برای هک کردن یک کامپیوتر لینوکسی، کافیست ۲۸ بار کلید Backspace را فشار دهید
نمی گوییم در ویندوز و مک، عبور از پسوردی که کاربر برای کامپیوتر شخصی اش تعیین نموده امکان پذیر نیست اما چنین کاری با مشکلات و تخصص بسیاری همراه است. ولی در لینوکس، به شکلی ساده ...
نمی گوییم در ویندوز و مک، عبور از پسوردی که کاربر برای کامپیوتر شخصی اش تعیین نموده امکان پذیر نیست اما چنین کاری با مشکلات و تخصص بسیاری همراه است. ولی در لینوکس، به شکلی ساده می توانید از گذرواژه ای که همکار، دوست یا یکی از اعضای خانواده تان برای سیستم خود تعبیه کرده گذر کنید.
نه نیازی به نرم افزار خاصی هست و نه باید اقدامات خارق العاده ای انجام دهید؛ صرفا کافیست پشت سر هم، برای ۲۸ بار کلید «Backspace» روی کیبورد را فشار دهید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
دو محقق از دانشگاه پلی تکنیک Valencia در اسپانیا متوجه شده اند که صرفا با ۲۸ بار فشردن کلید Backspace می توانید از رمز عبور اولیه یک کامپیوتر لینوکسی عبور کنید و سپس به راحتی کنترل کامل آن را در دست بگیرید.
این باگ در Grub2 قرار دارد که در واقع، بوت لودری است که در بیشتر سیستم های لینوکسی مورد استفاده قرار می گیرد.
در صورتی که کامپیوتر لینوکسی شما از همین بوت لودر (که به شکل پیشفرض در Ubuntu نسخه ۹.۱۰ به بعد نصب است) استفاده می کند، سیستم تان به این مشکل دچار است و هر شخصی به راحتی و با دسترسی فیزیکی به دستگاه می تواند اطلاعات شما را در اختیار گرفته یا اقدام به نصب اپلیکیشن های مخرب در آن نماید.
دو محقق یاد شده متوجه شده اند که با ۲۸ بار فشردن کلید Backspace، مشکلی در حافظه سیستم پدید می آید که به هر شخصی اجازه می دهد به کامپیوتر کاربر دسترسی پیدا کند.
خوشبختانه این دو پژوهشگر اقدام به تهیه یک پچ نرم افزاری هم کرده اند تا اگر کامپیوتر لینوکسی شما به چنین مشکلی دچار است، بتوانید به راحتی این ایراد جدی را برطرف نمایید. [دریافت برای Ubuntu، Red Hat و Debian.]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فکر نکنم دور زدن امنیتی که لینوکس داره به این راحتی ها باشه...
شاید ورژن های قدیمی این باگ داشتن
سلام من دنبال ی هکر خوب میگدرم تا باهم همکاری کنیم
شما وقتی دسترسی فیزیکی داشته باشید، نفود که دیگه کاری نداره
چه لینوکسش، چه ویندوزش چه مک
هارد را در بیار برو پی کارت!
قبول میکنم یه باگ هست
اما یه باگ!
بهش بخند بره!
خوبی لینوکس اینه که یه جامعه ی فعال داره که همون موقع بر طرف میشه
نه مثل مک و ویندوز و ....
تازه این هم شرط داره اون هم اینه که روی گراب پسورد گذاشته باشی که با 28 تا بک اسپیس پسورد بشکنه
با دسترسی فیزیکی خیلی راحت میشه هر چیزی را بهش نفوذ کرد
مثلا همین لینوکس
شما دسترسی فیزیکی داشته باش
برو توی recovery mode
بدون هیچ دونستن پسورد و ... ، میتونی پسورد کاربر روت را عوض کنی و یه کاربر بسازی و هر کار دیگه ای که دوس داشته باشی
توی ویندوز هم همینجوره
توی مک هم همین جوره
امنیت هیچ وقت 100 درصد نیس
یه چیز نسبی هس
که فعلا اختلاف این نسبیت بین لینوکس و ویندوز و مک یه دنیا اس!
بخاطر یه باگ چه عروسـیی توی فلان جای دیـوا ن گردال راه افتاده!
:)))))
مواظب باش گوشت رو زیاد نزدیک فلان جاش نگه نداری ها
با سلام و خسته نباشید،از سایت دیجیاتو انتظار میرود قبل از گذاشتن مطلب از صحت ان اطمینان حاصل کند،این مطلب به هیچ عنوان درست نیست من بر روی گراب ها با ورژن های مختلف تست کردم ولی هیچ اتفاقی نیافتد.
اول از همه با دسترسی فیزیکی خیلی کارای دیگه هم میشه کرد مثلا هارد اون سیستم و باز کنی ببری :دی بدشم به سیستم لینوکسی ربطی نداره شما همزمان مک و ویندوزم بخوای رو سیستمت نصب کنی مجبوری با گراب این کارو انجام بدی بعدشم بعد از یک ساعت از با اطلاع شدن آبدیت اومده و مشکل حل شده انتخاب تاپیک و محتواتون حس تخریب این سیستم عامل رو بهم داد و مطمعنم فقط نوشتین هیچ اطلاعاتی در این زمینه تو ذهن نویسندتون نبوده
این پسره رسول و کی اینجا راه داد .... مردک یه سره خزعبل میگه قد راننده یه فرغونم بارش نیستا
از یه مایکی پر سـت انتظار شعـو ر و شخصیـت و تربیـت خانو ادگی داشتن اصلا نمیشه داشت!
شما میشه اول بگی ویندوزی هستی یا مکی؟
چون میخوام ببینم دقیقا با کی طرفم
ادبت به بعضی ویندوزیا میخوره که کلا بلد نیستن درست حرف بزنن و کل حرفشون رو با توهین پیش میبرن. اگه ویندوزی هستی، خوشبختم. چند وقتی بود با امثال شماها روبرو نشده بودم. خدا سایهتون رو بالا سر مایکروسافت نگه داره. :)
رسول چطوری بردار راستی مثل اینکه بدت نمی آید کامنت های قدیمی رو دوباره تو کانال تلگرام هم منتشر کنیم
متاسفم برای کسایی که تعصب بی چون و چرا روی یک برند مثل مایکروسافت دارن و با ترول بازیای بیهودشون میخان زمانشونو پر کنن.
ما تفریح نداریم تو تلگرام با لینوکس از 13 سالگیمان فیلم بگیریم
شما کلیدت رو بفشار 28 بار کافیه
دوستانی که از لینوکس کالی استفاده کرده اند ایا برای یادگیری می تونم با این توضیع شروع کنم؟ چیز خاصی هست که باید بدونم در ارتباط کار با لینوکس؟؟
خداییش اگه کسی با لینوکس کار کرده باشه، می فهمه قدرت لینوکس یعنی چی. لینوکس هر چ قدر بمیره هم از ویندوز قدرتمند تر و سخت تر از هر ویندوزی، هک میشه و يه بچه ی کوچولو هم می تونه ویندوز رو هک کنه.اگه ادمش اینجا پیدا باشه می فهمه که تو یه روز هک کردن وای فای با بک ترک چیه!
هنگروید یا لینوکس هم دقیقا همینه هک کردش انقدر ساده است که فروشنده بی سواد هم می تواند هکش کند
بعد از یک ماه هم باید ریست فکتوری کنی پایداری روی لینوکس دیگه خخخخخخخخخخ
لینوکس رو شما با هک وای فای شناختی فقط؟
خواهشا کرک رو به لینوکس ربط نده که آبرو ریزیه
نمیدونم چه رسمیه که ایرانی جماعت از لینوکس فقط هک کردن و کرک کردنش رو دیده؟ :|
با لینوکس کارای قانونی انجام بدین. در ضمن تا وقتی سالها برنامه نویسی نکرده باشی، بهت نمیگن هکر. اون کاری رو که با کالی و بک ترک انجام میدین اسمش هست کرک و کار جوجه اسکریپتاس و تو کشورای خارجی جرمه و زندون داره. اگه میخواین لینوکس یاد بگیرین، باید برنامه نویس بشید. با دوتا ابزار کالی، هیچکس لینوکس یاد نمیگیره
دقیقاااااااااااااااا