ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آیفون های بعدی دارای دکمه هوم مجازی خواهند بود؟

مدت هاست که گفته می شود آینده نمایشگرها با پیشرفت های قابل توجهی همراه خواهد بود و برای نمونه پیش بینی شده که اسکنر اثر انگشت در داخل آنها تعبیه گردد. حالا گزارشی تازه از DigiTimes ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲ تیر ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدت هاست که گفته می شود آینده نمایشگرها با پیشرفت های قابل توجهی همراه خواهد بود و برای نمونه پیش بینی شده که اسکنر اثر انگشت در داخل آنها تعبیه گردد. حالا گزارشی تازه از DigiTimes منتشر شده که نشان می دهد این همان ایده ایست که اپل در سر دارد.

براساس اعلام منابع فعال در صنعت طراحی IC تایوان، این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا مشغول کار روی نوعی راهکار TDDI (یکپارچه سازی درایور نمایشگر و قابلیت تاچ) است که می تواند در نهایت به حذف دکمه فیزیکی هوم که در واقع امضای آیفون به شمار می رود بیانجامد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به این ترتیب انتظار می رود که خود نمایشگر رهگیری منوها و انجام وظایف امنیتی را بر عهده بگیرد. روشن است که فعلا امکان تایید هیچیک از این خبرها وجود ندارد و بهتر است که اندکی با دیده تردید به آنها نگریست.

اما این را هم نباید فراموش کرد که عملیاتی شدن این ایده از سوی اپل چندان هم دور از ذهن نخواهد بود چراکه این شرکت هم اکنون CPUهای مختص به خود را طراحی می کند.

بسیاری باور دارند که در نظر گرفتن یک دکمه مجازی هوم برای اپل که یکی از پر سودترین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی به شمار می رود، کاری عقلانی به حساب می آید.

در هر صورت، چنین تغییری می تواند از نظر صرفه جویی در فضا بسیار سودمند واقع شود. در صورتی که هیچگونه دکمه فیزیکی روی بدنه دستگاه وجود نداشته باشد، محصول نهایی حاشیه کمتری خواهد داشت و در نتیجه بدون نیاز به افزایش ابعاد کلی دستگاه می توان نمایشگر بزرگ تری را برای آن در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • mohammad

    این نظریه از اولین ایفون بون ولی هیچ

  • حمید

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز digiatoباپرچم ابی . بیایید.نفر کم داریم اوضاع بحرانیه.

  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P

    به هیچ وجه واسه 6اس عملیش نمیکنند شاید واسه 7 انجام بشه اونم شاید. ولی ایده بسیار خوبیه و با اجرا شدنش دست چینیا بسته تر میشه چون این کارا مث صفحه خمیده و این و ... رو به همین راحتی نمیتونن کپی کنن دوستان چینی و اینجاست که باز هم تفاوت بین برندای مطرح و قوی و چینی با اینجور چیزا واسه مردم مشخص تر میشه و از اون سمت کمپانی های قدیمی و خوب تکنولوژی کمتر ضرر میکنند به نظر من.

  • سعید

    من به این نتیجه رسیدم اونایی که میگن آیفون خوبه هیچی از گوشی سردر نمیارن والا یه کار ساده مثل ریختن آهنگ و عکس رو اپل هزارتا دردسر داره و حتما باید با کامپیوتر خودت باشه وگرنه نمیشه

  • اسمیگل

    این که نشد کار. دکمه رو حقیقی کن مجازی کن ببرش یه سانت بالا ببرش به پشت قابتو چرم کن شیشه بزن نمایشگر با رزولوشن 5222145 پیکسل بر اینچ بده... بابا من باتری میخوام باتری : ((
    # منفی دهندگان: حمله!

    • Farid_Sn

      دقیقاً باهات موافقم. باتری.... تنها چیزیه که اصلا در حد تکنولوژی امروز پیشرفت نکرده و واقعاً اسفناکه. نه که بگم کار آسونیه ولی خیلی بده که تا الان جایگزینی برای باتری های کم حجم امروزی پیدا نشده باشه.

    • یوتابایت داغون

      :D

  • A.R.T

    یه کانسپتی بود فکر میکنم مال آی او اس 9.
    بنظرم ایدش خیلی عالی بود. همردیف با دکمه ی هوم ۴ تا دکمه ی لمسی دیگه (دوتا چپ و دوتا راست) گذاشته بود. اپل اگه بتونه با استفاده از فورس تاچ (برای جلوگیری از تاچ غیر عمد) اون دکمه ها رو اعمال کنه اون فضا بخوبی پر میشه هرچند اون قسمت طوری نیست که خیلی مستعد تاچ غیرعمد باشه.
    آیفون بدون دکمه ی هموم نمیشه که

  • Metal

    البته يك حاشيه حداقل براي ارگونومي دستگاه لازم هست كه متاسفانه بقيه سازندگان بهش بي توجه هستند
    چند روز پيش داشتم داخل گوشي G4 را ميديدم خندم گرفت ؟! چرا ؟ چون چيپ كواكام كه هم ارتباط LTE و هم پردازشگر و گرافيكش هست از چيپ آيفون كه فقط گرافيك و پردازندش هست كوچكتر بودش ! و جالبه كه داخل آيفون غير از چيپ A خودش يك جيپ ارتباطي كوالكام و چندين تراشه براي بباندهاي مختلف LTE هست كه كم و متوسط و زياد و خيلي زياد را پوشش ميدهد تا آيفون بتواند ٢٠ باند مختلف LTE را پوشش دهد !!!

  • M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

    اگه دکمه هوم حذف شه عالی میشه نصف تعمیرات اپل سر همین دکمه هومشه

  • Metal

    اميدوارم اين انفاق بي افته تا چند سال بعدش بقيه هم از اپل تقليد كنند
    ميدونم جمله بالا خيلي مثبت مياره ميخوام با جمله پايين كه حقيقت هست كمش كنم :D
    همين حالاش هم آيفون ٦ پلاس از LG G4 در تمام زمينه ها با اختلاف بالا پيروز ميشود غير از دوربين كه اون هم فقط به علت لرزشگير ٣ محوره G4 هستش
    جالبه كه نوت ٤ هم تقريبا همزمان با آيفون ٦ پلاس اومد و اون هم تو همه چيز عقبتر بود و ميشد گفت حتي تو يك زمينه بهتر از آيفون ٦ پلاس نبودش و گذشت زمان حقيقت را آشكار ميكند

    • aromin

      تو نظرسنجی سایت های داخلی و خارجی که مدل گوشی ها موقع نظرسنجی اعلام نشده بود دوربین نوت 4 بهتر از 6 اس بود
      صفحه نمایش نوت4 هم طبق تست ها بهترین بود
      .
      چیز میز میزنی نتیجش میشه این

    • nokisoft

      دیگه شما داری اغراق میکنی
      یکم منطقی صحبت کن

      • Metal

        اغراق نيست حقيقته ميخواي لينك بهت بدم
        تو پردازشگر محاسباتي كه هنوز به آيفون 5S نرسيدن
        توي گرافيك براي بازيها آيفون ٦ پلاس تقريبا ٧٥ درصد فريم بيشتري ميگيرد
        و با اينكه مساحت چيپهاي اپل كاه تا ٣ برابر رقيبانش ميرسد با اينحال باتري با ظرفيت مشابه رقيبان دارد !!! و ضخامتش هم كمتره و ....

        • BuBo

          باتطری با ظرفیت مشابه ولی در حالت Poor نه حتی Average چه برسه به excellent

        • aromin

          5اس که هیچ... ایفون 6 با پردازنده گرافیکی PowerVR GX6450
          توان محاسباتی اش 115 گیگافلاپس است
          adreno 430 که رو اسنپ دراگون 810 هست
          توان محاسباتی اش حدودا 380 گیگافلاپس است
          گلکسی اس6 با پردازنده گرافیکی Mali-T760 MP8
          توان محاسباتی اش حدودا 190 گیگافلاپس است
          .
          شما این امار رو از کجا... در میاری؟

          • Chester

            دوست گرامي دفعه قبل هم براتون توضيح دادم با محاسبات خام پردازنده گرافيكي نميتونيد قدرت يك پردازنده گرافيكي رو مشخص كنيد. براتون مثال ميزنم. R9290x حدود 1 ترافلاپس از 980gtx قدرتش در محاسبات خام بيشتر هستش ولي در ١٠٠ درصد بازي ها از GTX 980 عقب ميمونه. اصلا محاسبات خام هيج ربطي به پردازش محيط هاي 3D نداره.
            Adreno 430 در رز FHD حدود ٣ الي ٤ فريم از PowerVr GX6450 جلوتر هستش. پس بحث رزلوشن هم مطرح نيست.
            اين رو هم در نظر داشته باشيد كه Adreno 430 تا خرخره اوركلاك شده.

          • aromin

            اولا این ادعای شماست که توان محاسباتی پردازنده گرافیکی
            مهم نیست
            دوما خودت جواب خودتو دادی ایفون 6 پلاس به دلیل رزولوشن
            فول اچ دی از ایفون 6 با رزولوشن اچ دی پلاس با پردازنده یکسان
            تو بنچ مارک ها عقب افتاده .....
            ___نوت4 و اس6 رزولوشن کواد اچ دی دارند___
            .
            ایفون6 با رزولوشن 1334x750 یعنی 1 میلیون پیکسل
            گلکسی اس6 با رزولوشن 2560x1440 یعنی 3.6 میلیون پیکسل

          • Metal

            توان محاسباتيش !! شما داري با گوشي كار ميكني نه كامپيوتر كه توي اون هم زياد مهم نيست
            بنچمارك بازي كه من روي هر دو ديدم
            قدرت شون توي بازيها به اين ترتيب هستش
            آيفون 5s و 6 و HTC M9 هر دو يك قدرت فريم دارند در بنچماركي كه وضوح بالا براش مهم نباشه وگرنه HTC M9 عقب مي افته
            بعدش آيفون 6 پلاس هستش و گلكسي اس ٦
            اينها را از روي بنچمارك بازي در ميارم و قدرت خام مهم نيست و اهميت ندارد حتي قدرت خام پردازشگر هم مهم نيستش

          • سعید

            کاملا مشخصه شما نمیخوای قبول کنی گوشیای دیگه از آیفون بهتره ولی خودت قضاوت کن ساده ترین کار یعنی ریختن آهنگ و عکس رو آیفون هزارتا دردسر داره من میگم اندروید خوبه البته اگه با اندروید خالص خود گوگل کارده باشی میفهمی چقد خوبه از همه لحاظ دستت تو اندروید بازه

  • پارسا

    آخه اینجوری که خیلی تخیلی میشه و از اصالت آیفون دور میشه

مطالب پیشنهادی