ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تکنولوژی 3D Touch را به آیفون 6 اس می آورد

اپل در مراسم امروز خود اعلام کرد که تکنولوژی تازه ای به نام 3D Touch را به آیفون های جدید می افزاید؛ بدان معنا که نمایشگر این دستگاه ها می تواند سطوح مختلفی از فشار را تشخیص ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۸ شهریور ۱۳۹۴  |  ۲۳:۱۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل در مراسم امروز خود اعلام کرد که تکنولوژی تازه ای به نام 3D Touch را به آیفون های جدید می افزاید؛ بدان معنا که نمایشگر این دستگاه ها می تواند سطوح مختلفی از فشار را تشخیص دهد.

این قابلیت به شکلی ساده تر پیش تر تحت عنوان فورس تاچ در اپل واچ ارائه گردید و به لطف آن، کاربران این ساعت هوشمند می توانند تنها با یک فشار ساده روی نمایشگر دستگاه همه اعلا های خود را پاک نمایند.

انتظارات فراوانی در مورد افزوده شدن این تکنولوژی به آیفون های جدید وجود داشت و شایعات مربوط به آن نیز در روزها و هفته های اخیر بارها و بارها منتشر گردید و حالا با تحقق یافتن این شایعات، انتظار می رود که تحولی عظیم در قابلیت های مختلف آیفون از جمله گیمینگ به وجود آید.

به لطف این تکنولوژی، حالا دیگر فعالیت هایی نظیر اشاره، فشار مختصر و فشار اندک زیاد روی نمایشگر آیفون، هر یک معنا و مفهومی متفاوت خواهند داشت. اپل در واقع همان تکنولوژی به خدمت گرفته شده در اپل واچ و ترکپد مک بوک را روی آیفون های جدید خود نیز پیاده کرده منتها این بار نامی متفاوت را برای آن انتخاب کرده است.

ژست های حرکتی جدید از جمله Peek و Pop نیز که برای این تکنولوژی در نظر گرفته شده است به کاربران امکان خواهد داد که منوهای متنی را به آیکون های صفحه هوم خود اضافه نمایند و مستقیما به سراغ قابلیت هایی بروند که بیش از سایر موارد در یک اپلیکیشن خاص استفاده می کنند؛ در داخل اپلیکیشن ها نیز با استفاده از Peek می توان پیش نمایشی از اطلاعات را مشاهده نموده و از طریق Pop نیز مستقیما به همان قسمت از برنامه رفت.

به نظر می رسد که توسعه دهندگان برای تصمیم گیری در مورد نحوه گنجاندن این دو قابلیت در رابط های کاربری طراحی شده خود با مشکلاتی روبرو گردند.

روی استیج، Craig Federighi دمویی از این تکنولوژی را همراه با اپلیکیشن میل آیفون ارائه نمود: با یک تاچ آهسته، پیش نمایشی از ایمیل مورد نظر او نشان داده شد و با فشاری مختصر روی آن ایمیل به صورت کامل باز شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • iMan LP

    خوشمان آمد

  • رونین

    این فورس تاچ قراره یه چیزی عمیق تر تب رو بیاره توی آیفون! من مک بوک پرو ۲۰۱۵ دارم و اینکه میشه بعد یه کلیک یه فرمان اضافی داره جالبه اما زیاد کاربردی نیست، جاهای خاص کاربرد داره و برای گزینه های تک انتخابی...
    برای آیفون هم با یه تغییر فانکشن بدون این همه سر و صدا میشد اعمالش کرد

  • R3D

    انصافا این قابلیت عالی بود.

    • alex

      من یکم تحقیق کردم راجع بهش هیچ شرکتی نمی تونه مثل اپل تکنولوژی را با حس کار کردن ادغام کنه اون قسمت ویبره تکنولوژیش خیلی پیشرفته است که در آنی ویبره را قطع میکنه ببینید فقط چقدر فضا گرفته توی آیفون
      http://goo.gl/yxVRsH

  • دانیال

    میشه بیشتر توضیح بدین

  • Siamak Gol

    خوشم اومد هواوی زود تر زدش به اسم خودش :D
    تازه قبلا یه چیزی به اسم لمسِ سه بعدی بود که کلا با این فرق داشت.. نمیدونم چرا این اسم رو روی این تکنولوژی گذاشته...

    • محمود

      قربان عقل کاملت! بلند بگو این از هواوی اسکی رفته! فریاد بزن!!!
      دیوار کنارت هست!؟ خخخ

  • رضا

    ۵ سال پیش که آیپد خریدم همون موقع براش صفحه کلید بلوتوث بود. بعد هم یه سری قلم اومد ساخت ترد پارتی ها. بنابراین کی بورد و قلم هیچ وقت یه کار خلاقانه به حساب نمیومد ولی تری دی تاچی که امروز معرفی کرد خلاقانه ترین کاری بود که تو تکنولوژی اشباع شده موبایل ها میشد انجام داد.

  • سید احمد

    مبارک باشه به سلامتی

  • zoroastrian

    عالی . عالی / عالی

    • محمدرضا

      از اول مراسم زیر همه پستا مینویسی عالی هر پست جدیدم که میاد یه دونه عالی اضافه میکنی!!!!!

      • zoroastrian

        پس چی بگم .عالی نبودن .؟‌

  • mohammadmj

    حالا ببینیم مایکروسافت با تاچ سه بعدی چیکار می کنه ...

    • محمود

      کپیش میکنه دیگه !! :))))

      • mohammadmj

        فورس تاچی که اپل اسمشو گذاشت تاچ سه بعدی اصلا تاچ سه بعدی نیست تاچیه که الویت بندی می کنه .تاچ سه بعدی چیز دیگه ایه ....

      • I am payne,max payne...

        این دیگه:
        http://www.theverge.com/2013/11/14/5103516/nokia-goldfinger-windows-phone-8-1-3d-touch

  • ..

    عالیه، فقط اپل

مطالب پیشنهادی