مایکروسافت در بیلد جدید ویندوز ۱۰: مرورگر اج را نیز امتحان کنید
ظاهراً مایکروسافت به راهکارهای تازه ای روی آورده تا کاربران مرورگرهای کروم و فایرفاکس را قانع کند که از مرورگر وب جدید این شرکت موسوم به اج استفاده نمایند. در همین راستا و بر اساس نسخه ...
ظاهراً مایکروسافت به راهکارهای تازه ای روی آورده تا کاربران مرورگرهای کروم و فایرفاکس را قانع کند که از مرورگر وب جدید این شرکت موسوم به اج استفاده نمایند. در همین راستا و بر اساس نسخه پیش نمایشی که از بیلد آتی ویندوز ۱۰ (۱۰۵۶۸) به بیرون درز یافته ذکر می گردد که کمپانی مورد بحث در این بیلد و در برخی مواقع خاص کادری ویژه را برای تغییر اپلیکیشن مرورگر به نمایش در می آورد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
یکی از این مواقع خاص هنگامی است که شما نسخه ای از نرم افزارهای کروم و یا فایرفاکس را روی سیستم خود نصب و سپس آنها را به عنوان ابزار پیش فرض برای امور مربوطه شان بر می گزینید. در این شرایط هر از گاهی کادری باز شده و به فرد پیشنهاد می کند «به مایکروسافت اج نیز یک فرصت بدهد».
کادر یاد شده به کاربر یادآور می گردد که مرورگر جدید اهالی ردموند از ویژگی های حاشیه نویسی روی صفحات وب، یکپارچگی با کورتانا و حالت ویژه مطالعه برخوردار است. ضمناً کادر مذکور دکمه ای بزرگ دارد که از طریق آن تاکید می کند «نیازی نیست همین الان اپلیکیشن پیش فرض را تغییر دهید، فقط اج را امتحان نمایید»؛ کلیک بر روی این دکمه هم باعث می شود اج باز شده و کروم یا فایرفاکس کماکان ابزار پیش فرض تان برای مرور صفحات وب باقی بمانند.
بدیهی است که شیوه ی جدید اتخاذ شده اگرچه بسیار هوشمندانه محسوب می شود ولی به احتمال زیاد موجب برانگیخته شدن خشم سایر فعالان در عرصه ی مرورگرهای وب خواهد شد. موزیلا قبلاً نیز مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داده بود و گفته بود که این شرکت در نسخه جدید سیستم عاملش کارها را برای سوئیچ کردن کاربران به فایرفاکس دشوارتر کرده، کمپانی مورد اشاره حتی به همین علت ویدئویی را منتشر نمود تا به عموم نشان دهد در صورت لزوم چطور می توانند تنظیمات مرتبط به یک اپلیکیشن پیش فرض را در ویندوز ۱۰ تغییر دهند و یک اپ دیگر را جایگزین کنند.
شایان ذکر است که منابع مختلف خبر می دهند مایکروسافت در رابطه با اپلیکیشن های Photos و موسیقی خود نیز به راه حل هایی مشابه آنچه برای اج پیاده سازی شده روی آورده. اگر سعی کنید نرم افزاری را جایگزین دو نمونه ی نام برده شده بنمایید کادری شبیه به آنچه برای مرورگر ردموندی ها در نظر گرفته شده به نمایش درآمده و تلاش می نماید قانع تان کند که اپ های مایکروسافت را کنار نگذارید.
انتظار می رود بیلد جدید ویندوز ۱۰ به همراه به روز رسانی های صورت گرفته در آن طی چند هفته ی آتی در اختیار کاربران قرار بگیرد و باید دید واکنش ها نسبت به چنین شیوه هایی که در آن وجود دارد چه خواهند بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اج هنوز جای کار داره
حالا حالا ها باید اپدیت بشه
این اپدیتا واسه ما نمیاد لامصب
این کرک ما یه جوریه که میزنه اپدیت
ولی اپدیت نمیکنه هیچیو فقط وقتو میگیره
به زودی یه لایسنس میگیرم این بدمصب اپدیت شه روز به روز داره پیشرفت میکنه اپدیت جدید میده در حد ویندوز جدید
ادج به نظر من هنوزم از کروم عقبتره ولی به زودی جلو میزنه مایکروسافت بیخیال به زانو در اوردن گوگل نمیشه...
مهم ترین چیز احترام گذاشتن به حق انتخاب کاربر هست.
اگه کاربر این گزینه هارو غیرفعال کنه و دیگه این پیام های پاپ آپ نشون داده نشن، میتونه نشون دهنده ی ۱ درصد احترام به حق انتخاب کاربر باشه. (گفتم ۱ درصد چون برای ۹۹ درصد باقی ویندوز هم باید همچین اتفاقی بیفته و فقط این یکی فیچر نمیتونه سند باشه)
درغیراینصورت حرف موزیلا کاملا درسته. من اگه فایرفاکس رو انتخاب میکنم، مرض نداشتم. لابد بهتره که انتخابش کردم. پس دوست دارم مرورگر دیگه ای خودشو واسم لوس نکنه. که البته بهتره برنامه های اضافی مایکروسافت بعد از نصب، پاک بشن تا اینجور مشکلات درست نشه. کلا خوشم نمیاد چیزی روی سیستمم باشه که نیاز بهش ندارم!
سرعت این مرورگر جدید که خوبه ولی تنها دلیلی که ازش استفاده نمی کنم اینه که از افزونه پشتیبانی نمیکنه برا همین chrome رو ترجیح میدم...
عزیزم چرا خودتو ناراحت می کنی؟
شما دوغِتِ بنوش.
عزیز جان حالا شما خودتو ناراحت نکن. خشک میشه.
یکم گریپ فروت بخور فشارت بیاد پایین.
بالاخره از یه چیز این مایکی خوشمان آمد ! مروگر اج تقریبا توان رقابت با سافاری رو داره ، البته به نظرم از سافاری بهتره ! حداقل توی این مورد پرچم مایکی بالاست .
مشکل مایکروسافت اینه که هنوز نفهمیده چرا کاربرا هنوزم با وجود اینکه فایرفاکس سنگین میشه دوستش دارن،، یکی نیست بهشون بگه ما add in و extension های فایرفاکس رو میخوایم!! چی میتونه کار AdBlock Plus رو انجام بده یا popup blocker هاش رو.
هاااا مایکروسافت چرا حالیت نیست حالا هی سرعت رو بالا ببر
با اولین اپدیت رسمی امسال می یاد ، یکی دو ماه دیگه
ابنم عکسش
دیجیاتو جان باور کن ، وین بتا مسائل جدید دیگه ای ویندوز مثل فرستادن مسیج و دیدن میس کال رو هم پوشش داده / اگر یه وقت این مسائل پر اهمیت از قبیل این مطلب و مایکروسافت استور ها تموم شد خیلی ممنون می شیم اون مطلب کم ارزش رو هم پوشش بدید
وقتی از اج استفاده میکنم دیگه نیازی به فایرفاکس و کروم ندارم توی ویندوز قبلیم از فایرفاکس استفاده میکردم ولی الان اج واقعا کامله فقط وقتی یک کلمه رو انتخاب میکنی نداشتن گزینه سرچ واقعا بده امیدوارم برطرف بشه البته از بینگ استفاده نمیکنم چون توی جست و جوی فارسی هنوز کار داره تا به گوگل برسه!
Edge خوبه ولی مشکلاتی داره.
نداشتن web store و App ـهایی با این مکانیزم.
دوم موتور رندرش مشکل داره، تو زبان فارسی بیشتر متوجه میشید. خودتون تست کنید، نوشته ها رو Anti Alias نمیکنه و لبه های رنجه رنجه میشه.
یه سری مشکلات دیگه هم داره ولی خب خیلی خیلی بهتر از اکسپلور هست و میتونه رقیبی باشه.
یه عکس دیگه از سرچ کلمات فارسی / این یکی خیلی خوبه / هم فیسبوکش ، هم سایت رسمیش ، هم دانلود اهنگاش توی سایت های فارسی و هم ویکی پدیاش یه چیز که خیلی ها ممکنه ندونن با زدن دکنه حالت پین این صفحه کورتانا کنار مرورگر قرار می گیره و اگر صفحه رو هم عوض کنی باز تکون نمی خوره
http://1drv.ms/1W04Lni
متوجه نمی شم ، الان خوب کورتانا قابلیت سرچ کلمات رو داره , و به خوبی هم با کلمات فارسی کار می کنه مثل این عکس
http://1drv.ms/1LZTnsd
درک انگلیسیش هم که محشره ، مثل این عکس
http://1drv.ms/1W04i4u
پس هنوز به بلوغ نرسیده این اج!!؟
تازه متولد شده تا بلوغ راه داره :دی امکانات خوبی برای نمایشگر های لمسی داره هماهنگی خوبی با اپلیکیشن های ویندوز دار سرعتش عالیه در کل امکاناتی داره که بقیه ندارند ولی اگر این گزینه سرچ رو اضافه کنه دیگه حرفی باقی نمیذاره!
برای راحت شدن خیال نویسنده ، نه فقط برای مرورگر ادج بلکه برای بقیه اپلیکشن های دیگه هم همچین کاری می کنه مثلن اگر می خوای groove music رو هم همین کار کنی یه پیغام اینجوری می ده / در کل کسی می خواد اپلیکشن های پیش فرض رو عوض کنه و توی settings می ره به این پیغام ها توجه نمی کنه و کار خودشو می کنه / اما دیگه رسانه ها و بزرگ کردن ماجرا
Divan Greedy (thankyouaj)@
بله شما درست میفرمائید. مایکروسافتِ احمق هم به این امر واقف نیست که فرقی نمیکنه، فقط به خاطر اینکه خودش رو سیبل کنه برای انتقادات، این حرکت رو زده. یعنی واقعا درک نمیکنید که چقدر همین دیالوگ از نظر روانی میتونه روی کاربر تاثیر بذاره؟ باید کارشناسهای مایکروسافت رو یه دور بفرستم پیش شما.
---
مرورگری که اوپنسورس نباشه ارزش تست کردن هم نداره چرا که آدم توی مرورگر زندگیش رو وارد میکنه، مهمترین اطلاعاتش رو، باید حداقل بفهمه اون زیر چه خبره. البته اگه اون آدم برای پرایوسیش ارزشی قائل باشه. اکثرمون شدیم جارچی بیجیره و مواجب شرکتهای انحصاری.