ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن هوشمند لومیا 950 رسما معرفی شد

بعد از هفته ها لو رفتن اطلاعات مختلف در مورد تلفن هوشمند لومیا 950، مایکروسافت بالاخره این موبایل را رونمایی کرد. در حدود 18 ماه از زمان معرفی آخرین پرچمدار ویندوز فونی می گذرد و ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۴ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۸:۱۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بعد از هفته ها لو رفتن اطلاعات مختلف در مورد تلفن هوشمند لومیا 950، مایکروسافت بالاخره این موبایل را رونمایی کرد. در حدود 18 ماه از زمان معرفی آخرین پرچمدار ویندوز فونی می گذرد و لومیا 950 آمده است که قابلیت های ویندوز 10 موبایل را به نمایش بگذارد.

لومیا 950 بسیار شبیه به نسخه های قبلی اش به نظر می آید و اگر بخواهیم صادق باشیم نماد خوبی برای یک پرچمدار ویندوز فونی منحصر بفرد که یارای رقابت با جدیدترین نسخه های آیفون و یا کهکشانی های سامسونگ را داشته باشد، نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دستگاه دارای یک نمایشگر 5.2 اینچی WQHD (با رزلوشن 1440 در 2560 پیکسل) است و سه گیگابایت رم و همچنین یک چیپست شش هسته ای اسنپدراگون 808 برایش در نظر گرفته شده است. همین امکانات لومیا 950 را به یکی از قدرتمندترین تلفن های هوشمند ویندوز فونی ساخته شده تا به امروز بدل می کند که برای نخستین بار از جدیدترین چیپست کوالکام بهره می برد.

لومیا 950 همچنین از یک سیستم خنک کننده مایع بهره می برد که در ادامه به ذکر اطلاعات بیشتری در رابطه با آن خواهیم پرداخت. همچون سایر دستگاه های پیشرفته سری لومیا، مایکروسافت این بار نیز ترجیح داده که تمرکزش را روی توانمندی های دوربین این موبایل قرار دهد و به همین دلیل یک دوربین 20 مگاپیکسلی PureView (با فلاش سه گانه ال ای دی) را در قسمت پشت بدنه آن در نظر گرفته است.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه واید هم در قسمت جلوی بدنه دستگاه کار گذاشته شده است که برای گرفتن سلفی و برقرار تماس های تصویری به کار می آید. اما یک دوربین مادون قرمز هم روی بدنه این موبایل خودنمایی می کند که به کاربران آن امکان می دهد از طریق تکنولوژی تشخیص چهره دستگاه را قفل گشایی کنند.

مایکروسافت اظهار داشه که هم این دستگاه و هم مدل بزرگ تر آن یعنی لومیا 950 اکس ال همراه با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پورت USB Type-C عرضه خواهند شد.

اما ردموندی ها برای آوردن این فناوری به لومیا 950 از تکنولوژی ویندوز هلو در ویندوز 10 موبایل بهره گرفته اند. البته پیشتر در دستگاه های اندرویدی، تکنولوژی هایی مشابه به این را دیده بودیم اما این نخستین باری است که یک تلفن هوشمند ویندوز فونی مجهز به چنین قابلیت می شود.

این دستگاه همچنین از قابلیت جدید Continuum ویندوز 10 موبایل نیز پشتیبانی می کند. به لطف تکنولوژی یاد شده تلفن هوشمند شما به یک کامپیوتر شخصی بدل می شود و می توانید همراه با آن از یک ماوس و کیبورد بلوتوثی استفاده نمایید و حتی دستگاه خود را به صورت بیسیم به یک مانیتور متصل نمایید.

مایکروسافت همچنین رابط کاربری ویندوز 10 موبایل را بهینه سازی نموده تا منوی استارت و اینترفیسی شبیه به دسکتاپ را به آن بیاورد اما بخش اعظمی از کارایی لومیا 950 به لطف اپلیکیشن هایی فراهم می شود که از قبل روی آن بارگذاری شده اند.

اما توسعه دهندگان باید برای استفاده از Continuum اپلیکیشن های فراگیر مختص به ویندوز 10 را تولید کنند و به همین دلیل انتظار می رود که تا فراهم شدن امکان استفاده از این قابلیت هنوز هم زمان زیادی باقی مانده باشد.

همانطور که می دانید تمرکز واحد موبایل اهالی ردموند در ماه های اخیر دستخوش تغییراتی شد و روشن است که این دستگاه پیش از تصمیم گیری در مورد سرنوشت واحد موبایل نوکیا طراحی و ساخته شده است.

Microsoft-Lumia-950 (13)

Microsoft-Lumia-950 (14)

Microsoft-Lumia-950 (15)

Microsoft-Lumia-950 (16)

 

Microsoft-Lumia-950 (8)

Microsoft-Lumia-950 (9)

Microsoft-Lumia-950 (10)

Microsoft-Lumia-950 (11)

Microsoft-Lumia-950 (12)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • بــــی طَـــرَف

    چرا دوستان به هر کسی که فن مایکروسافته منفی میدن. من که فن مایکروسافت نیستم اومدم یکم ازش تعریف کنم چون دیدم چیز خوبی زده ترسیدم منفی بگیرم :|

    خلاصه حرفمو میزنم.
    نمیدونم چرا ولی مایکروسافت انگار ترکونده :)

  • iMan LP

    خيلي هم گوشي خوبيه. قدرتمنده. يكم از طراحيش خوشم نمياد.
    و البته آنچنان نميتونه فن هاي برند ها ديگه رو بكشونه به سمت خودش. اما برا طرفداراش عاليه

  • Triple H

    دوست داشتم ۵ اینچی بود ولی خوب این هم خوبه. طراحیش هم زیباست. قبلا ایراد گرفته بودم واسه پلی کربنات ولی الان این رو دوست دارم هرچند هنوز بین فلز و پلی کربنات، فلز رو بیشتر دوست دارم.

  • arsham

    سیستم خنک کننده مایع/ فلش سه تایی/ کانتینیوم/ ویندوز هلو/
    انقلابی ترین و خلاقانه ترین گوشی امسال

  • آره

    آره...اندرویدیا اسکنر عنبیه چشم داشتن....اینم در حد آیفون!و گلکسی نیست....مثل قبلیاست.......

  • arsham

    دموی مربوط به کانتینیوم رو حتما بببینید خیلی فناوری هیجان انگیزیه

  • آتبین

    پوزش بابت نظر بی ربط

    بین آیفون ۶ و نکسوس ۵ ایکس موندم کدوم رو انتخاب کنم.
    آیفون ۶ (+)
    نکسوس ۵ ایکس (-)

    • H A M E D

      من نکسوس رو پیشنهاد میدم ولی 6p
      چون آیفون 6S از نکسوس 5X بالاتره و رقیب اصلیش 6P هست

    • آریا

      نکسوز بخر بابا. باقی پولش رو هم یه لومیا بخر

    • مهربان

      آیفون ۶ یا ۶ اس؟؟

      • آتبین

        آیفون ۶

        • مهربان

          فك نميكنم بخوني!! ولي مينويسم!!
          قيمت ٦ با ٦ اس تو ايران تفاوت كمي داره اگ قيمتا كامل شكسته بشه(نهايتا ٣٠٠ تومن!!)
          در عوض يه گوشي بروز و جديد و فوق العاده ميخري..براي من ك ٥اس دارم آيفون ٦ زياد هيجان انگيز نبود ك بخوام ٥اس رو باهاش عوض كنم! ولي ب خريدن ٦اس فكر ميكنم!
          درمورد ٥ايكس هم نظري ندارم!
          چون تا بحال نكسوز نداشتم اصلا..سامسونگ داشتم ك زياد خاطره ي خوبي ندارم ازش!

  • ali9zafar

    خانم موسوی تا تونسته کوبونده مایکروسافت رو
    اونور آقای مستکین درست و حسابی اخبار میگه
    تو کدوم اندرویدی ما تاحالا اسکنر عنبیه چیم داشتیم؟؟؟؟؟؟

    • mehdi

      یکی از گوشی های فوجیتسو داره
      مدلش رو یادم نیست

  • mohammadmj

    واقعا دیگه این یه pc برای کار های عادی

  • MKGH

    باتجربه ی خوبی که از ویندوز 10 دارم و اینکه نسبت به ویندوز 8 چقدر عالی تر شده امیدوارم ویندوز 10 توی گوشی ها همینطور عالی باشه.
    و اگه اپ های یونیورسال تعدادشون بیشتر شه و دولوپر ها هم به ویندوز جدید بیشتر توجه کنن و ویندوز 10 موبایل و دسکتاپ حسابی با هم مچ بشن با این گوشیای همه چی تمومی که معرفی شدن دیگه آدم بدجور وسوسه میشه کوچ کنه به ویندوزفون.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی