ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینت پل فلزی بر روی رودخانه با استفاده از چاپگر ۳ بعدی معلق

با ساخت اولین مجتمع آپارتمانی از طریق پرینت ۳ بعدی، حالا وقت آن است که پروژه هایی با چالش های بیشتر انجام شوند. در همین راستا یک شرکت چاپ ۳ بعدی هلندی قصد دارد با ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

با ساخت اولین مجتمع آپارتمانی از طریق پرینت ۳ بعدی، حالا وقت آن است که پروژه هایی با چالش های بیشتر انجام شوند. در همین راستا یک شرکت چاپ ۳ بعدی هلندی قصد دارد با استفاده از این روش به خلق پلی بر روی یک کانال در قلب شهر آمستردام بپردازد. این شرکت برای انجام پروژه خود یک ربات بسیار پیشرفته ابداع کرده که با استفاده از قابلیت چند محوری (multiaxis) خود، قادر است با حفظ تعادل، سازه ها را همانند نقاشی کردن در هوا، بین زمین و آسمان چاپ نماید.

وب سایت این گروه که MX3D نام دارد، در توضیح پروژه خود می نویسد: «ما در بخش تحقیق و توسعه خود موفق به ابداع یک فناوری مقرون به صرفه روباتیک شده ایم که قادر است اشیای کاربردی و زیبا را تقریبا در هر شکلی بوجود آورد. هدف فعلی ما نیز این است که برای نشان دادن توانایی های صنعتی، مهندسی، نرم افزاری و طراحی خود، یک پل فلزی پیچیده و زیبا را در نقطه ای ویژه از شهر بنا کنیم.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پل یاد شده قرار است توسط هنرمندی به نام Joris Laarman طراحی شود، فردی که پیش از این در توسعه پرینتر های این گروه به نام های MX3D-Resin و MX3D-Metal نیز همکاری داشته است.

تکنیک مورد استفاده برای ساخت این پل فلزی به این صورت است که ابتدا پرینتر با جوش دادن قطعات کوچک فلز مذاب به یکدیگر رشته هایی پولادین را ایجاد کرده، سپس با افزایش تعداد این رشته ها سازه به استحکام و پیچیدگی لازم رسیده و روبات می تواند با تکیه بر بخش ساخته شده جلوتر رفته و به ساخت ادامه پل تا رسیدن به سوی دیگر ادامه دهد.

آقای Laarman در این رابطه می گوید: «من قویا به آینده این صنعت جدید که از ترکیب روش های تولید سنتی و دیجیال پیدا آمده اطمینان دارم. ساخت چنین پلی نشان می دهد پرینت ۳ بعدی برای به عهده گرفتن ساخت سازه های عظیم و استفاده از مواد اولیه مستحکم آماده است و این روش آزادی عمل فراوانی را برای تولید انواع ابزارهای کاربردی به دست می دهد. این پل را می توان همچون سمبل زیبایی از پیوند میان تکنولوژی های آینده با این شهر کهن در نظر گرفت.»

روشی که این گروه برای آزمایش و توسعه روبات های خود در نظر گرفته بود خلق مجسمه از رشته های فلزی بود، این پل اما قرار است با همکاری میان ۲ ربات بوجود بیاید که از ۲ سوی رودخانه ساخت پل را آغاز خواهند کرد. این امر نشان می دهد دقت روبات های یاد شده به حدی رسیده که بتوانند به تقسیم وظایف خود پرداخته و علاوه بر افزایش سرعت به همکاری و انجام پروژه های پیچیده تر بپردازند.

گروه MX3D تعدادی از طراحی های خود را منتشر کرده اما اعلام کرده طرح نهایی و محل انتخاب شده برای اجرای آن را به زودی مشخص خواهد کرد. عملیات ساخت پل یاد شده از سپتامبر سال ۲۰۱۵ مصادف با شهریور ۹۵ آغاز خواهد شد.

designs1

در ادامه می توانید ویدیوهایی از طرز کار این پرینترهای روباتیک را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Optix.ir

    تکنولوژی پرینتر های 3بعدی به سرعت در حال رشد هست.
    بالاخص در صنعت پزشکی جهت باز سازی اعضای مصنوعی بدن انسان.

  • Sav

    تنش پسماند در این پل بیداد خواهد کرد.

  • Mohammad Javad hTc

    پرینت سه بعدی!تنها تکنولوژی خاص این دوره رکودی!

  • بهنام

    کلا دیگه همه چیز داره شبیه این فیلم های علمی-تخیلی می شه!

  • toot

    کاش می شد دختر مورد علاقم رو باهاش پرینت سه بعدی کنم

  • رضا

    تو جنگ ها که میخوان رو موانع پل بزنند نیرو رد بشه خوب به درد میخوره.

  • Sina

    حالا میفهمم این پرینت سه بعدی میتونه چه قله هایی رو فتح کنه!!
    امیدوارم یه روز برسم ههمون تو خونه هامون یدونه پرینتز سه بعدی داشته باشیم...

    • عـــامـر

      اگر هرکس تو خونش داشته باشه چه باحال میشه

  • عـــامـر

    به نظر من پرینتر ۳بعدی یکی از مهمترین اختراعات این قرن بوده چون واقعا تو همه حرفه ها وارد شده

  • Divan Greedy (Aj Lee)

    بازی fall out shelter همین کمی پیش قابل دانلود شد / اینم لینکش ، برید حالشو ببرید
    https://itunes.apple.com/us/app/fallout-shelter/id991153141?mt=8
    امروز و روز های بعد که مهم ترین روز ها هستن برای گیم ، دیجیاتو چسبیده به خبرای اینجوری

    • BOZORG# :)

      شما فکر میکنی چیزی که برات مهمه صد در صد برای بقیه هم مهمه. من خودم ps4 دارم. مطمعن هستم دیجیاتو هم پوشش میده. بنظر من همین تعادل هست که دیجیاتو رو محبوب کرده. موقع کنفرانس ها هم واقعا اذیت میشم همش از اپل و مایکروسافت و سامسونگ خبر میزارن. بنظرم تعادل بهتره

    • عـــامـر

      دیوان جان شما عاشق گیمی فلانی عاشق گیمه
      من و خیلیا دیگه این شور و نشاط رو نداریم
      دلیل نمیشه سایت رو تعطیل کنن بچسبن به اینجور چیزا که

      • Divan Greedy (Aj Lee)

        فکر کنم وقتی کنفرانس اپل ، مایکروسافت و گوگل شروع می شد سایت پر می شد با خبر این کمپانی ها ، اون موقع دلیل خوبی بود ؟؟ الان که همه ی کمپانی های معروف بازی سازی جمع شدن و بازی هایی که سال ها طول کشیده ساختنشون رو دارن معرفی می کنن ، الان دلیل نمی شه ؟؟

        • borna_talebi

          خب این سایت تخصصی گیم که نیست.همین که پوشش میده یه سری از خبر های مهم رو یا چند وقت یه بار یه بررسی میزاره کافیه. یه سایت که نمیتونه تمام شاخه ها رو پوشش بده

          • Divan Greedy (Aj Lee)

            من اینو گفتم برای خود دیجیاتو / حالا انتخاب با خودشونه می تونن شاخه ی حیوانات عجیب غریب و اپل واچ ، پرینتر های 3 بعدی رو پوشش بده یا شاخه ی گیم

        • عـــامـر

          بابا اون گوشیه اون ویندوزه چیزی که همه باهاش در ارتباطن
          اینا بازیه خیلیا عاشق خوندن خبر در مورد گوشی و سیستم عاملی هستن که دارن استفاده میکنن
          چند نفر تو این سایت گوشی دارن یا از فلان سیستم عامل استفاده میکنن قطعا همه اما چند نفر پلی استیشن دارن یا اکس باکس یه عده محدود

          • رضا

            من که ۳۶۰ دارم اخبار بازیهای جدید اصلن واسم مهم نیست چون بیشترشون به نظر رو وان اجرا میشن. تا هک هم نشه عوض نمیکنم.

          • Divan Greedy (Aj Lee)

            چند نفر توی سایت اپل واچ دارن ؟؟؟ چند نفر تلفن پورشه بلک بری رو دارن ؟؟؟ چند نفر عکس های یه تلفن لو رفته براشون مهمه ؟ بعدش اطلاعات گیم برای کسایی که ایکس باکس و پلی استشین تنها دارن نیست ، برای کسایی هم که pc دارن هست ، اگرم نگاه کنی لینکی که گذاشتم بازی ios هست که بتسدا معرفیش کرد /

مطالب پیشنهادی