مدیر سابق اپل از راه اندازی فروشگاه های این شرکت سخن می گوید
فارغ از بحث های سخت افزاری و نرم افزاری، اپل در حوزه ای توانسته به موفقیت دست پیدا کند که هیچ یک از رقبایش حتی نتوانسته اند به آن نزدیک شوند. فروشگاه های اپل به ...
فارغ از بحث های سخت افزاری و نرم افزاری، اپل در حوزه ای توانسته به موفقیت دست پیدا کند که هیچ یک از رقبایش حتی نتوانسته اند به آن نزدیک شوند.
فروشگاه های اپل به لطف طراحی متفاوتشان، تجربه ای دلپذیر از خرید را در اختیار مشتریان قرار می دهند و به اپل کمک می کنند تا به صفرهای حساب خود اضافه کند.
ران جانسون یکی از اولین کسانی است که در کنار جابز در راه اندازی اولین اپل استور ها دخیل بوده است. او در آن زمان سمت مدیریت مغازه های اپل را بر عهده داشت و اکنون شرکت مشاوره استارتاپ خود را مدیریت می کند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا از صحبت های ران جانسون در رابطه با راه اندازی اپل استور ها مطلع گردید.
به گفته جانسون راه اندازی اپل استورها به هیچ وجه کار سختی نبوده است. او می گوید جابز از همان ابتدا دیدگاه بسیار شفافی را در رابطه با این فروشگاه ها داشته و دقیقا می دانسته که چه فضایی را اپل باید برای این موضوع، خلق نماید.
جانسون می گوید: «برای اینکه اپل در این راه موفق شود ما مجبور بودیم تا تجربه خرید را از نو خلق نماییم. برای همین فروشگاهی را به وجود آوردیم و در آن بخش هایی متفاوت مثل «بخش مشورت با نابغه های اپل» را به وجود آوردیم. ما همچنین تصمیم گرفتیم تا فروشگاه ها را در پر ترافیک ترین خیابان های شهر قرار دهیم. در آن زمان هیچ شرکت تکنولوژی از مغازه ای در این محله ها بر خوردار نبود.»
او اضافه می کند: «در رابطه با پیاده سازی ایده ها به هیچ وجه نگران نبودیم، چرا که استیو به شدت در این راه از ما حمایت می کرد.»
جابز معتقد بود که اپل استور ها نقشی کلیدی را در ارائه تجربه خریدی متفاوت عهده دارد هستند و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار بست تا این مغازه ها به واقعیت بدل شوند.
جانسون می گوید: «برای جابز مشتریان همیشه دارای اهمیت بسیاری بوده اند. او می دانست که در ارائه تجربه خرید جذاب، فروشگاه ها می توانند کاری بکنند که از دست سخت افزار و نرم افزار، بر نمی آید. او بر اساس همین تفکر اپل استور ها را بنا نهاد.»
نکته جالب ماجرا این است که به عقیده جانسون، سخت ترین قسمت کار راه اندازی مغازه ها نبوده است.
مدیر سابق مغازه های اپل می گوید: «قسمت سخت ماجرا پس از راه اندازی مغازه ها شروع شد. ما می دانستیم که فضایی جذاب را خلق کرده ایم، اما باید منتظر می ماندیم و موفقیت آن ها را در عمل می دیدیم. این انتظار سخت ترین کاری بود که کردیم.»
اپل استور ها در اوایل مانند امروز جا نیفتاده بودند. در واقع از زمان راه اندازی این مغازه ها ۳ تا ۴ سال طول کشید تا سیاستی که اپل برای فروش متفاوت محصولاتش تبیین کرده، تاثیر خود را نشان دهد.
جانسون می گوید: «بیشتر مردم نمی توانند چنین زمانی را به انتظار گذرانند. اعضای هیئت مدیره نیز صبر چندانی نداشتند. اما شما باید به چشم اندازی که در ذهن خود دارید، پایدار بمانید. فراموش نکنید که رسیدن به موفقیت نیاز به زمان دارد.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سلام گوشی من یه مشکلی پیدا کرده با این ک چرخش صفحه قفل کردم ولی صفحه گوشیم میچرخه حتی منو گوشیم هم میچرخه ک این تو گوشی های اچ تی سی هیچ وقت ندیده بودم
کسی هست سردربیاره؟؟
من مشکلی با این قضیه ندارم / دو تا لینک من شده اسپم و تعصب که دوتاش به تکنولوژی مروبطه بعد صحبت راجب به والیبال و ... مرتبط به موضوع
برای یک سایت فناوری که اخبار رو ارائه میده بدترین چیز اینه که کاربراش قسمت نظرات رو پر کنن از spam و مسیر بحث رو عوض کنن.این همون چیزیه که دیجیاتو ازش رنج میبره.زومیت که دیگه از این نظر داغون شد اوایلش خوب بود اما خراب شد.بهترین سایت فناوری که تو عمرم دیدم (ایرانی) که برای اولین بار پادکست رو ارائه داد وبلاگینا (آرش زاد و جمال زاده بودند).قسمت نظرات هم همیشه متعادل بود.
من هيچ وقت براي نقد يك محصول به برند و كمپانيش نگاه نكردم مگر اينكه اين برند به چيزي شهره باشد و در نقد منصفانش كمكم كنه
من هنوز دليل يك نبلت بزرگتر از آيپد رو نميدونم
هنوز نميدونم چرا به خاطر رقيبهاي آيفون بايد آيفون ٦ پلاس بيادبازار
چرا تو ساعت هوشمند تينقدر زياده روي كردند و ساعت مخصوص پولدارها ساختند
اپل همچين شركتي نبود و نيست كه فقط براي يك قشر يك نوع ساعت خاص بزنه !
اپل چطور ميتونه قيمت يك ساعت با بدنه طلا را توجيح كنه ؟ مگر نه اينكه اومده تا تكنولوژي با كيفيت را در دسترس عموم بگذاره ؟! پس اينكار با ذات اپل هماهنگ نيست كه محصولات فوق لوكس توليد كند طلا و جواهر روي محصولاتش بگذراه
اميدورام آيپد ميني ٤ به سرنوشت آيپد اير٢ دچار نشه و نيان از باتري كم كنند
واقعا نميفهمم دليل اينكه باتري اير دو اينقدر كمتر شده چيه ؟! يعني ٣٠ گرم وزن اينقدر مهم بوده ؟!
من همون اپلي را دوست دارم كه وقتي اومد نمايشگر را رتينا كرد اومد ٧٥ درصد باتري را اضافه كرد ولي وزنش فقط ٤٠ گرم سنگينتر شد ! و نسبت به نسخه اول آيپد سبكتر بود ! من همون اپلي را دوست داشتم كه وقتي ميگفت تبلت ما بالاي ١٠ ساعت كار ميكنه واقعا همينطور بود
همون اپلي كه آيپد ميني رتينايش با باتري كه ٥٠ درصد بيشتر از اير٢ كار ميكنه دستمه
همون اپلي كه بزرگترين باتري تبلت را داشت و در آيپد ميني دارد ولي افسوس كه راهشون را گُم كردند
ساعت اپل با بدنه طلا خنده داره هنوز هم مخالفشم ....
اپل استور های اپل دارن کاملا باز طراحی میشن و اولین قدم در این راه رو میتونید با عکس های جدید اپل استور Upper east side newyork ببینید
اینم لینک خود اپل
https://www.apple.com/retail/uppereastside/
جالبش فقط قسمت نگاه ٣٦٠ درجه است با آيديوايس خودتون را تكان دهيد تا تور مجازي در فروشگاه داشته باشيد
ولي واقعا من پسرفت ميدونم اين چيزها رو ! اينكه ساختمون به اون زيبايي كه مدرن بود جايش را داده به اين ساختمون قرن ١٨ مي كه ياد فروشگاهي چند دهه قبل مي افته آدم
همينطوري پيش بره از اپل جز اسم خوبش چيزي باقي نميمونه
طراحی محیط داخلی عوض شده بیرونش قبلا هم همین بود اما داخلش خیلی لوکس تر شده و دکور ها چوبی شدن البته با توجه به جایی که این فروشگاه قرار داره هم ممکنه باشه اما این اشاره به این موضوع داره به نظر من که اپل هدفش لوکس تر کردن فروشگاه هاش هست.
اين ساختمون قرن ١٨چيه ؟! اي خدا بهشون عقل بده فقط !! قضيه خنده دار اينجا است كه طراحي اَپل استور كه فوق مدرن بود داره ميشه سنتي !! طراحي ios شده مدرن !! استيو جابز خوب شد نيستي و اين روز و نميبيني ! من دارم به جاي تو حرص ميخورم چطوري اين ميراث را دارند نابود ميكنند با تغييرات بدون فكر و دليل
يادتون باشه يك كت و شلوار خوب هيچ وقت قديمي نميشه همانطور كه يك طراحي خوب فارغ از زمانه
خیلی از اپل استور های زمان جابز این شکلی بودن!! بعد طراحی استور هنک کنگ و استانبول که واقعا زیبا ترین ها رو نادیده می گیری؟!؟! عادی! مهم تو !که عالیه!
اين جارو اپل نساخته اپل خيلى اوقات مغازه هارو ميخره ايم اپل استور جديد هم قبلا بانك بود توى منهتن كه حالا اپل خريدتش و اپل استورش كرده ديزاين توش فوق العادس !!!
طراحی جدید اپل استور ها چند روز پیش با یه اپل استور تو نیویورک رونمایی شد قراره همه اپل استور ها شکل اون بشه واقعا زیباشده!!
G4 رو دیدم خدای طراحی!! مشخصات سخت افزاری تو این گوشی در قابل طراحی خره!!
سوتی جون از سیر تاپیازش رو برام بگو مخصوصا از صفحه نمایشش در مقام مقایسه با اس 6 یا آیفون؟؟؟؟
منم حدود يه ماه پيش ديدم كيفيت صفحش واقعا خوبه و بهتر از ايفون ٦ بود دوربينش فوق العادس و ايفون كنارش واقعا حرفى برا گفتن نداشت اندازه صفحشم خيلى اكيه الجى واقعا خوبه !!!
طراحی ش فوق العاده بود!! عجیب !! تا چند قیقه اول فقط نگاه می کردم!! چرم حس فوق العاده ایی می داد!! طراحی آیفون و اس ۶ در مقابلش هیچ ان!! صفحه نمایش از آیفون بهتر بود !! خوب بود!! بهتراز جی ۳ بود شدید اصلا مشکلات عجیب جی ۳ نداشت با اس ۶ نمی شد مقایسه کرد چون واقعا سخت بود!! دوربینش هم خوب بود!! کیفیتش عالی !! سرعتش اندازه آیفون بود ولی کیفیتش واقعا بیش تر بود!!
خودم که. احتمالا تا یه ماه آینده بگیرم!! تو خریدش ذره ایی شک نکن!!
برد عالی بود!!
بعد نسخه ی سرامیکیش هم تست کردی از لحاظ کیفیت ساخت از جی 3 بهتر بود یا بدتر ؟؟؟
نه پلاستیک رو نشد بگیرم دستم! ولی قیافش از اونیکه توی عکس ها هست خیلی بهتر!! سفید جی ۳ واقعا بد بود ولی سفید این واقعا خوب بود! مشکی ش زیادی مشکل بود عجیب بود! طلایی هم به زیبایی طلایی جی ۳ نبود!
آقا تبریک به خودم
تبریک به تو
تبریک به همه ی خریداران جی 4 که خودمم میخام رو هوا بزنمش با این نقدی که کردی دلم رو خیلی بردی.
:love: :
واقعا اپل استورها فوق العادن يه سر و گردن طراحيشون از بقيه فروشگاه هاى چه تكنواوژى يا حتى فروشگاه هاى برندايى مثل prada , LV , Gucci كه ديزايناى فوق العاده اى دارن جلوترن و يه تجربه فوق العاده رو درست ميكنن
کاشکی یه اپ استور توی خاک ایرانم بزنه همون ایرانی که تیم والیبالشون رو تا این لحظه در هم کوبیده.
آقا تبریک تبریک
تبریک بخودم
تبریک به تو
تبریک به همه
به خاطر برد مقتدرانه تیم والیبال و سرویس کردن دهن آمریکایی ها.
آره بازی محشری کردند بچه ها
اگه 3 ست رو ببرن دیگه عالی میشه پتانسیلش رو دارن.
جابز از همان ابتدا دیدگاه بسیار شفافی را در رابطه با این فروشگاه ها داشته
همیشه یه نگاه روشن و تصمیم قاطعه که کار رو راحت میکنه هر شرکتی هر جا موفقیت ناشی یه تصمیم مصمم بوده
نگو كه دلم خونه ! هر چي ميكشم از دست نداشتن يك تصميم راسخ بدون پشيموني هست ! از همه چيز و همه جا پشيمون ميشم !!
ايماني كه استيو جابز به كارش داشت ستودني بود واقعا ...ولي ماها وقت عمل كه ميرسه هزار و يك شك تو دلمون مي افته ! هزار و يك ترس ! بايد نترسيدن و از استيو جابز ياد گرفت ... بايد چگونه يك شركت و اداره كردن و ازش ياد گرفت
استادي بي مانند بود كه نبوغ و تلاش بسيار و دقت بي نظيرش هر كدوم براي يك شخص افتخاره ولي اون همه را با هم داشت كه تو كمتر شخصي پيدا ميشود و خواهد شد