ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در آپدیت اخیر ویندوز 10 اپلیکیشن ها بدون مجوز کاربر پاک می شوند

ماهی که در آن به سر می بریم از اهمیت زیادی برای مایکروسافت بر خوردار است چراکه در جریان آن مهم ترین آپدیت ویندوز 10 عرضه گردید، اما نرم افزار ارائه شده بدون باگ هم ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۳ آذر ۱۳۹۴  |  ۲۱:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ماهی که در آن به سر می بریم از اهمیت زیادی برای مایکروسافت بر خوردار است چراکه در جریان آن مهم ترین آپدیت ویندوز 10 عرضه گردید، اما نرم افزار ارائه شده بدون باگ هم نیست.

ظاهرا ردموندی ها تصمیم گرفته اند که بیلد ماه نوامبر ویندوز را علیرغم وجود باگ های مختلف در اختیار کاربرانشان قرار دهند و دست بر قضا یکی از این ایرادات بیش از اندازه آزار دهنده است: در بیلد جدید، ویندوز 10 میتواند اپلیکیشن ها را بدون سوال کردن از کاربر حذف نماید.

البته این حقیقت که ویندوز 10 قادر است به صورت خودکار اپلیکیشن ها را حذف کند مساله عجیبی نیست چراکه شرکت ارائه دهنده آن پیشتر با حذف بازی ها و اپ های غیرقانونی نشان داد که چنین قابلیتی را دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در بیلد جدید، ویندوز 10 همچنین اپلیکیشن هایی را که باعث کرش کردن سیستم می شوند دیلیت می کند و انجمن های وابسته به این شرکت پر هستند از گلایه ها و انتقادهای شدید کاربران از بروز این مشکل. CPU-Z که نوعی ابزار پایشی محسوب می شود و همچنین کامپوننت AMD Catalyst Control Center از جمله مواردی هستند که مشکلاتی را برای ویندوز به وجود آورده اند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت پس از انتشار این خبر در مصاحبه با سایت GamesBeat اعلام کرد:

مایکروسافت به موجب سندی تحت عنوان توافقنامه خدمات مایکروسافت، زمانی که امنیت کاربرانش را در خطر ببیند می تواند برخی اپلیکیشن هایش را تغییر داده یا روند ارائه آنها را متوقف نماید. نرم افزارهای کرک شده می توانند امنیت و ایمنی مشتریان ما را به خطر بیاندازند و خطر ورود بدافزار، جعل، انتشار عمومی اطلاعات خصوصی، عملکرد ضعیف امکانات را به دنبال خواهند داشت. ما مصمم هستیم که کاربرانمان را از خطر نرم افزارهای غیر اورجینال حفظ کرده و از حقوق معنوی توسعه هندگان انواع محتوی صیانت کنیم.

اما نسخه 1511 ویندوز 10 (بیلد ارائه شده در ماه نوامیر) باگ های دیگری هم داشت که احتمالا بنابر همین دلیل، شرکت مورد بحث را مجاب کرده آپدیت خود را در سکوت خبری عرضه نماید.

در سایت Ars Technica اینطور آمده:

گزارشات متعددی از وجود باگ های مختلف در این بیلد خبر می دهند و از آن جمله می توان به فعال شدن برنامه ها بلافاصله بعد از قرار گرفتنشان در وضعیت اسلیپ، مصرف بالای توان پردازنده توسط اپلیکیشن میل، عدم پنهان شدن تمام صفحه دسکتاپ از طریق لاک اسکرین و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. با توجه به اینکه نسخه 1511 هنوز هم که هنوز است از طریق ویندوز آپدیت ارائه می شود، هیچیک از این مسائل وخیم نیستند، هرچند که این نسخه عاری از مشکل هم نیست.

در عمل اما، این اظهارات بدان معناست که شما نمی توانید بیلد جدید 1511 ویندوز 10 را دانلود و روی دستگاه های مجاز دریافت آپدیت، نصب نمایید. اینستالری که از این پس می توانید از طریق Media Creation Tool دانلودش کنید و برای نصب از پایه استفاده اش کنید به نسخه ماه جولای باز گشته و 1511 MCT هم به کلی حذف شده است. اگر بخواهیم روشن تر بگوییم، علاقمندان همچنان قادر خواهند بود نسخه مملو از باگ 1511 ویندوز 10 را از طریق بخش «ویندوز آپدیت» دریافت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • افشین

    اینم از ویندوز10 یه هفته نشده نصبش کردم چند ساعت وقت گذاشتم کلی نرم افزار سنگین نصب کردم الان تو یه چشم بهم زدن همشون رو حذف کرد بریم قدر ویندوز 7 رو بدونیم

  • علی

    و باز هم شاهد جنگ و دعوای ایرانی ها بر سر یک محصول خارجی هستیم و کامنت هایی که از سر تعصب و بدون داشتن بار علمی داده میشوند. دوستی که میگوید ویندوز 10 از اپل کپی شده است، دوست دیگری از نقض حریم خصوصی صحبت میکند.
    "بی آنکه یک ذره از برنامه نویسی اطلاعاتی داشته باشند"
    امیدوارم یک روز فرهنگ سازی بشیم.

  • مهدی

    من منتقد ظاهری این ویندوزم اصلا ایکون های چشم نوازی نداره بدتر از اون براشته همه جای اطراف پنجره کادرها به قول معروف تیتل بارها سفید موزاییکی کرده چشم و چال ادمو در میاره که من مجبور شدم روشنایی مانیتورو روی 50 بزارم بازم فایده نداشت در اخر هم رفتم روی ویندوز 7 دوباره بعد هم معلوم نیست فازشون چیه گزینه های کنترل پنلو پیچیده کردن توی 10 صفحه مجزا با همون کارایی با دکمه استارت درهم برهم خلاصه بدترین ویندوز ارائه شدس به نظر من

    • مهدی

      سلام.کاملا موافقم العان که چی انقدر پیچیده کردنش خدایی 7 نگاه چه ساده شیکه منم 10 نصبیدم باز برگشتم 7 اونم از 8 تشون که دو روز نشد رفتن 10 خب به جای اینکه هر روز چرند بدی بیرون هر چند سال یه چی اوکی بده بازار.

  • چشم ، الان میگم

    به همچنین

  • چشم ، الان میگم

    خوشم میاد یوزرهای مفت خور ایرانی ( نه همه ) تا حالا دوزار پول نرم افزار ندادن میان میگن فلان است و بهمان است

  • چشم ، الان میگم

    مملو از باگ رو خوب اومدی ، از روز اول که اومد آپدیت کردم و این مسایل رو ندیدم و از امکانات جدید مثل ارسال اس ام اس از لپتاپ دارم لذت میبرم ، تازه قبلا هم Essential Security چنانچه برنامه مخربی میدید حذف میکرد مثل همه آنتی ویروسها و البته میشه فایل رو برگردوند ، این برنامه ها هم برن کدهاشون رو بازنگری کنن یا شاید واقعا کد مخربی توش هست ، اونهایی هم که دوزار بارشون نیست و با خوندن چهارتا خبر فکر کردن ته آی ةی هستن لطفا سکوت کنن

  • Karen_Mahdavi

    والا ما که همچین باگی ندیدیم خانوم موسوی توهم زدین بد جور الان 4روزه نصب کردم همچین چیزی که شما میگین ما ندیدیم تمام نرم افزارهام هم کرکی هست

  • داریوش

    اگه میکروب سافت این کپی ناقص رو از اپل نمی زد . الان تمام سیستم های شما مثل ما مک بود . و اون موقع می فهمدین دنیای رایانه یعنی چی .

    • ممل

      دنیای کامپیوتر ؟؟؟؟؟؟//

      حرف خنده داری زدی عمو معلومه بچه ای خیلی حالا

    • چشم ، الان میگم

      شما هم اگه اگه مزخرفات بی منطق امثال خودت رو کپی نمیکردی دنیای قشنگتری داشتیم

  • Nomad

    خوبه که پایداری سیستم بالا میره

  • mohammadmj

    سهم ویندوز فون تو بازار اروپا به 20 درصد رسیده ..............

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی