آمار کارمندانی که در IBM نیاز به پشتیبانی فنی دارند: مک ۵ و ویندوز ۴۰ درصد
اپل و IBM اگرچه در گذشته در برابر یکدیگر ایستاده بودند اما اکنون، رابطه شان بدون مشکل پیش می رود و با هم همکاری های زیادی را نیز انجام داده اند. از «سازمان پسند» کردن iOS ...
اپل و IBM اگرچه در گذشته در برابر یکدیگر ایستاده بودند اما اکنون، رابطه شان بدون مشکل پیش می رود و با هم همکاری های زیادی را نیز انجام داده اند. از «سازمان پسند» کردن iOS در سال ۲۰۱۴ توسط IBM گرفته تا برنامه ای که اخیرا شرکت IBM آن را اعلام کرده بود.
طرحی که به تازگی آغاز گشته و قرار است تا پایان سال جاری، این شرکت ۵۰ هزار کامپیوتر مک را برای کارمندانش ابتیاع نماید [البته به طور کلی این خرید به ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار کامپیوتر مک خواهد رسید]. اکنون چند ماهی از این طرح می گذرد و برخی از کارمندان IBM در حال کار با کامپیوترهای مک خود هستند. حال اما این شرکت خبر می دهد که کار کردن با کامپیوترهای مک آسان تر است و کارمندان بسیار کمتری در قیاس با ویندوز، نیاز به بهره گیری از پشتیبانی داشته اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
به تازگی IBM در کنفرانس « JAMF Nation User Conference » شرکت کرده و اطلاعات جالبی در این زمینه منتشر نموده است. آقای Fletcher Previn، معاون ارشد بخش «Workplace-as-a-Service - محل کار به عنوان یک سرویس» در IBM در این کنفرانس به سخنرانی و ارائه آمار و ارقام جالبی از مقایسه کاربردی بودن ویندوز و مک پرداخت.
وی اشاره داشت که IBM اکنون به شکل هفتگی ۱۹۰۰ کامپیوتر مک از اپل خریداری می کند و تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار محصول مبتنی بر OS X و iOS در این کمپانی به کار مشغول هستند. آقای Previn اذعان دارد که همه این محصولات اپل، صرفا توسط ۲۴ متخصص پشتیبانی می شوند و به طور معمول، صرفا ۵ درصد از افرادی که با این ۱۳۰ هزار دستگاه کار می کنند نیاز به کمک متخصصین محصولات اپل و افراد پشتیبان داشته اند؛ این در حالیست که ۴۰ درصد استفاده کنندگان از ویندوز در IBM به سراغ بهره گیری از کمک پشتیبان های ویندوز رفته اند.
اما دلیل ارائه این آمار از سوی IBM چه بوده است؟ این شرکت در پاسخ به تصمیم خود مبنی بر خرید ۵۰ هزار کامپیوتر مک تا پایان سال جاری بر آمده و تصمیم دارد به این شکل بگوید که کامپیوترهای مک که مبتنی بر سیستم عامل OS X هستند، کاربری ساده تری از ویندوز در محل کار دارند و یکی از علل اصلی این اقدام نیز همین امر بوده است.
آقای Previn همچنین اشاره داشته که اگرچه در ابتدا کامپیوترهای ساخته شده توسط اپل قیمت بالاتری دارند اما در دراز مدت، هزینه نگهداری و پشتیبانی از آنها بسیار کمتر از نمونه های دیگر است و قیمت تمام شده در طول عمر دستگاه، رقمی منطقی تر خواهد بود: «با خرید هر مک، IBM پول بیشتری پس انداز می کند.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

مک از لحاظ قدرت سخت افزاری و هماهنگی با سیستم عامل خودش بهترین هست ولی آیا خود سیستم عامل توانایی ساپورت سرویس های غیر از تحت وب رو داره ؟
سرویسی مثل شیرپوینت ، لینک ، اکسچنج ، سیستم سنتر ، پشتیبانی از ریموت اپلیکیشن و یا همین آفیس که بقیه دوستان گفتند .
سرویس هایی که مایکروسافت ارایه میده رو اگه از هر سازمانی بیش از 100 کارمند فاکتور بگیریم فلجی سازمان قطعی هست
تو شرکتی به بزرگی ای تی اند تی که بر پایه وی ام ور طراحی شده راهی برای مدیریت دیتاسنترها نیست جز مدیریت بوسیله ویندوز سرور. یا کدوم سرویس رو شما میشناسید که بهتر از اکتیو دایرکتوری برای سازماندهی یوزرها با دسترسی مختلف در سطح تمامی سرویس های دیگه خود مایکروسافت هست که بتونه با این قدرت کار کنه
متخصصین لطفا اظهار نظر کنن.
برو بابا هنوز بعد ۱۰۰ سال این قسمت کپی کردن در مک ایراد داره تعداد فایل ها که زیاد میشه قاطی میکنه
اکسترکتشم همینطور ولم کنین بابا
یعنی اینایی که داخل شرکت IBM کار میکنن مردم عادی هستن و شمایی که با ویندوز کار میکنی حرفه ای هستی،هه ماه محرمی جوک میگیا
اخه شما میخواین ویندوزو با مک مقایسه کنین؟مثل این میمونه که بخواین ویندوزفونو با سیمبین مقایسه کنین.مک چی داره اخه.عمرا به پای ویندوز 10 برسه تو خواب شب.ویندوز مال حرفه ای هاست و مک مال مردم عادی
آره دوست عزيز. شركتهايى مثل آى بى ام و گوگل و فيسبوك و ... همه كاربرانى عادى دارند و شما كاربرى حرفه اى هستى و بيشتر ميفهمى!!! :-)
مک چون یونیکسیه و قواعد یونیکس براش صدق میکنه، واسه همین از روی اصول برنامه نویسی شده. پس مسلما کسی که با مک کار میکنه، کمتر دچار مشکل میشه. چون سیستم عاملش داره درست کار میکنه. ویندوز واسه بازی ساخته شده بعد ذره ذره دست و پا درآورده. نمیشه ازش توقع کارهای مهم و حیاتی رو داشت که درست انجام بده.
البته مشکل مک هم اینه که آزاد نیست و انحصاریه.
بحث هم اپ هم کاملا غیرمنطقیه. آدما دو دسته هستن:
۱) یا برای برنامه هاشون هدف پیدا می کنن. اینا آماتور هستن. مثل ویندوزیا که مثلا اول فتوشاپ نصب میکنن بعد یادشون میاد که میخوان عکس روتوش کنن :D که خب اینجور افراد فکر میکنن فقط این برنامهس که به درد میخوره و بقیه چرتن.
۲) یا برای اهدافشون برنامه پیدا می کنن. به اینا هر برنامه ای بدی، باهاش کاراشون رو انجام میدن. بهشون میگن کاربر حرفه ای :)
کسی که از یه سیستم عامل میاد سراغ یه سیستم عامل دیگه و می بینه نمیتونه با برنامه های اون اکوسیستم کار کنه، بدونه که سال ها جا داره تا حرفه ای بشه. اول بره یاد بگیره نرم افزار ابزاریه واسه تحقق یافتن اهداف کاربر. کسی که توی ویندوز آفیس داشته ولی توی مک فکر میکنه نداره، بدونه هنوز هدف واقعی خودشو نشناخته :) آفیس هدف نیست عزیزان. هدف نوشتن فایل های تکست/اداری هست. آفیس میشه ابزار. شما برای هدفتون یه ابزار دیگه پیدا کنین. به همین سادگی. :)
آقا یه راهنمایی میکنید که الان برای اکسل و ورد اینکه فارسی بنویسیم چه ابزاری روی مک هست؟ برای فتوشاپ فارسی- دریم ویور فارسی (که البته ما رو ویندوز از نسخه خاورمیانه استفاده میکنیم.)
کلا الان رو مک مثل رو ویندوز فارسی ردیف هست؟
دوستان اپلی یه سؤال داشتم. روی Mac OS میشه افیس نصب کرد؟؟ دوست دارم تجربه استفاده از مک بوک هارو داشته باشم واسه همین دارم میپرسم
خوده مایکروسافت افیسشو واسه مک داده تنها مشکلی که داره ساپورت نکردن فارسیه که خوده مایکروسافت تو بلاگش گفته تو اپدیت بعدی ساپورت میکنه
آفیس داره ولی خیلی ضعیف و تقریبن به دردنخور هست. میتونی ویندوز نصب کنی و روش آفیس یا احتمالن با شبیه سازها تو خود مک اجرا کنی. اما خود مک نرم افزارهای دیگه ای داره که خیلی از صفحه آراها ازشون استفاده میکنند مثل InDesign ادوبی. خود اپل هم Pages, Numbers, ... رو داده که میتونی ازشون استفاده کنی.
اپل راه خوبی برای تبلیغ پیدا کرده معلوم نیست بابت این تبلیغ چقدر به ای بی ام تخفیف میده! در مورد ضعف مک همین کافیه که بعد از سافاری پر طرفدار ترین برنامه ها شبیه ساز های ویندوزن! :دی
من از ۲۰۰۷ کاربر مک هستم و چند سال اول همیشه کنارش ویندوز هم استفاده می کردم ... اما حدودا ۴ سال هست که فقط از osx استفاده میکنم و واقعا راضی هستم و در کارم هم تاثیر خیلی خوبی داشته و من چون عکاسی و طراحی میکنم از زمانی که imac رتینا رو گرفتم پیشرفت خیلی زیادی تو کارام داشتم ...
واقعا ارزش خرید بالایی دارن محصولات مک و کم شده کسی رو ببینم که بگه پشیمونم از خرید مک بوک و یا آی مک ... مگه اینکه روش ویندوز بزاره و osx رو استفاده نکنه !!
من که از وقتی یوزر مک شدم تازه فهمیدم آرامش و آسایش یعنی چی. دو سال و نیم پیش ۸ میلیون به مک بوک پرو و وسائل جانبی اش دادم ولی احساسم میگه چند برابرش تو وقتم صرفه جویی شده و کارم بهینه شده.
انتظار داشتین کارمند IBM با اون حقوق بالاش تجربه کار با ویندوز داشته باشه در کشوری که عمده متخصصاش مک دم دستشون بوده؟