ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیویی که از داخل کارخانه فاکسکان، نمونه اولیه آیفون ۷ را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

ساعتی پیش ویدیویی از سوی منابع چینی به فضای مجازی راه یافته که در آن، موبایلی به تصویر کشیده می شود که از علامت اپل در پشت آن استفاده شده و ادعا می گردد متعلق ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱ دی ۱۳۹۴  |  ۱۴:۳۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ساعتی پیش ویدیویی از سوی منابع چینی به فضای مجازی راه یافته که در آن، موبایلی به تصویر کشیده می شود که از علامت اپل در پشت آن استفاده شده و ادعا می گردد متعلق به نمونه اولیه «آیفون ۷» است.

اینطور که از ویدیوی چند ثانیه ای مشخص است، ثبت آن توسط یکی از کارکنان شرکت فاکسکان صورت گرفته. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر با دقت به ویدیو نگاه کنید، خواهید دید که لوگوی «فاکسکان» در لباس شخصی که در حال ثبت ویدیو است، دیده می شود.

اما نکته جالب تر در مورد خود آیفون اینکه کلید فیزیکی هوم، در بخش جلویی قرار نگرفته [گویا اصلا وجود ندارد] و حاشیه های اطراف نمایشگر هم در حد صفر هستند. ماژول دوربین هم در میانه بخش پشتی قرار گرفته و خبری از فلاش هم نیست. در بخش جلویی موبایل هم می توان دید که دوربین سلفی در میانه بخش فوقانی دستگاه واقع شده است.

هرچند به این ویدیو باید با کمی بدبینی نگاه کرد چرا که اگر حتی نمونه اولیه واقعی آیفون ۷ را در برابر خود داشته باشیم، باز هم بعید به نظر می رسد که طراحی نهایی به شکل یکسان با آنچه در همین ویدیو قابل مشاهده است باقی بماند.

snapshot_front

طراحان اپل پیش از این بارها خبر داده اند که آیفون، مراحل ساخت پیچیده ای را می گذارند و برای هر نسل، ۱۰ الی ۱۵ نمونه اولیه ساخته می شود که از جزییات مختلفی برخوردارند و سپس نمونه ای که بهترین بازخورد را از سوی تیم طراحی دریافت می کند به شکل انبوه تولید شده و به دست کاربران می رسد.

شاید ذکر این نکته جالب باشد که در زمان استیو جابز، سخت گیری ها در مورد چنین افشاگری هایی به حدی بالا بود که هیچ زمان شاهد ارائه چنین اطلاعاتی از داخل فاکسکان نبودیم. این در حالیست که اگر به خاطر داشته باشید، از ابتدای سال ۲۰۱۴،‌ تصاویر و اطلاعات مختلف در مورد آیفون ۶ اپل بارها در فضای مجازی منتشر شدند. حالا هم شاهد ویدیوی دیگری هستیم که هر چند نمی توان به آن کاملا اعتماد کرد، ولی احتمالا نمونه اولیه آیفون ۷ را در برابرمان قرار داده که مهم ترین بخش از آن، عدم وجود یک کلید هوم فیزیکی در این تلفن هوشمند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • amin

    مطمینم این فیلمو پارسال دیدم حتی یکمم شک ندارم صداشو دقیقا یادمه و شکل گوشی از این شایعه ها زیاد هست دقت نکنین

  • amir hosein

    باسلام میخوام یه چیزی به همه بگم این که اینقد میگید اپل از این تقلب کرده اپل از اون تقلب کرده به نظرتون درسته اگه این تقلبا نبود الان این قدر گوشی ها پیشرفته نبودن چرا حالا سامسونگ بر فرض سیستم عنبیه چشم میزاره اپل ازش تقلید میکنه ولی کامل ترش مبکنه این جوری این قد دنیای گوشی ها پیشرفت کرد فکر میکنید اگه این تقلیدا نبود الان گوشی ها این قدر امکانات داشت این تقلبا این رقابتا باعث پیشرفت میشه من میگم اگه این تقلبا نبود ما الان گوشی های دوران 2010 دستمون بود پس منطقی فکر کنید

  • Jatten

    این که ام سونه

  • علیرضا

    شاید فلاشش تو لوگوی اپل باشه!

  • armani

    اپل بدرد نمیخوره پر از محدودیت فقط سونی

    • امیر

      شاید اپل رو به خاطر داشتن محدودیت هاش بد بدونیم ولی این هم نیست که جایگزینش رو سونی بدونیم با اون رابطه کاربریش که کار کردن باهاش مثل حل پازل میمونه

  • مصطفی

    تجربه نشون داده این چیزایی که زودتر مثلا لو میره از گجت ها همش الکیه

  • فرید

    خیلی ناشیانه این ویدئو رو ساختن

  • reza

    خیلی هندی بود :))
    ضمن اینکه اگه برنامه ۶۰ دقیقه رو دیده باشید خود اپل ازمایشگاه داره و همونجا تو کوپرتینو نمونه های ازمایشی رو میسازه
    خیلی مسخره بود فیلمش

  • Morteza

    فکر کن دکمه هوم رو برداره ، عمرا ، 100 سال

  • آرمان

    تغییر بسیار بزرگ آیفون تو نسل بعدی همین خواهد بود، یکپارچه شدن دکمه هوم و تاچ آیدی با صفحه نمایش.
    میگم الان گوش های سامسونگ تکون خورد! آخه الگوی بعدیشه! سال بعد که قراره 3D touch رو کپی بزنه! انشالله سال های بعد بتونه یه کپی ناقص ازش بزنه!

    • Mr.EN

      اپل هم کپی کاره،چون گوشیاش از اولین گوشی ای که صفحه نمایش رنگی داره کپی زده،از اولین گوشی ای که دوربین داره کپی زده و اووووو
      اخه این چیز های مسخره چیه هی میگید کپی کپی.مگه صفحه ی 3.5 اینچ کافی نبود؟مگه قلم کاربردی نداشت؟این چیز ها برای پیشرفت تکنولوژیه نه کپی از روی هم.

    • پیمان

      واقعا متاسفم واسه همچین طرز فکری.استفاده از تکنولوژی حق همه است حالا فناوری تاچ 3 بعدی رو چون اپل معرفی کرد دیگه بقیه نمیتونن استفاده کنن؟پس اونی که اول صفحه نمایش لمسی گذاشته از اون به بعد همه کپی اونن.یا اسپیکر گذاشته همه کپی اونن؟؟؟؟والا این سایت اینهمه مطالب ارزنده داره ولی یه سری مخاطب داره که به ترول گفتن زکی.یکم فکر کنید.همون اپل که مینازی بهش خط های انتن دهیو از اچ تی سی کپی زد خب که چی؟این یه نوع روش واسه انتن دهی بود چه اشکالی داره مگه؟واسه من مصرف کننده خیلی هم عالیه.

      • dark assassin

        واقعا گل گفتی افرین
        دقیقا میخواستم همینو بگم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی