ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 6 اس در چالش بنچمارک Geekbench و درز مشخصات احتمالی آن

طبق شایعات، نمونه اولیه ای از آیفون 6 اس بنچمارک Geekbench را پشت سر گذاشته است. این محصول که از چیپست سه هسته ای Apple A9 بهره می برد در تست تک هسته ای امتیاز 1811 و ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طبق شایعات، نمونه اولیه ای از آیفون 6 اس بنچمارک Geekbench را پشت سر گذاشته است. این محصول که از چیپست سه هسته ای Apple A9 بهره می برد در تست تک هسته ای امتیاز 1811 و در حالت چند هسته ای، امتیاز 4577 را دریافت کرد.

این رقم بسیاری از موبایل های اندرویدی نظیر One M9 اچ تی سی را از میدان به در می کند چراکه پرچمدار کنونی این شرکت تایوانی در تست عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیازهای 1232 و 3587 را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

عملکرد نمونه اولیه آیفون 6 اس در وضعیت چند هسته ای همچنین بالاتر از گلکسی اس 6 اج سامسونگ بود چراکه پرچمدار این کمپانی کره ای نتوانست امتیازی بالاتر از 1492 را در بنچمارک Geekbench به دست آورد.

البته در نظر داشته باشید که مقایسه نتایج بنچمارک تلفن های هوشمند مختلف تنها در صورت برابری همه شرایط، درست است و در غیر اینصورت نتایج این نوع مقایسه ها قابل استناد نخواهند بود.

در این بنچمارک همچنین مشخص گردید که آیفون جدید دارای دو گیگابایت رم خواهد بود که با گمانه زنی های قبلی کاملا مطابقت دارد، با این همه چندی پیش نتایج مربوط به تست دیگری از این دستگاه منتشر گردید که خبر از وجود یک گیگابایت رم را برای آن می داد.

بنچمارک آیفون 6 اس

Alleged-Apple-iPhone-6s-prototype-is-benchmarked

 

بنچمارک HTC One M9

HTC-One-M9-goes-through-Geekbench...

 

بنچمارک گلکسی اس 6 اج

as-does-the-Samsung-Galaxy-S6-edge

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • احسان

    تو بخش چند هسته ای حدود 500 تا کمتر از اس 6 داره
    و این یعنی در استفاده سنگین از دستگاه سرعت کمتری نسبت به اس 6 داره،ولی درسته توی عملیات های سبک و عادی از چیپست سامسونگ جلوتره

  • ramtin

    فکر کنم بعد از دیدن این بنچمارک . سامسونگ از اینکه از پردازنده 7422 در نوت 5 استفاده نکرد پشیمون بشه . البته مطمعنا دلایلی داشته که از همون پردازنده اس 6 در نوت 5 استفاده کرده .
    ولی خب من با اس 6 کار کردم و باید بگم که خیلی سرعتش خوب شده ولی هنوز توی باز کردن گالری کندتر از ایفون عمل میکنه و لی تو بقیه موارد مساوی یا حتی ی مقدار بهتر کار میکنه در هر حال به نظرم دیگه به اندازه کافی پردازنده ها ب تکامل رسیدن و باید شرکت ها روی باتری بیشتر کار کنن .

  • google_user_127

    یاد ژیان ۳ سیلندر افتادم

  • m. masoud

    به نظرم مقایسه دو تا اکوسیستم مختلف با هم اشتباهه. گوشی های یک سیستم عامل رو میشه با هم مقایسه کرد.

    • Chester

      درست نیست دوست گرامی.
      این تست اصلا کاری به پلتفرم و سیستم عامل نداره. این تست مستقیما با CPU سرکار داره و خود CPU رو محک میزنه بدون واسطه ای.

      • m. masoud

        ممنون متوجه شدم

  • رامين

    بچه ها يه مورد هم هستا.
    نمايشگر سامسونگ 2k هست. اگه اپل از همين نمايشگر استفاده كنه ميتونه ادعا داشته باشه كه بهتر عمل ميكنه. در حاليكه چنين چيزي نيست و با يه صفحه LCD ساده هنوز پشت سر اس 6 داره مياد.

    • Chester

      حرفاتون اشتباه هستش.
      بنچمارک GeekBench یک بنچمارک cpu محور هستش و ربطی به رزولوشن دستگاه نداره. این تست بیشتر محاسبات هستش .
      اکثر دستگا ه های اندرویدی فقط بار اول بنچ خوبی میگیرن و در تست های بدی با بالارفتن دمای چیپ DVFS اعمال میشه و کارایی به شدت کاهش پیدا میکنه.
      این موضوع در آیفون و آیپد هم هست ولی به 10 % هم نمیرسه و این برای دستگا های اندرویدی بالای 30% هستش.

  • رامين

    توي متن اشتباه شده ها. بجاي تك هسته اي نوشتيد آيفون در تست چند هسته اي بهتر از اس 6 بوده در حاليكه اس 6 بطور واضحي بهتره. اون تست تك هسته اي هست كه آيفون بهرته.
    لطفا اصلاح كنيد.

  • Morteza

    "آیفون ۶ اس در وضعیت چند هسته ای همچنین بالاتر از گلکسی اس ۶ اج سامسونگ بود" اشتباه نوشتید ،
    توی تک هسته ای بالاتره و توی چند هسته ای از موبایل 6 ماه قدیمی تر و همچنین خیلی ارزون تر از خودش پایین تره

    • Ali

      فکر میکنم واس همه ثابت شدس که نباید اعدادی که تو آیفون و گوشی های دیگه بدست میاد رو با هم مقایسه کرد.
      مهم تجربه کاربریه که فکر نکنم اون گوشی ۶ ماه قبل و ارزون تر بعد از چند وت بتونه باهاش رقابت کنه.

      • Morteza

        تجربه کاربری هم روش تست و مقایسه داره و با فکر کردن من و شما نیست . و توی تست های مقایسه سرعت آیفون 6 و اس 6 می تونید ببینید که گوشی ارزون تر روی پلتفرم اندروید سریع تر از گوشی گرون تر روی پلتفرم اختصاصی خودش عمل میکنه
        ( تفاوت پلتفرم اختصاصی و عمومی رو می تونید از متخصص سوال کنید )

        • Ali

          اما این سرعت تا کی ادامه داره؟
          همونطور که اون گوشی ارزونتر از اول قیمت بالاتری داره ولی آروم آروم قیمتش پایین میاد سرعتش هم با این نسبت با پر شدن حافظه پایین میاد.
          ولی این که بعضی گوشی ها حتی با وجود پر شدن هم همون سرعت اولیه رو دارن به دلیل وجود پلتفرم احتصاصی خودشونه.

  • امیر

    iOS 8.1.2
    بنظر Fake میاد

  • pooya

    آیفون چه تو بنچمارک چه تو عمل ب لطف سیستم عامل بهینش بهتر از رقباش عمل میکنه.

    • SAEED DASTMARD

      O.O

  • Sav

    دیجیاتو، برای نشون دادن بنچمارک‌های یک دستگاه باید از میانگین بنچمارک‌ها استفاده کنی.
    گلکسی اس اج، میانگین بنچمارک‌های چندهسته‌ایش ۴۳۸۶ هستش.
    برای HTC هم این عدد ۲۹۲۶ هست.
    http://browser.primatelabs.com/android-benchmarks
    سی‌پی‌یو‌های اکثر دستگاه‌های اندرویدی به علت تولید حرارت زیاد، پایداری کمی در پرفورمنس دارن. به خاطر همین اگه از یه گوشی بعد از چند ساعت بیکار بودنش بنچمارک بگیری اعداد خیلی بالایی نشون می‌دن. اما اگه در حالت عادی بنچمارک بگیری اعداد کمتر می‌شن.
    خلاصه که واریانس نتایج بنچمارک دستگاه‌های اندرویدی خیلی زیاده و باید بهش توجه بشه.
    -
    دستگاه‌های اپل پایداری بیشتری در پرفورمنس دارن. به عنوان مثال:
    بهترین بنچمارک ثبت شده برای آیپد ایر ۲: ۴۶۶۵
    میانگین بنچمارک‌‌های ثبت شده: ۴۵۲۶
    http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks
    تفاوت فقط ۱۳۹ هستش.

    در حالیکه برای گلکسی اس۶ اج:
    بهترین بنچمارک ثبت شده: ۵۸۷۹
    میانگین بنچمارک‌های ثبت شده: ۴۳۸۶
    تفاوت ۱۴۹۳ هست!

    • Chester

      دقیقا دوست گرامی.
      خیلی زیبا مطلب رو عنوان کردید ;)

    • رامين

      خب اين داغ كردن بخاطر پردازش سنگين روي صفحه نمايشم هست ديگه. هم فركانس بالاتر دارن. هم پردازش بيشتري دارن انجام ميدن. خب عاديه گرمتر بشن.
      ما كه از يه پروسسور 1 گيگاهرتز انتظار داغ شدن نداريم. ولي از يه پردازنده كه داره صفحه ه با رزولوشن 2k رو پردازش ميكنه انتظار داغ شدن خيلي عاديه. همين CPU ي اس 6 رو ببريم روي سيستم سخت افزازي آيفون. ببين چه عدد بالايي ميده. تازه عمرا هم داغ كنه.

      • Chester

        حرف هاتون اشتباه هستش . پایین جوابتون رو دادم.
        رزولوشن بالا بیشترین تاثیرش بر روی GPU هستش که اون هم در اکثر تست ها باید به قسمت off screen توجه کنید.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی