روسیه تا سال 2029 انسان ها را به ماه می فرستد
آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری ...
آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری پایگاهی در کره ماه است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
Vladimir Solntsev، سرپرست بخش Roscomsos Energia، طی کنفرانسی که سه شنبه در مسکو برگزار شد، این مسئله را با جزئیات بیان نمود. در حال حاضر، روسیه ساخت فضاپیمایی که برای این ماموریت لازم است را آغاز کرده و تا سال 2021، اولین پرواز آن انجام خواهد شد.
پس از اولین پرواز، روسیه قصد دارد فضاپیما را در سال 2023 به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند و سپس در 2025، آژانس فضایی فدرال روسیه، سفینه ای بی سرنشین را به ماه می فرستد. در واقع این عملیات، به آن ها در ارتباط با ماموریت سال 2029 اطمینان می بخشد.
آژانس فضایی اروپا نیز در این سفر همراه با روسیه خواهد بود. گفته شده که ESA با همکاری Roscosmos می خواهد یک فضاپیما را در قطب جنوب ماه فرود آورد. این ماموریت که Luna 27 نام دارد، اولین پرواز انسان ها به ماه پس از ماموریت آپولوی آمریکا است.
به طور کلی، روسیه با برنامه اکتشافی Luna-Globb (که Luna 27 بخشی از آن خواهد بود)، هدف دارد تا طی یک سری پرواز به سطح ماه، پایگاهی رباتیک در آنجا برقرار سازد. جالب است بدانید که Luna-Globb اولین بار در سال 1997 به صورت عمومی مطرح شد اما تاریخ اجرای آن مرتبا به تعویق افتاد.
لونا 25 و لونا 26 نیز بخشی از برنامه اکتشافی روسیه هستند. اولی یک ماه پیما را به قطب می فرستد و دومی یک فضاپیما را در مدار ماه می چرخاند.
چینی ها نیز قصد دارند اطلاعات بسیاری از ماه به دست آورند و از همین سو، برنامه اکتشافی خاص خود را در سال 2007 با نام Chang'e آغاز نمودند. Chang'e 3، سال 2013 با موفقیت روی سطح ماه فرود آمد و چین حالا قصد دارد تا سال 2017، آن را به همراه نمونه هایش بازگرداند. اگر همه چیز براساس برنامه ها پیش برود، چینی ها هم تا اواسط دهه آینده میلادی انسان ها را به ماه می فرستند. روسیه نیز به همکاری با چین در کلنی سازی روی ماه علاقه نشان داده است.
در همین حال، ناسا تمرکز خود را روی مریخ گذاشته است. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد تا در دهه 2030 میلادی انسان ها را به مریخ بفرستد اما هیچ برنامه ای برای فرستادن انسان به ماه اعلام نشده است؛ گفتنیست ناسا این کار را سال ها پیش انجام داده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
آدم به عقل بعضیا شک میکنه آخه برادر من از چیزی که اطلاع نداری چرا میای نظر میدی؟
آمریکا به ماه نرفته؟؟؟ پس پرچم آمریکا روی ماه چیکار میکنه؟ لابد خودش پا دراورده رفته
یعنی منتظر بودم دوستان متوهم بیان بگن اصلا کسی کره ماه نرفته.
حالا تو هی بیا بگو تو این ۶۰ سال یک دانشگاه یا نهاد علمی حتی تو بنگور هند هم، یه مقاله نداده که کسی کره ماه نرفته، هی بگو طرف تو ماه ایینه نصب کرده، مختصاتشو داشته باشی، میتونی لیزر بتابونی، رفلکشنو بگیری... هی میگه نه، تو تلگرام اصغری گفته!
ماه رفتن ولی چیز بدرد بخوری داخلش پیدا نکردن.... دوباره رفتن و اینهمه هزینه کردن هیچگونه توجیه اقتصادی نداره چون تو ماه هیچی نیست.
هلیوم 3 ماه داره
خیلی با ارزشه برا بشریت
دوست عزیز ماه جو نداره که بتونه گازی را نگه داره چه هلیوم ..و هر گاز دیگه ای...ثانیا هلیوم مایع دمای جوش خیلی خیلی پایینی داره در حد 6 کلوین که در هیچ جای ماه قابل دسترسی نیست
با چی بیارند چجوری بیارند !؟
در حال حاضر شرایطش مهیا نیست.
موضوع بهره برداریشه و اوردنش
برای استخراج هوش مصنوعی پیشرفت داره میکنه اگه بتونیم همه عمل استخراج توسط ربات باشه کاملا اتوماسیون خیلی راحت میشه برداشت بدون اینکه معدن چی بفرستیم
موضوع اوردنشه امید زیادی به شرکت اسپیس ایکس هست هزینه های سفر کاهش بده اگه موفق بشه جهان تغییر خواهد کرد
هلیوم 3 بیش از انرژی اتمی برق خواهد داد
همونطور که میبینی خدا نعمتاشو در کاهنات پخش کرده در این مورد در ماه تقریبل بقل گوشمون تا با تلاش بهش دست پیدا کنیم
هلیوم 3 اینده 50 سال بعد انسان میسازه اگه رقابت مثل جنگ سرد پیش بیاد 20 سال بعد
آمریکاه هیچ وقت انسان به ماه نفرستاده ، اما با قدرت رسانه ای که داره کاری کرده که اکثر مردم دنیا این دروغ رو باور کردن .
.
.
.
.
http://www.aparat.com/v/PlDgc/%D8%B3%D9%81%D8%B1_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C_%DA%A9%D9%87_%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1_%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%B4_%D8%B3%D8%AE%D8%AA%D9%87.
انویدیا یه دمو ساخته برای شما شبیه ساز سفر اپولو 13
همه چیز شبه سازی کرده برو دان کن Apollo 11
نمیدونم ولی یک کم شک میکنم که اون موقع چه جوری رفتن ولی الان به این همه مشکل برخوردن
امریکا که نمی اد کمک کنه روسیه چین برن ماه
فردا اینها هلیوم 3 ماه بار میکنند سر امریکا بی کلاه میمونه
اونها دیر تر برند به نفع امریکاست چون وارد این رقابت پر هزینه نمیشه
محض اطلاعتون بگم که ناسا در مجموع 6 بار انسان رو به ماه برد!
ماموریت ها هم به این ترتیب بودن:
Apollo 11, 12, 14, 15, 16, 17
میگین نه برید تو ویکیپدیا بخونید
ماموریت Apollo 13 هم برای فرستادن انسان به ماه طراحی شده بود که در سال 1970 شکست خورد
محض اطلاع دوستان امریکا همین الانم برای فرستادن هر چیزی به فضا محتاج روسیه است حا لا قضاوت به عقل ادم نه افراد متعصب
تا اونجایی که ما خبر داریم اصلا آمریکایی ها هیچ وقت پاشون به ماه نرسید ... خخخخخ
شما هیچی خبر نداری
کلی دانشمند تمام این حرفا کشکی رد کردند حتی شبیه ساز ساختند تا دلایل این تکذیب کنندگان رد کنند
رد پای ارمسترانگ و پرچم امریکا اونجا هست بعدها در تاریخ به ریش همتون میخندند
قرار نیست هر توهمی که شما میخونی درست باشه .
تنها یه روسی مضحک میتونه رفتن انسان به کره ی ماه توسط آمریکا رو رد کنه .
تنها یه ایرانی مضحک میتونه عین خ ر چیزی رو که نه بهش اثبات شده و نه واقعا در موردش اطلاعات داره تایید کنه
جالب اینجاست که روسها همون موقع موفقیت سفر رو تایید کردن
جالب اینجاست که روس ها هیچوقت تایید نکردن و شما این اراجیف رو از خودت در اوردی :)