ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی AMD از کامپیوتر گیمینگ خود به نام «پروژه کوانتوم» پرده برداشت

کمپانی AMD امروز از یک کامپیوتر مخصوص گیمینگ در E3 رونمایی به عمل آورد؛ کامپیوتری عجیب و کوچک با نام «پروژه کوانتوم». این محصول شامل دو کارت گرافیک R9 Fury X می شود و در مجموع از ۸ ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی AMD امروز از یک کامپیوتر مخصوص گیمینگ در E3 رونمایی به عمل آورد؛ کامپیوتری عجیب و کوچک با نام «پروژه کوانتوم».

این محصول شامل دو کارت گرافیک R9 Fury X می شود و در مجموع از ۸ گیگابایت حافظه ی HBM (حافظه با پهنای باند بالا - High-Bandwidth Memory) نیز بهره می گیرد. پروژه کوانتوم می تواند تصاویر را با رزولوشن 4K و همراه با ۶۰ فریم بر ثانیه به نمایشگر شما منتقل نموده و از هدست های واقعیت مجازی که در ماه های آینده به بازار می آیند نیز پشتیبانی به عمل می آورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پردازنده اصلی این کامپیوتر که توسط خود AMD توسعه یافته، از معماری x86 بهره گرفته 64 بیت است؛ سیستم خنک کننده مایع و یکپارچه ی این کامپیوتر به نوعی در کوانتوم به کار رفته تا هم بتواند پردازنده اصلی را خنک نگه دارد و هم کارت های گرافیک دوگانه را. در بخش فوقانی کوانتوم یک تهویه هوا نیز قرار گرفته که در اصل کار خنک کردن مایع مورد استفاده برای سیستم تهویه کلی را بر عهده دارد.

quantum-1280x693-w600

AMD می گوید برای اولین بار می خواسته یک کامپیوتر بسیار قدرتمند را با هدف گیمینگ و استفاده از هدست های واقعیت مجازی توسعه دهد که نتیجه ی کار، همین پروژه ی کوانتوم شده است.

لازم به ذکر است که کارت گرافیک های یاد شده که در پروژه کوانتوم استفاده شده اند، دارای معماری اختصاصی AMD به نام «Fiji» هستند که می تواند تجربه ای بسیار روان را از انجام بازی ها با رزولوشن 4K و همچنین استفاده از هدست های واقعیت مجازی برای کاربران به ارمغان بیاورد.

می توان گفت AMD با معرفی کوانتوم، قدم بزرگی در زمینه گیمینگ در PC برداشته و یک کامپیوتر کامل را در اندازه یک کنسول جای داده است. از یک طرف باید دید که چه بازی های قدرتمندی برای کوانتوم ساخته می شوند و از سوی دیگر نیز آیا سایر رقبا از چنین ایده ای استقبال کرده و کامپیوترهایی شخصی با فرم-فکتوری مشابه را به بازار عرضه خواهند کرد یا خیر.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سعید

    واقعا محشره ....

  • Metal

    ١٥٠٠ دلار فقط گرافيك داخلش قيمت داره !! بقيه قطعات هزتار دلا ر هم باشه ميشود ٢٥٠٠ دلار حداقل !!
    تازه نمايشگر هم جدا بايد پول بديد !
    ولي اينو بخرم بندازم كنار سه تا تلويزيون خميده ال جي چه شود !!
    يك ده ميليوني قيمتشه و اون تلويزيونها هم هر كدوم ده ميليون روي هم ٤٠ ميليون ناقابل ! يكمي بيشتر فكر كنم بد نيست!
    راستي چقدر ابزارهاي ده ميليوني زياد شده !!

    • مهریار جعفری

      یه Mac Pro بگیر با ۲ تا Cinema Display خیلی بهتر از اینا میشه به نسبت پولی که میدی

    • مجتبی عقیلی

      کل این 40 میلیون بازم به اون تلویزیون سامسونگ 85 اینچ UHD نمیرسه که چند وقت پیش دیجی کالا میداد 62 میلیون :D

  • Shm

    کنسوله یا پی سی ؟!!!
    سیستم عامل چی ؟
    لازمه واسه PC گیم اینقدر هزینه کرد به نظرتون ؟
    به نظر من وقتی می شه گیم های موجود رو روی کنسول با 60 فریم خروجی گرفت احتیاجی به PC گیم نیست و گیم هایی که انحصاری PC هستن احتیاجی به اینقدر هزینه کردن نداره ...
    داره آیا ؟

    • mortezaall(mutd)

      غیر از انحصاری ها دیگه فکر نکنم بازی های زیادی 60 فریم اجرا بشن...
      ...
      به pc هم توهین نکنید سلطان گیم هست...

    • سامبادی

      سیستم‌عاملش ویندوز هست.
      در ضمن PC Gamer اگه بودی این حرفو نمی‌زدی
      اولا هیچ کنسولی در حال حاضر 4K خروجی نمیده
      دوما جزئیات و کیفیت بازی تو نسخه PC همیشه بیشتر از کنسول بوده و هست.
      در نتیجه کسی که پول براش پشگله، میره می‌خره لذتش رو هم می‌بره.
      4K@60fps شوخی نیست برادر من.

    • Metal

      كنسول بازي همه تنظيمات گرافيكيش در پايينترين حده تا بتونه بكشه وقتي با يك گرافيك مشابه اون كنسول مثل R7 370 كه نصف قيمت كنسول هست بگذاري روي كامپيورت ميشود كنسول بازي !!
      اين گرافيكش دقيقا ٨ برابر كنسول PS4 هستش ! ممكنه PS5 اين عملكرد و داشته باشه
      يعني اگر به ديد كنسول نگاهش كني ميشود PS5 !

      • مهریار جعفری

        من این حرف رو که هی میگی بازی ها رو کنسول در پایین ترین حد هستند رو قبول ندارم خداییش. ممکنه در حد اکثر نباشن اما حد اقل تا یک دو سال دیگه متوسط رو به بالا هستند. به هرحال گرافیک هاشون اون قدر ها هم کم جون نیستن.

        هر چند سونی از همین الآن شایغاتش هست که قراره سال دیگه PS4 جدیدی بده که از 4K پشتیبانی می کنه

        • Mehrdad

          شما یه بار یه کیبرد مکانیکی استفاده کن اگه کنسولو ول نکردی همه چی که بولو و سخت افزار و خفن بودن بازی نیست لذت حین بازیه و حرفه ای بودن

    • samb

      به نظر من
      هیچی رو نمیشه با پی سی عوض کرد !
      به شخصه عاشق موس و کیبوردم !
      و اصلا بدون موس و کیبور نمی توتنم بازی کنم

      • مهریار جعفری

        قبول دارم بازی های FPS با ماوس و کیبورد چیز دیگه ای هست اما مثلا تو FIFA یا PES رو با کیبورد واقعا نمی تونی با Game Pad مقایسه کنی

    • مجتبی عقیلی

      نه داداش. کنسول کجا 60 فریم میده؟ شما GTA V رو عمرا 60 فریم نگیری رو کنسول

      • مهریار جعفری

        گرافیک چه اهمیتی داره وقتی قرار باشه بازی ۱ سال بعد کنسول تازه بیاد. به خدا گیم پلی و محتوی بازی از گرافیک خیلی مهم تره.

        مثلا Red Alert 3 بهتر بود یا Red Alert 2؟ یا Age 3 بهتر بود یا Age 2؟

        • مجتبی عقیلی

          گیم پلی و داستان و... حتما مهمه ولی نباید گرافیک فدای اینا بشه. گیمر های حرفه ای اکثرا با پی سی بازی می کنن.

مطالب پیشنهادی