ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ارائه نسخه رایگانی از سرویس Play Music اسپاتیفای را به چالش می کشد

همزمان با تلاش اسپاتیفای برای تصاحب بازار استریم موسیقی، بزرگانی نظیر گوگل نیز دست روی دست نمی گذارند و هرآچه در توان دارند را به خدمت می گیرند تا مغلوب میدان نباشند. در همین راستا، ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۳ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همزمان با تلاش اسپاتیفای برای تصاحب بازار استریم موسیقی، بزرگانی نظیر گوگل نیز دست روی دست نمی گذارند و هرآچه در توان دارند را به خدمت می گیرند تا مغلوب میدان نباشند. در همین راستا، این غول جستجو در پاسخ به فعالیت های شرکت یاد شده، نسخه رایگانی از سرویس پخش موسیقی Play Music خود را برای بازار ایالات متحده آمریکا راه اندازی کرده است.

اگر پیشتر سرویس های صوتی رایگان را امتحان کرده باشید قطعا با این نیز آشنایی کافی دارید؛ در این سرویس ها، علاوه بر اینکه باید با تبلیغات بازرگانی بر هم زننده حواس کنار بیایید، کنترل مستقیمی که بر سرویس های اشتراکی دارید را هم تجربه نخواهید کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در نسخه رایگان Play Music می توانید چیزی شبیه به یک کانال رادیویی را بر حسب نام هنرمند، آلبوم یا ترانه مورد نظرتان باز کنید اما امکان آنکه هر زمان دلتان خواست به آنها گوش دهید، وجود ندارد و علاوه بر این، از پشتیبانی آنلاین، امکان ایجاد پلی لیست یا موارد دیگر هم در آن خبری نخواهد بود.

نکته دیگر اینکه برای دسترسی به سرویس یاد شده باید اندکی صبور باشید. استفاده از این سرویس از همین امروز به صورت تحت وب امکان پذیر خواهد بود اما آپدیت های مربوط به اپلیکیشن های اندرویدی و iOS آن تا اوایل هفته آینده ارائه نخواهند شد.

در هر صورت روشن است که نسخه رایگان Play Music از اهمیت بالایی برای گوگل برخوردار است و می تواند شمار گزینه های پیش روی کاربران را برای گوش دادن به موسیقی افزایش دهد.

اما سرویس اشتراکی Play Music به نام all-you-can-hear به شدت تحت تاثیر فعالیت های رقیبش یعنی اسپاتیفای قرار دارد که با ارائه برخی از خدماتش به صورت رایگان، طیف گسترده ای از کاربران را با خود همراه ساخته.

در هر صورت روشن است که این اقدام گوگل، هم می تواند به افزایش شمار کاربران بالقوه آن بیانجامد و هم اینکه بدون در بر داشتن هزینه، فرصت امتحان یک سرویس فوق العاده را برای استفاده کنندگانش فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • یگانه

    Google eavesdropping tool installed on computers without permission

    تلاش موفق تازه از گوگل

  • bitech

    خوبه این به چالش کشیدنا به نفع ماست

  • Sav

    امکاناتش مثل iTunes Radio شده..
    بدی این سرویسا اینه که هیچ بنی بشری پیدا نمی‌شه که تمام آهنگ‌های یک کانال رو دوست داشته باشه! مجبوری مزخرف گوش بدی تا به آهنگ مورد علاقت برسی!

  • Leo Fender

    اسپاتیفای با اشتراک ماهانه ده دلار فوق العاده س
    فکر نمیکنم حتی اپل میوزیک بتونه به گردش برسه
    اشتراک پرمیومش واسه ماه اول مجانیه .
    فعالش کنین کیییییف کنین یه ماه

  • M o h s e n

    گوگل خوب است

    اپل بد است .

  • Mr. Nick

    بیشتر بدرد همون موقع آشپزی استخر میخوره و با توجه به اینکه فقط برای آمریکا فعال ماهی 10 دلار سرویس های اشتراکی چی مگه پول یه پیتزا هست.
    .
    باید از موسیقی لذت برد/ نه اینکه آزادی عمل که نداری عصاب خوردی که داره یسری آهنگ شاید نباشه و...
    .
    تو ایرانشم با این قدرت تومان کسی حال نمیکنه اینجام پول پیتزا 20+ هست :)

    • BuBo

      پیتزا بالا بیست رو به شما انداختن :D

      والا ما تو تهرانش که معدن فست هست پیتزاهای خفنو انقدر نمیدیم، پایینتر از پارک وی قبل ماه رمضان رفتیم اینقدر پولش نبود شما کجا رفتین؟:D

      • Mr. Nick

        من نخریدم یه چند تا لیست به دیوار زدن برای وقتی کسی از غذا روز دوست نداشت سفارش از از بیرون بدن چون معمولا دو نوع غذا هست برای من پیش نیومده
        .
        خونه هم که مادرم اجازه خرید فست فود نمیده کلا با هر متریال باشه بازم میگه اشغاله با غذا رستوران سر میکنیم
        +20 زیاد نیست میخواستم برای کاری برم قم با قطار میدون راه آهن 16 بود. بالاتر که طبیعی هست .
        حالا اونای که یه پسوند ارگانیک (بیشتر چیکن ها ) میچسبونه به فست فود ضربدر دو میشه هیچ :D

  • Siamak

    برای ایران هم کاریرد داره یا فعلا فقط آمریکا؟

  • SAEED DASTMARD

    چه قد دشمن داری خدا !!!!!!!

مطالب پیشنهادی