ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با زد ۵ علاوه بر نمایشگر 4K، لوله های حرارتی را نیز به دنیای موبایل آورده است

همانطور که می دانید سونی اندکی پیش از آخرین پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد، تلفن های هوشمندی که جذاب ترین آنها یعنی Z5 Premium به مواردی مثل ماژول دوربین بازطراحی شده با فوکوس خودکار ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که می دانید سونی اندکی پیش از آخرین پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد، تلفن های هوشمندی که جذاب ترین آنها یعنی Z5 Premium به مواردی مثل ماژول دوربین بازطراحی شده با فوکوس خودکار ۰.۰۳ ثانیه ای و حسگر اثر انگشت مجهز است.

مهم ترین خصوصیت این محصول اما نمایشگر 4K آن است که سونی را به اولین سازنده تبدیل کرده که موفق شده این رزولوشن را به تلفن های هوشمند بیارود.

اکنون اما مشخص شده نمایشگر 4K تنها بخشی نیست که سازنده ژاپنی برای اولین بار به دنیای موبایل آورده، چرا که با درز کردن تصاویری از قطعات داخلی این محصول، مشخص شده زد ۵ پریمیوم به یک سیستم خنک کننده با دو لوله گرمایی مجهز است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سیستم خنک کننده ایست که معمولا شاهد استفاده از آن برای پردازنده کامپیوترها هستیم، اما به نظر می رسد سونی پس از مشکلاتی که داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ برای پرچمدار پیشینش به بار آورد، تصمیم گرفته حالا که دوباره قصد دارد از همین چیپست استفاده کند، لوله های گرمایی را در محصول تازه خود تعبیه کند.

بر اساس تصاویر همچنین مشخص است که سونی روی اسنپدراگون ۸۱۰ از خمیر حرارتی نیز استفاده کرده که یک ژل سیلیکونی با قابلیت انتقال گرماست که بخش جدایی ناپذیری از پردازنده کامپیوترها به شمار رفته و بدون وجود آن احتمال سوختن این قطعه در اثر گرما بسیار بالا خواهد بود.

تا پیش از این سازنده برای کنترل کردن مشکل گرما، قدرت چیپست را پایین آورده بود و حالا با استفاده از لوله های گرمایی و قرار دادن خمیر حرارتی روی چیپست، تلاش دارد بهره گیری از نهایت توان پردازشی دستگاه را بدون ایجاد مشکل برای بخش های دیگر امکان پذیر نماید، راه حلی کاملا تازه که باید صبر کرد تا میزان کارایی آن مشخص گردد.

در پایان می توانید تصویر منتشر شده از قطعات داخلی Xperia Z5 Premium را مشاهده نمایید.

Sony-Xperia-Z5-Premium-Dual-Heatpipes-Thermal-Paste

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (83 مورد)
  • abolfazl

    اینقدر سعی نکنین سونی رو بد جلوه بدین.من خودم الان z2 دارم .و تا الان 4 بار اپدیتش کردم(1 بار برای ورژن اندروید و 3بارم برای نرم افزاری که اخریش 2 هفته پیش بود)و اتفاقا مشکل گرماییش تو هر اپدیت بهتر شده طوری که من الان باهاش 2تا بازی فوق العاده سنگین اسفالت8 و موست وانتد (که مجموع حجم بازی و دیتا به 4 گیگ میرسه)رو دارم بازی میکنم به اندازه نرمال گرم میشه.از دوربینشم با حالت 4k تا 10الی 15 دقیقه فیلم برداری کردم یه خرده داغ کرده ولی قطع نشده در صورتی که سامسونگ s5 تو 7 دقیقه قطع شده منو دوربینش.از طرفه دیگه همین ال جی g4 یا s5 یا اچ تی سی گوشیشون ترکید با cpu های مختلف چه اسنپ دراگون یا cpu های دیگه ولی تا الان ندیدم سونی بترکه خخخخخخ

  • عاشق سونی

    من گوشيم زد وانه

    هیچ تمایلی برای خرید گوشی بالاتر نداشتم

    چون از z1 تا z3+ تغییر خاصی ندیدم

    فک کنم دیگه باید گوشیم رو عوض کنم

    عشقه سونی
    نه سیب درختی،نه سامسونگ یخچال ساز

  • Mohammad_Ghasemi

    سونی واقعا غول انحصاریه ای شده

  • امیر

    این از قبل لوله میزاشت؟پس چرا این همه گرم بودن

    • shahin

      قبلاً یه دونه میذاشت الان دوتا گذاشته

  • زشته بابا

    زشته چرا توهین اصلا این پست راجب 4k هس

  • s.s.b

    دیجیاتو خیلی بی دقت شدی ؟؟؟؟ سالهاست سونی تو سری زد لوله حرارتی اورده کجای کاری

  • shahin

    بابا اصلا بی معنی تر از این نیومده که یه سامسونگی بیاد بگه 4k نیاز نیست چون حرفای چند روز پیش خودشو داره تکذیب میکنه که ghd رو بهتر ازfhd میدونست ولی تو فیلم های که تو یوتیوب دیدم وقتی رو فیلم 4k زوم میکرد جزییات بهتری نمایش داده میشد البته شاید به خاطر صفحه نمایش بزرگترش نسبت به z5 بوده

  • shahin

    خیلیاشونم فروشنده موبایلن

  • saamii

    بیشتر نظرات منفی که به گوشیایه سونی میدن بخاطر اینه که بیشتر افراد گوشی سامسونگ دارن و غرورشون اجازه نمیده گوشی ایی از گوشی اونا بالاتر باشه و میان تو سایتا علیه سونی نظر میدن
    وگرنه خودشونم خوب میدونن که گوشیایه سامسونگ مفت نمی ارزه

    • Bad teacher

      ولی گوشی ها سونی مفت می ارزه

  • سعید

    یه نقدی خوندم تو سایت همسایه طرف دیگه نمیدونست به چی گیر بده میگفت دکمه ولومش جای خوبی نیست فک کنم یه بارم به سری زد کار نکرده؛نقدش یه جوری بود انگار داره گوشی میانرده معمولی رو نقد میکنه...واقعا اگه سامسونگ این حرکت سونی رو میزد و این گوشی رو معرفی میکرد انصافا همینطور همه جا نقد و بررسی میشد؟؟؟؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی