ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۳۲ دقیقه فیلمبرداری 4K حافظه آیفون ۱۶ گیگابایتی را پر خواهد کرد

یکی از مهمترین تغییراتی که اپل در آیفون های جدید اعمال کرده، امکان فیلم برداری با رزولوشن 4K است. این موضوع به شما اجازه می دهد ویدیوهایی با جزییات فوق العاده بالا را به ثبت ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۰ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یکی از مهمترین تغییراتی که اپل در آیفون های جدید اعمال کرده، امکان فیلم برداری با رزولوشن 4K است. این موضوع به شما اجازه می دهد ویدیوهایی با جزییات فوق العاده بالا را به ثبت رسانید و خاطرات خود را با کیفیتی مثال زدنی، ضبط نمایید.

فیلمبرداری 4K به همان میزان که از کیفیتی بالا برخوردار است، به فضای بالایی نیز برای ذخیره سازی نیاز دارد. در واقع هر یک دقیقه از ویدیوهای 4K برابر با ۳۷۵ مگابایت از فضای دستگاه را به خود اختصاص خواهند داد.

پیش از این در مطلبی عنوان کردیم که چرا خرید آیفون ۱۶ گیگابایتی می تواند یک اشتباه به تمام معنا باشد، اما اکنون بار دیگر می خواهیم یادآوری کنیم که بهتر است در صورت خرید این مدل از آیفون، بی خیال ضبط فیلم ها با کیفیت 4K شوید.

با در نظر گرفتن اینکه در آیفون ۱۶ گیگابایتی، تنها ۱۲ گیگابایت فضای خالی در اختیار شما قرار می گیرد، می توان نتیجه گرفت که تنها ۳۲ دقیقه فیلمبرداری 4K ، حافظه دستگاه را به طور کلی پر می کند.

البته اپل هرگز شما را مجبور نمی کند که حتما از این رزولوشن برای ضبط فیلم های خود استفاده نمایید و شما همواره این امکان را دارید تا رزولوشن های پایین تری را انتخاب کنید. هر یک از این رزولوشن ها به شرح زیر، فضای دستگاه را به خود اختصاص خواهند داد:

  • رزولوشن 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه: ۶۰ مگابایت در هر دقیقه
  • رزولوشن 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه: ۱۳۰ مگابایت در هر دقیقه
  • رزولوشن 1080p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه: ۲۰۰ مگابایت در هر دقیقه
  • رزولوشن 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه: ۳۷۵ مگابایت در هر دقیقه

پس اگر قصد استفاده از قابلیت فیلمبرداری 4K را دارید بهتر است به سراغ آیفون ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بروید. در نسخه ۶۴ گیگابایتی می توانید ۲.۵ ساعت ویدیو 4K ضبط کنید و در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نیز تا ۵.۳ ساعت امکان ثبت با کیفیت خاطرات خود را پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • amirhoseinsa

    چرا بیت ریت 4k اینقدر پایینه؟ نباید 600 مگ باشه؟

  • بــــی طَـــرَف

    کمه اقا. من 32 گیگ دارم پر شده هی دارم ازش خالی میکنم :-/
    برای من گوشی هوشمند باید حداقل حداقل 64 باشه! که متاسفانه با قیمت تمام شده خیلی زیادش نمیشه خرید :|

  • مهدی

    مگه آیفون با اون رزولوشن پایین میتونه 4k رو پخش کنه،، که اینقدر واسه کم کم بودن حافظش غصه میخورید

  • حسین

    بازهم دوستانی که تو کف گوشی اپلن چون پولشو ندارن میگن بده،شما برو نوکیا ۱۲۰۰ بخر

    • CrackBerry

      داداش من 4000.000 پول دادم بلک بری p9983' ایفون رو به خاطر امثال شما نمیخرم

      • HOT DOG

        داداش فهمیدیم خیلی پول داری! حالا چرا بلکبری!؟

        • CrackBerry

          بخاطر مارکش و امنیت،اگه قرار باشه گوشی مارک بخرم اون بلک بریه نه اپل

  • سونی غول تکنولوژی

    اینجاست که میفهمید سونی چیه
    باتری عالی
    قوی ترین دوربین
    ضبط و پخش 4k

    • the one with mind

      هنوز z5 نیومد پس می شه گفت :
      شارژ شدن به شدت طولانی
      وحشتناک ترین پس پرداشش تصویر
      بیشتر از 5 دقیقه گوشی آتیش نگیره خیلی

      • shahin

        چه ربطی به شارژ شدن داره

  • saeed_biglari

    یکی از ایرادات اپل...بابا بکنش 32 گیگ دیگه.من رفیقم رفت 16 گیگ خرید مسخرش کردم گفت به دردم نمیخوره الان جا کم اورده مونده چیکار کنه...

  • ramin.khp

    Metal مجبور نیستی جواب تک تک کامنتا رو بدی. متاسفانه تمام کامنتات هم ایراد علمی داره....

  • ali

    سونی بخر 200 گیگ رم بزن توش حال کن والا تو آندروید 5 هم میشه برنامه ها رو تو رم نصب کرد

  • SMAMHNKH7

    فک کنم سامسونگ با اپل فیلم برداری4k روالکی گذاشتن واسه هوا خوری. رم که نمیخورن وصفحه نمایش این اسمارت فون ها هم نمیتونه تمام جزییات رونشون بده وتو دو حالت هم نیاز به انتقال دارن به مکی کامپیوتری اخه چه فایده ای داره

  • رضا

    استدلالشون اینه ۱۶ گیگ واسه کسیه که نیاز به اپ زیاد و فایل زیاد و ... نداره ولی اصلن منطقی نیست و با هیچ عقلی جور درنمیاد. نتیجه میگیریم که فقط آمار فروشه که ترغیبشون میکنه همچنان ۱۶ گیگ بزنند (‌و ۳۲ گیگ نه / چون مردم یا قیمت براشون مهمه یا امکانات). از این کمپین های نخریدن آیفون ۱۶ گیگ راه بندازید تا دیگه نزنه.

    • mm98

      واقعا درکش سخته؟

      جناب اپل - دزد - برای این 16 رو گذاشت که همه 64 بخرن وگرنه قیمت واقعی حافظه 15 دلار هم تفاوت نداره.شما مجبور میشی 100 دلار بیشتر بدی.کدوم شرکتی از این کارا میکنه. :-X

      • CrackBerry

        داداش 100 هزار نه،300 هزار

    • سوتابایت

      فکر بسیار عالی!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی