ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی احتمالا تلفن هوشمند Xperia Z5 Plus را با نمایشگر 4K عرضه خواهد کرد

بر اساس شایعات و تصاویر منتشر شده می دانیم که سونی در حال آماده کردن تلفن های هوشمند Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact برای عرضه به بازار است. اکنون اما یک فایل UAProf از یک تلفن هوشمند بزرگتر ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس شایعات و تصاویر منتشر شده می دانیم که سونی در حال آماده کردن تلفن های هوشمند Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact برای عرضه به بازار است. اکنون اما یک فایل UAProf از یک تلفن هوشمند بزرگتر به نام Xperia Z5 Plus منتشر شده که طبق اطلاعات موجود در آن احتمال می رود این محصول به نمایشگری با کیفیت 4K مجهز باشد.

سازندگان متعددی از شارپ ژاپنی گرفته تا ZTE چینی در حال حاضر مشغول تلاش برای عرضه نمایشگرهای موبایل با رزولوشن 4K هستند، اما اگر اطلاعات منتشر شده در مورد Xperia Z5 Plus صحت داشته باشند سونی تبدیل به اولین تولید کننده ای خواهد شد که جلوتر از همه رقبا موفق می شود این هدف را به واقعیت تبدیل کند.

متاسفانه بر اساس اطلاعات فایل UAProf تنها می توان به رزولوشن صفحه نمایش پی برد و در آن صحبتی در مورد سایز نمایشگر نمی شود. البته منابعی مثل وبلاگ Xperia تخمین می زنند این دستگاه با نمایشگر ۵.۵ اینچی عرضه شود، هرچند گذاشتن نام Plus روی محصولی با این اندازه اندکی عجیب به نظر می رسد.

اطلاعات این فایل همچنین نشان می دهد Z5 Plus برخلاف پیشبینی هایی که از اسنپدراگون ۸۲۰ حکایت داشتند، مثل مدل های Z5 و Z5 Compact به اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز خواهد بود، اما برای جزئیات بیشتر لازم است تا آغاز نمایشگاه IFA و کنفرانس سونی در روز ۱۱ شهریور منتشر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مهمان ناخوانده

    تین همون سونی نیست که می گفت فول اچ دی واسه موبایلا کافیه؟؟ببین فشار بازار هر کاری میتونه بکنه...به سونی هم فهموند که داره اشتباه می کنه...

  • Alireza

    سونی خوب بود ولی دیگه به فنا رفت حیف شدالان سامسونگ خوبه با الجی

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    هیچ مدیاتکی رو پرچمدار های سونی نبوده تا حالا و نخواهد بود

  • Ramin

    زنده باد سونی

  • ali.n

    بعیده مدیاتک رو برای پرچمداراش بکار ببره ،از لحاظ پردازنده 810 قابلیت پشتیبانی این رزولوشن رو داره ،فقط میمونه گرماش و باتری ...این نمایشگر رو اگر برای سایز بالاتر استفاده کنه بهتره مثل 6 اینچ و بالاتر و بخصوص تو تبلت z5 میتونه جذاب باشه ،ولی در کل برای موبایل ها فول اچ دی کفایت میکنه ،مشکل اصلی نداشتن قابلیت های مفید و جدید و نواوری هست.

  • تایسون

    شایعست. مگه اینکه از جون باتری و حروم کردن قدرت گرافیکی سیر شده باشه وگرنه کاری نداره براشون 8k هم میتونن بکار بگیرن.
    سونی همون نمایشگر 5.5 اینچی 2k رو میزاره. من امیدوارم که ips را یواش یواش کنار بگذاره و بره سراغ پنل های پیشرفته تر jloed یا ژاپن دیسی یا ایگزو!

    • احسان

      عزیزم تمام پنل های سونی همین الانش jdi هستن و چینش ips دارن همچنین از نقاط رنگی qdot بهره میبرند.از طرفی ایگزو 5 سال منسوخ شده و یک سال نیم هست اپل ازش استفاده نمیکنه.از طرفی نمایشگر انچنان ربطی به بهره گیری api نداره،هنوز هیچ محتوای گرافیکی که 4k باشه برای اندروید عرضه نشده مگر عکس و فیلم که این پردازشگر توان انجامش با 4 هسته ی کم مصرف رو داره.سونی ثابت کرد که با افزایش تراکم به باتری ضربه نمیزنه و برای اثبات z4 تبلت با نمایشگر UHDبا باتری ضعیفتر مقابل z2 با نمایشگر FHD و باطری قویتر خوش بدرخشه

      • تایسون

        و در مورد مصرف باتری بله سونی بخوبی در تبلت z4 و نسخه آمریکایی z4 پلاس بخوبی قدرت بهینه سازی خودش را اثبات کرد و حرفی هم توش نیست اما یه عقل سلیم نمیتونه بپذیره که الان بیاد بی مقدمه تو پرچمدار جهانی خودش 4k استفاده کنه، چون لزومی نداره و بقول خودتون محتوایی براش وجود نداره به جز عکس و فیلم که اونم بزور گیر میاد باز!

      • تایسون

        ممنون از پاسخ شما. اما اینجا چندتا سوال مطرحه. اول اینکه شما تا چه اندازه مطمئنید که کل پنل مورد نیاز سونی از ژاپن دیسی تامین میشه؟ از کجا میدونید ایگزو منسوخ شده و در حال پیشرفت نیست چطور شارپ روی پرچمدار خودش ایگزو بکار میگیره؟ حتی من خبرهایی دیدم از رکورد شکنی های ایگزو در امر تراکم پیکسل و مصرف فوق العادش. در آخر بگم من منکر کیفیت عالی نمایشگر های کنونی سونی نمیشم و با تکنولوژی کوانتوم دات که در تلوزیون ها هم ازش بهره میگیره الان از بهترین های بازار هستش و کم نظیره اما وقتش نیست خودشو آماده کنه برای نمیشگرهای پیشرفته تر؟

  • Serpico

    به احتمال خیلی زیاد دروغه چون یکی از مدیران سونی گفته بود استفاده از نمایشگر با رزولوشن QHD غیر ضروریه و سونی از این تکنولوژی استفاده نمیکنه و بعدشم استفاده از پردازنده SD810 برای نیمه دوم سال حماقت محضه که از سونی بعیده.

  • babak.amin

    به نظرم زیادیه! همین QHD برای نمایشگر های زیر 6 اینچ کافیه.حالا عمر باطری که به فنا میره بماند.مگر اینکه مثلz4 tablet که با افزایش رزولوشن نسبت به z2 tablet و باطری یکسان تونست عمر باطری بهتری داشته باشه تو z5+هم همینکارو کنه.
    .................................................
    اینم مقایسه سرعت فوکوس M5 و HTC M9+:

    http://s3.picofile.com/file/8205768500/ePrice_Sony_Xperia_M5_vs_HTC_One_M9_%E7%9B%B8%E6%A9%9F%E5%B0%8D%E7%84%A6%E9%80%9F%E5%BA%A6%E6%AF%94%E8%BC%83.mp4.html

  • Mohammad Reza

    فکر نکنم واقعیت داشته باشه.QHD هم خیلی زیادتر از نیازه چه برسه به 4k.به نظرم سونی باید تمام تلاشش رو بکنه که ویژگی های خاصی که تو گوشیش میذاره رو بی نقص عملی کنه.یعنی لازم نیست تو همه چی بهترین باشه فقط ویژگی های خوبش رو بی نقص پیاده کنه.مثل کاری که اپل می کنه.معمولا ایفون ها توی بخش های مختلف بهترین نیستند اما تجربه ی کاربری ای که ارائه می کنن بی نقص هست.بهترین دوربین رو ندارن اما با رابط کاربری ساده و عکس برداری سریع در مجموع تجربه ی عالی رو ارائه می کنن.بهترین بدنه رو ندارن اما حس باکیفیت بودن رو خوب القا می کنن.بهترین صفحه نمایش رو ندارن،بالاترین کنتراست یا رزولوشن رو ندارن اما کیفیت صفحه در کل عالیه و...
    توی مقایسه ها معمولا ایفون توی بخش های زیادی بهترین نیست اما در جمع بندی نهایی جز بهترین هاست.
    سونی تو z3+ دقیقا برعکس عمل کرد.توی بخش های مختلف مدعی بهترین بودن بود(مثل صفحه نمایش و دوربین و چیپست وطراحی ) اما توی هربخش یه مشکلی وجود داشت که کاربر رو از لذت بردن محروم می کرد.

  • احسان

    عزیزم من مدارک رو چک کردم دیدم که برای این مدل سیستم روی چیپ کوالکام MSM8994 تایید شده و مدل دستگاه هم E68xx و احتمالا e6833 باشه مدارک موجوده

مطالب پیشنهادی