ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه ویندوز جدید کمکی به رکود ۱۰ درصدی بازار کامیپوترهای شخصی نخواهد کرد

پس از حدود دو سال رکود در بازار کامپیوترهای شخصی، امسال چنین گمانه زنی می شد که با از راه رسیدن ویندوز ۱۰، با رشد فروش PC نیز رو به رو خواهیم شد. در حالی ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از حدود دو سال رکود در بازار کامپیوترهای شخصی، امسال چنین گمانه زنی می شد که با از راه رسیدن ویندوز ۱۰، با رشد فروش PC نیز رو به رو خواهیم شد.

در حالی که هنوز هم نمی توان در این زمینه با اطمینان نظر داد، موسسات تحقیقاتی گارتنر و  IDC عنوان نموده اند که در سال جاری، با رکود ۱۰ درصدی فروش کامپیوترهای شخصی نسبت به سال پیش رو به رو خواهیم شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه IDC در این زمینه می نویسد: «سال گذشته پشتیبانی از ویندوز اکس پی به پایان رسید و به همین دلیل نیز فروش کامپیوترهای شخصی بالاتر رفت؛ این در حالیست که چنین اتفاقی امسال روی نخواهد داد و در نتیجه بیشتر کاربران هم نیازی به ارتقا پیدا نکرده و بر همین اساس، فروش PC با کاهشی نسبی رو به رو می شود.»

جدا از بحث کاهش فروش، انتظار می رود که بازار این محصولات به زودی به یک تثبیت نسبی برسد. گارتنر در این خصوص می نویسد: «اگرچه فروش چندان بالا نخواهد بود اما انتظار می رود این روند تا سال ۲۰۱۶ بهبود پیدا نماید.»

از سوی دیگر IDC باور دارد که ویندوز ۱۰ با استقبال گسترده ای مواجه خواهد گشت اما به طور کلی در سال اول، کاربران ترجیح خواهند دارد از بروز رسانی رایگان استفاده نمایند تا اینکه به سراغ خرید یک کامپیوتر شخصی کاملا جدید روند. همانگونه که پیشتر در دیجیاتو خوانده اید، مایکروسافت به کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ اجازه می دهد تا به شکل رایگان به مدت یک سال از ویندوز ۱۰ بهره جویند.

IDC و گارتنر هر دو باور دارند که بزرگ ترین تولید کننده کامیپوترهای شخصی در سال ۲۰۱۵، شرکت چینی لنوو خواهد بود. این در حالیست که HP دوم و Dell نیز در رتبه سوم قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Behtash

    خدا این د ورج رو نابود کنه که سایت هایی مثل دیجیاتو به اون خوبی رو به نابودی میکشند . دیجیاتو جان من قبلا هم بهت گفتم از این سایت دست بکش . چند بار تا حالا کامنت زدم ولی شما پاک کردی .
    از من گفت بود . این سایت نابودت میکنه . شک نکن . با چند سال تجربه تو وب گردی دارم بهت میگم .

  • m

    واسه كاربراي عادي همون تبلت كفايته... فقط ميمونه ما برنامه نويسا و طراحا... يه افتي ميكنه ولي بالاخره ثابت ميمونه...

  • جاوید

    اصلا معلوم نیست دیجیاتو هدفدار پست میزاره

  • Habib

    بی صبرانه منتظر ویندوز 10 دسکتاپ و موبایل هستم.
    خدا کنه هرچه زودتر بیاد
    اگر تمامی دنیا از ios و اندروید استفاده بکنن من فقط و فقط طرفدار ویندوز هستم حتی اگر چیزی نداشته باشه در عوض هیچ وقت از چشم نمی افته و خز نمیشه
    الان اکثرا برای پز دادن آیفون میخرند و برای بازی و برنامه های بدرد نخور که کل استور عنروید رو گرفته گوشی های عندرویدی میخرند
    و در کل شده چشم هم چشمی و دقت کنید خیلی هاشون اصلا از گوشی و سیستم عامل سر درنمیارن تا میبینن آدم رو میگن این چیه این چکار میکنه و ...
    جمله آخر مایکروسافت دوستت دارم
    زنده باد ویندوز که چند سال دارم باهاش کار میکنم و لذت میبرم

  • امیر ناظریه

    اینارو ولش کنید. مایکروسافت در اقدامی شگفت انگیز امکان استریم بازی های ایکس باکس وان رو برای گوشی های موبایل نیز فراهم کرد

    • sam09ft

      کاری که سونی سال قبل انجام داده کار خیلی شگفت انگیزی نیست

  • arash1360

    و باز هم تحلیلی از منبعه د ورج و ترجمه نوسینده کاملن غیره متعصبه دیجیاتو
    ادامه بده برادر شاید بتونی چند تا ذهن رو نسبت به مایکروسافت خراب کنی

  • mm98

    به نظرم مثل 7 میشه.
    فقط برید ببینید ویکی پدیا نوشته رکورد هری پاتر 7 رو زده تو پیش خرید.

  • opda511

    خیلی وقته دیجیاتو سایت چیپ شده و من فقط بخش نظراتشو میخونم نه مطالبشو ... . خدارو شکر یک ور تکنولوژی بدست امثال مسولان دیجیاتو نیست والا بجز اپل همه شرکتا را نابود کرده بودند...

    • امیر ناظریه

      منم سریع اسکرول میکنم میام توی کامنتا

    • arash1360

      دقیقن با کامنتت موافقم

  • سیب کوچولو

    اولین استفاده من از کامپیوتر منوط به استفاده از ویندوز XP میشه
    و بعد به مرور ویندوز ویستا-سون - هشت-هشت و یک رو هم استفاده کردم
    میخوام بگم کامپیوتر با ویندوز شناختم و اینکه با ویندوز خاطرات زیادی داریم اما دیگه واسم تکراری شده
    دیگه بسه وقتشه که برام سراغ تجربه جدید !

    • opda511

      سیب کوچولوی عزیزاینجا بهتره بجای منوط ( به معنی بستگی داشتن یا مستلزم بودن ) از کلمه" مربوط" استفاده میکردی ... چرا نسل جدید اینقد ایین نگارش و املاشون ضعیف هست (اینو کلی گفتم و منظورم صرفا شما نیستید)

    • R3D R4N9ER

      هر جا بري آخرش برميگردي ويندوز.
      حداقل كاربراي عادي كه نياز هاي خيلي خاصي ندارن،وقتي با سيستم عامل هاي ديگه كار كنن،به اين نتيجه ميرسن ويندوز تجربه ي خيلي خوبيه.
      مگر اينكه شما كسي باشي كه بخواي از تولز خاصي استفاده كني يا براي امنيت يا ... خودت تولزي درست كني.

    • abolfazl_eslami

      ویندوز ده رو استفاده کن بعد دیگه این حرفو نمیزنی اخرین بیلد 10166 روان عالی شده اون روزای تلخ ویندوز دیگه گذشت الان شما می تونی تمام امکانات مک و لینوکس رو یکجا داشته باشی از امکانات دسکتاپ مجازی تا امکان نصب نرم افزارها با یک خط فرمان حتما به ویندوز ده مهاجرت کن واقعا زیبا شده مخصوصا ادج که دیگه معرکه هستش حتی جستچر های معروف مک

      • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

        حداقل سخت افزار برای ویندوز 10 چقدره ؟

        سیستمم قدیمیه :D

        • abolfazl_eslami

          اینم لینکش داداش :
          http://www.microsoft.com/en-US/windows/windows-10-specifications

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    حالا چند وقت دیگه می یاد معلوم می شه این حدسیات درستن با نه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی