ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تورم در انتظار بازار خودروهای وارداتی؛ ماحصل افزایش تعرفه گمرک در بودجه سال 95

روز گذشته بودجه سال 95 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و در این بودجه تعرفه واردات خودرو با افزایشی 5 درصدی نسبت به سال جاری همراه است. بر اساس پیشبینی ها، این افزایش ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۲۸ دی ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته بودجه سال 95 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و در این بودجه تعرفه واردات خودرو با افزایشی 5 درصدی نسبت به سال جاری همراه است.

بر اساس پیشبینی ها، این افزایش 5 درصدی به افزایش درآمدی در حدود 220 میلیارد تومان برای دولت منجر خواهد شد که البته این رقم به حجم واردات خودرو در سال آینده بستگی کامل دارد.

از سوی دیگر قیمت خودروهای وارداتی به قیمت ارز نیز مرتبط است و در صورت کاهش نسبی قیمت ارز ، شاهد جبران افزایش تعرفه واردات و ثبات قیمتی در سال آینده باشیم، هرچند آنطور که از شواهد اقتصادی بر می آید کمی بعید است که قیمت ارز دچار افت محسوسی شود.

audi_fesi77

رکود شدید در سال 94 یکی از دلایل افت محسوس قیمت خودروهای وارداتی در بازار بوده است، در واقع اگر قیمت خودروهای وارداتی در ابتدای سال را با شرایط فعلی مقایسه کنیم، برای برخی خودروهای گران قیمت کاهش قیمت بین 50 تا 100 میلیون تومان نیز دیده می شود.

رفع تحریم ها و احتمال بازگشت خودروسازان خارجی به کشورمان، عامل تعیین کننده دیگری در بازار سال آینده خودروهای وارداتی خواهد بود.

این احتمال دوز از ذهن نیست که خودروسازان خارجی نمایندگی های فعلی را به رسمیت نشناسند و به شکل مستقل نسبت به فعالیت در بازار کشورمان اقدام کنند.

در چنین شرایطی حواشی خاص مربوط به ایجاد نمایندگی های جدید و رقابت پیدا و پنهان در رو و پشت پرده واردات خودرو، به تلاطم بازار و رقابت در قیمت و خدمات منجر خواهد شد.

پورشه پاناراما Turbo S با قیمت ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۶ ثانیه

مرور تجارب قبلی در نوسانات شدید ارز و قوانین واردات نشان می دهد که شرکت های وارد کننده می توانند با بهره برداری از شرایط گل آلود بازار، ماهی های عظیم الجثه ای سید کنند.

آنچنان که پرونده واردات خودرو با ارز مرجع اختصاصی برای واردات دارو و چندین پرونده گران فروشی خودروهای وارداتی از چند سال قبل هنوز مختومه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ramy

    قیمت میادش پایین این مسلم اما باید بودجه مردم در نظر گرفت که قشر متوسط می تونن بخرن یا خیر که خودم میگم محال ما بدبخت ها سوار لکسوس بشیم??????

  • پارسا

    آقای سپهر زنگنه... مثل اینکه خود شما هم دستی در کار دارید و ماشین های وارداتی روی دستتان باد کرده که فاز غلط میدهید به مردم... لایحه بودجه چه ربطی داره به تعرفه؟ دولت پیشبینی کرده که درآمد حاصل از گمرک خودرو افزایش پیدا میکنه. حالا ممکنه تعرفه از 40 درصد بشه 3 درصد، در اینصورت فقط با واردات 2 میلیارد دلار خودرو درآمد 200 میلیارد تومانی دولت محقق میشه...

  • علی

    محض اطلاع دوستانی که تصور میکردن بعد از تحریم قیمت خودرو نصف میشه!

  • ابي

    ببينيد عزيزان وقتي ميان سيب زميني رو به خاطراينكه قيمتش ارزون نشه خاك ميكنن ديگه نميان تعرفه ي خودرو رو پايين بيارن كه ،خودتونو بزاريد جاي سرمايه گزار اگه جنستون يهو ارزون بشه خوب صداتون در مياد ديگه پس منتظر ارزوني نباشيد و خريد كنيد چون هيچوقت ارزوني نمياد،اصلا سياست ايران همينه،حالا ببينيد اگه سال ديگه خودرو ١٥ درصد گرون نشد هرچي خواستين به من بگيد،پنج درصد افزايش تعرفه و ده درصد هم افزايش ابتداي سال پس منتظر افزايش ١٥ درصدي قيمت خودرو باشيد

  • مرد خسته

    اخیرا به گوش بنده رسیده که نفت بشکه ای ۱۰ ۱۵ دلار فروخته میشه.،
    از همین تریبون میخوام استفاده کنم و ضمن خسته نباشید و خدا قوت خدمت مسولین گرامی میخواسم به عرضشون برسونم نفروشید آقا نفروشید !
    چه کاریه آخه.، یه بشکه نفت به قیمت یه مک دونالد با نوشابه و سس مخصوص؟!
    نفروشید آقا ،
    قشنگ بیارید در خونه مردم ماه به ماه ۲ بشکه تحویل بدین به جای یارانه نقدی که میدونم دستتونم خالیه حسابی.، اینجوری هم سرمایه ملی حروم نمیشه و هم به معنای واقعی کلمه، نفت سر سفره مردم آورده میشه !
    به هرحال مردم خودشون بهتر میدونن باهاش چیکار کنن.. یا میریزن تو بخاری یا ازش بنزین تهیه میکنن میریزن تو باک یا اگه خیلی خسته باشن شب هرشب چهارشنبه سوری برپا میکنن..
    بهتر از مفت فروشیه.

  • کامران

    دهن ما با پراید و پژو وووو سرویس شد من خودم تو تولیدی های قطعات خودرو خیلی خیلی زیاد کار کردم و میدونم ماشین های ایرانی به شکل کامل آشغال هستند و با اینکه میدونم اینجا ایرانه ولی باز امیدوارم به فرداهای روشن به قول تتلو که میگه ؛ تو کوچه ماهم عروسی میشه

  • سعيد

    شبيه پرايد خودمونه

    HTTP://IRAN.IR

  • alizare2221

    دولت اگه این کارو نکنه ک ایران خودرو و سایپا ورشکست میشن.دوتا شرکتم که برا خوده دولته.یعنی بالایا برا جیب خودشونم ک شده تعرفه گمرک پایین نمیارن پس ای ملت چه حالا چ ده سال دیگه چ بیس سال دیگه ماشینای ما بالاتر از پراید و سمند نمیشه اگر هم روزی فورد و شورولت و... بیان تو ایران سرمایه گزاری کنن با چنان دست انداز و چاله چوله ساخت دولت مواجه میشن ک غید بازار ایران و بزنن.

  • sadegh.t

    خیلی هم عالی اگه بشه که دوباره پیکان را هم تولید کنن برای تجدید خاطره مثل صدا سیما که فیلم های 100سال پیش پخش میکنه

  • مستر

    یه چیزی بگم خیال همه رو راحت کنم، ایران خودرو و دیگران بظاهر به صنعت مربوط میشن در حالیکه مسئله امنیت ملی محسوب میشوند، مسئله اینقدر بغرنج هست که امیدوار بودن به بهبود وضعیت خودرو مثل برآورده شدن شعار انتخاباتی آقای رئیس جمهور هست...

    • مرد خسته

      اره دیگه، کلا هرچی که توش پول چربو خیلی باشه در حیطه قلمرو امنیت ملی محسوب میشه.. هرچند هیچ ربطی به مردم پیدا نمیکنه البته ! در واقع همون امنیت خودشون میشه.،
      من نمیدونم اگه ما امنیت ملی نخوایم باید کیو ببینیم و دقیقا با کی صحبت کنیم ؟ کی و کجا ؟!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی