ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون هوش مصنوعی را برای نمایش بهترین نقدهای محصولات به خدمت می گیرد

بگذارید صادق باشیم، اکثر نقدها و نظرهایی که در سایت های خرید ثبت می شوند به هیچ وجه سودمند نیستند، بسیاری از آنها، واکنش های یک روزه همراه با هیجانی هستند که کاربر نسبت به ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بگذارید صادق باشیم، اکثر نقدها و نظرهایی که در سایت های خرید ثبت می شوند به هیچ وجه سودمند نیستند، بسیاری از آنها، واکنش های یک روزه همراه با هیجانی هستند که کاربر نسبت به خرید از خود نشان داده و مابقی هم فاقد اطلاعات جامع و کارامدند و برخی هم متاسفانه کاملا مصنوعی هستند و در اغلب موارد از سوی کارکنان خود شرکت های تولید کننده نوشته می شوند.

اما آمازون فکر می کند که می داند چطور باید این مساله را حل کند و بهترین نقدها را از بدترین آنها غربال نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این غول خرید اینترنتی اخیرا نوعی سیستم یادگیری ماشینی را راه اندازه کرده که درک می کند کدام نقدها می توانند مفیدتر باشند و در نتیجه آنها را در راس قرار می دهد.

این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، معمولا نقدهایی را ترجیح می دهد که به تازگی نوشته شده اند، رای های مثبت بالایی دریافت کرده اند و یا از سوی کاربران تایید شده ارائه گردیده اند.

آماوزن امید دارد با این کار، نظراتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد که ارزشمندتر هستند و در کنار این مساله بتواند ایرادات یک محصول را هم معرفی کرده و آنها را برای خرید بهتر راهنمایی نماید.

این تکنولوژی برگرفته از هوش مصنوعی در حال حاضر صرفا در ایالات متحده آمریکا فعال است و استفاده کنندگان دیگر کشورهای دنیا کمی دیرتر می توانند تفاوت را در نقدهای به نمایش در آمده در سایت مذکور احساس کنند.

علاوه بر این، مشخص نیست که این سیستم در عمل تا چه اندازه خوب کار می کند، برای مثال همین سیستم انتخاب بر اساس تعداد رای های مثبت می تواند دردسر ساز باشد و چه بسا نظری که تنها یک ستاره دریافت کرده، فکر شده تر باشد.

نگرانی دیگری که وجود دارد هم این است که این رویکرد الگوریتمی به واسطه نقدهای خنده داری که این روزها به جزء اصلی آمازون بدل شده اند به اشتباه بیافتد و مواردی که به هیچ وجه ارزش محتویی ندارند را به کاربر توصیه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ali_Mosadegh

    دیجیکالا تو بخش دوربین واقعا قیمتاش خوبه
    من دوربین گرفتم پونصد از گرگان دیجی همونو داشت سی صد و پنجاه بد بختانه عجله داشتم

    ولی واقعا گوشیاش گرون تر از بازارن من Honore 3C رو گرگان پارسال شهریور گرفتم 600 دیجیکالا همونو میداد 720

  • MeysaM

    والا تو سایتای ایرانی ( مشخصاً دیجیکالا) اکثر نقدها تأیید نمیشه. مگر اینکه فقط خوب بگی در مورد کالایی که خریدی.
    بنده به شخصه هیچ وقت نظرات این سایتا برام مهم نبوده. چون میدونم از چه فیلتری داره میگذره.
    بارها به مسئولین سایت هم ایمیل زدم و شکایت کردم اما هیچ وقت پیگیری نشده.
    نمیدونم اونجا هم همچین سیاست خودخواهانه ای برقراره یا نه!

  • Mr. Nick

    حالا چرا خودش فقط منحصر کرده به نظر خودش می تونه نظر سایت تخصصی یا اصلا آزمایش ها سنجش با ماشین استفاده کنه .
    مثلا هدفون.
    ریو های که تو سایت مثل هدفای و ... توسط Audiophile نوشته شده و مشخصات فنی توسط دستگاه سنچش صدا
    ...
    در خیلی از خرید فقط جنبه سلیقه ای شرط که لایک بیشتر معنی خاص خودش داره .
    در کل آمارون دیدش گسترده تر کنه و موتور جستجو وب ریو کارشناسان محصول طراحی کنه فکر کنم بهتر تا کامنت که بازم میشه الگوریتم فریب داد حتی سو استفاده کرد

  • SAEED DASTMARD

    دراین جور مسائل ایلان ماسک ها خوش میدرخشن نه آمازون ها.

  • مـــــــتیــــــن

    بگذارید صادق باشیم، اکثر نقدها و نظرهایی که در سایت های خرید ثبت می شوند به هیچ وجه سودمند نیستند، بسیاری از آنها، واکنش های یک روزه همراه با هیجانی هستند که کاربر نسبت به خرید از خود نشان داده و مابقی هم فاقد اطلاعات جامع و کارامدند و برخی هم متاسفانه کاملا مصنوعی هستند و در اغلب موارد از سوی کارکنان خود شرکت های تولید کننده نوشته می شوند.
    این از حرف حق حق تره والا تو دیجیکالا تو هر گوشی تبلت بری میبینی طرف جوری داره خودشو میکشه که بگه اینی که من خریدم توپه

  • Metal

    فقط يك سوال ميمونه كه چطوري محصول ٢٠٠ دلاري كتابخوان آمازون اينجا مياد يك ميليون ٢٠٠ هزار تومان فقط همين :D
    هم قيمت آيپد ميني ٢ شده اينجا !!
    از پول زور دادن متنفرم ! برم ببينم كدوم شركت برام ميارش

  • Gublin

    این که هوش مصنوعی نیست، فقط یه الگوریتم پیشرفته است
    هیچ هوش خاصی پشت سرش نیست فقط با توجه به یکسری ورودی ها، خروجی مورد انتظار رو ارائه میده :/

  • Metal

    بدرد لاي جرز ميخوره
    يعني مثلا يكي بياد بگه سانسونگ عاليه بعدش هم ١٠٠٠ تا لايك از طرف حقق بگيرهاش بگيره ميشه نقد منصفانه :D
    بعدش هم اينهمه سايت بررسي و نقد محصول كشك نيستند !
    آمازون خودش تبلت داره نمياد بگه تبلت آيپد بهتره كه !
    منم ميخوام اين كتاب خونم و عوض كنم مدل وُيگ چشم و گرفته !

  • Metal

    هوش مصنوعي !! ايلان جان اينها چي ميگن ؟! خطرناك شدن يا نه بر طبق مصلحت شما :D
    مجمع تشخيص مصلحت بشري =سازمان آينده ايلان ماسك
    فقط شرايط عضويتش چيه من خيلي علاقه دارم بهش :D

  • Mehrdad

    افرین بخوره تو سره این دیجیکالای گرون فروش واقعا این هوش مصنوعی اگه بر یه اساس و الگوریتم خوب نوشته شده باشه (که شده) میتونه حتی همون نظرات شرکت ها رو هم حذف کنه باریک

    • kamyab98

      از فلش تا یخچال ازش خریدم همیشه هم ارزون تر بوده
      اس۶ همین الان برید از نمایندگی سامسونگ بپرسید ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن گرون تر میدن
      یه قاب قیمت کردم مغازه ۲۲۰ تومن دیجیکالا همونو میده ۱۴۰ ...
      احتمالا اونایی که شما میگید گرون تره بدون گارانتیه چون معمولا اگه محصولی با گارانتیش تو ایارن باشه دیجیکالا با گارانتیشو نمیاره

      • مـــــــتیــــــن

        متم تبلتو دو سال پیش از دیجی کالا گرفتم تو شهرمون نمیومد‌!!واقعا دیجی کالا خوب نباشه بد هم نیست چون به اکثر چیزا میشه دسترسی داشت قیمتاشم متوسطه اکثر وشیا با همون ویژگی ها تو شهر ما فقط بیست سی تومن ارزون تره که اوزش امنیت و خدمات پس از فروشش تو دیجی بهتره

      • Mehrdad

        شما اگه بیاین اصفهان سپاهان همراه خیلی معروفه ایپد مینی دو رو قیمت کردم دویست هزار تومن زیر قیمت دیجیکالا همه چی هر چیشو بگید من صد تا دویست هزار تومن ارزون تر توی بازار با همون مشخصات براتون پیدا میکنم تازه من از یکی از گرون فروش ترین جاهای اصفهان پرسیدم دیگه چه برسه به جاهای دیگه

    • Metal

      اول اينكه اگر شما جايي يك محصول ارزانتر ديديد ميتون بهشون اطلاع بديد كه فلان جا ارزانتر از شما ميفروشند
      دوم من نديدم قيمتهاش بالاتر از بازار باشه ؟ اتفاقا خيلي محصولاتش ارزانتر از بقيه جاها است و مغازه دارها را بيچاره كرده
      يكسري محصولات هم انگار هم جا گرونتر از قيمت واقعيش هست مثل كتاب خون الكتريكي كه هر جا رفتم گران بود الكي

      • Mehrdad

        من یه بار براشون فاکتور ارسال کردم گفت این قبول نیست در صورتی که هم اسم مغازه بود هم مهر و امضا شما ندیدی ولی ما که دیدیم

        • Mr. Nick

          خوب چرا حرفات مستند نمی کنی
          حداقل زیر این پست که مطلق به شفافیت و درستی کامنت ها اینکار بکن .
          من بعضی محصولات نهایت چند درصد گرون تر و درصد بیشتری ارزون تر دیدم .
          .
          چرا اگه یه روز کامل وقت بزارم برم کل بازار زیر رو کنم درآمد یک روزم که چند برابر درصد ارزونی هست فدا کنم شاید بشه گفت ...
          من به خرید اینترنتی عادت کردم (که خیلیم خوبه ) تنها رقیب دیجی کالا فروشگاه اینترنتی دیگه هستن البته با اعتبار ها

مطالب پیشنهادی