8 درسی که می توان از کار کردن در گوگل و فیسبوک آموخت
در تابستان سال 2011، من اولین بار در مقر اصلی گوگل، مانتین ویو کالیفرنیا، دوران انترنتی خود را آغاز کردم. افکار بسیاری، زمانی که دوران کاری ام آغاز شد به ذهنم هجوم آورد. برای اولین ...
در تابستان سال 2011، من اولین بار در مقر اصلی گوگل، مانتین ویو کالیفرنیا، دوران انترنتی خود را آغاز کردم. افکار بسیاری، زمانی که دوران کاری ام آغاز شد به ذهنم هجوم آورد. برای اولین بار در طول زندگی ام، برای اولین بار قرار بود خارج از تگزاس زندگی کنم و وظیفه ام چیزی جز فروختن اسنیکرز و محصولات لبنی بود.
پس از آن، به فیسبوک رفتم و چیزهای بیشتری در مورد خودم، سیلیکون ولی، تکنولوژی و اهمیت قدرت بخشیدن به مردم با متصل کردن شان به هم آموختم.
در نتیجه چند سال تجربه انترنی در گوگل و فیسبوک، این 8 درس زندگی را آموختم که شیوه زندگی من را تغییر دادند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مقاله زیر را به قلم جاستین جانسون از وبسایت بیزینس اینسایدر بخوانیم.
1. مطمئن باشید شما استحقاق این را دارید در زندگی تان آنجایی باشید که هستید. خود یا دستاوردهای تان را دست کم نگیرید. شما جایی هستید که استحقاقش را دارید، چون برای آن ها زحمت کشیده اید. نگذارید کسی چیز دیگری به شما بگوید. اگر به خودتان شک کردید، به خودتان لطفی بکنید و به شکی که دارید شک کنید و به باورهای تان باور داشته باشید.
2. اگر پاسخ چیزی را نمی دانید، تظاهر نکنید که می دانید. دانش قدرت است. با این حال، مواقعی هستند که نباید پاسخی ارائه دهید و اعتراف به ندانستن، تا زمانی که اعتماد به نفستان از بین نرفته کاملا بی مورد است. وقتی که از چیزی مطمئن نیستید، پاسخی شک دار ارائه ندهید. فراموش نکنید، جستجوگری وجود دارد به نام گوگل که در عرض چند صدم ثانیه می تواند اشتباه شما را اثبات کند. در حقیقت، آگاهی از بی آگاهی می تواند در ساخت شخصیت شما بسیار مهم باشد.
3. تعامل کار و زندگی بسیار مهم است. موفقیت در کار، محدود به میزان زمانی نیست که هر روز به شما بابت آن پول می دهند. آنچه که اهمیت بسیار دارد، میزان استراحت و خواب شماست. به میزانی استراحت کنید که روز بعد بتوانید خودتان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. در فیسبوک، به ما 21 روز مرخصی داده می شد و برای استفاده از آن تشویق می شدیم. عملکردتان در ساعاتی که باید استراحت کنید پایین می آید و برای سلامت تان هم مضر است که تا صبح کار کنید، بنابراین عادات خود را تغییر دهید.
4. حل مشکلات سخت به آن سختی که فکرش را می کنید نیست. ماموریت گوگل، مرتب کردن اطلاعات در دنیا و در دسترس قرار دادن همه آن هاست. ماموریت فیسبوک، ساخت دنیایی باز و متصل به یکدیگر است. این ها مشکلاتی بسیار سخت برای حل کردن هستند. با این حال، وقتی که مشکلات را به چندین مرتبه کوچک تر تقلیل می کنید و تمرکز را روی قسمت های کوچکتر می گذارید، مشکلات قابل حل و ساده تر به نظر می رسند تا آن تصویری که پیش از این در ذهن داشتید.
5. کیفیت در تعداد روابط بهتر از کمیت در آن است. زمان تان را روی شناخت دوستانی بگذارید که فکر می کنید به سطح عمیقی از شناخت آن ها رسیده اید و چیزهای بسیاری به شما آموخته اند. بنابراین سرمایه گذاری تان باید دقیق باشد و دقت کنید که همیشه با آن ها در تماس باشید و ارتباط خود را از دست ندهید.
6. در جلسات شروع به صحبت کنید و منتظر این نباشید که نظرتان را بخواهند. به عنوان یک تازه وارد، ساکت نشستن و نگاه کردن شاید کار درستی به نظر برسد اما به جای اینکار، بایستید و ایده های تازه و نو ارائه دهید. وقتی که فکر می کنید فرصت درستی فراهم شده، صحبت کنید. دیگران وقتی ببینند اعتماد به نفس خوبی در زمینه ارائه پیشنهادات خود دارید تحسین تان می کنند.
7. از فیدبک ها تاثیر بگیرید. قبول کردن بازخوردها هم به نفع شخصیت خود شماست و هم به شخصیت کاری تان کمک می کند. در مقابل نیز، زمانی که بازخوردی ارائه می دهید باید دقت داشته باشید که روی موضوع تمرکز کنید و نه روی شخص مورد انتقاد. به جای اینکه بگویید فلانش شخص در ایکس و ایگرگ افتضاح است، به گونه ای سخن بگویید که آن ها بتوانند در خودشان بهبود ایجاد کنند. این شیوه برخورد باعث می شود که تنش کاهش یافته و ارتقاء و پیشرفت حاصل شود.
8. فراموش نکنید که باید در لحظه زندگی کنید. کار کردن برای کمپانی های بزرگی چون فیسبوک و گوگل می تواند سخت و پر استرس باشد؛ اما به هر حال باعث می شود تمرین خوبی برای ذهن آگاه شما باشد و شما را از شرایط کنونی که در آن هستید آگاه سازد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بنظرم نرم افزار يعني دو سأل تجربه يه سال برنامه ريزي يه سال اجرا و بعد هم سيليكون ولي...
البته تو إيران برعكسه... واسه همين فقط يه ديجي از توش درمياد...!
البته منم ك اينقد قيف ميام سال دومي ام هنوز :D
mn bade 6 Sal indaro oondar zadano az sefr (tajrobe) shoroo kardan Alan faghat b in natije residam k adam too in hoze Hade aghal na bayad rooye kasi hesab kone va na donbale moshtari bashe o bazaryabi kone... inja faghat toyio mardomi k bevaseteye internet mishnasanet...
bayad b raygan barashoon kar koni ta badan az mahboobiatet noon Dar biari...
gheire in faghat bigaarie...
تمام این شرکت ها در نهایت توسط اپل خریده میشن و در نهایت آینده ی روشن و والا و با افتخار از آن شرکت اپل خواهد بود و تمام شما هم برید پول جمع کنید بتونید اپل بخرید نه از روی عقده با یه گوشی داس سامسونگ بگید گوگل و فلان خخخخخ جمع کنید باو فقط اپل فقط اپل آینده = اپل
از انتقادها درس گرفتن
به خودت اعتماد داشتن
دو موردی هستش که در هرکاری اون رو رعایت کنید موفق . پیروز خواهید شد حتی کار خلاف
راز موفقیت را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده است
بیسیار کاربردی بودند.
خیلی باید یاد بگیریم خیلی ...
@
SONY متقلب است.
.
.
شما هم ترول است.
برن به درك
يه روزي كاري ميكنم مه اين دو تا شركت يك پاپاسي هم ارزش نداشته باشند
٩٠ درصد شركتها غير مف و غير ضروري هست و بدرد لاي جرز ميخورند
كومونيست و ماركسيسم هم نيستم
واقعيتي غير قابل انكاره كه گوگل يك موتور جستجوي مضخرف و فيسبوك يك دزد اطلاعاتي هست البته گوگل هم هستش
بمب هيدروژني هم كمشونه
متاسفانه این نوع افکار در بعضی افراد همانند کاربر Metal وجود داره ...
این افراد از درون خالی هستن و به دلیل کمبود هایی که دارن در ظاهر سعی در نشون دادن بزرگی خود دارند که متاسفانه این افراد کم نیستن و مهم ترین دلیلش به نوع تربیت و نوع کار کردن بر روی تفکرات این افراد در سنین کودکی تا بلوغ هست ...
توی نارنجی هم این ادعا رو داشتی.
هنوزم ادعا میکنی.
پس کی عمل میکنی؟
عمر ما خیلی کوتاه
زود باش دیگه
به جای اینکه زیر پست گوگل چرت بنویسی، برو دنبال ایدههات،
برو شرکت رو تاسیس کن، برو فقط برو.
چون اگه وایسی عقب میمونی.
از کجا اومدی عمو؟؟؟
حالت خوبه؟؟
به چيزم هم حسابشون نميكنم
برن به درك جفتشون
بود و نبودشون فرقي نداره
چرا فرق داره وضعيت و بدتر ميكنند با وجود همچين شركتهاي طبل تو خالي با اقتصاد حبابي شكلشون و كشتن خلاقيت و نوآوري و ...
baba hobaab...!
چرت و پرت نگو عزيز گوگل نبود خيلى از پيشرفتي كه الان هست هم نبود.همون موتور جستجو كلى در امورى مانند يادگيرى و آموزش كمك كرده.سيستم عامل اندرويدش نبود الان دنياي موبايل اينطورى نبود و غيره.
وات دِ فاز ؟
امروز دوازدهم
و ما همچنان منتظر ماهنامه
بابت تاخیری که پیش اومد عذر خواهی می کنیم. یکشنبه ماهنامه منتشر می شود.
امروز دوازدهم و فردا مشتاقانه منتظر آلبوم بهرام :)
خسته نباشی امروز منتشر شده برو دانلود کن حالشو ببر ...