ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای پتنت شناسایی خودکار سرعت گیر توسط خودرو را به ثبت رساند

کمپانی هیوندای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی نموده و بر همین اساس اخطارهایی را به راننده می فرستد. شرکت خودروساز یاد ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی هیوندای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی نموده و بر همین اساس اخطارهایی را به راننده می فرستد.

شرکت خودروساز یاد شده برای به تحقق رساندن این منظور، از GPS موجود در خودروهایش بهره برده و از یک دوربین علاوه بر سنسورهای متعدد نیز استفاده خواهد کرد. به واسطه سخت افزارهای یاد شده و همچنین نرم افزار تعبیه شده در خودرو، اتومبیل های جدید هیوندای خواهند توانست به راحتی سرعت گیر های موجود در پیش روی خود را تشخیص داده و ارتفاع، عرض و همچنین انحنای آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

در نتیجه ی این تجزیه و تحلیل، نرم افزار موجود در اتومبیل سرعت مناسب برای رد شدن از روی سرعت گیر را محاسبه می کند. در همین حالت، اگر راننده با سرعت بیشتری قصد گذر کردن از سرعت گیر را داشته باشد، خودرو به وی اخطار می دهد که سرعت او بیش از حد معمول برای این سرعت گیر بوده و ممکن است به خودرو آسیب وارد شود.

حقیقت این است که چنین تکنولوژی برای انسان ها چندان هم کاربردی نخواهد بود و بعید است توجه زیادی به آن شود، اما در صورتی که از همین تکنولوژی در خودروهای خودران استفاده گردد، می توان امیدوار بود عمر برخی از قطعات موجود در خودرو افزایش چشم گیری یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • مهدی

    مرسدس بنز توی s class سیستم تعلیق تطبیقی داره که چاله ها و پستی بلندی های زمین رو پیدا میکنه و بسته به اون سیستم تعلیق رو کنترل میکنه. این کار فکر کنم موثر تر باشه

  • منصور

    اولین چیزی که موقع دیدن این پست به ذهنم رسید، پتنتی مرتبط با کیاموتورز بود ولی بعد در کمال تعجب دیدم که متعلق به هیوندای هست.
    دوستانی هم که هی میگن بگیم کیا-هیوندای آیا توجه دارن که نصف خودروسازهای امریکایی یجورایی یکین؟ خودروسازهای مطرح اغلب کشورها همینن دوستان ولی این دلیل نمیشه که اسماشونو باهم جمع کنیم.
    و اما مورد دیگه در مورد این پتنت اینکه به‌نظرم واژه "مانع" یا "دست‌انداز" خیلی بهتر از سرعت‌گیر باشه چون توی کشورهای دیگه سرعت‌گیرها موانع خیلی کوچکی هستند که با تعداد زیاد و پشت هم توی مسیر نصب میشن که با ایجاد لرزش راننده‌رو وادار به کاهش سرعت می‌کنند و اصطلاحا بهشون Speed Breaker میگن اما پتنتی که ثبت شده، مربوط به Speed Bump یا Speed Ramp هست که معمولا توی ایست‌های بازرسی یا اماکن خاصی نصب میشن تا راننده به سرعت تقریبا ۰ برسه و خودروی خودشو متوقف کنه.
    البته قدیم‌ها از این‌ها توی کشورهای اروپایی به‌عنوان سرعت‌گیر استفاده میشد که با ورود نسل‌های بعدی خودروها مجبور به حذفشون شدن.

  • Sav

    فقط به درد ایران می‌خوره! :‌دی
    چون که در آیین‌نامه طراحی راه بسیاری از کشورهای صنعتی، استفاده از سرعت‌گیر نهی شده!

  • بیژن

    اینگونه پتنت ها عملا توی دنیای واقعی (ایران)بدرد نمی خوره به چند دلیل.
    دید این دوربین ها محدوده نهایتاً سی متر که توی سرعت بالا در کمتر از ثانیه سی متر طی شده و اگه دست اندازو یا سرعت گیری وجود داشته ریسک آوردن سرعت ماشین به حد استاندارد خیلی بیشتره چون احتمال برخورد ماشین پشتی بالاست
    دوم اینکه توجه راننده به تابلو های رانندگی خیلی بهتر چون معمولا تمام سرعت گیر ها قبلش تابلو دارند
    می مونه چاله چوله که اونم باز چشم آدم بهتر می بینه فاصل دور رو
    ولی کنترل ماشین توی سرعت بالا در هر صورت خطرش بیشتره
    اینا فقط توی سرعت های پایین و برای کشورهای خودشون خوبه که مردم با سرعت مطمئنه و استاندارد توی شهر ها رانندگی میکنن.نه اینجا که طرف توی کوچه یا 100 تا می رونه تازه طلب کار هم هست

  • تایسون

    شاید بهترین بازاری که برا این هیوندا و کیا درست شده همین بازار خودمون باشه که به جز بنجل های ساخت داخل و چینی، بنجل های کره ای هم بهش اضافه شد!!
    خوب دارن وارد میکنن سوناتا و سانتافه و این چیزارو..
    از خود کره ای ها هم بیشتر میخرن!
    و

  • محمد

    http://www.digikala.com/News/News-7296/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%AF%D9%8A%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%D8%A7%D9%8A%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%8A-%D8%B4%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF
    O_O

  • Metal

    يك مطلبي كه فراموش شده در رابطه با خودرو بحث حقوقي و اخلاقي خودروهاي بدون راننده هستش كه باعث شده ورود اين خودروها با مشكل مواجه شود در حقيقت مشكل اينجا است كه اولويت نجات جان كدوم انسان مهمتره و به همين شكل باشه ممكنه دهه ها ورود اين خودروها با تاخير همراه باشه !
    همين حالا فولكس اگن منتظره رفع شدن اين مشكلات هست تا خودروي بي نياز از راننده را به جاده بسپارد ولي چون يك سبك زنگي جديدي هست مخالفتهاي اولش سر به فلك ميكشه

  • Metal

    كيا و هيوندا (هايوندايي درستشه ) جفتشون يك شركت متحد هستند و جدا از هم نيستند و شاسي خودروها هم يكي هستش
    سيتروئن و پژو هم يك شركت مشترك هستند و جدا از هم نيستند
    ميتونيد اينجوري تصور كنيد كه دو تا شركت با هم ازدواج كرده باشند ! نزديكترين مثالي بود كه به ذهنم رسيده بود

  • سوسن بهمنی

    عکس مطلب مربوط به خودرو Kia Spotage عه که!

    • s.p

      نوشته هیوندا شما میگی شبیه اسپرتیجه!!!!!
      لااقل بگو شبیه سانتافه هستش....**

      • کامیار

        از خودش که نمیگه شبیه اسپورتیجه! که حالا چون تو تیتر گفته هیوندای بگه سانتافه!! تو عکس از بلوپرینت اسپورتیج استفاده شده دوست عزیز! مرکز تحقیقات هیوندای و کیا کاملا مشترکه تیتر درست این بود که میزد "کیا-هیوندای" مثل "پژو-سیتروئن" و . . .

  • reza

    دوستان منم میخوام پتنت دمپایی ابری هوشمند که پرواز میکنه و اطرافشو زیر نظر میگیره رو ثبت کنم....کسی پایه هس؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی