چرا آیفون جدید اپل می تواند برای گیمینگ فوق العاده باشد؟
تنها مشکلی که در ارتباط با تکنولوژی 3D Touch اپل وجود دارد، این است که آیفون های جدید اپل هیچ چیز خاصی را 3D نمی کنند. در حقیقت، آنچه که چهارشنبه شب به نمایش درآمد، ...
تنها مشکلی که در ارتباط با تکنولوژی 3D Touch اپل وجود دارد، این است که آیفون های جدید اپل هیچ چیز خاصی را 3D نمی کنند. در حقیقت، آنچه که چهارشنبه شب به نمایش درآمد، ورژن پیشرفته تری از تکنولوژی فورس تاچ موجود روی لپ تاپ ها و ساعت هوشمند این شرکت است. اندکی که روی نمایشگر فشار وارد کنید، یک عملکرد تازه از تلفن تان مشاهده خواهید کرد. آنچه در آیفون 6 اس مشاهده می شود، گام کوچک بعدی در زمینه نمایشگرهای لمسی است.
هر چه می خواهید آن را خطاب کنید، مهم نیست، آنچه اهمیت دارد قرارگیری آن در آیفون 6 اس به عنوان یکی از معدود ویژگی های نوآورانه اپل برای تلفن های جدیدش است. 3D Touch به قطع می تواند یکی از برگ های برنده اپل در برابر دیگر ابزارهای همراه باشد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
رابط کاربری و راه برقراری ارتباط جدید با یک ابزار می تواند هیاهویی به پا کند و برخی را به خطر بیندازد. هیچ کس نمی دانست که پس از موفقیت Nintendo Wii و تصاحب بازار چه باید از آن بگوید. فروش قوی ماهانه این کنسول، نه تنها نینتندو را، بلکه صنعت بازی را به نقطه اوج خود رساند.
تغییرات بزرگ در تکنولوژی مخالفین بسیاری دارد، مخصوصا آن دسته تغییراتی که ظاهر را دچار تحول می کند. چنین رویکردی، ریسک بزرگی هم همراه خود دارد و فراموش کردن مشتری می تواند عاقبت نه چندان خوشی را به دنبال داشته باشد (برای مثال، Wii U پس از Wii، درس عبرت خوبی برای نینتندو بود).
همزمان، برخی از به یاد ماندنی ترین نوآوری های کاربری، به شکل فریب انگیزی ساده اند و آهسته آهسته خود را نشان می دهند، آرام و با طمانینه می آیند و بدون اینکه آن ها را حس کنیم، بعدها متوجه می شویم که مدت ها درگیرشان بوده ایم.
به نظر می رسد (باید روی این عبارت تاکید کرد، چون هنوز کسی به طور کامل با آن کار نکرده، پس هنوز به نظر می رسد) که 3D Touch مثل مورد دومی باشد که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم. طی 6-7 سال گذشته تکنولوژی نمایشگرهای لمسی مرتبا مورد آزمون و خطا قرار گرفته و 3D Touch افزونه ای بر آن است. مثل اضافه کردن دکمه های اضافه به کنترلر یا تغییر ظاهر آن در کنسول های مایکروسافت و سونی به این مسئله نگاه نکنید. خلاف آن، به کنترلر تبلت مانند Wii U یا هدست های واقعیت مجازی یا هولولنز مایکروسافت بنگرید.
توسعه دهندگان بازی با 3D Touch درون بازی ها چه خواهند کرد؟ در یک دموی قابل بازی، یک لمس نرم و کم فشار به اجرا کننده ی دمو اجازه می داد تا روی هدف زوم کند یا از زوم خارج شود، همزمان هدف گیری و شلیک می کرد. با لمسی پرفشارتر، اجرا کننده می توانست اسلحه ای سنگین تر را در دست بگیرد. انگشت وی مرتبا در تماس با نمایشگر باقی می ماند و احتمالا حالا بخش بازاریابی با شعار «بدون اینکه انگشت تان را بردارید بازی کنید» در حال آماده سازی خود هستند.
شخصی که در حال اجرای بازی بود می گفت «تا به حال چنین چیزی انجام نشده» و من باید مخالفتم را صادقانه با وی اعلام کنم. با کلیک روی تامب استیک گیم پدهای مدرن، تفنگ زوم می کند، دقیقا مثل فشاری که حالا باید روی نمایشگر آیفون آورد. حتی دکمه های آنالوگ دوال شاک 3 هم اگر به یاد داشته باشید، حسگرهای حساس به فشار داشت (که البته از شدت بی کاربردی، سونی آن ها را از دوال شاک 4 حذف کرد).
تفاوت فنی آن در این است که ما با نمایشگر بدون دکمه طرفیم و لازم نیست حتی انگشت را از روی نمایشگر برداشته و دوباره مرتبا تپ کنیم. این ویژگی می تواند به طور قطع ترکیبی جدید در اپ استور به وجود آورد.
البته باید توجه داشته باشیم که «جدید»، به معنای بهتر بودن نیست. شاید 3D Touch بتواند راهی جدید برای انجام بازی های لمسی به ما ارائه دهد شاید هم نه. اگر یک توسعه دهنده سنتی باشید، احتمالا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان از 3D Touch برای پنهان کردن نقشه یا آوردن چیزهای اضافه به بازی اضافه کرد. اما اگر مانند نینتندو و دیگر بازی سازهای مستقل باشید، طرح یک بازی کامل براساس 3D Touch را تا به حال ریخته اید، بازی موبایلی که تا به حال هیچ کس حتی ایده ساخت آن هم از ذهنش گذر نکرده
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خب چند سال پیش هم سونی توی گوشی اکسپریا سولا از لمس شناور استفاده کرد که کاربرد های بیشتری نسبت به 3d تاچ داشت از جمله اینکه بعد سومش فقط به کمی فشار رویصفحه نمایش خ طم نمیشد بلکه انگشت را از فاصله 2 سانتیمتریتشخیص میداد
میدونید مشکل کسایی که اندروید و وینفون دارن چیه که اپلی ها نمیتونن جوابشونو بدن... من چند سال پیش گوشی اندرویدی داشتم همش دنبال این بودم که این گوشی اینش بهتره اون یکی اونش بهتره گوشیم از نظر تراکم پیکسل و همه چی فوق العاده بود ولی باز هم راضی نبودم دنبال این بودم عددا بیشتر بشه برم یدونه جدیدشو بخرم بعدشم که گوشیمو دزدیدن بابام برام نخرید مجبور شدم یه لومیای رده پایین بگیرم ولی چون دیده بودم اندروید چیه و این چیه و برنامه های اونارو لازم داشتم به اسم لپ تاپ رفتم یه آیپد خریدم اونجا بود که تازه فهمیدم کی به کیه دیدم دستگاه میتونه همه چیش به اسم ضعیف باشه ولی حس قدرت و آرامش رو به آدم تحمیل کنه... الانم ما هر چی از اکو سیستم رویایی اپل بگیم چون چیز حسیه و خودتون باید داشته باشین( نه یه ثانیه از دوستتون بگیرین کار کنین باهاش) نمیتونین درک کنین به قول شاعر اونی کی برو عه خوده موتوره یه مشت اگزوزن کارشون غرغره
اپل: رم 3 گیگ... سیستم عامل بهینه
سیپیو چند هسته.... سیستم عامل بهینه
ریزولیشن بالاتر صفحه نمایش... سیستم عامل بهینه
دوربین با تراکم پیکسلی بالا.... سیستم عامل بهینه
باتری با ظرفیت بالا... سیستم عامل بهینه
حاشیه صفحه نمایش کمتر..... سیستم عامل بهینه
اسپیکر های استریو...... سیستم عامل بهینه
چی... سیستم عامل بهینه کجا.... سیستم عامل بهینه
شوخی دیگه...
...
حتما درحد کنسول های نسل ۶...!
خداییش این سایتتون از نظر فنی خیلی داغونه همین جوری نظراتمو در جواب اینو اون میزنه
اپلی های عزیز که میگفتید لبه های S6 edge کاربردی زیادی ندارن و کارایی خاصی براشون در نظر گرفته نشده میبینم این 3d touch خیلی کاربرد داره خیلی اینقدر زیاد ( الکی مثلا من نفهمم)
البته من منکر با کیفیت بودن اپ های ios نمیشم و میدونم احتمالا توسعه دهنده ها روی 3d touch کار خواهند کرد ولی یادتون باشه اپل هم باید خیلی امکانات بیشتری روی این نوآوری میاورد و بیشتر روش مانور میداد که مثله سامسونگ اینکار رو نکرده
میگم می خواین یه بنر بزنید بالای سایت بنویسید
آ
قای محسن وفا نژاد از اپل منتفر است و از کنفرانس هایش بدش می آید و نمی داند در پست ها چطور بیان کند
------------------------------------------------------------------------
این طور بنظر می رسد اپل هر کاری بکنه نمی تونه آقای وفا نژاد را راضی بکنه و فقط یه معجزه ایشان را راضی خواهد کرد
آخه از یه گوشی دیگه چی می خواین یه گچت چی می تونه داشته باشه
مقاله از time هستش / اقای وفا نژاد و ... با صنعت گیم اشنایی دارن / این چیزی که اپل نشون داد داخل موبایل ها جدید بود اما توی گیم یه چیز قدیمیه
درست هست اشاره من به دو پست آخر ایشون بود که مشخصا نشان دهنده حمله تند ایشان به اپل بود
بهتر هست خوبی ها و بدی ها باهم بیان شود
هیج شرکت محصول فردی بی عیب و نقص نیست
فقط انتظارات و سلیقه ها متفاوت هست
I Love Apple
منظور از 3D یعنی افقی ، عمودی و بعد سوم یعنی ارتفاع یا بالا و پایین (در حد میکروسکپی)... افزوده شدن یک بعد جدید به نحوه تعامل و کنترل دستگاه، میتونه انقلاب بزرگی به پا کنه... مثل انقلاب مولتیتاچ آیفون اول که در زمان معرفیش زیاد جدی گرفته نشد اما الان چنان فراگیر شده بین دستگاهای دیجیتال که وجود نداشتناش غیرممکنه! استاندارد شده... ForceTouch یا 3D Touch هم همینکارو میکنه با صنعت موبایل...
اپل سرعت پیشرفت صنعت کامپوتر رو بدجور بالا برده... پیشقدم همیشگی هست.
خىب معلومه،چه خلاقيت هايي كه نميشه با اين 3D Touch زد.خدايي اين ويژگي آيفون هاي جديد فوق العادست.خيلي خوشم اومد.