ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تائید کرد: ده مدل لومیا پیش از سایر هم خانواده هایشان به ویندوز ۱۰ موبایل ارتقا پیدا می کنند

نوامبر گذشته مایکروسافت اعلام نمود همه تلفن های هوشمند لومیای بهره مند از ویندوز فون ۸ به ویندوز ۱۰ موبایل ارتقا خواهند یافت. اما با وجود اینکه ردموندی ها نسخه ی دسکتاپ سیستم عامل جدیدشان را ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۸ مرداد ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نوامبر گذشته مایکروسافت اعلام نمود همه تلفن های هوشمند لومیای بهره مند از ویندوز فون ۸ به ویندوز ۱۰ موبایل ارتقا خواهند یافت. اما با وجود اینکه ردموندی ها نسخه ی دسکتاپ سیستم عامل جدیدشان را از دیروز راهی بازار کرده اند ولی باز هم خبری از ویندوز ۱۰ موبایل نیست و ظاهراً باید کماکان تا ماه نوامبر پیش رو منتظر باقی بمانیم.

در این بین طی هفته ی جاری مایکروسافت اعلامیه ای روی سایت خود قرار داد که شک و تردیدهایی را در مورد ارتقا لومیا های مبتنی بر ویندوز فون ۸ به نسخه ی بعدی پلتفرم نرم افزاری کمپانی تولید کننده شان پدید آورد. شرکت مذکور در اعلامیه یاد شده با ذکر فهرستی از اسمارت فون هایش گفته بود که هر زمان ورژن آتی ویندوز موبایل آماده باشد مدلهای مورد اشاره ارتقا را دریافت می کنند.

همین امر در بین کاربران گمانه زنی هایی را پدید آورد که آیا دیگر موبایل های لومیا نیز شانس دریافت و نصب ویندوز ۱۰ موبایل را خواهند داشت یا خیر. وبسایت Neowin امروز این موضوع را پیگیری و نتیجه را منتشر کرده است.

windows-10-mobile-lumia-upgrades-details_story

سایت مورد بحث طی تماسی با مسئولین مایکروسافت موضوع را مطرح و از جانب سخنگوی این کمپانی پاسخ زیر را دریافت نموده:

آنچه در اعلامیه وبسایت شرکت آمده فهرستی اولیه از موبایل های موجود در بازار است که به روز رسانی ویندوز ۱۰ را پیش از سایر مدل ها دریافت خواهند کرد. ما با سخت کوشی تلاش داریم تا نسخه ی جدید ویندوز موبایل را برای همه ی دیوایس هایی که آپدیت دنیم (Denim) را اجرا می کنند ارائه نماییم، هر چند نباید از خاطر برد بر حسب سخت افزار هر محصول به روز رسانی عرضه شده برای آن ممکن است دارای قابلیت های متفاوتی باشد.

اظهارات فوق بدین معناست که موبایل های لومیا ۴۳۰، ۴۳۵، ۵۳۲، ۵۳۵، ۵۴۰، ۶۴۰، ۷۳۵، ۸۳۰، ۹۳۰ و ۶۴۰XL به محض آماده شدن ویندوز ۱۰ موبایل اولین تلفن های هوشمندی خواهند بود که به روز رسانی مرتبط را دریافت نموده و ارتقا پیدا می کنند، ولی سایر دیوایس هایی که آپدیت لومیا دنیم برایشان عرضه گشته نیز به مرور ارتقا خواهند یافت.

در فهرست یاد شده اسمارت فون های لومیا ۵۲۰، ۶۳۰ و ۶۳۵ که جز پرفروش های مایکروسافت بوده اند و کمتر از یک گیگابایت رم دارند فعلاً جایی پیدا نکرده اند و از سوی دیگر لومیا ۱۵۲۰ هم ظاهراً اولین موج به روز رسانی را از دست داده است.

وبسایت Neowin در انتها یکبار دیگر یادآور می شود که طبق گفته ی کمپانی ساکن ردموند ویژگی های ارائه شده در به روز رسانی ویندوز ۱۰ موبایل برای دیوایس های مختلف بر حسب سخت افزارشان متفاوت خواهد بود و نباید از خاطر برد برخی از قابلیت های تازه همچون Continuum و Windows Hello پیش نیازهای سخت افزاری جدیدی دارند و بهره گیری از آنها تنها با آپدیت نرم افزاری میسر نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • جیگیلی

    سلام دوستان خسته نباشید
    من ۸ استفاده میکردم راضی بودم تا ایکه به دلایلی او کردم ۸.۱
    افتضاح شده همه موزایکای زنده به رنگ سیاه در اومده اصلا چنین چیزی و دیگه ندارم خیلی عوض شده
    من واس مزایک زنده لومیا خریدم حالا این آپشن. رو هم نداره نمیدونم دیگه چیکار کنم همه سایتا رو دیدم میکروساف ، دانلود دات کام ...انگلیسی فارسی اصلا جوابم ندیدم اگه میشه کمک کنید
    E_jigili@yahoo.com

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    پشتیبانی ، چیزی که اقا دیوان تا دیروز مسخره میکرد اپل رو بخاطرش
    مایکروسافت که ر.....ده مرد مومن
    تا کی جهالت و کوری؟ قبول کن تا هم خودت راحت شی هم بقیه اعضای سایت از شر و ور هات خلاص شن

  • محمد

    اقا من ویندوز۱۰داشتم نصب میکردم تا۷۵درصد رفت یکدفعه ریستارت شد نوشت مشکلی پیش اومده نصب نشد .چیکارکنم؟

  • محمد

    ,نصب ویندوز ۱۰چقدر طول میکشه؟

  • ali

    کدوم گزینه؟
    شاید من زدم اومد

  • محمد

    اومده مگه؟؟؟برای نوت اج چی؟

    • AK_007

      نمیدونم. نوت 4 مدل n910U ک رامی هست ک زود براش نمیاد معمولا ولی اومده
      حجمشم 233 مگه. رفتم واسه دانلود...

      • محمد

        من از سامسونگ هنگ کنک و امریکا پرسیدم گفت از طریق ota. otg فعلا نمیاد خوب برای نوت اج r4 هم اومده ولی رسمی نیست

        • AK_007

          عزیزم واسه من که گوشیم رام هنگ کنگه ota اومده

          • محمد_

            فقط 223 مگ؟

  • AK_007

    دیجیاتو. اپدیت 5.1 برا نوت 4 اومده
    تغییراتو بررسی نمیکنین؟

    • محمد_

      تو سایت سم موبایل چنین چیزی نیست که گفته باشه فقط گفته رام روسیه براش 5.1.1 اومده اونم تو تست رام هنگ کنگ هم ببینین 5.0.1 هست.

  • Juan Rodriguez

    هم میتونه بحث اشکالات نرم افزاری باشه و هم تلاش برای زمانبندی آپدیتها و جلوگیری از هجوم همزمان کاربران به سرورها. با توجه به اینکه احتمالا تا عرضه ویندوز ۱۰ موبایل هنوز سرورها تحت فشار آپدیت به ویندوز دسکتاپ باشن.

  • micro soft

    آقا جان من الان جی4دارم و از طرفداران شدید گوگل و اندروید هم هستم.اما یقینا گوشی بعدیم یک لومیا هست .بدون شک.مایکرو سافت قواعد بازی رو داره با وینفون10عوض میکنه اینطور که هست
    به امید روزی که مایکروسافت مشکل اپ رو منحل کنه و بتونیم راحت لومیا بخریم

    • Mohammad Reza

      اون وقت برتری هاش رو نسبت به اندروید می فرمایین؟؟

      • Divan Greedy (Bleed Blue)

        سریع بودنش ، قابلیت کوانتینیوم ، امن تر بودنش ، شخصی سازی به سبک خودش ، live titles, لاک اسکرین ها و ....

        • Mohammad Reza

          در ضمن کسی که علاقه به شخصی سازی داشته باشه نمیگه:"واو من می تونم لاک اسکرین گوشیم رو شخصی سازی کنم" بلکه به این افتخار می کنه که می تونه کلا گوشیش رو بکوبه دوباره بسازه!

          • Mohammad Reza

            اون "درضمن" اول متن هم به خاطر این بود که امید داشتم کامنت اولم زودتر از این ها تایید بشه(هنوزم نشده)

          • Mohammad Reza

            دیوان داری اذیت می کنیا!تابلو بود که منظور من از "افتخار" واقعا کلمه ی افتخار نبود.طعنه ای بود به کامنتتون که گفتین:"هیچ سیستم عاملی مثل ویندوز فون قدرت شخصی سازی لاک اسکرین رو نداره"
            به علاوه من به شخصه خیلی کم با لاک اسکرین کار دارم.چون نمی خوام کسی جز خودم از نوتیفیکیشن هام با خبر باشه قفل گوشی رو اول باز می کنم بعد دنبال متن پیام ها و هشدارها و... می گردم.

          • Divan Greedy (Bleed Blue)

            لاک اسکرین یه بخش خیلی محبوه که روزانه خیلی باهاش سر و کار داریم و قابلیت های شخصی سازی فراوونی هم داره / هر کدوم از سیستم عامل ها قابلیت شخصی سازی خودش رو داره اما ویندوز فون از بقیه متمایز تره به خاطر شکل live title ها و اکوسیستمش/ بازی فوتبال نیست که بخوای سینه رو بدی جلو و افتخار کنی / گفت چه قابلیت هایی بهتر داره منم براش شمردم

          • مسعود

            نمی دونم چرا نمیشه به دیوان پاسخ داد ، یعنی گزینه پاسخی وجود نداره.
            دیوان ، اگه قراره به خاطر این که تعداد پیام ها و ایمیل ها روی لاک اسکرین بیاد ، توی آی او اس که خود پیام روی لاک اسکرین میاد !
            البته قابلیت گلاس خوبه ، ولی باطری رو یه کم اذیت می کنه.

        • AK_007

          اگه اینا قابلیته
          اندروید ک همه رو میخوره!

          • Divan Greedy (Bleed Blue)

            جدن ؟؟؟ قابلیت کوانتینیوم چه طوری روش کار می کنه ؟؟ لطفن لینک توضیحش رو بده / هیچ سیستم عاملی مثل ویندوز فون قدرت شخصی سازی لاک اسکرین رو نداره / شخصی سازی متفاوتش و live titles هم که کلن انحصاری هستن / شما دقیقن دنبال چه قابلیت های دیگه ای می گردی که فکر می کنی کمبود داره ؟؟

        • Mohammad Reza

          نه نه.منظورم به عنوان یک طرفدار ویندوزفون نبود!!برای یه ادم عادی که جهت گیری خاصی نداشته باشه،چه دلایلی ممکنه باعث بشن یه نفر از برتری های اندروید نسبت به ویندوزفون چشم پوشی کنه و برتری های ویندوزفون براش مهم تر باشن؟؟به نظرم ویندوزفون 10 هنوز نتونسته چنین دلیلی رو به کسی نشون بده
          من از وینفون خاطره ی به شدت بدی دارم و فکر نمی کنم حالا حالا ها بخوام سمتش برم،اما خودم رو جای یه خریدار عادی که میذارم(با علایق خودم) هیچ دلیلی ندارم که پول زیادی بدم و بخوام پرچمدار ویندوزی بخرم به جای پرچمدار اندرویدی.واقعا هیچی

        • محمد_

          دیوان میشه یک کمکی به من بکنی؟
          بالاخره از ویندوز بیشتر سر درمیاری من ویندوز رو بااستفاده از فلش میخوام نصب کنم ریختم توش نصبشم زدم ولی یک مشکلی هست .
          ارور داد تو بوت2.
          نمیدونم چرا اول نصب شد بعد ارور داد.

          • AK_007

            آره. همینقدر فقط
            البته ی گزینه داره ک ب وسیله اون میشد کاری کرد نسخه ها زود براش بیاد اونو زدم فک کنم

        • AK_007

          من در مورد کوانت......م اطلاع ندارم پس نظر نمیدم
          شما اگه از رابط کاربری گوشیت یا رامش خوشت نیاد چیکار میکنی؟!

          • nokisoft

            کسی که ویندوزفون میخره قطعا خوشش میاد
            جلو روش گذاشته اگه نخواست نخره والا
            این همه پول بدیم به شرکت واست ui بعدش با لانچر عوضش کنیم؟

          • اشکان

            کسی که ویندوزفون میخره ینی با رابط کاربریش مشکلی نداره دیگه. خیلیا هم که iOS دارن همینن. تازه تو ویندوزفون شخصی سازی خیلی خیلی بیشتر از iOSـه، در حد اندروید نیست که آیکون اَپ ها رو هم بتونی عوض کنی، ولی هیچوقت خسته کننده هم نمیشه. تو اندروید هم تعداد خیلی کمی لانچرشون رو برای همیشه عوض میکنن.
            (و به عنوان کسی که هر دو رو داره یه نکته ریز هم اینکه حتی بهترین لانچر های شبیه ساز ویندوزفون نصف کیفیت و عملکرد خود ویندوزفون واقعی رو ندارن. همگی رو امتحان کردم ولی هیچکدوم خوب نبود، الان هم دارم از Aviate استفاده میکنم.)
            بعدشم این بحث ها مسخره ست که این بهتره یا اون، انسان ها با هم فرق میکنن و هرکدوم اولویت ها و علایق خودشون رو دارن، به بیان ساده تر واسه هر کسی یک چیز بهترینه، نمیشه یک بهترینِ کُل در نظر گرفت.

        • AK_007

          دیوان جان این راهی ک وین داره میره اندروید 100 دفعه رفته
          قابلیت افزودن پیج مثل صفحه اصلی تو لاک اسکرین اندروید 4.3 بود
          منظورم این قابلیتا نبود منظورم *مثل* این قابلیتها بود
          شخصی سازی متفاوت؟!!!!!!
          اتفاقا واس اندروید *متفاوت* تره
          لیو تایتلو که با ی لانچر حل میشه!
          ب چی مینازی؟!!!

          • Divan Greedy (Bleed Blue)

            با یه لانچر ؟؟ جدن اسم لانچرش چیه ، بگو ما هم نصب کنیم / اتفاقن اندرویید و ios خیلی شباهت دارن ، در ضمن اونی هم که شما می گی داخل اندرویید اسمش widget هستش ، اما کلن ساختار ویندوز فون با اندرویید و ios خیلی متفوت تره / وقتی شما اسم چیزای ساده ای مثل این یا قابلیت هایی مثل کوانتینیوم رو دربارشون اطلاعی نداری ، بحث کردن بی فایده است / کدوم راه ؟؟ فقط سیاه بازی داری می کنی ، اسم قابلیت نام ببر ، نه اینکه بیایی با چهار تا کلمه بازی کنی که فلانه و ...

          • مسعود

            ویندوز ده موبایل هم مثه ویندوزفون نمی تونه هیچ کار خاصی بکنه.
            دلایل من رد دلایل دیوانه :
            سریع بودنش : سرعت ویندوز به خاطر نبودن هیچ انیمیشن ، افکت یا چیز خاصی البته توی این زمینه صفر نیست ، اما چیز زیادی هم نداره ، تازه اگه از ریزمینگ و لودینگ چشم پوشی کنیم .
            قابلیت کوانتینیوم : تا اپ ها مثه آفیس یونیورسال نشند ، هیچ حسابی روی این گزینه نمیشه باز کرد.
            شخصی سازی به سبک خودش : به نظرم که به جز یه ذره این طرف اونطرف کردن کاشی ، هیچ شخصی سازی دیگه ای نداریم. لانچر و تم های اندروید کجا و این کجا
            live titles: به نظر من بعد از یه سال استفاده از ویندوزفون 8.1 ، به جز چند تا از اپ های خود مایکی ، بقیه کاشی هابه هیچ دردی نمی خورند. مثلا واتس اپ فقط نشون میده که چند تا پیام اومده ودر حالی که ای او اس هم همین کار رو می کنه.

  • Envy

    اگر کمتر از یک ماه یا دو ماه همه رو اپدیت کنه با توجه به این که خودش سازنده موبایل و سیستم عاملش هست خوبه ... فقط می خوام موقع انتشار جدول زمانیشون رو ثبت کنم و با نکسوس های گوگل مقایسه کنم ببینم کدوم بهتر عمل کردن !
    از زمان ویندوز فون 7 و 8 و 8.1 بدون اپدیت های دنیم خیلی سیستم عامل کسل کننده و ضعیفی بود اما موقعی که رویوهای ویندوز موبایل 10 رو دیدم بسیار هیجان زده هستم تا امتحانش کنم اما بنظرم هنوز پول دادن برای گوشی لومیا بالای یک میلیون اشتباه هست . (چونکه تجربه کاربری نزدیک بهمی دارن)

    • R3D R4N9ER

      بله در قديم واقعاً تجربه كاربري هاي نزديك به همي داشتن ولي الان با توجه به ويژگي هاي خاص ويندوز ١٠ مثل Hello كه نيازمند يك سري پس زمينه هاي سخت افزاري هستش،تجربه ي حاصل از يك پرچمدار با ميان رده و پايين رده متفاوت ميشه.
      اميدوارم بزودي چشم مون به جمال لوميا هاي پرچمدار و خصوصاً سرفيس فون(اگر واقعيت داشته باشه) روشن بشه.

مطالب پیشنهادی