اولین بنچمارک ها فاش شدند؛ معماری Mongoose اختصاصی سامسونگ بر رقبا برتری دارد
همانطور که پیشتر هم گفتیم، سامسونگ قصد دارد در چیپست های اگزینوس بجای هسته های CPU مبتنی بر معماری ARM Cortex از معماری Mongoose استفاده کند که به دست مهندسین خودش خلق شده اند. مشخصات این معماری جدید ...
همانطور که پیشتر هم گفتیم، سامسونگ قصد دارد در چیپست های اگزینوس بجای هسته های CPU مبتنی بر معماری ARM Cortex از معماری Mongoose استفاده کند که به دست مهندسین خودش خلق شده اند.
مشخصات این معماری جدید اما در هاله از ابهام قرار دارد و تنها می دانیم عملکرد آن ها ۴۵ درصد از نمونه های فعلی بهتر است، رقمی که نشان می دهد سازنده موفق شده بهبود قابل توجهی در فناوری مورد استفاده خود پدید آورد.
شنیدن شایعاتی از این دست باعث شده بود کاربران اشتیاق زیادی برای بیشتر دانستن در این مورد داشته باشند و اکنون بنچمارکی روی اینترنت منتشر شده که می تواند تا حدودی حقیقت را روشن کند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
این تصویر از کشور چین منتشر شده و در آن شاهد هستیم که چیپست Exynos M1 مجهز به هسته های Mongoose، موفق شده در بنچمارک Geekbench، امتیاز ۲۱۳۶ را برای عملکرد تک هسته و در بخش چند هسته ای نیز عدد ۷۴۹۷ را به ثبت برساند.
در ادامه مشاهده می کنیم که عملکرد معماری تازه حتی در حالت power saving هم از قوی ترین پردازنده فعلی سامسونگ یعنی اگزینوس ۷۴۲۰ بهتر است و Exynos M1 موفق شده در این حالت امتیاز ۱۶۹۸ و ۵۲۶۳ را برای عملکرد تک هسته و چند هسته ای خود رقم بزند.
گفته می شود برخی منابع داخلی سامسونگ صحت چنین امتیازاتی را تایید کرده اند که در این صورت چیپست Exynos M1 به رقیب هولناکی برای اسنپدراگون ۸۲۰ تبدیل خواهد شد، چیپست پرچمدار بعدی کواکام که امتیاز های ۱۷۳۹ و ۴۹۷۰ را در همین بنچمارک کسب کرده و بر اساس شایعات تولید آن را هم غول کره ای بر عهده دارد.
بر اساس تخمین ها اولین تلفن های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ از اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهند شد و پرچمدار بعدی سامسونگ نیز احتمالا در بازه ای حوالی نوروز ۹۵ رونمایی شود، آن موقع است که رقابت بر اساس مشخصات روی کاغذ به پایان رسیده و برنده نهایی، در دنیای واقعی مشخص خواهد شد.
در پایان می توانید جدول امتیازات ثبت شده توسط چیپست جدید سامسونگ را مشاهده نمایید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

در جواب دوستمون اقای mostafa اول که طرز حرف زدنتون رعایت کنید بعدشم اسم اختصاصی دیگه چه صیغه ای متنو درست بخون نابغه نوشته به جای معماری ارم از معمای خودش که توسط مهندسای خودش طراحی شده استفاده میکنه اونم که هسته هاشو کاستوم میکنن هیچ ربطی به استفاده از یه معماری کاملا متفاوت نداره نابغه
کاری به اینکه سامسونگ کیه و چیکار میکنه ندارم
همین که پور شرکت کثیفی مثه کوالاکام رو ب نه بسه
از مدتها پیش کاملا مطمین بودم اینده خوشی در انتظارش نیس چون واقعا بجورای از شرکتا اخاذی کرد
محصولاتش رو یه نسل دیرتر به شرکتهای دیگه داد یجورایی هوای اپلو داشت انگار چون سی پیو واقعا تو رون بودن تاثیر داره و اپل با معماری و سیستم عامل واقعا روونش پیشتاز این بخشه
بازم تبلیغات الکی برای ساسنگ
اسمايلي سوختم سوختمت فراموش شد
اوهههههه... حالا یکی سامسونگو بگیره...
اگه سامسونگ بتونه اگزینوسm1 رو به مرحله تولید انبوه برسونه دیگه برند کوالاکام باید به تاریخ بپیونده...هنوزم باورم نمیذشه اگزینوس از اون افتضاح توی اس4 به این تبدیل شده!!اگه سامی بتونه این چیپ رو تولید کنه دیگه پردازنده سرسA اپلم رقیبش نیس
اصلا اسم اس4 رو نیار! نسخه اگزینوسش آشغال بود رسما! چقد من حرص خوردم سر اس4
اس6 که فوق العادست. کلا اگزینوس فقط سر اس4 آبرو ریزی بود قبلشم تا جایی که یادمه همیشه از کوالکام سرتر بوده زمان اس2 که کولاک بود الانم که سرتره. این بنچمارکا هم نشونه یه شاهکار جدید از سامسونگه. شدیدا منتظرشم
والا گوشي نوت 2 منم از نوع اگزينوس 4 هسته اي با فركانس 1.6 گيگاهرتز هست و واقعا عالي داره كار ميكنه. الان چند ساله دارمش و همچنان از سرعتش راضيم.
با اينكه ميدونيم تاچ ويز چقدر سنگين و كند هست ولي با اين حال اين پردازنده اي كه روش گذاشته ميتونه روون اجراش كنه. تازه من هميشه روي حالت پاورسيو ميذارم. چون خيلي كار سنگيني باهاش نميكنم. ولي وقتايي كه اين حالت رو هم از كار ميندازم سرعت بطور محسوسي بالاتر ميره.
M9 رفت تو گاراژ GPU شم قوی باشه حله
فقط سامسونگ عشقه حالا بیاید ایراد های بنی اسرائیلی بگیرید کجایی متعصب ها حالا بیاید فک بزنید حالا بیاید ایراد بگیرید حالا بگید اپل بهتره سامسونگ دهن همتون بست
just samsung
ّسیار خوب سامسونگ با این کار میتونه هزینه تولید پردازندشو پایین تر بیار چون دیگه لازم نیست برای استفاده از معماریarmپولی پرداخت کنه و میتونه سود بیشتری به دست بیاره فقط امیدوارم قبل اینکه تو گوشیش هاش استفاده بکنه یه ایراد یابی درست حسابی بکنه که پردازندش به مشکل داغ کردن و مصرف بیش از حد باطری و از این قبیل نخوره
ماشالا یه مشت نابغه جمع شدن تو این سایتای تکنولوژی اونم با کلی ادعا!!دوست عزیز هم کوالکام هم سامسونگ و هم اپل همشون از معماری arm استفاده میکنن و این که میبینی اسم اختصاصی دارن برای اینه که هسته هاشو کاستوم میکنن یعنی یه تغییرات مختصری توش ایجاد میکنند ولی معماری اصلی همچنان مال arm ئه.اتفاقا برای کاستوم کردن باید لایسنس گرونتری هم خرید از arm
اگزینوس داره میترکونه. فقط اگه از نر گرافیکی بتونه اسنپ 820 رو شکست بده عالی میشه