ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تلفن هوشمند با نمایشگر 4K را ZTE می سازد [شایعه]

اگر آخرین شایعات رسیده از چین حقیقت داشته باشند، می توان گفت اولین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K توسط ZTE به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس این شایعات دستگاه فوق که Star 3 نام دارد به ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۰ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر آخرین شایعات رسیده از چین حقیقت داشته باشند، می توان گفت اولین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K توسط ZTE به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس این شایعات دستگاه فوق که Star 3 نام دارد به نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل مجهز است که چگالی آن نیز به ۸۰۶ پیکسل در اینچ می رسد، هرچند هنوز نمی توان در مورد هیچکدام از این جزئیات با قطعیت سخن گفت.

گفته می شود ZTE با استفاده از پنل های TFT ساخت شرکت چینی BOE موفق شده چنین امری را میسر نماید. این پنل ها با ساختار کریستالی ویژه خود علاوه بر کاهش مصرف انرژی و افزایش دوام نمایشگر، حاشیه های دستگاه را نیز تنها به ۰.۵۵ میلی متر کاهش خواهند داد.

در ادامه برای مشاهده رندر های این تلفن هوشمند با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از این هم در مورد رونمایی نمایشگرهای 4K موبایل توسط شارپ خبر داده بودیم که آنها نیز همانند مورد فوق از سایز ۵.۵ اینچی و چگالی ۸۰۶ بهره مند بودند، اما این شرکت اعلام کرده بود چنین نمایشگرهایی تا پیش از سال ۲۰۱۶ برای تولید در سطح تجاری آماده نخواهند شد.

برخی تحقیقات میدانی که پیش از این انجام شده مشخص کرده است که تشخیص تفاوت کیفیت بین Full HD و QHD در نمایشگرهای موبایل، برای اکثر کاربران عادی بسیار مشکل است. در نتیجه می توان گفت بکار گرفتن نمایشگرهای 4K نیز نخواهد توانست تفاوت معناداری در بهبود تجربه کاربری تلفن های هوشمند ایجاد نماید، اما برای قضاوت دقیق تر در این مورد باید تا ارائه اولین موبایل با صفحه نمایش ۴K صبر کنیم، خواه چنین امری به دست ZTE اتفاق افتد یا غول های بزرگتر این صنعت.

در پایان می توانید رندر های منتشر شده از ZTE Star 3 را مشاهده نمایید که در آنها حاشیه های بسیار کم نمایشگر و دوربین دوگانه پشتی دستگاه مشخص هستند.

Alleged-leaked-renders-of-the-ZTE-Star-3 (2)

Alleged-leaked-renders-of-the-ZTE-Star-3 (3)

Alleged-leaked-renders-of-the-ZTE-Star-3 (1)

Alleged-leaked-renders-of-the-ZTE-Star-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ehsan_salehi

    بهترین رزولوشن بنظرم 2k هست.
    البته با اینکه خودم سونی رو میپسندم و سونی 1080 رو!ولی نباس مبحث باطری رو فراموش کنم

  • عليرضا

    بابا بجاي افزايش تراكم پيكسل روي باتري كاركنه!
    رزلوشن 1080 كافيه و به تكامل رسيده!
    راهي است به اپل حالي كنيم اس ام اس دليوري ريپور اضافه كنه؟

  • mostafa

    به نظرم یه فول اچ دی ips بهتر از 4k TFT هستش
    اخه همه چی که تراکم پیکسلی نیست
    البته سوپر امولد رو یادم رفت بگم که اون دیگه حرف نداره

  • SAEED DASTMARD

    باید شاهد مصرف باتری سرسام آوری در این نوع گوشی ها باشیم و هچنین قدرت سخت افزاری پایین تر.

  • Amir

    توی تصویر آخر
    اینها دکمه کم و زیاد کردن صداست یا پــیــچ !!!!!

    • عـــامـر

      کم و زیاد کردن صدا روی یکیش + داره

  • عـــامـر

    یه شعاری بود همیشه میگفت بهترین ها اولین هارو میسازن اما الان باید گفت اولین هارو ناشناخته ها میسازن

    • Siamak Gol

      به نظرم همیشه اولین رو ناشناخته ها میسازن...
      بعد نفر بعد اشکال هاش رو برطرف میکنه میشه بهترین !
      .
      مثلا بچه ی اول و آخر
      بچه اولیا همشون لوس و پر رو ان...
      اما بچه آخریا متواضع .. باهوش .. موفق .. کمک حال پدر مادر .. مهربون .. همه ی آدمای موفق بچه آخری بودن.. اصا.. هر چی بگم کم گفتم...
      به این کیبرد قسم اگه فک کنی من بچه آخریم ! :D

      • عـــامـر

        اصلنم :D
        مدیونی فکر‌کنی منم بچه اولم ( ◉ืൠ◉ื)

    • SAEED DASTMARD

      این اولین بوده در حد کشوری اولین نبوده در حد جهانی.

      • محمود

        این اولین بوده در حد کشوری اولین نبوده در حد جهانی.
        منظور کدومه؟!
        این اولین بوده در حد کشوری، اولین نبوده در حد جهانی.
        یا
        این اولین بوده، در حد کشوری اولین نبوده در حد جهانی.
        :D

      • عـــامـر

        اون بله ، اما‌خب معمولا‌کمپانی های چینی ثابت کردن تو خیلی چیزا اولین بودم

  • Siamak Gol

    من الان داشتم نکا میکردم....
    اچ تی سی دیزایر اچ دی... اون موقع سال2008 یا 2009 حاشیه ی قسمت بالای صفحش اینقد کم بود !! و اندازه ی صفحش که 4.3 اینچ بود !!!
    خیلی جالبه...

  • على

    چرا وقتی تو یه تلویزیون 55 اینچ 4k پیکسل ها قابل تشخیص نیستن اینا باید گوشی 5 اینچی 4k بسازن؟ برا ایناس که عینک ذره بینی میذارن؟

    • عـــامـر

      شما یه گوشی با کیفیت صفحه نمایش و یکی با صفحه نمایش کمتر البته هردو بالای همون استانداردی که میگن توسط چشم دیده نمیشه میفهمید که خیلی فرق میکنه

  • peyman

    دوتا دوربین داره؟

    • Siamak Gol

      شاید مث اچ تی سی EVO سه بعدی بود....
      شاید مث اچ تی سی ! M8 عرو عکسا دو تا فوکوس انجام بده !!....
      اما سر اینکه اندازه ی دو تا دوربین انگار یه اندازس به احتمال زیاد سه بعدیه....

مطالب پیشنهادی