دلایلی برای خریدن (و نخریدن) آیپاد تاچ جدید
پخش کننده های موسیقی اپل، که روزگاری منبع درآمد اصلی این شرکت بودند، مدتی می شود که دیگر از آن محبوبیت قبلی در میان کاربران برخوردار نیستند. در شرایطی که تلفن های هوشمند روز به ...
پخش کننده های موسیقی اپل، که روزگاری منبع درآمد اصلی این شرکت بودند، مدتی می شود که دیگر از آن محبوبیت قبلی در میان کاربران برخوردار نیستند. در شرایطی که تلفن های هوشمند روز به روز فراگیر تر می شوند، دیگر کمتر کاربری پیدا می شود که صرفا به خاطر گوش دادن به موسیقی، دستگاهی جداگانه را با خود حمل نماید.
با این حال به نظر می رسد که اپل هنوز از آیپاد های دوست داشتنی خود ناامید نشده است؛ این شرکت عصر چهارشنبه، خونی تازه را در رگ های خانواده آیپاد تاچ جاری کرد و نسل ششم این دستگاه را بر روی وبسایت خود قرار داد.
اکنون سؤالی که مطرح می شود این است که آیا آیپاد تاچ جدید با قدرت مضاعفی که پیدا کرده، می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد؟ به عبارت دیگر آیا هزینه کردن برای چنین دستگاهی، می تواند توجیهی منطقی داشته باشد؟
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا دلایلی برای خریدن و البته نخریدن آیپاد تاچ جدید را با یکدیگر مرور کنیم.
آیفون، با قیمتی به مراتب ارزان تر
حرف اشتباهی نیست اگر آیپاد تاچ را یک آیفون ارزان قیمت بدانیم. این دستگاه اگرچه از قابلیت تماس تلفنی بی بهره است، اما به غیر از این مورد از لحاظ ساختاری عملکردی مشابه با آیفون را در اختیار کاربر قرار می دهد.
اپل در نسل جدید آیپاد تاچ از پردازنده 64 بیتی A8 استفاده کرده و بدین ترتیب قدرت سخت افزاری این دستگاه را همتراز با آیفون ۶ قرار داده است. با کمک A8 آیپاد تاج جدید هم اکنون قادر است تا کلیه بازی ها و برنامه های iOS را با بالاترین سرعت ممکن، اجرا نماید. علاوه بر این موضوع، A8 این امکان را به دستگاه می دهد تا قدم های کاربر را شمارش کند و اطلاعات مربوط به آن را به ثبت رساند.
فارغ از شباهت سخت افزاری، نمایشگر کوچکتر آیپاد تاچ در مقایسه با آیفون، می تواند یکی از دلایل رنجش کاربران باشد. آیپاد تاچ نمایشگری ۴ اینچی دارد که تصاویر را با رزولوشن ۱۱۳۶×۶۴۰ به نمایش در می آورد.
با این توضیحات نوبت به بحث مهم قیمت می رسد. نسل جدید آیپاد تاچ با قیمت پایه ۱۹۹ دلار به بازار عرضه می شود، این در حالیست که اپل آیفون ۶ را بدون قرارداد با اپراتورها، با قیمتی نزدیک به ۶۵۰ دلار به فروش می رساند. این اختلاف قیمت می تواند فاکتور مهمی باشد برای آن هایی که می خواهند تجربه کار با آیفون را به دست آورند، اما برای این مهم بودجه ای محدود دارند.
تجربه کار با iOS
دنیای وسیع و رنگارنگ اپلیکیشن های iOS، یکی از جذاب ترین مواردی است که اپل به کاربران خود ارائه می دهد. اگر تمایل به تجربه این اپلیکیشن ها دارید، بهتر است بدانید که آیپاد تاچ ارزان ترین دروازه ای است که می توانید برای ورود به دنیای iOS پیدا کنید.
پس اگر به دنبال دستگاهی هستید که با بازی های جذابش، ساعت ها سرگرم شوید و با برنامه های کاربردیش، زندگی آسان تری را داشته باشید، آیپاد تاچ همان گزینه ای است که به دنبالش می گردید.
دوربینی فوق العاده
اپل در کنار ارتقا پردازشگر، دوربین آیپاد تاچ را نیز بهبود داده است. این دستگاه هم اکنون سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و با گشودگی دهانه لنز f/2.4 می تواند عکس هایی ماندگار را به ثبت رساند.
دوربین آیپاد تاچ، ویدیوها را با رزولوشن 1080p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می کند و همچنین قادر است در حالت slow-motion تصاویر را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه به صورت آهسته به نمایش در آورد.
از لحاظ تعداد مگاپیکسل، آیپاد تاچ جدید با آیفون ۶ برابری می کند، اما با این وجود تفاوت هایی نیز میان دوربین این دو دستگاه وجود دارد. آیفون ۶ از گشودگی دهانه لنز f/2.2 برخوردار است و ویدیو ها را نیز با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت می رساند. این دستگاه همچنین در حالت Slow Motion، تصاویر را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه ضبط می کند.
علیرغم تفاوت هایی که با آیفون وجود دارد، باز هم آیپاد تاچ قادر است همان تجربه بی نقص عکاسی در iOS را در اختیار شما قرار دهد.
اما ...
جدال با تلفن های هوشمند
وظیفه اصلی آیپاد تاچ پخش موسیقی است؛ اما امروزه اکثر کاربران موسیقی های خود را در تلفن هوشمندشان ذخیره می کنند، پس حمل کردن یک دستگاه اضافه برای این موضوع چه لزومی می تواند داشته باشد؟
از سوی دیگر آیپاد تاچ اکنون قادر است تا قدم های شما را نیز شمارش کند، اما این امر نیز توسط موبایل ها صورت می پذیرد. اگر هم به دنبال وسیله ای جداگانه برای ثبت اطلاعات ورزشی خود می گردید، ساعت های هوشمند می توانند گزینه به مراتب بهتری نسبت به آیپاد تاچ باشند.
به دنبال سرگرمی هستید؟ تبلت ها را فراموش نکنید
آیپاد تاچ می تواند وسیله ای بسیار سرگرم کننده باشد، اما تحمل صفحه نمایش ۴ اینچی آن اندکی دشوار است. اگر دوست دارید طعم اپلیکیشن های iOS را مزه مزه کنید، شاید آیپد مینی ۳ با نمایشگر ۷.۹ اینچی خود، گزینه بهتری برایتان باشد. قطعا تماشای فیلم و یا خواندن کتاب در نمایشگری بزرگتر، لذت بیشتری را نیز با خود به همراه دارد.
•••
با در نظر گرفتن موارد فوق، آیا شما حاضر هستید آیپاد تاچ را خریداری کنید؟ دلایل خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


اقا من galaxy s6 دارم و موندم ایا ایپاد تاچ 6 بخرم یا خیر
لطفا راهنمایی کنید
سلام دوست عزیز
بنده یک سالی هست iphone SE رو خریدم و از هر جهت که بگین ازش راضیم ...
ینی تقریبا با همین قیمت ایپاد ،شما یه گجت همه کاره رو تهیه می کنید که همواره راضیتون نگه می داره ان شاالله...
لطفانقد و بررسی ایپاد تاچ 6 رو هم بذارین
با تچکر
به نظر من برای کسانی که دوست دارن ایفون 6 داشته باشن و توان مالی نداره بهترین گزینه اس من که هر قت وارد بازار ایران ش میخرم از لحاظ CPUو GPU با ایفون 6 برابری میکنه
به نظرم بیشتر به درد بچه ها میخوره
محدود کردن وبسایت ها و ارتباطات
وقتی سیم کارت نباشه خبری از اپهای پیام رسان نیست
بیشتر به درد خرید واسه بچه ها میخوره که بازی رو با موبایل دوست دارند دوست دارند عکس بگیرن فیلم بگیرن
تو خیلی کشورها پدر و مادرا حاضر نیستند واسه بچشون موبایل بخرن چون هزینه ی سیمکارت و استفاده از اون رو نمیتونند یا نمیخوان پرداخت کنند
گوشی کردن و دیدن موسیقی و فیلم هم با اپل موزیک و اینکه فقط وای فای داره چون بیشتر بچه ها تو محدوده خونه هستند
میدونم وای فای عمومی زیاده ولی توجیه خرید ایپاد همینه
و صفحه نمایش 4 اینچی هم برای کوچیک دست بودن بچه هاست
در ضمن صفحه نمایش و دوربین فک کنم برای ایفون 5 یا4اس هستند
ایپاد واتس اپ و لاینو...میخوره؟؟؟
بدون در نظر گرفتن قیمت با توجه به اینکه کارارییش با اکثر گوشیهای هوشمند یکی هست شاید با خریدش اوایل ازش استفاده بشه اما خیلی زود کنار گداشته میشه!
ولی از نظر امکانات و زیبایی چیزی کم نداره و خیلی دوس داشتنیه اما خب به همون دلیلی که گفتم خریدش بیشتر میتونه هیجانی باشه و بهتره پولمون رو واسه کارهای مهمتر دخیره کنیم
من نسل پنجم این دستگاه رو داشتم،و همین الآن با وجود اینکه یه مقدار قدیمی شده و از چیپ A5 استفاده میکنه،کمتر بازی هست که نتونه اجرا کنه و یا لگ داشته باشه،اما توی iOS 8 یه مقدار نسبت به بقیه(به جز 4S) کند تر هست،من یه گوشی ساده گرفته بودم واسه ی تماس هام و با این موزیک گوش میکردم و بازی میکردم و وبگردی،چون ابعاد کوچیکی داره و خیلی نازکه،حملش اذیتتون نمیکنه،اما یه سری معایب هم داره که بد نیست بگم،مثلا اینکه خبری از اینترنت سلولار نیست(اما میشه سیم کارتتو بندازی به گوشی کس دیگه و هات اسپات شیر کنی)،جی پی اس نداره و اگه یه زمان واسه ی موقعیت یابی نیازش داشته باشید،از روی iSP اینترنتتون محلون رو تشخصی میده که خیلی دقیق نیست،اما راضی کنندست،اما بخوام کلی بگم،واسه منی که اونموقع نمیخواستم دو میلیون تومن بدم گوشی بخرم،واقعا راضی کنندست و میشه اسم آیفون بدون سلولار رو روش گذاشت،چون از هیچ لحاظی کم نمیاره
خلاصه:
معایب: 1 کوچیکه 2 قابلیت تماس نداره (درمقایسه با قیمت)
مزایا: قدرتمند برای بازی عالیه 2 دوربین خوب نسبت به قیمت 3 قیمت خوب و مناسب 700 800 تومن نسبت به دیگر خانواده های اپل
اگه عاشق اپل،ios،موسیقی به سبک اپل و بازی کرد با کیفیت هستی
شک نکن
بزرگ شدن 0.7 اینچیه صفحه همراه کمی بهبود رزولوشن و تغییر سنسور دوربین و افزودن مودم LTE قیمت دیوایس رو 3 برابر میکنه !
مگه داریم ؟ مگه میشه ؟
نكته اي كه خيلي از سايت هاي خارجي بهش اشاره كردن، اينه كه بخش عمده اي از استفاده كنندگان سرويس Apple Music ، كودكان هستند (ضمنا اين سرويس براي استفاده خانوادگي، تسهيلات تخفيف دارد). چون خيلي از والدين، مايل به در دسترس قرار دادن موبايل براي كودكان نيستند. لذا توليد آيپاد تاچ جديد، توجيه دارد.