آتش نشان های دبی به زودی با جت پک آتش را مهار خواهند کرد
آتش نشان های دبی در آینده نه چندان دور می توانند از جت های پوشیدنی برای مهار کردن آتش در ساختمان های بلند بهره بگیرند. این شهر گران قیمت را می توان به مهد آسمان ...
آتش نشان های دبی در آینده نه چندان دور می توانند از جت های پوشیدنی برای مهار کردن آتش در ساختمان های بلند بهره بگیرند. این شهر گران قیمت را می توان به مهد آسمان خراش ها تشبیه کرد زیرا مملو از ساختمان های بلندی است که در طول چند سال اخیر ساخته شده اند. در کنار طراحی و زیبایی، امنیت این ساختمان ها نیز اهمیت بسیاری دارد. همین امر موجب شده تا مسئولان این کشور، با کمپانی هواپیمایی مارتین برای خرید 20 جت پک (کوله پشتی پرتابی) و دو شبیه ساز آموزشی برای سازمان خدمات دفاع مدنی دبی (DSD) قرارداد منعقد کنند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
به گفته علی حسن المتوا، این جت پک ها برای امدادگران خریداری می شوند تا بتوانند در شرایط بحرانی بهترین و سریع ترین عملکرد امدادرسانی را ارائه دهند. به اعتقاد وی، این تکنولوژی پوشیدنی برای شهر دبی که دائم در حال توسعه است و هر روز به تعداد برج هایش افزوده می گردد، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.
او همچنین اظهار داشته: «ما گاهی برای دستیابی به طبقات بالای برج ها با مشکلاتی مواجه هستیم. این جت پک ها می توانند بدون سختی به محل های دور از دسترس برسند و اطلاعاتی در مورد شرایط و موقعیت آنها کسب کنند. در همین راستا در نظر داریم آنها را به دوربین های عکاسی حرارتی نیز مجهز کنیم. این کوله پشتی های پرتابی برای آتش نشان ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا با بستن آنها به پشت خود به محل حادثه برسند و آتش را مهار کنند. این نخستین وظیفه ای است که برای آنها در نظر گرفته ایم اما بدون شک استفاده های دیگری نیز خواهند داشت.»
با توجه به تاریخچه این جت پک ها، نمونه های جدید چندان ظریف و کوچک نیستند. در ضمن، نمونه های ساخته شده توسط شرکت مارتین، از فن های دوقلو که موتور V4 دارند، بهره گرفته اند. مشخصات فنی این کوله های پرتابی نیز جالب است: آنها می توانند تا 915 متر ارتفاع را با سرعت 74 کیلومتر در ساعت پرواز کنند و محدوده ای میان 30 تا 50 کیلومتر یا حدود 30 دقیقه مسافت را طی کنند.
همانند دیگر محصولات صنعت جت پک، امکان تغییر برنامه زمانی و حتی قیمت این محصولات نیز وجود دارد اما در حال حاضر، قیمت 150 هزار دلار برای هر دستگاه تعیین شده.
این رقم برای مسئولان شهری که پلیس هایش سوار بوگاتی ویرون 1.5 میلیون دلاری یا One-77 استون مارتین 1.8 میلیون دلاری می شوند، چندان بالا نیست و خیلی راحت می توانند همان 20 دستگاهی که درخواست داده اند را خریداری کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
زر زر زیادی
???...این که چیزی نیست خبر دارم دبی (=دو پی واژه پارسی) با پووووول برای خودش فرهنگ و تاریخ ساخته ??
دمشون گرم
ایرانی ها هم هنوز تو ۲۵۰۰ سال پیششون گیر کردن :))
بعد میرن وام میگیرن ۳۵ میلیون میدن خودرو میخرن!
بجاش اینجا رادیو اربعین افتتاح میشه
به جا اینکه به کشور های دیگه نگاه کنیم از خودمون شروع کنیم تا کشورمونو بسازیم .
دوستان به من بگین کدوم کشور عربی داره پیشرفت میکنه ؟ علمی میگم نه اینکه با پول خرید کنی ؟ ما دزد زیاد داریم اما دانشمندم زیاد داریم که اگر ازشون حمایت شه تمومه .
دمشون گرم ، حداقل یه کشور تو خاورمیانه استفاده کنه که شاید قسمت بشه یه روزی ما هم از نزدیک ببینیم :))
واقعا حقمون نیست با بیش از 7500 سال قدمت از این عرب ها تا این حد عقب تر باشیم.
توی 7500 سالش 7000 سالش کلا چیزی واسه افتخار نداشته
ملت تحسین برانگیزی هستند. نه به خاطر اینکه آخرین مدل تکنولوژی در هر زمینه ایی اونجاست بلکه به خاطر اینکه سر جنگ با کسی ندارند و آرام و بی صدا مشغول کار و پیشرفت هستند.
دوبی که ملتی نداره! 80 درصد جمعیتش مهاجرین کشورهای دیگه و خارجی ها هستند. باز ابوظبی بیشتر عرب اماراتی داره.
سر جنگ هم که دارن زیاد، مگر یادتون نیست سر جزیره ها چطور به ایران گیر دادن، یا سر جنگ عمان، امارات کلی نیروی نظامی فرستاد به منطقه تا توی جنگ داخلی اونها دخالت کنه!
به هر حال تا پول باشه، پیشرفت و تکنولوژی هم در کنارش حاصل میشه.
دیجیاتو چرا ثبت مثبت و منفی ها رو برداشتی ؟؟خواهشا" جواب بده یعنی تا اینقدر هم تحمل آزادی عقیده رو ندارین دراین حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟