چرا استیو جابز با زیر دستان خود بدرفتاری می کرد؟
با وجود انتقادهای فراوانی که به رفتارها و استایل مدیریت مستبدانه ی استیو جابز شده است و می شود، هیچکس نمی تواند قدرت جابز در تحقق اهداف اش را زیر سوال ببرد. یکی از منحصر ...
با وجود انتقادهای فراوانی که به رفتارها و استایل مدیریت مستبدانه ی استیو جابز شده است و می شود، هیچکس نمی تواند قدرت جابز در تحقق اهداف اش را زیر سوال ببرد.
یکی از منحصر به فرد ترین رفتارهای جایز در مدیریت، آن بود که هیچکس، و نه حتی نزدیک ترین دوستان اش، از انتقادات و رفتارهای خشمگینانه ی وی در امان نبودند. آرون سورکین، سناریو نویس فیلم «استیو جابز» به کارگردانی دنی بویل، که امروز اکران اش در سینماهای سراسر جهان آغاز خواهد شد، به بررسی این مسئله پرداخته که جابز هر چند وقت یک بار برای بالا بردن میزان فعالیت کارکنان اش، به استفاده از تهدید و تشر می پرداخته است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
چندی پیش، در مصاحبه ای که توسط نیویورک تایمز شکل گرفته بود، سورکین به این موضوع اشاره کرد که چقدر میان استایل مدیریت و رهبری جابز و بویل تفاوت وجود دارد؛ چرا که بویل بیش تر ترجیح می دهد که از زیر دستان خود حمایت کرده و آن ها را تشویق کند. و این در حالی است که هر دوی این افراد، مهارت زیادی در ایجاد انگیزه در زیر دستان خود دارند.
سورکین در این مصاحبه گفت: «من هیچ وقت نمی توانم با بدرفتاری نسبت به افراد زیر دستم، آن ها را به تلاش مضاعف ترغیب کنم.»
بنابراین چرا جابز آنقدر روی رفتارهای ستم گرایانه ی خود نسبت به افرادش اصرار می ورزید؟ منطقی ترین پاسخ، آن است که روش کاری جابز، علاوه بر این که منجر به رسیدن به نتیجه ی دلخواه و نهایی می شد، کینه و تنفری در دل کارکنانش به وجود نمی آورد.
سورکین کاملا با روش های مدیریت جابز مخالف است. اما به گفته ی خودش، از این مسئله غافلگیر شده بود که حتی افرادی که با بدترین رفتارها از سوی جابز مواجه شده بودند، حرف های بسیار مثبتی درباره ی وی می زدند و به او علاقه داشتند.
تمام افرادی که من با آن ها صحبت کردم، می توانستند داستان های نه چندان جالبی درباره ی جابز و رفتارهای وی بیان کنند، اما همه ی آن ها به بیان این مسئله که جابز باعث شد آن ها پیشرفت کنند اشتیاق نشان می دادند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دوستان بهتره زندگی نامه استیو جابز رو کاملا بخونید و بعد راحت قضاوت کنید و بدونید کارهای جابز بی دلیل نبوده و کار اشتباهی انجام بشه نتیجه اشتباه هم به دنبال داره درنتیجه اگه جابز طوری رفتار میکرد که همه مردم عادی راضی بودن الان اپل به برند جهانی تبدیل نمیشداگه جابز وقتش رو صرف این میکرد که بقیه رو راضی نگه داره تاالان که فوت کرده هیچ کار خاصی انجام نداده بود که ادامه پیداکنه
اینقدا هم که میگین بد نبودش. ....
آره واقعا هیچکس جای این سرمایه دارای جنایتکار رو نمیگیره!!!
ای کاش برسه روزی که به جای دیدن فقط جنبه ی شیک و مبدع امثال جابز، گیتس، زوکربرگ و... چهره واقعی اینها رو هم میدیدیم.
میدونید اینها باعث کشته شدن چندصدهزار شایدم چندین میلیون انسان بیگناه روی زمین شدن؟ با فاینانس کردن جنگ های دولتهایی مثل آمریکا.
نه فقط فیسبوک و گوگل جاسوسی میکنند اما اپل هرگز
در کل سختگیرترن استاد ها و مدیر ها که همه دانشجوها و کارمندا ازشون بد میگن بعد چند سال همونا میگن اگه نبود من اینجا نمیرسیدم .
هر سختی راحتی بعدی هم داره .
دوستان یه مسئله رو بهش دقت کنید. شریوه مدیریت استیو کاملا متفاوت و مستبدانه بوده درست،ولی این شیوه روی کارمندان متفاوت هم اجرا میشده. اینی که میگن کارمند رو ناراحت نکنید و .. واسه عموم کارمندان هست.
رفتار استیو مستبدانه بوده ولی روی کارمندان متفاوت. کارمندانی که وقتی استیو بهشون میگه این طرحی که زدید مضخرفه، قهر نمیکردن و بی انگیزه نمیشدن بلکه سریعا دنبال رفع ایرادات میرفتن. اما کارمند معمولی میگه برو بابا طرح به این خوبی و... واسه اینه همین کارمندان بازم میان از استیور تعریف می کنن.
استیور آدم هایی متفاوت رو به استخدام درمیاورد.
به نظر من الکی استیو جابز دیگران رو تنبیه نمیکرد بلکه یه اونا راه روش درست یاد میداد
راستی بزار یه دانستنی درباره استیو جابز بگم:
استیو جابز در واقع یک عرب بوده!!!!!این حقیقته نه یه توهین!!!
نه باباش سوریه ای بوده
با وجود انتقادهای فراوانی که به رفتارها و استایل مدیریت مستبدانه ی (...............) شده است و می شود، هیچکس نمی تواند قدرت وی در تحقق اهداف اش را زیر سوال ببرد.
خب، به جای نقطه چین میتونیم بنویسیم هیتلر، استالین، صدام و غیره...،
اینا توجیه نویسنده جان!
یکم لغات بد بود.اخه ستمگرانه ینی چی.
یک مدیر در آون سطح باید شخصیت کاریزماتیک داشته باشه
دلیلش این بوده که صرفا تحقیر نمی کرده،در کنار این کار کاملا به کارمنداش می فهموند که چی ازشون میخواد و چه انتظاری داره.مسلما اگر فقط و فقط تحقیر میکرد هیچ وقت به نتیجه ای که میخواست نمی رسید
پیشنهاد میکنم زندگینامه رو با دقت بخونید،برای مدیران خیلی نکات کارامدی داره
ببخشید اشتباه کردم ! الان زندگینامه رو خوندم و فهمیدم که تحقیر میکرده ببخشید