ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه تا سال 2029 انسان ها را به ماه می فرستد

آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۷ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری پایگاهی در کره ماه است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Vladimir Solntsev، سرپرست بخش Roscomsos Energia، طی کنفرانسی که سه شنبه در مسکو برگزار شد، این مسئله را با جزئیات بیان نمود. در حال حاضر، روسیه ساخت فضاپیمایی که برای این ماموریت لازم است را آغاز کرده و تا سال 2021، اولین پرواز آن انجام خواهد شد.

پس از اولین پرواز، روسیه قصد دارد فضاپیما را در سال 2023 به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند و سپس در 2025، آژانس فضایی فدرال روسیه، سفینه ای بی سرنشین را به ماه می فرستد. در واقع این عملیات، به آن ها در ارتباط با ماموریت سال 2029 اطمینان می بخشد.

آژانس فضایی اروپا نیز در این سفر همراه با روسیه خواهد بود. گفته شده که ESA با همکاری Roscosmos می خواهد یک فضاپیما را در قطب جنوب ماه فرود آورد. این ماموریت که Luna 27 نام دارد، اولین پرواز انسان ها به ماه پس از ماموریت آپولوی آمریکا است.

به طور کلی، روسیه با برنامه اکتشافی Luna-Globb (که Luna 27 بخشی از آن خواهد بود)، هدف دارد تا طی یک سری پرواز به سطح ماه، پایگاهی رباتیک در آنجا برقرار سازد. جالب است بدانید که Luna-Globb اولین بار در سال 1997 به صورت عمومی مطرح شد اما تاریخ اجرای آن مرتبا به تعویق افتاد.

لونا 25 و لونا 26 نیز بخشی از برنامه اکتشافی روسیه هستند. اولی یک ماه پیما را به قطب می فرستد و دومی یک فضاپیما را در مدار ماه می چرخاند.

چینی ها نیز قصد دارند اطلاعات بسیاری از ماه به دست آورند و از همین سو، برنامه اکتشافی خاص خود را در سال 2007 با نام Chang'e آغاز نمودند. Chang'e 3، سال 2013 با موفقیت روی سطح ماه فرود آمد و چین حالا قصد دارد تا سال 2017، آن را به همراه نمونه هایش بازگرداند. اگر همه چیز براساس برنامه ها پیش برود، چینی ها هم تا اواسط دهه آینده میلادی انسان ها را به ماه می فرستند. روسیه نیز به همکاری با چین در کلنی سازی روی ماه علاقه نشان داده است.

در همین حال، ناسا تمرکز خود را روی مریخ گذاشته است. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد تا در دهه 2030 میلادی انسان ها را به مریخ بفرستد اما هیچ برنامه ای برای فرستادن انسان به ماه اعلام نشده است؛ گفتنیست ناسا این کار را سال ها پیش انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • rk.reza

    آدم به عقل بعضیا شک میکنه آخه برادر من از چیزی که اطلاع نداری چرا میای نظر میدی؟
    آمریکا به ماه نرفته؟؟؟ پس پرچم آمریکا روی ماه چیکار میکنه؟ لابد خودش پا دراورده رفته

  • patrik

    یعنی منتظر بودم دوستان متوهم بیان بگن اصلا کسی کره ماه نرفته.
    حالا تو هی بیا بگو تو این ۶۰ سال یک دانشگاه یا نهاد علمی حتی تو بنگور هند هم، یه مقاله نداده که کسی کره ماه نرفته، هی بگو طرف تو ماه ایینه نصب کرده، مختصاتشو داشته باشی، میتونی لیزر بتابونی، رفلکشنو بگیری... هی میگه نه، تو تلگرام اصغری گفته!

  • HM-ROYAL

    ماه رفتن ولی چیز بدرد بخوری داخلش پیدا نکردن.... دوباره رفتن و اینهمه هزینه کردن هیچگونه توجیه اقتصادی نداره چون تو ماه هیچی نیست.

    • s.s.b

      هلیوم 3 ماه داره
      خیلی با ارزشه برا بشریت

      • shahryar

        دوست عزیز ماه جو نداره که بتونه گازی را نگه داره چه هلیوم ..و هر گاز دیگه ای...ثانیا هلیوم مایع دمای جوش خیلی خیلی پایینی داره در حد 6 کلوین که در هیچ جای ماه قابل دسترسی نیست

      • HM-ROYAL

        با چی بیارند چجوری بیارند !؟
        در حال حاضر شرایطش مهیا نیست.

        • s.s.b

          موضوع بهره برداریشه و اوردنش
          برای استخراج هوش مصنوعی پیشرفت داره میکنه اگه بتونیم همه عمل استخراج توسط ربات باشه کاملا اتوماسیون خیلی راحت میشه برداشت بدون اینکه معدن چی بفرستیم
          موضوع اوردنشه امید زیادی به شرکت اسپیس ایکس هست هزینه های سفر کاهش بده اگه موفق بشه جهان تغییر خواهد کرد
          هلیوم 3 بیش از انرژی اتمی برق خواهد داد
          همونطور که میبینی خدا نعمتاشو در کاهنات پخش کرده در این مورد در ماه تقریبل بقل گوشمون تا با تلاش بهش دست پیدا کنیم
          هلیوم 3 اینده 50 سال بعد انسان میسازه اگه رقابت مثل جنگ سرد پیش بیاد 20 سال بعد

  • Mohsen

    آمریکاه هیچ وقت انسان به ماه نفرستاده ، اما با قدرت رسانه ای که داره کاری کرده که اکثر مردم دنیا این دروغ رو باور کردن .
    .
    .
    .
    .
    http://www.aparat.com/v/PlDgc/%D8%B3%D9%81%D8%B1_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C_%DA%A9%D9%87_%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1_%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%B4_%D8%B3%D8%AE%D8%AA%D9%87.

    • s.s.b

      انویدیا یه دمو ساخته برای شما شبیه ساز سفر اپولو 13
      همه چیز شبه سازی کرده برو دان کن Apollo 11

  • shahryar

    نمیدونم ولی یک کم شک میکنم که اون موقع چه جوری رفتن ولی الان به این همه مشکل برخوردن

    • s.s.b

      امریکا که نمی اد کمک کنه روسیه چین برن ماه
      فردا اینها هلیوم 3 ماه بار میکنند سر امریکا بی کلاه میمونه
      اونها دیر تر برند به نفع امریکاست چون وارد این رقابت پر هزینه نمیشه

  • Tesla Motors

    محض اطلاعتون بگم که ناسا در مجموع 6 بار انسان رو به ماه برد!
    ماموریت ها هم به این ترتیب بودن:
    Apollo 11, 12, 14, 15, 16, 17
    میگین نه برید تو ویکیپدیا بخونید
    ماموریت Apollo 13 هم برای فرستادن انسان به ماه طراحی شده بود که در سال 1970 شکست خورد

    • محض خودم

      محض اطلاع دوستان امریکا همین الانم برای فرستادن هر چیزی به فضا محتاج روسیه است حا لا قضاوت به عقل ادم نه افراد متعصب

  • محمد مهدی

    تا اونجایی که ما خبر داریم اصلا آمریکایی ها هیچ وقت پاشون به ماه نرسید ... خخخخخ

    • s.s.b

      شما هیچی خبر نداری
      کلی دانشمند تمام این حرفا کشکی رد کردند حتی شبیه ساز ساختند تا دلایل این تکذیب کنندگان رد کنند
      رد پای ارمسترانگ و پرچم امریکا اونجا هست بعدها در تاریخ به ریش همتون میخندند

    • هیوا

      قرار نیست هر توهمی که شما میخونی درست باشه .
      تنها یه روسی مضحک میتونه رفتن انسان به کره ی ماه توسط آمریکا رو رد کنه .

      • shahryar

        تنها یه ایرانی مضحک میتونه عین خ ر چیزی رو که نه بهش اثبات شده و نه واقعا در موردش اطلاعات داره تایید کنه

      • آریا

        جالب اینجاست که روسها همون موقع موفقیت سفر رو تایید کردن

        • shahryar

          جالب اینجاست که روس ها هیچوقت تایید نکردن و شما این اراجیف رو از خودت در اوردی :)

مطالب پیشنهادی