535:
      http://mobilearena.ir/index.php?route=product/product&path=82_110&product_id=476

      640XL:
      http://mobilearena.ir/index.php?route=product/product&path=82_110&product_id=503
      هر دو دوسیمکارت

    • عـــامـروفـسـکی

      دقیق نمیدونم اما باید بین ۷۸۰ تا ۸۸۰ باشه داداشم

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    خوب خیلی خوبه همه شرکت ها دارن واسه بهبود امنیت دستگاهشون کار می کنن / حالا باید دید کدوم بهتر عمل می کنه / سامسونگ ، اپل ، windows hello ، الجی و .... به شخصه فکر می کنم شاید بهتر باشه گوگل مثل مایکروسافت خودش یه سرویس درست کنه که یه معیاری بشه برای همه تولید کنندگان اندروییدی

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    اینو بگم و بحث راجب به گیمینگ رو سرفیس و .. تمومش کنم / البته حرفم سر سرفیس تنها نیست می خوام بگم کامپیوتر هایی با این مشخصات می تونن یه تجربه خوب از گیم رو نشون بدن / ویدیو 11 دقیقه ای که بازی های COD:MW۳, Diablo ۳ RoS, Path of Exile رو نشون می ده روی سرفیس 3 / به شخصه لگ و مشکلی داخل اجراشون نمی بینم دیگه خودتون ویدیو رو ببینید و قضاوت کنید البته کیفیت ویدیو خیلی خوب نیست نمی دونم کیفیتش چیه داخل اپارات چون از طریق لینک ویدیو رو گذاشتم که تازه اپارات به صورت ازمایشی داره امتحانش می کنه اما داخل یوتیوب سرچ کنید با کیفیت بهترش رو می تونید ببینید/

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      اینم گذاشتم چون برای خیلی ها هم می تونه جذاب باشه و بیننده های ویدیو قبلی هم زیاد بودن ، توی یوتیوب اکر سرچ کنید dota 2 و LOL و ... رو هم می تونید ببینید / اینم ویدیو
      http://www.aparat.com/v/0LvyK

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی