ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های A9 اپل توسط دو شرکت TSMC و سامسونگ تولید شده اند

تقریباً از ماه جولای سال جاری میلادی شاهد خبر ها و شایعاتی بودیم که در آنها گفته می شد اپل تولید چیپست های A9 مورد نیاز برای آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را به ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۷ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تقریباً از ماه جولای سال جاری میلادی شاهد خبر ها و شایعاتی بودیم که در آنها گفته می شد اپل تولید چیپست های A9 مورد نیاز برای آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را به شکل همزمان به دو کمپانی TSMC و سامسونگ سپرده و حالا گزارشی انتشار یافته از جانب Chipworks که متخصصین آن در زمینه ی مهندسی معکوس تخصص دارند به نوعی این شایعات و شنیده ها را تائید می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکنون گفته می شود مطابق بررسی های صورت پذیرفته به کمک اشعه اکس و سایر راهکارهای موجود مشخص گشته که در دو مدل یکسان از آیفون های اخیراً معرفی شده برند ساکن کوپرتینو، چیپست هایی تولیدی توسط کمپانی هایی متفاوت (سامسونگ و TSMC) به کار رفته.

مطابق مشاهدات صورت پذیرفته تراشه A9 به دست آمده از خطوط تولید شرکت کره ای سطحی برابر با ۹۶ میلیمتر مربع دارد در حالیکه همین عدد برای چیپ محصول TSMC به ۱۰۴.۵ میلیمتر مربع می رسد. نباید از یاد برد که طراحی و اجزای هر دو چیپست یکسان بوده و با آنچه که اپل توسعه داده مطابقت دارند و تنها فناوری ساخت است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

در حالیکه هر دو شرکت پیش تر اشاره شده از معماری FinFET دنباله روی می نمایند، غول تکنولوژی کره ای به فناوری تولید ۱۴ نانومتری دسترسی دارد ولی همتای آن، یعنی TSMC، قدری عقب تر بوده و تراشه ها را با تکنولوژی ۱۶ نانومتری آماده می کند.

Chipwork خاطر نشان کرده که ۱۰ درصد تفاوت در ابعاد چیپست ها نکته ی مهمی نیست و ضمناً هر دوی آنها در مصرف باتری و توان پردازشی نیز به مراتب بهینه تر از گذشته شده اند. البته یک نکته هم در این میان وجود دارد، آنهم اینکه ظاهراً بنچ مارک ها در حین آزمایش دو مدل مورد بحث اعداد و ارقامی قدری متفاوت را به ثبت رسانده اند.

نتایج تست های مذکور هنوز به صورت کامل انتشار نیافته ولی با توجه به برتری فناوری ساخت سامسونگ می توان انتظار داشت که چیپست های A9 تولیدی این شرکت بهتر از محصولات TSMC باشند، اما اینکه مقدار تفاوت دقیقاً چقدر است مسئله یست که برای روشن شدنش باید قدری منتظر بمانیم.

شایعات قبلی حکایت از این دارند که اپل عمده ی مسئولیت تولید چیپ های A9 آیفون های ۶ اس خودش را به سامسونگ واگذار کرده و TSMC به شکل محدود در این بحث کمک رسانی می کند، ضمناً معلوم نیست آیا وظیفه ساخت A9X‌ به کار رفته در آیپد پرو هم میان دو شرکت تقسیم شده یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید راهکار اهالی کوپرتینو برای سرعت بخشیدن به روند تولید و پاسخگویی بهتر به تقاضاهای موجود منطقی و صحیح بوده یا خیر و آیا تفاوت کارایی میان چیپ های ساخته شده توسط TSMC و سامسونگ جنجال ساز خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Hisssssss

    اپل دوباره ركورد زد به كوري چشم بعضيا.......... اپل يعني زندگي

  • arezoo

    سلام بچها.. خسته نباشید. داداشای گلم یه سوال از شما داشتم.. من پنج سال پیش یه گوشی نوکیا n900 بابام واسم خرید که اون زمانا عالی بود اما الان کارایی نداره و صفحه لمسیش هم خراب شده.. بابا دوباره میخواد بهترین گوشی رو واسم بخره و باید انتخاب کنم.. گوشی سامسونگ اس 6 که دو لبه ی خمیده داره و جدیده خیلی قشنگه و مدل سادش و ارزونترشم دیدم اما هرچی نظرات شمارو میخونم بازم نمیدونم دقیقا چی بهتره بخرم.. آیفون هم واقعا عالیه اما آیفون جدید خیلی گرونه.. پسرا بین گوشی آیفون 6 و سامسونگ اس 6 جدید لبه دار کدوم بنظر شما بهتره؟ کدوم رنگش شیک تره؟ در ضمن دوربین زیاد واسم خیلی مهم نیست. فقط کیفیت پخش آهنگ خوب باشه. تصاویر و کلیپهای فول اچ دی هم بتونه پخش کنه. واتساپ و تلگرامم روش داشته باشه چون بخاطر همین شبکه ی وات ساپ میخوام گوشی جدید بگیرمو عضوشم.. با این خصوصیات داشته باشه واسم کافیه اما میخوام ی چیز جدید باشه.. لطفا راهنمایی کنید.. یادتون نره بگید کدوم رنگ شیک تره.

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      عزیز محترم توجه بفرماین , شما باتوجه به توقعاتی که از یه موبایل دارین باید به سمت خرید خرید یه موبایل خاص بروید , مثلا اگه براتون صفحه نمایش بزرگ اهمیت داره مطمئنن موبایلی که صفحه نمایش 4 اینچ یا 3 اینچ داره مناسب نیس و براتون جزء پشیمانی حاصلی نداره ! به هیچ عنوان نمیشه گفت سامسونگ بهتره یا اپل این دو موردی که شما ازشون دو محصول در نظر دارین برای خرید , شما باید عمقی و دقیق و بدون تعصب هر دو محصول یعنی گلکسی s6 اج پلاس و آیفون6 قبلی رو بررسی کنی و مقایسه و الیته به همراه آینده نگری و بعد تصمیم بگیری باتوجه به واقعیت و توقعاتت , مثلم اس که گلکسی s6 اج پلاس سامسونگ جدیدتره و طبیعتن آیفون 6 قبلی خیر ! اگه منظورتون آیفون جدید s6 پلاس بود جوابتان این بود که هر دو چه گلکسی s6 اج پلاس سامسونگ چه آیفون 6s پلاس عالی هستن اگرچه در مقابل هم یه سری برتری هایی دارن ... اما مثلم هس که این گلکسی s6 اج پلاس سامسونگ از آیفون محشر قبلی 6 قویتر هس و موردی آینده نگر تر , پردلزنده 14 نانومتری و بهینه و کم مصرف که با باطری حجیم 3000 میلی آمپری واقعا خوب عمل میکنه برأکس گلکسی s6 قبلی که با وجود پردازنده بهینه باطری قدرتمندی نداشت و کمی اذیت میکرد و میکنه و مودم قدرتمند و تکنولوژی های جدید ... باتعصب کور و شدید به هیچ کدوم توجه نکن , هر دو خوب که خیر عالی هستن

      • arezoo

        واقعا ممنون از لطف و توجهی که داشتین.. واقعا لطف کردین. ممنون از راهنماییتون. به سایز صفحه نمایش فکر نکرده بودم اما شما که گفتید احساس میکنم صفحه نمایش بزرگترو بیشتر میپسندم. آخه من گوشیمو توی کیفم میذارم و مثه آقایون که توی جیبشون میذارن گوشی پلاس برام مشکلی نداره.. واقعا راهنمایی شما بسیار کامل و مفید بود. اصلا به فکر صفحه نمایش بزرگتر نبودم اما الان به طور قاطع مطمعن هستم که بین گلکسی اس 6 پلاس و آیفون 6 پلاس حتما یکیشو هفته آینده میخرم.. خیلی لطف کردین. ممنون از وقتی که گذاشتین..

        • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

          خواهش میکنم عزیز , وظیفه ای دوستانه بود , فقط فراموش نکن اول باتوجه به واقعیت و دوم باتوجه به سلیقه و توقعتون موبایل یا فبلت موردنظرتون رو خریداری کنید (( گلکسیS6 اج پلاس یا آیفون6S پلاس)) ضمنن آیفون جدید6S پلاس و گلکسیS6 اج پلاس فبلت هستن نه موبایل ((فبلت ازلحاظ اندازه بین موبایل کوچک و تبلت بزرگ قرارمیگیره)) یه موردی که متأسفانه در نظر نمیگیرین و بررسی نمیکنن ((معایب)) هس ! سعی کن هر کدوم از این دو فبلت دوس داشتنی ونازنین رو انتخاب کردی اول معایبشون رو پیدا کن و بعد مزایاشون و در آخر انتخاب نهاییت روکن ,خوشحال میشم باگفتن دلیلتون موقعی که انتخاب کردید وخرید یکی از این دو فبلت نازنین رو من رو از طریق شماره موبایلم مطلع کنید , به هرحال(( موفق باشین ))

          • arezoo

            جناب جمالی نژاد خیلی لطف کردین که منو راهنمایی کردید. آخه خیلی دقیق و کامل بهم توضیح دادید. واقعا ممنونم از وقتی که گذاشتید و کمکی که کردید. تکلیف من از اولش روشن بود و میدونستم کدوم گوشی رو بیشتر دوس دارم اما با این حال دوس داشتم که اینجا هم با دوستان که اطلاعات کاملتری دارن مشورت کنم.. واقعا هم مفید بود چون اصلا به فبلت فکر نکرده بودم اما چون تبلت هم نداشتم و اولین باره که میخوام گوشی اندروید بگیرم با اطلاعاتی که دادید انتخابمو کردم و بخاطر کاراییش و صفحه نمایش بزرگترش حتما فبلت رو میگیرم.. داداش من اوایل امسال گوشی آیفون 6 رو میخواست بخره اما با کسی مشورت نکرد و تکلیفش روشن بود. نهایتش آیفون 6 با حافظه ی 16 گیگ رو خریداری کرد که الان واقعا پشیمونه از اینکه 64 گیگ رو چرا نخرید. بخاطر سن کمی که داشت و بی تجربه بودنش و اینکه ملاحظه ی جیب بابارو میکرد و اینکه با دیگران مشورت نکرد نهایتش از انتخابش زیاد راضی نبود. من حقیقتش گوشی سامسونگ گلکسی s6 edge رو بیشتر از آیفون دوس دارم و راهنمایی شما باعث شد که بین مدل معمولی و فبلت در نهایت فبلت رو انتخاب کردم و تصمیمم قطعی شد. و مطمعنم اگه مدل 5 اینچیشو میخریدم بعدش پشیمون میشدم. چون اینجا طرفدارای آیفون زیادن و خیلی هم تعصب دارن یجورایی میترسیدم که نظرمو راجع به انتخابم بگم و با پسرا مشکلی پیدا کنم. اما داداشمم بهم گفت که گوشی آیفون کاراییش برام سخته و چون اولین باره که گوشی جدید میگیرم و هیچی ازش نمیدونم بهتره که سامسونگ بخرم. گوشی عروسمونم سامسونگه و چون خیلی جاها و مراسم ها عکس و فیلم میگیریم خیلی راحت میتونیم واسه خودمون بولوتوث کنیم. یجورایی هم خوشکله.. اما پسرا هم خواهشن ناراحت نشن و منو سامسونگی خطاب نکنن. اینجوری الکی بینمون فاصله ایجاد میشه.خوب میدونم که آیفون خیلی قدرتمنده و کلی طرفدار داره و همه دوس دارن که داشته باشن اما چون کاراییش واسه من سخت بود و بیشتر دوس داشتم عکسایی رو که میگیرم یا عکسای سلفی که باهاش میندازمو راحت بتونم واسه دوستام بولوتوث کنم. جناب جمالی نژاد واقعا خوشحالم که منو راهنمایی کردید چون چندجایی که درخواستمو گفتم به اون صورت کسی کمکی نکرد. ازتون واقعا ممنونم.. در ضمن حتما روزی که گوشی جدید رو خریدم و سیمکارتو گذاشتم با همون گوشی باهاتون تماس میگیرم تا هم بدونید که آخرش کدوم رو گرفتم و هم ازتون تشکر کنم.. ممنون.. آرزو زندی نیا از کرمان

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      رنگ موردی کامل سلیقه ای هس و هیچ شخص یا اشخاصی نمیتونه بهتون بگه کدوم رنگ رو انتخاب کن , من خودم شخصن رنگ طلایی و این رنگ جدید طلایی یا رزگلد رو دوس دارم

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      درود , دوست عزیز ومحترم , به سلیقه بستگی داره که کدوم رو خریداری کنی و واقعیت در موردشان , باتوجه به توقعی که در مورد یه موبایل داری میتونی انتخاب کنی , به عنوان مثال براتون صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت مهم هس , مطمئنن موبایلی که صفحه نمایش 4.7 اینچ یا3.2 اینچ داره مناسب نیس ! در انتخاب گذشته از حال باید آینده نگرهم بود در انتخاب موبایل , شما میفرماین براتون ارتباطات مهم هس مثل واتساپ و... مطمئنن هم گلکسی S6 جدید یا درست تر گلکسی S6 اج پلاس سامسونگ هم آیفون 6قبلی اگرچه مثلم اس که این گلکسی S6 اج پلاس طبیعتن ندارد جدیدتری داره و مودم جدید و قوی البته اگه منظورتون آیفون 6 قبلی بود که مطمئنن طبق گفته شما همین بود , نمیشه و خیلی هم درست نیس مقایسه زیاد و عمیق گلکسی s6 اج پلاس با آیفون6s جدید یعنی اگه این مقایسه در مسیر کج قرار بگیره و بشه تعصب کور و کوباندن آیفون 6s یا گلکسی s6 اج پلاس در مقابل هم , اگه منظور شما این بود و میپرسیدید گلکسی S6 اج پلاس بهتره خریدکنم یا آیفون جدید 6s پلاس در جواب عرض میکردم هر دو عالی هستن و هرگز نمیشه گفت کدوم بهتر هس , اما باتوجه به اینکه شما میفرماین و میپرسید این گلکسی s6 جدید یا آیفون 6 قبلی و ارتباطات و واتساپ و غیره براتون مهمه و... مثلم هس که این گلکسی s6 اج پلاس باتکنولوژی های جدید تر و پردازنده14 نانومتری بهینه و کم مصرف و پرقدرت و باطری حجیم 3000 میلی آمپری و مودم قوی و... بهتر از آیفون قبلی 6 هس برای انتخاب کردن شما و خریداریش ,فراموش نکنید بدون تعصب و باتفکر عمیق و واقعی یه موبایل خاص یا فبلت خاص رو انتخاب کنید , باتوجه به نیاز و توقعی که از یه موبایل داری , من خودم شخصن اگه این آیفون جدید6s پلاس یا گلکسی s6 اج پلاس توقعاتم رو برآورده میکرد و تصمیم میگرفتم یکیشون رو خریداری کنم و پول داشتم و قصد نمیکردم تا در طول شش ماه دوم سال 1394 و در طول سه ماه اول سال1395صبر کنم تا ببینم سامسونگ با شاهکارش گلکسی S7 با پردازنده فوق قویش چیکار میکنه واطلاعات بیشتری هم از آیفون7اپل کسب کنم برام قیمت بالاش مهم نبود (((فقط به فکر بهترین باش)))

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز ( شیراز ) به همه درود میفرستم , واقعا ببخشید اگه شخص یا اشخاصی ناراحت شدن از من اگرچه دلیلی نمیبینم که شخص یا اشخاصی از من و حرف درست و بی طرفانه من ناراحت بشن , بازهم عرض میکنم من متعصب کور نیستم و طرفدار هیچ برند یا محصولی خاص نیستم , برای من هرگز فقط گلکسی S7 سامسونگ یا آیفون7 یا...مطرح نیس , هر کدوم بهترین وزیباترین و کارآمدترین بشه مطرح خواهد شد وخریداریش میکنم

  • sobhan

    من تا الان گوشی آیفون نداشتم اما امسال ب طور قاطع میخواهم از این برند خرید کنم.. ب خاطر مارکش نیس بلکه بخاطر کارایی بالایی ک داره و همیشه اولویت اولش بجای زدن گوشیهای مختلف برآورده کردن نیاز مشتری و احترام ب اون بوده.. همه شاید از دانلود نشدن آهنگها در آیفون گلایه دارن اما استیو جابز با کاری که کرد در اون زمان بازار موسیقی و شرکتهای تولید و فروش موسیقی رو از ورشکستگی و رکود خارج کرد و این یعنی احترام به هنرمندان بجای سود بیشتر.. در آن زمان با شرکتهای مختلف موسیقی قرارداد بست و هر شخص با تنها چند سنت میتونست آهنگی رو ک دوس داشت از فروشگاه آیتونز خریداری کنه و تا حدودی جلوی کپی رایتهای غیر منصفانه رو گرفت.. شرکت اپل بجای بازار گرمی یا نشون دادن ضعف سایر اسمارت فونهای شرکتهای دیگه (مثه کاری ک امروز سامسونگ داره میکنه) تمرکزش رو گذاشته روی نیازها و انتظارهایی ک ماها از ی گوشی قدرتمند داریم و گاهن دیدیم ک اگه مشکلی از طرف کاربر عنوان شده سریع اقدام ب رفع اون کرده.. همیشه هم شرکت آیفون اگه ی سری جدید از گوشی رو بیرون داده شاید مشکلات کوچیکی هم داشته اما من ترجیح میدم ک گوشی 6 اس آیفون رو در پایان سال یا اوایل سال جدید بخرم و مطمعنم آیفون در تولید سری دوم آیفون 6 اس به طور قاطع قوی تر عمل میکنه

  • میثم.س

    رو چی شرط میبندین که این شخص یکی از کشته مرده های اپل هستش و با این حرفا می خواد غیر اپلی هارو نفهم نشون بده ؟ هدفت چیه عزیز من میخوای بگی هرکی ضد اپله اینطوری حرف میزنه و به همه توهین میکنه. یه بار دیگه نوع نگارش کامنت اول و دوم این شخص رو بخونین متوجه میشین که چرا داره این بی شعور بازی ها رو در میاره

  • Mr.EN

    همینن شما ها هستید که طرفتار های سامسونگ بد نام شدن، با این فهم و شعورت جوابت فقط سکوته.

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز ( شیراز) به همه درود میفرستم, من طرفدار متعصب کور هیچ برندی نیستم وفقط طرفدار بهترین هستم باتوجه به واقعیت های موجود و غیر قابل انکار علمی تکنولوژی بازار موبایل و فبلت و سلیقه شخصی ام , هرگز فراموش نکنید هر محصولی از هر شرکتی خاص مثل سامسونگ و اپل یه سری مزایا دارن و یه سری معایب , در مقابل هم یه سری توانایی ها یا توانایی خاص دارن که دیگری ازش بهره نبرده ! هرگز فراموش نکنید هیچ محصولی خاص از شرکتی خاص مثل سامسونگ و اپل و... به عنوان کاملترین محصول فبلت یا موبایل یا حتی تبلت وجود نداره چون اگه وجود داشت دیگه رقابتی درکار نبود بین همین شرکت ها و دیگر سعی برای ارائه بهترین و کاملترین محصول موبایل یا فبلت وجود نداشت , درسته گفته میشه اپل بهترین تبلت ( آیپد)رو ارائه میده و سامسونگ بهترین فبلت (نوت) رو ارائه میده,تاحدودی زیاد درست هس این گفته اما نه کامل ! چون سامسونگ هم تبلت باقابلیت بالارده و اپل هم فبلت باقابلیت بالا رده ارائه میده هر کدوم در یه سری موارد اول هستن درمقابل هم , اگه میخاین از بهترین ها و یا همه مدل قابلیت ها بی بهره نباشید یا اگه میخاین ضرر نکنید تعصب کورکورانه که نتیجه اش توهین به دیگران و خودتون و محروم شدنتون از بهترین ها و... هس رو کنار بگذارید , مطمئن باشید هرکه بگه صددرصد سامسونگ بهتر از اپل هس یا برأکس کامل اشتباه فکر میکنه و عقب مانده و بی علم و منطق هس! آینده رو نمیشه پیش بینی کرد شاید گلکسی S7 باچیپست پردازنده فوق قدرتمند پیش روی اکسینوس M1 که احتمالش زیاده بهترین موبایل یا فبلت بشه شاید هم همچنان همین آیفون جدید کنون.باچیپست پردازنده A9 محبوب ترین بمونه ... اول اینکه همه چی پردازنده های مرکزی و گرافیکی و چیپست نیس و هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار و در نتیجه بهینه عملکردن هم مهم هس و... جدول رسمی و قابل اتکای بنچمارک تست چند و تک هسته ای چیپست پردازنده های پیش روی موبایل و فبلت و تبلت ها رو که مطمئنن ملاحضه کردید , در این جدول چیپست پردازنده محشر و قدرتمند وجدید اپل A9 و A9X کنونی با اختلاف خیلی زیاد در تست چند و تک هسته ای از چیپست پردازنده محشر و فوق قدرتمند وپیش روی جدید سامسونگ یعنی اکسینوس M1 شکست میخوره اما به این معنی نیس که به درد نمیخوره چیپست پردازنده جدید اپل ! همین A9X گفته شده در آیپد جدید عملکرد رایانه رو داره اگرچه به سختی با اختلاف زیاد از اکسینوس M1 شکست میخوره در تست چند و تک هسته ای , اپل به هیچ عنوان به خاطر قدرت چیپست پردازنده اش نیس که عملکرد مطلوب داره و محبوب هس , در واقع به خاطر هماهنگی بی نظیر سخت افزار با نرم افزارش علتش هس , همین A9 یاA9X رو اگه در دل گلکسی s6 اج پلاس قرار بدیم در خوشبینانه ترین حالت عملکرد واقعا ضعیفی ارائه میده چون با خود دستگاه های اپل سازگاری داره و دستگاه های اپل مثل دستگاه های سامسونگ صفحه نمایش 2K یا رم رویایی 4 گیگابایتی و بقیه موارد که میدونید ولازم نیس عرض کنم رو نداره که پردازند ش وباطریش و... بخاد برای ساپورتش انرژی جداگانه ای صرف کنه , البته منظورم بهینه نبودن یا عملکرد مطلوب نداشتن سامسونگ نیس برأکس سامسونگ قدرتمند و عالی عمل کرده و میکنه مثل اپل , من قصد خرید گلکسی s6 اج پلاس یا آیفون 6s پلاس رو داشتم که منصرف شدم ! نه اینکه این دو بد باشن برأکس عالی هستن اما توقعات من رو برآورده نکردن ...! تصمیم گرفیم که درطول شش ماه دوم سال 1394 یا سه ماه اول سال 1395 صبر کنم تا ببینم سامسونگ با شاهکارش گلکسی S7 چیکار میکنه و خبرها و اطلاعات جدیدتر وبیشتری از آیفون7 تا اون زمان کسب کنم وبعد تصمیم نهاییم درخرید رو بگیرم , مطمئن که شاید کلمه درستی نباشه اما به احتمال بسیار فوق قوی همین رقابت اکسینوس 7420 بااپل A9 وA9X که در مورد تک هسته ای و چند هسته ای در مقابله اکسینوس M1 یا شاید شاید یک مدل بالاترش با اپلA10 تکرار میشه , در چند هسته ای اکسینوس خیلی بهتر عمل میکنه اما تا الان فعلا اپل در تک هسته ای بهتر عمل کرده ( تعصب رو کنار بگذارید و واقعیت پذیر باشید )

  • گلمراد

    سامسونگ مثل کارگر برای اپل میمونه.اپل نقشه رو میده میگه این چیپو برام بساز سامسونگم با گردن کج قبول میکنه :))
    مثل این کارگرایی که خونه های مارو میسازن.مهندس نقشه کشی میکنه و عمله و بنا میگن چشم و شروع میکنن به کارگری.(با این لحن توضیح دادم که بهتر متوجه بشی)

  • حمید

    کاش ما ایرانیا یاد بگیریم در مورده همه چی نظر ندیم ! وقتی علمه چیزی نداریم چرا الکی باید حرف بزنیم ؟

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      درود , آره درسته ما ایرانی و غیر ایرانی باید بدونیم در مورد چیزی که نمیدونم یا علمش رو نداریم اظهار نظر نکنیم و این را اضاف کنم به فرمایش شما: ما ایرانی و غیرایرانی باید بدونیم و یادبگیریم مستقیم یا غیر مستقیم و شدید یا ضعیف با تعصب کور طرف موردی خاص رو نگیریم و فقط طرف حقیقت رو بگیرم و برای تخریب مورد یاموارد یا شخص و اشخاص و نظر و نظرشون با هر لحنی با هر حرفی اقدام نکنیم , نباید فقط خودمون و نظر خودمون رو ببینیم و حتی سعی نکنیم ( ریشه ای ) به عقیده و نظر دیگران توجه نکنیم و خودمون رو کارشناس و همه چی دان و باعلم ندونیم یا دیگران رو به بی علمی و نظر الکی دادن متهم نکنیم و ( واقعیت رو در نظر بگیریم ) و...

      ببخشیدExcuse me

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      درود , نه دوست محترم اگه بادقت تمام عرایظ من رو مطالعه کنید به دور از هرگونه جانب داری وتعصب متوجه میشید که منظورم این نبوده و نیس که اپل از سامسونگ تقلید کرده و دو نوع CPU زده , ضمنن اما دو نوع CPU نساخته هر دو یکی هستن در دو مدل متفاوت یکی A9 باگرافیکی قوی و پردازنده دوهسته ای و یکی با گرافیکی قویتر با پردازنده چهار هسته ای , اما سامسونگ درسته از دو نوع پردازنده استفاده برده در محصولاتش که البته یکیش ساخت خودش نیس یعنی اسنپدراگون و اینکه فقط اکسینوس محصول اختصاصیش هس و ضمنن در گلکسی s6 و s6 اج و گلکسی نوت5 و s6 اج پلاس فقط از اکسینوس استفاده کرد و امکان داره در گلکسی S7 از هر دو یعنی اکسینوسM1 و شاید اسنمدراگون820 بهینه شده برای خودش استفاده کنه (همه ببخشیدExcuse me )

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229

      درود برشما دوست محترم و عزیز , در جواب خدمتتون عرض کنم فرمایش شما اشتباه هس و گویا دچار سوء تفاهم شدید ! خیر به هیچ عنوان اینطور نیس و نمیتونه باشه که اگه سامسونگ نبود اپل آیفون ارائه نمی کرد ! از طرفی باید این رو در نظر گرفت مثلابدون در نظر گرفتن پیشرفت طبیعی سخت افزار و نرم افزاری موبایل و فبلت و تبلت ها اگه مثلا فلان شرکت در فکر گسترش تکنولوژی CPU از تک هسته ای به دو هسته ای نمی اوفتاد اینجور به شکل هجومی و حریصانه شرکت ها درصدد برنمیومدن تا برای بهتر شدن وپیشی گرفتن از هم به سمت CPU چهار و شش وهشت و حالا با تعجب دیده میشه و شنیده میشه ده هسته ای برن , البته شرکتهای مثل سونی مانند اپل و سامسونگ چیپست پردازنده اختصاصی نداره ! فقطه فقط باید تعصب نداشت ! آینده رو نمیتونیم پیش بینی کنیم ! شاید شاید یکدفعه یک شرکت گمنام یاکمتر شناخته شده محصولی ارائه کرد که نتنها گلکسی S7 بلکه آیفون 7 هم جلوش کم آوردن , اصلا شرکتی خاص مثل سامسونگ مطرح نیس که بفرماین با تعنه

  • BuBo

    دو بار امده ............

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی