ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار وای فای iOS 9 اپل این شرکت را به دادگاه کشاند

اپل هم‌زمان با عرضه نسخه نهم iOS، قابلیت جدیدی نیز به نام WiFi Assist معرفی کرد که قرار بود موجب خوشنودی کاربران شود اما ظاهرا برعکس عمل کرده و ضمن نارضایتی آنها برای خودش نیز ...

فروغ بیداری
فروغ بیداری منتشر شده در ۴ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل هم‌زمان با عرضه نسخه نهم iOS، قابلیت جدیدی نیز به نام WiFi Assist معرفی کرد که قرار بود موجب خوشنودی کاربران شود اما ظاهرا برعکس عمل کرده و ضمن نارضایتی آنها برای خودش نیز دردسر ساز شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ماجرا از این قرار است که دستیار وای‌فایی که اپل برای نسخه های جدید سیستم عامل موبایلی خود در نظر گرفته برای جبران سیگنال های ضعیف وای‌فای، به صورت خودکار به سراغ اینترنت سیم کارت می رود و از آن استفاده می کند. این اتفاق پس از به‌روزرسانی موبایل به iOS 9 رخ داده و دستیار WiFi به شکل پیش فرض فعال می شود.

افرادی که از نحوه کارکرد این ویژگی اطلاع ندارند یا اصلا نمی دانند چنین قابلیتی روی آیفون آنها هست، ناآگاهانه حجم اینترنت (دیتای موبایلی) خود را از دست می دهند و متوجه هم نمی شوند این مشکل از کجا آب خورده.

همین مسئله باعث شد تا شکایت هایی از اپل صورت بگیرد. از جمله باید به شکایت ویلیام اسکات فیلیپس و سوزان اشمیت فیلیپس اشاره کنیم که مدعی شده اند پیرو سهل انگاری اپل در اطلاع رسانی، مبلغی زیادی ضرر کرده اند. این زوج شکایت خود را در روز جمعه هفته گذشته به دادگاه محلی سن حوزه ارائه داده اند.

پیرو دادخواستی که به دادگاه تسلیم شده، شاکیان تقاضای جبران خسارت مالی خود را دارند. آنها در شکایت خود اعلام کرده اند، اپل تا پیش از انتشار اخبار و شکایت ها هیچ توضیحی در این مورد نداده بود و توضیحات پس از آن هم کوتاه بوده و دیگر ارزشی نداشته است.

14694-10443-Screen-Shot-2015-10-23-at-32841-PM-l

هنوز معلوم نیست این شکایت به نتیجه ای برسد اما برای اسم و رسم اپل شاید چنین اتفاقی چندان خوب نباشد ضمن اینکه شاکیان معتقدند تا کنونی زیانی 5 میلیون دلاری متوجه کاربران غیر مطلع شده است. البته جای شک نیست که شرکت های دیگر سازنده موبایل هم تمایلی ندارند که اپل در این دادگاه ببازد زیرا برخی از آنها همانند سامسونگ از قابلیت مشابهی روی دیوایس های خود بهره گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • بازنده ی قهرمان

    یعنی انقدر از نظر ما ایرانی ها این بحثا خنده داره که نگو...
    احترام به مصرف کننده اینجا کیلویی چنده...؟!

  • آروین

    این تو سامسونگ هست.اسمش.downloadbooster

  • علیرضا

    "...اصلا نمی دانند چنین قابلیتی روی آیفون آنها هست" این جمله شامل حال اکثر کاربران و طرفداران! اپل میشه که محصولاتش را به خاطر استفاده از امکانات نمیخرن.سوالی که هست اینکه چطوری به رقم 5میلیون دلار رسیدن؟یعنی این فقط به خاطر استفاده نا به هنگام از اینترنت موبایل بوده؟

  • m

    اﭘﻞ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻮﻧﺪﻩ ﭼﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻪ ﺭﻭ اﻭﺭﺩﻩ ب اﻳﻦ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺑﺎﺯﻳﺎ... اﻳﻦ ﺑﺪﺭﺩ ﻛﺪﻭﻡ اﺣﻤﻘﻲ ﻣﻴﺨﻮﺭﻩ?

  • شایان

    خخخخخ یعنی حتی سامسونگ از رو اینم کپی کرده از رو اپل؟؟؟؟

  • Mahbod

    امروز با 6s کارکردم و وقتی داشتم باش کیبوردش تایپ میکردم دیدم یکم سرعت تایپش اومده پایین به نسبت ایفومایه قبل که اینم بخاطره 3d تاچشه حسابی خورد تو ذوقم انصافا تاچ ایفون لذتبخش ترین بخش گوشی بود

  • مجتبی تواضعی

    حالا اگه سامسونگ این کارو کرده بود میدیدید که طرفدارای متعصب اپل چکار میکردن

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    من جای اپل بودم از اینا شکایت میکردم :|

    عزیزم من دوست دارم محصولمو اینطوری بدمبه بازار

    تویی که میخری باید ببینی کارکردش چطوره

    وقتی میخوای از گوشی استفاده کنی تمام قوانین اون گوشیرو پذیرفتی

    اینا هم دیدن اپل مایه داره اومدن بچاپن ازش :|

    • علی

      آقا راست میگه!!!
      خب دوست داره گوشیشو اینجوری تولید کنه!
      خب که چی؟!
      اونی که میخره باید دقت کنه!
      ضمن این که شرکت ها نمیتونن در مورد تمام گزینه های موجود توی گوشیهاشون اطلاعیه بدن که!
      اینجوری باید با هر اپدیت٬ هزار تا اطلاعیه بدند!

  • امیرحسین

    کاش ایران هم میشد اینجوری شکایت کرد. اونوقت خیلی از شرکتا چند سال پیش کلا ریشه کن شده بودن :-)

  • zoroastrian

    فک کن 1 درصد .!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی