ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی AMD کارت های گرافیک جدید خود را معرفی کرد

حدودا اوایل همین ماه بود که NVIDIA کارت گرافیم بسیار قدرتمند خود را به نام GTX 980 Ti معرفی کرد اما اکنون AMD نیز پا به میدان گذاشته و محصولات برتر خود را به نمایش می کشد؛ ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

حدودا اوایل همین ماه بود که NVIDIA کارت گرافیم بسیار قدرتمند خود را به نام GTX 980 Ti معرفی کرد اما اکنون AMD نیز پا به میدان گذاشته و محصولات برتر خود را به نمایش می کشد؛ در نتیجه اگر این اواخر به خرید یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند فکر کرده اید، می توان گفت اکنون انتخابتان بسیار پیچیده تر نیز شده است.

قدرتمندترین محصول جدید ADM کارت گرافیکی با نام R9 Fury X است که از یک سیستم خنک کننده مایع و همچنین معماری اختصاصی کمپانی یاد شده برای پردازنده های گرافیکی به نام «Fiji» بهره می گیرد. کارت گرافیک مورد بحث با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه خواهد شد و رقابت بسیار تنگاتنگی را نیز با 980 Ti خواهد داشت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورتی که تمایلی به خرید این کارت گران قیمت نداشته و نیازی به همه قدرتی که عرضه می کند ندارید، گزینه های دیگری نیز برای انتخاب وجود دارند. همانگونه که گفتیم امروز AMD چند نمونه کارت گرافیک را معرفی نموده که در رنج های قیمت مختلفی عرضه می گردند.

Radeon R9 390X قیمتی ۴۲۹ دلاری دارد، R9 390 را نیز می توانید با ۳۲۹ دلار ابتیاع کرده و R9 380 نیز با ۱۹۹ دلار در دسترس است. همه ی کارت های یاد شده از Direct X 12 پشتیبانی به عمل می آورند که همین موضوع آنها را تبدیل به گزینه هایی عالی برای استفاده در ویندوز ۱۰ می کند. از طرفی قدرت پردازشی این کارت ها نیز تا حدی است که به کاربر اجازه می دهند با رزولوشن 4K به انجام بازی های مورد علاقه شان مشغول گردند.

کمپانی AMD البته گزینه های ارزان قیمت را نیز فراموش ننموده و کارت های گرافیک R7 370 را با قیمت ۱۴۹ دلار و R7 360 را نیز با ۱۰۹ دلار عرضه کرده و اذعان دارد که این دو کارت می توانند تجربه ای بسیار روان در هنگام بازی با رزولوشن Full HD را عرضه کنند.

نکته قابل توجه اینکه AMD نیز همانند انویدیا تلاش می کند تا در محدوده های قیمتی مختلف، کارت های گرافیک خود را عرضه کند. شرکت یاد شده هنوز البته مشخصات سخت افزاری دقیق این کارت ها را بیان ننموده و صرفا اطلاعاتی که برایتان به رشته تحریر درآوردیم را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • S_CaPiTaN

    کل دنیا هم میدونه حسی که بازی با کامپیوتر به دست میاد تا 8 سالم کنسول سعی کنه(عمر کنسول بازی)نمیتونه به دست بیاره
    حالا هی بگو......
    بازی با کیبورد انقدر دل نشینه که ادم نمیخواد با هزار تا کنترل کنسول پلی کنه.
    درسته بعضی بازی ها با دسته باید پلی داد(از جمله فوتبال)ولی تو بازی هایی مثل(اساسین کرید-واتچ داگس و غیره...)کنترلی که تو شخص داستان داره با دسته کنسول هزار باره به دست نمیاره
    دلیل برتری PC ها با کنسول ها اینه
    90% پلیر های حرفه ایی به خاطر این حس با کنسول پلی نمیدن.

  • xoder

    ولی دروع nVidia رو شد ! گفته بود که محصولات جدید شرکت AMD از DirectX 12 پشتیبانی نخواهند کرد !!! ولی کرد... :دی
    با اینکه طرفدار nVidia هستم این حرف این شرکت رو برای خودم شرم میدونم !

  • xoder

    با این فناوری HBM شرکت AMD کارت های جدید خودش رو دارای پهنای باند دوبرابر قبلی خود قرار داده !
    هر 2 فصل نوبت پیشتازی یکی از دو شرکت انویدیا و AMD هستش...
    الان هم نوبت شرکت AMD هستش
    در عوض در اوایل سال 2016 انویدیا از فناوری HBM 2 استفاده خواهد کرد ! پهنای باند 1.2 ترایابت در ثانیه ! دوربرابر پهنای باند فعلی کارت R9 Fury X

    • سعید

      سال بعد AMD هم از HBM2 در محصولاتش استفاده میکنه

      • xoder

        بله استفاده خواهد کرد ولی پس از عرضه کارت های انویدیا !
        به نظر من زمانبندی این دو شرکت بحث بر اینگیزه !
        همیشه طی محدوده زمانی مشخص کارت های گرافیکیشون رو عرضه میکنند و میخوان نشون بدند که رقابتی بین این دوست ولی میشه گفت این دو شرکت با هم قرارداد بسته که به صورت همزمان از کارت های گرافیک خود پرده برداری نکنند! نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم....

  • محسن

    http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-FURY-X2-vs--9223372036823115232

  • سعید

    R9 Fury X2
    http://linkdoni.soft98.ir/link-12686.html
    17 ترافلاپس قدرت محاسباتی خواهد داشت که خود یک ابر کامپیوتر است!

  • mortezaall(mutd)

    وقتی قراره کارت های انویدیا با حافظه HBM 2.0 بیان اون هم تک هسته ای با پهنای باند 1000گیگابایت و معماری پاسکال چه فایده ای هست که از کارت های ای ام دی که محدود به 4gig حافظه Hbm 1.0 میشه استفاده کرد...

    • سعید

      بعدش فکر کردی amd میشینهئ نگاه کنه در ضمن یادت نره که خالق HBM شرکت AMD هست
      http://linkdoni.soft98.ir/link-12686.html
      این کارت 8 گیگابایت از این حافظه پرسرعت را باخود خواهد داشت که احتمالاً پهنای باند حافظه ای بالای 1 ترابایت ارائه می کند.
      R9 Fury X2

  • مهریار جعفری

    در کل به نظر من اتقاقا علیرغم چیزی که به نظر میاد در درازمدت PC Gaming اصلا از نظر اقتصادی به صرفه نیست

    • xoder

      مهم به صرفه بودنش نیست مهم کیفیت و پرفورمانسش هست !
      4K رو که کنسول های نسل جدید ساپورت نمیکنه ولی PC ها ساپورت میکنند ! دایرکت ایکس 12 رو دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت به خاطر استفاده از APU های ساخت شرکت AMD ساپورت نمیکنه!(بنا به گفته رقیب AMD یعنی شرکت انویدیا)
      در کل همه قدرت رو فدای پول نمیکنند !
      و در دراز مدت با پیشرفت بیشتر تکنولوژی در زمینه ساخت کارت های گرافیک و بالا بردن کارایی و قدرت قطعات سخت افزار و پایین اومدن قیمت سری ما قبل آخر باعث میشه که در آینده کامپیوترهای گیمینگ فعلی رو شاید به نصف قیمت فعلی بخریم ...

      • سیاوش

        خوبی عزیز ؟
        یعنی ماکروسافت خودش دایرکت ایکس درست میکنه بعدش میره ای ام دی میخره که نتونه ساپورت کنه؟
        زمانی که این کنسولا طراحی شدن تکنولوژی روز جهان بودن
        دایرکس ایکس 12 با ویندوز 10 معرفی شد
        هنوز اون موقع که همچین چیزی نبوده که ساپورت کنه

  • تایسون

    جدا کارت گرافیک فقط AMD
    سونی اشتباه کرد تو نسل قبل واسه ps3 از انویدیا کارت گرافیکشو تامین کرد.
    گفتم تو نسل بعد حتما میره سراغ AMD که خداروشکر اومد.
    من رو کامپیوترم هم کارت گرافیکم AMD هستش چندین ساله براحتی همه بازیارو جواب میده با اینکه قدیمی شده هنوزم قدرتمنده. البته اون زمان ati بود که AMD خریدش

  • Metal

    مدل دو گرافيكش هم ١٥٠٠ دلار ناقابل قيمت داره
    البته مصرف انرژي بسيار بهبود پيدا كرده و يك و نيم برابر مصرف انرژي به عملكرد بهتر شده
    ا نانو هم اومده R9 nano از همين سري جديد هست منتها هنوز بدرستي مشخصاتش مشخص نيستش ولي مصرف انرژي اون نصف R9 290X هست و فقط ٦ اينچ طول كارت گرافيك هستش و مدلهاي بالاترش هم به عات رمهاي HBM بسيار برد كوچيكي دارند

  • Metal

    FURY PRO مدل ٥٥٠ دلاريش هست كه حدود ٣٥٠٠ ريز هسته داره و مدل ٦٥٠ دلاري با اسم R9 FURY XT با ٤٠٩٦ ريز هسته بالاترين گرافيك تك GPU دنيا است
    مقايسه شود با 2800 ريز هسته نسخه R9 390X

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی