ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش هزینه تولید پنل های نمایشگر AMOLED به گسترش استفاده از آنها منجر شده است

اگر به محصولات موجود در بازار دقت کرده باشید حتما می دانید که استفاده از پنل های نمایشگر AMOLED روز به روز در حال گسترش است، روندی که به گزارش موسسه تحلیل بازار IHS iSuppli، به این ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۹ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر به محصولات موجود در بازار دقت کرده باشید حتما می دانید که استفاده از پنل های نمایشگر AMOLED روز به روز در حال گسترش است، روندی که به گزارش موسسه تحلیل بازار IHS iSuppli، به این زودی ها متوقف نخواهد شد.

این موسسه که معمولاً با محاسبه قیمت بخش های مختلف گجت ها هزینه تولید آنها را محاسبه می کند، بر اساس بررسی های خود اعلام کرده بیش از یک سوم یا به عبارت دقیق تر ۳۴.۶ درصد از تلفن های هوشمند فروخته شده در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به پنل های AMOLED مجهز بوده اند، رقمی که نسبت به ۲۲.۸ درصد در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ نشان دهنده افزایشی قابل ملاحظه است.

از نظر میزان درآمد نیز این پنل ها در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی ارزشی برابر با ۲.۴۹ میلیارد دلار داشته اند.

رقمی که در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲.۳۷۱ میلیارد دلار، در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۴ برابر ۱.۷۴۹ میلیارد و در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ نیز ۱.۵۲۱ میلیارد دلار بوده و افزایش چشم گیر آن در این بازه کوتاه کاملاً مشهود است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه یاد شده اعتقاد دارد پایین آمدن روز افزون هزینه تولید، یکی از دلایل اصلی گسترش استفاده از پنل های AMOLED به شمار می رود، موضوعی که باعث شده حداقل ۱۵ تولیدکننده در کشور چین به استفاده از این پنل ها روی بیاورند.

در یکسال اخیر تفاوت هزینه تولید پنل های AMOLED و LCD با کیفیت Full HD به تنها ۸ دلار رسیده و همین مسئله باعث شده درآمد پنل های LCD از ۴.۸۹۳ میلیارد دلار در ۳ ماهه نخست امسال، به ۴.۷۳ میلیارد در ۳ ماهه دوم کاهش یابد، رقمی که البته در مقایسه با درآمد ۶.۴۶۲ میلیارد دلاری ۳ ماهه پیش از آن ناچیز به نظر می رسد.

در این میان نقش سامسونگ را نیز نباید از یاد ببریم که ۹۹ درصد از پنل های AMOLED متعلق به محصولات این شرکت است، شرکتی که با استفاده از این پنل ها در پرچمداران سری Galaxy S و Galaxy Note باعث اثبات کارایی و افزایش محبوبیت آنها شد.

این شرکت همچنین اخیراً استفاده از پنل های AMOLED را در محصولات اقتصادی خود نیز آغاز کرده، مثل مدل Galaxy J2 که به تازگی فروش آن با قیمت ۱۲۰ دلار در کشور هند آغاز شده است.

پنل هایی که از جمله مزیت های آنها نسبت به نمونه های IPS LCD می توان به رنگ های پرطراوت، نسبت کنتراست بالاتر، زاویه دید بسیار گسترده و مصرف انرژی بهینه تر اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • امین

    دوست عزیز همه چیز به پیکسل دوربین نیست اپل با دوربین 8 مگاپیکسلی با دوربین های 16 یا 20 مگاپیکسلی رقابت میکنه ولی از لحاظ طراحی خداییش خوشم از سونی میاد ولی متاسفانه کیفیت z2 مثل اعداد وارقامی که روش بود نبود امیدوارم خوب آخرشو نوشته باشم(°_°)

    • ali

      من حرفایی که زدمو از خودم در نیووردم من الان یه ساله زد٢ دارم خیلی ازش راضیم نمیدونم تو چی ازش انتظار داری که میکی ارقامش به خودش نمیخوره بعدشم زد٢ وقتی فابریکه دوربینش رو اوتوماتیکه که این کیفیتو میاره تا هشت مگاپیکسل وقتی دستیش کنی بیست مگاپیکسل میشه اینو گفتم چون فک کنم تو هم زد ٢ رو دوربینشو دیدی تو نگاه اول نا امید شدی

  • ali

    سونی یه شرکت ژاپنیه و ژاپن از نظر تکنولوژی حرف اولو میزنه پس جای بحث نمیمونه

  • AK_007

    میگم اگ رنگ اشباع بده چرا سونی خودش موتور تولید کننده رنگ اشباع داره؟!
    اکس ریلیتی فک کنم اسمشه!

  • saeid

    ولی نسبت به قیمتش کیفیتشم اصلا خوب نیست. هنوز رو دست کیفیت صفحه نمایش گوشیهای سونی نیومده.

    • امین

      دوست عزیز تا حالا اصلا صفحه نمایش سونی وسامسونگه کنار هم گذاشتی اگه مقایسه نکردی حتما مقایسه کن عین روز و شبه

      • S.O.N.Y

        شما خودتان که تست نکردین چرت نپرونید ! سونی کیفیتی داره صحفه نمایشش که دو برابر Super amoled کیفیتشه (در صورتی که ips هستش و Lcd) و معروف به واقعی و رنگ بندی طبیعی هستش :| اول تحقیق کنید بعد نظر بدین روی هوا ! شما زد 3 بگذار جلو S6 ببین چی برتری داره Z3 نسبت به S6 بیشتر نباشه کمتر ازش نیست و نخواهد بود مگر اینکه کسی که بگه تعصبی و ترول سامی باشه :|

        • امین

          من از این که از شرکتی طرفداری کنم هیچ بهم نمیرسه ارث بابامم نیست من خودم اس6 دارم اول مقایسه کردم بعد گرفتم سونی گوشیاش تا z1به درد نخور بود بعد z2افتضاح بود z3 قبول دارم گوشیه خوبی بود ولی اصلا از لحاظ صفحه نمایش به پای سامسونگ مخصوصا اس6 نمیرسه البته هر کسی علاقه ی نا خوداگاهی به یه شرکت پیدا میکنه که باعث میشه تعصب روش پیدا کنه اگه توجه بکنی

          • ali

            میشه بگی زد٢ چرا افتضاحه باتری 3200 میلی امپریش بده یا صفحه نمایش فول اچ دیش یا دوربین بیست مگا پیکسلش ؟شایدم تو فقط بلدی از سامسونگ پلاستیکیتون طرفداری بکنی

        • احمدM2

          اولا با ادب باش
          ثانیا چشم شما بهتر تشخیص میده یا اینهمه لابراتوار تخصصی که میگن امولدهای بهتره؟؟
          در ضمن از زمان زد2 صفحات نمایش سونی خدای اشباع و نمایش رنگ اشتباه هستند
          اگر سوادشو دارید برید ببینید دمای رنگ صفحات زد3 زد3+ چنده

          • ali

            اقا تو وقتی چهار تا چیز خوندی و اومدی اینجا لطفا اظهار نظر نده امولد کارش اینه رنگ های زنده و قلو شده تو لید کنه ولی ای پی سی رنگ های واقعی تولید میکنه بد تر بهتر نداریم هرکی به سلیقه خودش میره امولد یا ای پی سی انتخاب میکنه

    • rk.reza

      دوست عزيز توی همین دیجیاتو چندین مطلب راجب صفحه نمایش سامسونگ گذاشت که پنل آمولد سامسونگ توسط چندین نشریه و سایت به عنوان بهترین صفحه نمایش انتخاب شد البته سونی هم کیفیت خوبی داره اما سامسونگ ی چیز دیگس

  • آریا

    *نامربوط*

    بنده از یه سایتی یه سرور تیم اسپیک گرفتم که قشنگ دارن سرم کلاه میذارن!

    از دوستان کسی میدونه چطور میتونم پیگیری کنم؟!

    • Arman

      امولد ها بخاطر ساب پیکسل های کمترشون تراکم پیکسلی بالایی نیاز دارن ...به نظرم بهتره بجای ppi که پیکسل در اینچ هست از ساب پیکسل در اینچ استفاده شه تا دقیق تر باشه مقایسه

    • ali

      برو پیش پلیس فتا

      • آریا

        سایتی چیزی داره یا باید حضوری اقدام کنم؟

        • ali

          نمیدرنم شمارشو از 118 بگیر از خودشون بپرس

مطالب پیشنهادی