ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سونی: برنامه ای برای اجرا شدن بازی های PS3 بر روی PS4 نداریم

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت چند روز پیش در اقدامی جالب اعلام کرد که صاحبین اکس باکس وان می توانند بازی های ساخته شده برای اکس باکس ۳۶۰ را بر روی کنسول ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۹ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۹:۱۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت چند روز پیش در اقدامی جالب اعلام کرد که صاحبین اکس باکس وان می توانند بازی های ساخته شده برای اکس باکس ۳۶۰ را بر روی کنسول خود اجرا نمایند.

مایکروسافت برای این موضوع یک Emulator مخصوص طراحی کرده که با استفاده از آن امکان پیاده سازی بازی های اکس باکس ۳۶۰ بر روی اکس باکس وان فراهم می گردد. این Emulator در حال حاضر تنها ۲۲ بازی را پشتیبانی می کند، اما مایکروسافت اعلام کرده است که تا پایان سال جاری، عناوین تحت پوشش به ۱۰۰ عدد خواهند رسید.

حال به نظر می رسد که این اقدام مایکروسافت به شدت سونی را شگفت زده کرده است. شوهی یوشیدا، مدیر Sony Worldwide Studios، در مصاحبه ای در این باره گفته:« من فکرش را هم نمی کردم که این موضوع شدنی باشد. آنها باید تلاش مهندسی بسیاری را صرف این ماجرا کرده باشند.»

یوشیدا ادامه می دهد: «PS3 از یک معماری منحصر به فرد برخوردار است و پیاده سازی بازی های آن بر روی PS4 موضوع بسیار چالش برانگیزی به شمار می رود. من هرگز نمی گویم هرگز، اما حداقل در حال حاضر سونی برنامه ای برای این موضوع ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • محمد

    کسی که بخاد بازی نسل قبل بازی کنه میره دیسک رو میذاره تو همون کنسول نسل قبل دقت کنید که این ویژگی نه ریمستره نه ریمیک یعنی با همون کیفیت 360 اجرا میشه

    • امیر حسین

      فقط خواستی از سونی دفاع کنی

  • kavehd2

    جالبی این بحث میدونید چیه وقتی شما با یک موبایل یا کنسول ps3 یا یک تلویزیون به وسیله PlayStation Now و فقط خرید یک دسته بتونی بازیی های نسلهای قبل (مزیت بزرگترو نمیبینید) و بعد انجام بدی دیگه چه نیازی به بازی نسل قبل روی دستگاه نسل بعد هست
    یکم فکر کنید دوستان بعد نظر بدید ...

  • Kian

    ایول مایکروسافت

    همه را شگفت زده کردی :)

    :microsoft:

  • amin

    خب به نظر من این کار برا کسایی که بازی تقلبی خریدن اصلا خوب نیست چون بیشتر بازی های نسل قبل ایکس باکس تو ایران تقلبی بود و از همون اول پر خط و خش بود اگه بزاری رو ایکس باکس وان لنز دستگاه اسیب میبینه... و توجه داشته باشید پلی استیشن 3 معماری پیچیده تر از ایکس باکس 360 داره و من که پلی استیشن4 خریدم بخاطر رزولوشن بالای بازی خریدم سونی هم نمیتواد کاری کنه چون این موضوع اون قدر ها هم مهم نیست ... و کسایی که میگن سونی زحمت نکشه یکم دیگه ... ناسلامتی چند تا مخ این کنسول رو ساختن ...

    • امیر حسین

      وان با کیندوز 10 خیلی بهتر از 4 شماهاست تو یه فن سونی هستی بعدشم تو هنوز ایکس باکس وان اس رو ندیدی

  • FARSHAD

    نمیخواستم سر بازی والیبال لاگ این بشم ولی مجبورم کردن .
    دوست عزیز برادر اخوی مایکرو اومده ایمولاتور زده خوب که چی بازی های نسل پیش که اورجینال هستش رو ران بکنه روی وان بله اورجینال نه کپی ما که استفاده میکردیم حالا قیمتش الان 60 دلار نباشه باشه 20 دلار بازم برای مارون در میاد پس اینقدر الکی پیاز داغ رو زیاد نکنید من 360 داشتم الان ps4دارم طرف کسی هم نمیگیرم

  • SONY

    خدایی بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن تکه،همین god of war به کل مایکروسافت می ارزه

  • Hesam

    باو چرا قبل اینکه کامنت بزارید یکم در موردش فکر نمیکنید!!
    اولا سونی psnow رو داره!ک تو ایران بلااستفاده است !!
    در مورد بازیای xbox :
    اولا باید دیسکتون اورجینال باشه!((که تو ایران 99%دیسک اورجینال ندارن))
    دوما شما باید دیسکو بزاری داخل دستگاه بعد دستگاه شروع میکنه دیتاش رو دانلود کردن((که بازم برا ایرانیا تقریبا خیلی سخته))
    ثانیا همه ی بازی ها ساپورت نمیشن یه تعداد خاصی هستن ک پشتیبانی بشن
    کارش واقعا قابل تقدیر ولی همونجوری ک گفتم در مقابلش psnow هست ک من از هیچ کدومشون اصلا خوشم نمیاد!!حتی تا الان سعی هم نکردم ببینم psnow میتونم وصل بشم یا نه!!
    یکم در مورد نحوه ی کارش توضیح میدادید بهتر بود انقدر الکی سونی هم ضایع نمیشد!!

  • نوید

    آقا ما همچنان منتظر بررسی جی 4 هسیم جناب قاسمی عزیز...

  • R3D R4N9ER

    من خودم تونستم این قابلیت رو تست کنم.بازی Toy Soldiers Cold War رو دانلود کردم.چیزی که خیلی جالبه اینکه کنسول به طور کل ریبوت میشه و با لوگوی معروف 360 بوت میشه و بازی ران میشه.در همین حین هم میتونین دشبورد 360 رو داشته باشین هم میتونین وارد منوی X1 بشین و مثل بازی ها یا برنامه های دیگه باهاش رفتار کنین.در کل قابل تحسینه خصوصا اینکه کاملا نرم افزاریه.دستگاه بازي شناسايي ميشه و از لايو دانلود ميشه.
    بازي هاي ٣٦٠ بصورت ديجيتالي روي وان اجرا ميشه بدين صورت:
    ١-شما نسخه ي فيزيكي بازي رو داريد:ديسك رو كه بزاريد توي
    ٢-شما بازي رو بصورت ديجيتالي داريد:از همين الان بدون ديسك از لايو براتون قابل دانلوده.بازي هاي Free to Gold هم شامل ميشه(كلاً هرچي كه تو اكانتتون خريداري شده).

    • R3D R4N9ER

      مزيت اين كار:بازي هاي نسل قبل رو ميتونيد با كمترين هزينه استفاده كنين.اگر هم كه بازي اي كه ميخوايد رو نداريد ميتونيد با قيمت خيلي كم(نهايتاً ٣٠$ براي عناوين بروز تر) بازي كنين.به علاوه اينكه ديگه منتظر ريمستر شدن نميشين و بعضي از بازي هايي كه احتمال ريمستر شدنشون خيلي كمه مثل Fallout يا Bioshock ولي ارزش نسل جديد رو دارن رو هم ميتونين استفاده كنين.

      • Hesam

        اصلا نمیدونی این چجوری کار میکنه داری در موردش نظر میدی!!صبر کن نظرم تایید بشه بعد ببین اصلا جرأت میکنی در موردش فکر کنی!!

        • R3D R4N9ER

          عزیز من جزو Preview ها هستم الان این قابلیت رو دارم.کامنت دادم در دست تاییده.

  • MERLIN-LFA

    سونی زحمت نکش . بیکار که نیستیم بازی های هشت سال پیش رو بازی کنیم :D

    • R3D R4N9ER

      پس چرا شما طرفدارای سونی تا یک بازی نسل پیش ریمستر(تازه ریمیک هم نه) میشه جامه میدرین و میرین 60$ پول میدین؟ :D

      • MERLIN-LFA

        داداش من به بقیه کاری ندارم اما تا حالا جامه ندریدم . اونم سر بازی :D البته اینم اضافه کنم که چند ماه پیش ps3 خودمو فروختم ps4گرفتم :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی