ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ ضربه ای مهلک به صنعت ساعت سازی سوئیس وارد کرده است

سال گذشته، جانی آیو طی مصاحبه ای گفت زمانی که اپل واچ عرضه شود، صنعت ساعت سازی سوئیس به بد دردسری خواهد افتاد و همین ادعای سنگین وی سبب شد تا جملات تحقیر آمیز و ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۸ آبان ۱۳۹۴  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سال گذشته، جانی آیو طی مصاحبه ای گفت زمانی که اپل واچ عرضه شود، صنعت ساعت سازی سوئیس به بد دردسری خواهد افتاد و همین ادعای سنگین وی سبب شد تا جملات تحقیر آمیز و طعنه برانگیزی پیرامون وی بخوانیم اما حالا به گزارش بلومبرگ، سوئیسی ها واقعا به دردسر افتاده اند و رکودی بی سابقه طی 6 سال گذشته داشته اند.

میزان عرضه محصولات با افت فروش 12 درصدی به 2 میلیارد فرانک سوئیس (معادل 2 میلیارد دلار) رسیده و به همین میزان، صادرات به ایالات متحده کاهش داشته است. جان کاکس، تحلیلگر سازمان Kepler Cheuvreux می گوید ساعت سازها باید سال 2015 را به فراموشی بسپارند.

swiss

در گزارش آمده است که عمده تولیدکنندگان ساعت از جمله TAG Heuer، فاسیل، سواچ و Richemont به شدت از این بازار نا به سامان زجر می کشند و خصوصا در ماه اکتبر، به دلیل تقاضای اندک، کاهشی عجیب را در فروش خود شاهد بوده اند.

المار ماک، یکی از سازندگان Swatch، روز پس از عرضه اپل واچ گفت هر محصولی در محدوده قیمت 500 الی 1000 فرانک واقعا در خطر است. ژان کلاود بیور، مدیرعامل Tag Heuer نیز می گوید اپل فعلا در حال جلب مخاطبان جوان است که وقتی آن ها بزرگ تر شوند برای خود یک ساعت واقعی خواهند خرید. Tag Heuer ساعت هوشمند 1500 دلاری خود را اوایل این ماه به بازار عرضه نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Cna

    این ساعت از جی واچ آر یا اوربین یا ساعت سامسونگ و هواوی چی بیشتر داره ؟
    جوری در موردش صحبت میکنین انگار از فضا اومده
    این تیتر هارو تو خبرگردی میخونم با خودم میگم مگه میشه از سایت دیجیاتو نباشه ؟! بعد میبینم هست :)

  • NASSER MPA

    خدایی کاری به قیمت وکارایی وووو ندارم، فقط این چه ظاهریه این ساعت داره؟! خدایی هیچی نیست از لحاظ ظاهر چون تو ساعت ظاهر خیلی مهمه.

  • m.a

    قیافه اونايي که می گفتن اپل واچ اصلا فروش نميره یا عمرا بتونه با ساعت سازی های بزرگ رقابت کنه الان با این خبر دیدنی میشه!
    اینا همین حرف رو راجع به اتوموبیل هم مي زنن ولی بازم ضایع میشن شک نکنید!

  • OP

    مثلا یکی بخاد ساعت بخره میره ساعت 1.500 ای میخره که فقط ساعت رو نیگاه کنه یا اپل واچ رو؟

    • گلمراد

      دقيقا زدي به هدف
      همون پول و حتي كمتر از پول يه ساعت لوكس رو ادم بده به اپل واچ،خدمات بيشتري گيرش مياد.
      ساعت هاي لوكس فقط براي افرادي كه وضع مالي خوبي دارن جزو واجبات هستش و درواقع يه كالاي تجملاتي محسوب ميشه.
      اگه نسل بعد اپل واچ پيشرفت هاي زيادي داشته باشه يكي ميخرم

  • fardin

    حالا من نمیدونم ساعت اپل چجوریه ولی مردم هم دیگه خل شدن
    هر آشغالی اپل زد میخرن و بعد هم میگن: همه چیز اپل متفاوت و وارد هر حوزه‌ای میشه انقلاب به پا میکنه و.... البته این چیزی از ارزش‌های اپل در ساخت محصولات با کیفیت کم نمیکنه و در اینکه محصولاتش کیفیت خوبی دارن شکی نیست ولی اینکه انقلاب میکنه و از اینجور حرفا همیشه هم درست نیست و صرفا این مردم هستن که با حماقتشون ....

    • Hadi.TJ

      جالبه شما خودت میگی نمی دونم ساعت اپل چجوریه، بعد این همه بعدش اظهار نظر کردی...مشکل همه مردم ما همینه...بدون اینکه یه چیزی رو بدونن چیه؟ چه شکلیه؟ یا چه امکاناتی داره؟ ... میان و در نظرش ۱۰ خط نظر میدن و رد می کنن یا تایید می کنن.

    • گلمراد

      فروشگاه مجازي اپليكيشن
      تركپد بزرگ روي لپ تاپ ها
      مولتي تاچ
      سنسور اثر انگشت
      دستيار هوشمند
      سرويس فروشگاه مجازي فيلم و موزيك و كتاب

      اينا نمونه هايي از كارهايي بود كه اپل انجام داد و وارد دنياي تكنولوژي كرد.حقيقت اينه اپل تو دنياي تكنولوژي و ارتباط ساده تر انسان با تكنولوژي انقلاب كرد،حالا چه خوشتون بياد و چه خوشتون نياد.اين يه حقيقته كه انكارش فايده اي نداره

  • سامان

    به نظرم دقت و ظرافت و موندگاری ساعتای سوییسی نباید به تاریخ بپیونده اون هم با ساعتای ظریف و به ظاهر کاربردی اپل .
    از این تکنولوژی کم کم بدم می آد

  • امیر

    یادش بخیر
    دیاون و دوستان چقدر سر موضوع خوشمزگی میکردند!
    انگار رو سیاهی به قابلمه مونده!

    • سرابی

      اوخی نالاحتت کلدن باشع حالا تو خومژگی کن
      اوخییی

  • امیر

    توی این که شکی نیست
    اپل وارد هر حوزه ای بشه پرچمدار اونه
    همین ایپد پرو براش فروش 3ماهی 3میلیونی پیش بینی شده
    که مثلا سرفیس ارزوشه سالی اینقدر بفروشه با وجود اینکه 4 ساله توی بازاره!
    .........
    یادش بخیر
    دیاون و دوستان چقدر سر موضوع خوشمزگی میکردند!
    انگار رو سیاهی به قابلمه مونده!

    • Asai

      نمیدونم چطور شما به پیشبینی استناد میکنید؟!! در حالی که سایت معتبری مثل فوربز فروش فصلی (سه ماهه) سه ملیون سرفیسو تایید کرده /: جو گیری تا چه حد؟ |:

مطالب پیشنهادی