ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیلگران می گویند پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، آخرین نسل کنسول های بازی هستند

مایکل پکتر، کارشناس و تحلیلگر مطرح سازمان امنیتی Wedbush، در کنفرانس DICE اروپای هفته ی گذشته، سخنان بسیار جالبی درباره ی نسل هشتم کنسول های بازی مطرح کرد. پکتر معتقد است که فروش کنسول های نسل ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکل پکتر، کارشناس و تحلیلگر مطرح سازمان امنیتی Wedbush، در کنفرانس DICE اروپای هفته ی گذشته، سخنان بسیار جالبی درباره ی نسل هشتم کنسول های بازی مطرح کرد. پکتر معتقد است که فروش کنسول های نسل هشتم، در مجموع بیش تر از نسل پیش نخواهد بود و آن کنسول ها، برتری خاصی از لحاظ فروش نسبت به نسل هفتم نخواهند داشت، در صورتی که همه ی آمار و ارقام تاکنون برخلاف گفته های این کارشناس نام آشنا هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

«فروش کنسول های نسل قبل، بیش ترین اندازه ی ممکن بود و این نسل قرار نیست به موفقیتی بالاتر از آن دست یابد. همه چیز همانند قبل خواهد بود.»

«کنسول Wii U در قیاس با فروش 100 میلیون واحدی Wii، به فروش 20 میلیون واحدی خواهد رسید. پلی استیشن 4 چیزی در حدود 120 یا 130 میلیون واحد فروش خواهد کرد، که البته بسیار عالی است. اکس باکس وان هم به فروش 100 یا 110 میلیون واحد دست خواهد یافت، که آن نیز عالی است. همه ی این ها را کنار هم بگذارید و به عدد احتمالی 260 میلیون واحد خواهید رسید؛ این عدد برای نسل گذشته 270 میلیون واحد بود.»

او هم چنین در ادامه توضیح داد که چرا این نسل، آخرین چرخه ی عرضه ی کنسول ها خواهد بود و گیمرها، دیگر در آینده به کنسولی برای انجام بازی ها نیاز نخواهند داشت.

«این آخرین چرخه ی واقعی کنسول های بازی است، منظورم این نیست که سونی، مایکروسافت و نینتندو ورشکست شده و دیگر کنسولی نمی سازند، چرا که این اتفاق نخواهد افتاد. هر یک از آن ها، کنسولی دیگر می سازند و بعضی از مردم آن ها را خریداری خواهند کرد. چرخه ی بعدی کنسول ها همان نقشی را در صنعت ایفا خواهد کرد که 3DS نسبت به DS ایفا کرد. کنسول دستی 3DS چیزی در حدود 15 میلیون واحد در سال می فروشد و این در حالی است که کنسول DS در هر سال، 26 میلیون واحد می فروخت.»

«بنابراین وقتی می گویم که این نسل، آخرین چرخه ی کنسول های بازی است، به این خاطر است که در آینده نیازی به کنسول نخواهد بود. و البته منظورم تکنولوژی Cloud هم نیست.»

او گفت که در آینده، تنها امکانات مورد نیاز برای انجام بازی ها، یک پردازنده ی مرکزی، پردازنده ی گرافیکی، فضای ذخیره سازی، کنترلر و صفحه ی نمایش خواهد بود. چنین امکاناتی در آینده در اندازه های کوچک تری قابل دسترس خواهند بود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در آینده می توان «پردازنده هایی در خانه داشت که به تلویزیون متصل خواهند شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • gamer

    من اصلا حرفاشو قبول ندارم . فقط خدا کنه ps5 حد اقل 5 سال دیگه بیاد چون من تازه میخام کنسول بگرم

  • ali9zafar

    این چه حرفیه میزنه خب
    بازم اون اسمش میشه کنسول دیگه!!
    مث اینه بگی در آنده موبایل ها فقط به سی پی یو و دوربین و صفحه و.. لازم دارند :|

  • BOZORG#

    دوستان از روی تعصب نظر ندین
    ایشون راست میگن
    در اینده دیگه نیازی به کنسول نخواهد بود .
    همین الان هم PSN این امر رو محقق کردبا یه اینترنت قوی

  • mani

    همه اش شایعه است و چطور حرف یک انسانی که تا حالا همه ی پیش بینی هایش دروغ بوده را میتوان باور کرد . ما تازه وارد دوران جدیدی از تکنولوژی و کنسول ها بازی شده ایم

  • mani

    manimorovati

  • M.R.P

    یادمه ایشون پیش بینی میکردن نسل هشتم کنسول ها با فروش پایینی روبرو میشه و دیگه نسل بعدی وجود نداره، و گواه حرفشم wii u بود ولی دیدیم سونی با ps4 همچین کشیده ای بر دهن ایشون و هم نظر های ایشون زد که برق 3فاز از سرشون پرید، xbox one هم دنباله رو سونی نسبت به نسل قبلش فروش خوبیو به خودش دید!! حالا بذارید NX نینتندو بیاد ان موقع قیافه ایشون دیدن داره !!

  • mansoor_hasani

    هیچ کسی از آینده خودش خبر ندارد ولی با آمار ارقام میشه فهمید که فروشش در نسل 8 و بعد از آن چقدر خواهد شد.

  • morteza

    به نظرم این یه حرفیه که گفته شده تا مردم هجوم بیارن کنسولهای تولید شده رو بخرن من خودم اینو خوندم وسوسه شدم برم بگیرم ولی چرته کنسول همیشه جدیدش میاد مثل موبایل ولی با این تفاوت که دیر به دیر جدیدش میاد

  • We all make choices. But in the end, our choices, make us

    موافق نیستم حداقل تا اخر نسل 8م کنسولها.

  • i am smal,smalvision

    اگه منظورش از اینده ،تا ده سال دیگه رو میگه که چرت گفته،گرافیک بازی ها در هر نسل اون قدر بالا میره که نیاز به یک کنسول مخصوص و قدرتمند و یا کامپیوتر قوی می خواد
    با یه پردازند مرکزی برا تلوزیون و موبایل و مرور گری وب که نمیشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی