ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه گلکسی نوت ۵ با نوت ۴؛ آیا باید موبایل خود را بروز رسانی کنید؟

سامسونگ پس از فاش شدن اطلاعات و تصاویر بسیاری از فبلت جدید خود، بالاخره پیش از موعد سالانه، از گلکسی نوت ۵ رونمایی به عمل آورد. موبایلی که شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی اش ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۲ مرداد ۱۳۹۴  |  ۲۲:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ پس از فاش شدن اطلاعات و تصاویر بسیاری از فبلت جدید خود، بالاخره پیش از موعد سالانه، از گلکسی نوت ۵ رونمایی به عمل آورد. موبایلی که شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی اش نسبت به مدل سال گذشته، استفاده از متریال با کیفیت تر در ساخت و همچنین به دست فراموشی سپردن «پلاستیک» در آن است.

البته سامسونگ به سادگی دست از سر پلاستیک دوست داشتنی اش بر نداشت؛ شرکت کره ای در نوت ۴ از کمربندی فلری استفاده کرد اما درب پشتی همچنان پلاستیکی بود. امسال اما این فبلت نیز همانند پرچمدار اصلی غول کره ای، شیشه را انتخاب نموده و امیدوار است بتواند با آن، دل طرفداران برند گلکسی را به دست آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید؛ می خواهیم ببینیم اگر کاربری از گلکسی نوت ۴ استفاده می کند، آیا نوت ۵ برایش ارزش خریدن دارد؟

مهم ترین ویژگی موبایل های سری نوت، قلم هوشمند آنهاست و سامسونگ نیز تلاش می کند تا هر سال، آن را در فبلت محبوب اش ارتقا دهد. قلم S Pen امسال نیز بهینه گشته و اکنون با یک فشار، به شکلی سریع از جای خود خارج می گردد.

حال حتی می توانید روی نمایشگر خاموش و سیاه رنگ موبایل خود هم به نوشتن مشغول گردید؛ صرفا کافیست قلم را از جای خود خارج کنید تا این ویژگی فعال گردد.

از طرف دیگر سامسونگ توانسته تا ضخامت این محصول را نسبت به نسل قبلی اش کاهش دهد و حتی در پشت موبایل، گوشه ها اندکی خمیده شده اند تا این موبایل غول پیکر، به شکل بهتری در دست جای گیرد.

حال بیایید به بخش سخت افزار توجه کنیم؛ جایی که پردازنده ۸ هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ اندکی هواداران این برند محبوب را نا امید کرده است.

سامسونگ همان پردازنده ای را مورد استفاده قرار داده که پیشتر از آن در گلکسی اس ۶ استفاده کرده بود. البته باید به این نکته اشاره کرد که این بار سامسونگ چیپست نسبتا قدیمی خود را به ۴ گیگابایت رم مجهز نموده است.

در این میان باتری هم دیگر قابل دسترس و البته تعویض نیست و درگاه کارت حافظه جانبی نیز از تلفن همراه مورد بحث حذف گشته است.

Screen Shot 1394-05-22 at 22.08.10-w600

Screen Shot 1394-05-22 at 22.02.59-w600Screen Shot 1394-05-22 at 22.03.29-w600

Screen Shot 1394-05-22 at 22.03.57-w600 Screen Shot 1394-05-22 at 22.04.24-w600

تفاوت ها را در جدول فوق به شکل کامل می توانید مشاهده نمایید. آیا کاربرانی که از نوت ۴ بهره می گیرند باید به سراغ خرید نمونه جدید بروند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • سعید

    از نظر کارایی و قیمت به صرفه نیست که نوت ۴ رو با نوت ۵ عوض کنیم چون دقیقا همون امکانات رو که نوت ۵ داره نوت ۴ هم داره با قیمت پایین تر و البته این رو هم بگم که نوت ۴ مادون قرمز داره برای کنترل لوازم الکترونیکی که نوت ۵ فاقده اون هست

  • سعید

    من میخوام نوت ۴ بگیرم به نظرتون کدوم سری شو بگیرم ؟

    • علی

      مدل سی از همش بهتره چون هشت هسته ای که ساخته خود سامسونگه و از ۴جی پشتیبانی میکنه

  • محمد

    سامسونگ بانوت۵ گندزد ازچشم همه افتاد من خریدم پشیمونم ای کاش نوت۴رو با این عوض نمیکردم

  • mohsen

    سلام داداشه ببین نوت 3 ماس ماس.نوت 3 و 4 که تنها اختلاف فاحش بینشون قاب دورشه که وون هم مالی نیست داداشه.نوت 3 از همه نوت ها که تا کنون وارد بازار شده تکامل یافته تره.مخصوصا مدل9005 سفارش اروپا که در حد نوت5 هستش.تو نقد متخصص های digikala که خیلی هم معتبره میگه .اگه نوت 3 دارین ارتقا به نوت4 توصیه نمیشه.اینو واسه کسایی میگم که نوت 3 دارن و وسوسه شدن ارتقا بدن.من این کار رو کردم و نوت3 رو با 5 عوض کردم.سخت پشیمونم.
    محسن
    مهندسی it

  • Sobhan

    دوستان یه سوالی z3 بخرم یا Note 4؟

  • عادل

    نمیدونم چرا با وجود گوشیهای اسپورت و زیبا و پرامکانات جدید هواوی بعضیا که معمولا سن بالا و پیرتر هستن میرن سراغ برندهای قدیمی تاریخ مصرف گذشته مثل سامسونگ....پسر اگه تو میت هفت بگیری دست دیگه تفت رو هم نمیندازی به سام پیری

  • امیر

    دوستان به نظرتون نوت۴ رو الان بگیرم با وایستم نوت۵ بیاد ایران اونو بگیرم؟؟؟...ضمنا نمیخوام بیشتر از دو میلیون هزینه کنم...

  • Armin

    من نوت 4 دارم با 5 هم عوض نمیکنم فقط اگه نوت 4 به اندروید 5ارتقا پیدا کنه و 64بیتی بشه دیگه واقعا معرکه میشه ولی متاسفانه سامی جان مثل این که قید 64 بیتی کردن نوت4 رو زده !

    • کسری

      سلام.دوست عزیزمن آپدیت کردمcpu64بیت شدولی نرم افزار نسخه اندرویدش 32هست که این موضوع احتمالا برای اینه که اگر 64 باشه ماکسیموم میشه وامکان داره به سخت افزار فشار واردبشه ولی با همین شرایط بازدهی عالیی ارائه میده و ازجمله مشکل داغ شدنشه که بر طرف میشه چون من حتی زمانی که درحال شارژهست باهاش کار میکنم واصلا داغ نمیشه

  • مصطفی

    من نوت 3 دارم
    کاملا هم راضی هستم
    مگه آدم از گوشی چی می خواد؟

    • Milad

      نوت ۴ پرچم بالا

  • مجید

    به نظرم ایدهی پشت شیشه ای رو از سونی گرفته.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی