گوگل در نظر دارد تا Vulkan را به اندروید 6.0 مارشملو بیاورد
مرداد ماه امسال، گوگل در تقابل با تکنولوژی متال اپل، یک API یا رابط نرم افزاری به نام Vulkan معرفی کرد (برای اطلاع بیشتر از نحوه کارکرد متال و API ها این مقاله را مطالعه ...
مرداد ماه امسال، گوگل در تقابل با تکنولوژی متال اپل، یک API یا رابط نرم افزاری به نام Vulkan معرفی کرد (برای اطلاع بیشتر از نحوه کارکرد متال و API ها این مقاله را مطالعه کنید). اما مدتی زمان لازم بود تا توسعه این رابط کامل شود.
اما اخیرا خبر رسیده که گوگل تیمی اختصاصی را برای Vulkan استخدام کرده تا API مذکور را به ورژن های آتی اندروید بیاورند. مسلما این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد، شاهد گرافیک بهتری روی بازی های موبایل خواهیم بود و توسعه دهندگان اندرویدی دست بازتری در ساخت خواهند داشت.
هنوز تا اتمام توسعه Vulkan زمان باقی مانده اما هم گوگل برای اندروید و هم والو برای سیستم عامل استیم، حامی آن هستند. شرکتی که والو امروز خریداری کرد، LunarG، طی بیانیه خبری خود اعلام داشت که گوگل تیمی مخصوص به این کار را استخدام کرده.
Vulkan رابطی است که براساس OpenGL نوشته شده است اما برتری آن به نسبت به دیگر رابط ها این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد مستقیما به پردازنده گرافیکی دستگاه دسترسی داشته باشند.
با توجه به پشتیبانی گوگل و والو از Vulkan، این امکان وجود دارد که ساخت و پورت بازی ها بین دو سیستم عامل اندروید و استیم نیز تسریع شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جونم z3. ولی عشقم فقط پریمیوم
راستی چستر مدرک همکاری ماکروسافت با AMD را در dx12 نه دادی خالی بستی رفتی ها
ایول چه بشه روی زی 2
حیف که آندروید ۶ واسه z1 نمیاد
ببینم این API فقط تاثیر رو بازی داره یا کلا روی پردازش گرافیکی کل OS تاثیر میذاره تا CPU راحت تر به پردازش و کارهای خودش برسه مثل metal؟
ظاهرا فقط برای بازیه
این عالی میشه، به شدت منتظر ورود این API بودم.
برامم عجیب بود که چرا گوگل تو 6 نیوردتش، اینم پس میشه جز تغییرات بزرگ 6 حساب کرد
..................
امروزم صبحم رفتم نکسوس 5X رو از نزدیک دیدم، کارمندای الجی میگفتن فقط نسخه 16 گیگ وارد ایران میشه.
نمیدونم یه دروغ تجرای بود برای فروس نسخه 16 یا یه واقعیت بسیار بی معنا و بی دلیل.
Vulkan بر اساس mantel ساخته شده نه opengl . شرکت کرونوس که سازنده ی opengl هست mantel رو از AMD خرید و ولکان رو ساخت.