هماهنگی ساعت های هوشمند اندرویدی با آیفون ممکن شد؛ ورود رقابت به مرحله ای تازه
شایعات درست بودند؛ دقایقی پیش گوگل خبر جدید و بسیار جذابی را منتشر کرد. غول جستجوی اینترنتی برای رقابت با «اپل واچ» ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور را با آیفون سازگار کرد. بر اساس ...
شایعات درست بودند؛ دقایقی پیش گوگل خبر جدید و بسیار جذابی را منتشر کرد. غول جستجوی اینترنتی برای رقابت با «اپل واچ» ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور را با آیفون سازگار کرد.
بر اساس خبر رسمی گوگل، آیفون هایی که از پلتفرم iOS 8.2 به بالا استفاده می کنند، قابلیت سازگاری با Android Wear را خواهند داشت. به این معنا که کاربران آیفون ۵ به بعد، به راحتی می توانند تلفن هوشمند خود را با اسمارت واچ های توسعه یافته توسط پلتفرم گوگل هماهنگ نموده و از آنها استفاده کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در حال حاضر ساعت هوشمند ال جی موسوم به Watch Urbane می تواند با آیفون هماهنگ گردد و به زودی برخی از ساعت های دیگر نیز این ویژگی را پیدا خواهند کرد. گوگل اعلام نموده که همه محصولات بعدی که از اندروید Wear بهره خواهند گرفت نیز به شکل پیشفرض با iOS هماهنگ هستند. همانگونه که انتظار می رود، شرکت هایی نظیر ایسوس و موتورولا ساعت های هوشمند جدید خود را در حاشیه نمایشگاه IFA معرفی خواهند کرد و حالا کاربران آیفون نیز می توانند به جای پرداخت مبالغی سنگین برای نمونه های استیل از اپل واج، به سراغ استفاده از محصولی همچون نسل دوم موتو ۳۶۰ بروند.
در این میان ذکر گشته که نمونه های اولیه از ساعت های هوشمندی که از اندروید ور استفاده کرده اند، قابلیت هماهنگی با آیفون را نخواهند داشت و این ویژگی، صرفا مخصوص نمونه های اخیر خواهد بود که البته هنوز لیست دقیق آنها نیز منتشر نگشته.
انتظار می رود که کارکرد اندروید ور در آیفون، تفاوتی با فعالیتش در موبایل های اندرویدی نداشته باشد و کاربران بتوانند به سادگی اعلان های خود را از سرویس های گوگل نظیر جیمیل، تقویم و گوگلفیت و... دریافت کنند. بر اساس گفته های سخنگوی گوگل، نیازی نیست تا کاربران اپلیکیشن مخصوص تمام این سرویس ها را به شکل کامل در آیفون خود نصب کنند، بلکه اپلیکیشنی که برای هماهنگی آیفون با ساعت های اندرویدی عرضه می گردد، دربرگیرنده تمام این سرویس ها خواهد بود و اعلان مرتبط با سرویس های متفاوت گوگل را نیز به سمع کاربر خواهد رساند.
حال باید دید که این اقدام گوگل تا چه حد بر بازار ساعت های هوشمند تاثیر خواهد گذاشت. از یک طرف باید اذعان داشت که غول جستجو، اقدامی بسیار خردمندانه را انجام داده اما از سوی دیگر باید توجه داشت که این روزها، شرکت های بزرگ تکنولوژیک تلاش می کنند تا به هر نحوی، به پلتفرم رقیب خود راه یافته و او در خانه شکست دهند. بیراه نیست اگر بگوییم که تلاش اخیر گوگل، درسی است که این شرکت از مایکروسافت و ایده های جدیدی که ساتیا نادلا آنها را در «سیلیکون ولی» به راه انداخته، آموخته است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

میشه بیشتر توضیح بدین قابلیت موتو ۳۶۰ تا چه حدی حفظ میشه در صورت هماهنگی با اپل ۶ .میخوام موتو بخرم اما اطلاعات کافی ندارم لطفا راهنمایی کنید.مرسی
اگه ساعت های اندرویدی با آیفون تعامل بالایی داشته باشن عالی میشه. برای مثال بتونه از راه دور با دوربین آیفون عکس بگیره و شاتر دوربین توی ساعت باشه یا مثلا بتونید به پیامک ها از طریق ساعت اندرویدی خودتون پاسخ بدین و ...
در هر حال، اپ هاي اپل واچ فقط روي اپل واچ عملكرد خواهند داشت.
دوستاني كه ميخوان ساعت اندرويد ور خودشونو به ايفون وصل كنن راهش الانم وجود داره فقط كافيه اول ساعتو با يه گوشي اندرويدي وصل كنن سپس نرم افزار aerlink رو از گوگل پلي دانلد كنن تا روي ساعت هم خود بخود نصب بشه بعدشم رو ايفون برنامه BLE utility رو از اپستور بگيرن راحت با هم كانكت ميشن و تمام نتفكيشناي گوشيتون تو ساعت مياد
من الان هم موتو ٣٦٠ خودمو با ايفونم وصل كردم و ازش استفاده ميكنم
چرا زنونه ست ساعتت؟! :|
خبر خیلی خوبیه...نه به این خاطر که می تونم موتو ۳۶۰ یا ال جی uraune رو روی دستم بذارم و با آیفون سینکش کنم، بلکه از این نظر که قطعا بعد از این اتفاق اپل مجبور میشه نسل دوم ساعت هاش رو هم خیلی خیلی بهتر و هم شاید ارزون تر ارائه کنه تا دست دشمن قدیمیش گوگل رو از سود بردن تو این ورطه کوتاه کنه...و این یعنی رقابت سالم که به نفع من مشتری هست...
خیلی خوبه ، ولی مشکل اینه که اپل کسی رو به اکو سیستم خودش راه نمیده و درنتیجه ساعت های اندرویدی نمیتونن جایگزین خیلی از کاربرد های اپل واچ بشن ،
صرفنظر از اینکه طرفدار کدوم سیستم عامل و شرکت و برند باشیم این خبر یک جنبه خوشحال کننده داره.اینکه رقابت شرکتها همیشه باعث پیشرفت و سود مشتری بوده.حالا وقتی این دو شرکت دو غول دنیای تکنولوژی باشن وضع جذابتر میشه.
خب فقط برای سرویس های گوگل هست؟؟ یا برای برنامه مسج و برنامه های خود آیفون هم میشه؟؟
اگه همه رو در برمیگیره که باید به فکر ساعت هوشمند باشم :-)
اگه همه رو در برمیگیره که باید به فکر *خرید* ساعت هوشمند باشم.
ایول میتونم امسال از Moto 360 استفاده کنم