BYD یکی از خودروسازان پیشرو چین است که به بازار جهانی نیز چشم امید دارد و به همین جهت هم قبل از رفع تحریم ها فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده بود.
این شرکت حالا توسط یکی از زیر مجموعه های کرمان خودرو به شکل رسمی به بازار ایران وارد شده و اولین محصول خود از سری S6 را در نمایشگاه خودرو کرمان معرفی کرده است.
BYD سابقه خوبی در زمینه ساخت خودرهای هیبریدی و برقی دارد و در سال گذشته بزرگترین شرکت تولید کننده چنین خودروهایی (حتی در مقایسه با تسلا) در سطح جهانی شناخته شده است.
با این حال مدل S6 خودرو چندان جدیدی نیست و سابقه عرضه آن به سال 2010 باز می گردد.
طراحی بدنه این کراس اوور دیفرانسیل جلو با شباهت کامل به نسل قبلی لکسوس RX صورت پذیرفته و این شباهت تا آنجاست که در بازار داخلی چین کیت های جلوپنجره و مجموعه مارک های لکسوس مخصوص S6 به فروش می رسد تا مالکان بتوانند با خیال راحت BYD خود را به لکسوس تبدیل کنند.

تصاویر به قدر کافی در این زمینه گویا هستند و تنها تفاوت های مهم را باید طراحی متفاوت چراغ های جلو و عقب (با شباهت نسبی فراوان) دانست.

در زمینه فنی، BYD یک موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری با توان 160 اسب بخار و گشتاور 229 نیون متر را برای این مدل تدارک دیده است که نیروی خود را به واسطه یک گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ به چرخ های جلو می رساند.
شتاب رسمی خودرو در هیچ منبعی اعلام نشده است اما برخی سایت های نه چندان مشهور عدد 12.9 ثانیه را برای شتاب گیری صفر تا صد اعلام کرده اند که رقم چندان جالبی برای چنین خودرویی به نظر نمی رسد.
جالب آنکه در فضای داخلی نیز شباهت این مدل به لکسوس RX ادامه دارد که برای مثال می توان به موقعیت قرار گیری اهرم تعویض دنده و طراحی کلی داشبورد اشاره کرد.
هرچند BYD به عنوان یک خودروساز علاقه مند به تکنولوژی برقی و دیجیتالی، در مجموعه پشت آمپر راهکاری دیجیتالی تر از لکسوس را دنبال کرده و به سبک خود این قسمت را طراح کرده است.
S6 از نظر ایمنی نیز خودرو قابل تاملی به حساب می آید و اولین کراس اوور چینی با 5 ستاره ایمنی سازمان تصادف چین (C NCAP) به حساب می آید و مجهز به 6 کیسه هوا، کروز کنترل و آپشن های ایمنی و رفاهی کاملی نسبت به سایر خودروهای هم رده و رقیب است.
قیمت و رقبای BYD S6
کارمانیا قیمت این خودرو را 92 میلیون تومان تعیین کرده است که قابل قیاس با نمونه فول چری تیگو 5 است ولی از رقبایی چون جک S5 اتوماتیک 94 میلیونی ارزان تر به حساب می آید، با این حال می توان گفت که از نظر تکنولوژی و مشخصات رانندگی BYD S6 نسبت به هر دو خودرو رقیب برتری هایی دارد و سطح بالاتری از کیفیت سواری را به لطف فنربندی خوب و هماهنگی نسبتا مناسب موتور و گیربکس ارائه می دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.







دوستان نخرید تا خودروی که لایق آن هستید وارد شود اقتصاد مقاومتی یعنی این
سلام خدمت همه دوستان .اگه صحبت از خودروهای چینی میکنید عرض کنم بنده جیلی ec7داشتم بعد از یازده ماه کمکهاش میکوبید سیستم تصویه هواش هم کار نمیکرد بردم نمایندگی فقط گفتند اقا جیلیه دیگه کاریش نمیشه کرد خلاصه با بدبختی با ده میلیون تومان ضرر فروختم یه کمری seگرفتم ولی بعد از دوسال اینم همچین ماشینی نیست الان بردم بفروشمش میگن ۶۵ تومان در صورتیکه خودم ۸۰ تومان خریدمش الان هم تقریبا ۴۵ روزه میخوام بفروشمش .و دیروز تو نمایشگاه این s6 رو دیدم از نظر کیفیت و ظاهر معقول به نظر میرسید بنظرم از ix35با کیفیت تر اومد البته فنی و طول عمر قطعاتش را نمیدانم . ولی روی هم رفته از بقیه چینی ها قرص و محکم تر به نظر می اومد و اگه حماقت هم باشه فکر کنم صفر یه ماشین چینی بهتر از دست دوم ژاپنیه .چون الان بازار اشباع شده bmw دست دوم رو هم به سختی و با افت قیمت زیاد میخرن .
سلام به همگی دوستان
خیلی دلم میخواست این خودرو هم روزی در اختیار همه قرار بگیره این خودرو رو در چین استفاده میکردم واقعا جنسی متفاوت از دیگر خودروها و کالاهای چینی هست که واردکشور ما میشه
اما نکته قابل تامل اینه این خودرو با تمامی امکانات قیمتی بین چهل و دو الی شصت و پنج میلیون در چین داره حالا ببینید چه سودی عاید اینا میشه که خوده کارخونه سازندش اینقدر نمیبره ...
در خود چین مردم خیلی بندرت از خودروهای ساخت خودشون استفاده میکنند به نوعی در مقابل خودروهای آمریکایی و اروپایی ژاپنی خودشون هم تمایل ندارند از خودروهای ساخت خودشون استفاده کنند
بنده بعنوان کسی که شش سال l90 داشتم یک سال m vm 315 جدید دارم می بینم چیزی کمتر نداره چه بسابهتر هم هست فقط باید ماشین چینی سواربشید تاترس تان بریزه به ماشین چینی ایمان بیاورید
میخواستم بدونم دوستانی که ادعا دارن میگن ماشین چینی بده و آشغاله و .... با 80 میلیون چه ماشینی پیشنهاد میدن که هم صفر باشه و هم شاسی بلند باشه و همه امکانات هم داشته باشه ... بامسخره کردن و اینکه من خوشم نمیاد که مشکلی حل نمیشه هرکسی بر اساس نیاز خودش خرید میکنه پس اگه اطلاعات درستی ندارید نظر ندین و اصلن نخرین ... مطمپن باشید کمپانی ورشکست نمیشه ... اگر واقعا ایرادی در این ماشین هست اساتید بفرماییید توضیح دهید
دادا می گی ماشین چینی بی کیفیت ما خودمو ماشین چینی داریم ازشم راضی ایم بستگی داری چینی چه درجه بندی ای بخری بهترین ماشین چینی ام جی است که لیسانس انگیلیس داره بعد مارک جیلیه که همه مدارک اروپارو دارهلیفان و اینا درجه دو و سه اند ولی ماشینای چینی بد نیست
بله اینجا انسانیت حکم میکنه جواب آقا بهمن را هم بدم ؟؟ آقای بهمن عزیز دلم با 80 میلیون همون چینی میتونی بخری بنده یک نقته فقط کسانی که میخوان یک suv یا همون شاسی بلند سوار بشن بدونن خودرو شاشی بلند باید دو دف باشه واگرنه به هیچ دردی نمیخوره اگر کسایی میخوان یک suv تک دف داشته باشن خودرو سدان بهتر از ساشی تک دف میباشد ؟ یا علی
چرا در برابر موضوع یک طرفه قضاوت میکنید 1-
باید شرایط مالی مردم و قیمت خودرو در کشور رو در نظر بگیرید .مسلما اگر قیمت خودرو متناسب با جیب آدم باشه بهترین رو میخره . 2- در دهه 70 میلادی هم خودرو های ژاپنی مثل چینی های امروز بودن الان کجان.همین مسئله برای خودروهای کره ای تا 10 - 15 سال پیش بود الان چی . زمانی که ما تو ایران خودرو مونتاژ میکردیم کره ای ها ماشین هم سوار نمیشدن تا چه برسه بسازن .پس هر کشوری با سیاستهای کلانش و تلاش مردمش میتونه رشد کنه که ما هیچکدوم از این فاکتورها رو نداریم .3- اما چرا چینی بخریم یا نخریم . اولا کیفیت بسیاری از چینی ها قابل رقابت با کره ای هاست و خیلی هم بی کیفیت نیستن من شخصا ترجیح میدم با پولم طوری خرید کنم که در دنیای امروز که هر 3 یا 4 سال تکنولوژی و طراحی ها عوض میشه بتونم ماشینم رو عوض کنم و یه صفر جدید بخرم وقتی میتونم با نصف یا 70 درصد قیمت یک کره ای چینی عین اون از نظر طراحی ،اپشن و ... بخرم و خیای هم کیفیت کمتری نداشته باشم چینی رو ترجیح میدم. من الان نزدیک دو سال جیلی شاسی بلند دارم قدرت موتور و گشتاور گیربکس دست کمی از توسان و اسپورتیج نداره آپشن هاش از اونا کمتر نیست و ابعاد اتاقش بزرگتر و جادارتر هم هست. تا حالا هم یک ریال خرج رو دستم نزاشته و همه جا از کوه و کفی و ...باهاش رفتم پس چرا بجای 100 م بیام و 160 م بدم همین رو میخرم و سه سال بعد میفروشم با ضرر کمتر و یک ماشین جدید روز میخرم . مسلما اگر توان خریدم بیشتر بود همین قیاس رو در مورد کره ای با زاپنی میکردم . بهر حال خودرو ها و اصلا تماس تولیدات چینی هم با کیفیت و هم بی کیفیت داره من نمیگم بی کیفیتش که دم رو اذیت میکنه بخرید ولی خوبش رو بخرید و پوا اضافه ندید.
مهرداد جان در جواب من به تو توضیع میدم 1 خودرو جیلی تو به گرد خودروهای کوره نمیرسه چون تو عزیزم از پژو یا سمند پیاده شودی بعد سوار این خودرو جیلی شودی بله خوب خیلی باهم فرق دارن تو 1 سال خودرو توسان یا اسپورتج یا سانتافه سوار شو بعد فرق خودرو با جیلی یا هر برند چینی دیگر رو میفهمی بعد نظر بده 2 گفتید که بعد از 3 سال خودرو چینی رو با ضرر کمتر میفروشم ی خودرو دیگه میخرم عزیزه دلم خودرو چینی این رو بدون ضرر خیلی بیشتراز حد؟ طالب خیلی کم ؟و خواب خیلی زیادی در فروش داره نه این که ضرر کم 3 بنده به عنوان یک دوست با تجربه که همه نو خودرو سوار شودم پیشنهاد میکنم دوره خودروهای چینی یک خط پررنگ قرمز بکشید خرج بالا خیلی بی کیفیت و صاحب همیشگی و در آخر؟ جان انسان بیشترین ارزش را داراست به خود و خانواده ات ارزش قایل باش . شاد باشی
سلام واقعا که این مدیران ایرانخودرو وسایپا باید خجالت بکشن از خیانتی که در حق ملت میکنن واین واردکنندگان نیز باید بهشون ایول بگیم چون زحمت کشیدن وماشینهای بسیار مذخرف از چین وارد کردن وبدتر از خودروسازان ملت مارا به چینیها فرختن به این زودیها هم این بساط برداشته نخواهد شد چون پولهای سرشاری نصیبشان شده .
ماشینای آشغاللللللللل و مزخرفففففففففففففففف
ماشینای ایرانی هستن
نه ماشین چینی
هر وقت ماشین چینی خریدی و سوار شدی و باهاش رانندگی کردی بعدش بیا نظر بده لطفاااااااااااا
یک بگه به من ماشینای ایرانییییییییییییییییییییییی (آشغال) چی داره؟
خیلی جالبه، تو کارتون croods میگه new is bad،
چون حاضر نیست قبول کنه خیلی چیزا عوض میشه
صنعت خودروی چین ۱۰ ساله داره با تمام سرعت پیشرفت می کنه
ما ۱۰ ساله هر روز بدتر از دیروز می سازیم
چرا باور نمی کنید.
قیمت جهانی بسترن b50F تو امارت ۴۶۰۰۰ درهم و رنو اسکالا ۴۰۰۰۰ درهم.
یعنی در کل ارزش بسترن بالاتر از اون مدل رنو و پایین تر از خیلی مدل های دیگه رنو هست.
چین روز اول با سرعت ۴۰ تست تصادف می گرفت بعد شد ۵۴ حالا شده مثل اروپا ۶۴
شما یه چند روز سوار یه چینی هم قیمت سمند مثل mvm 530 بشید بعد مقایسه کنید. من یک سال داشتم و همه جوره کار کشیدم ازش. نظرتون کاملا عوض میشه و می فهمید کیفیت چین جقدر پیشرفت کرده. حالا ببینید این فقط یه چینی ارزون قیمت هست.
دقیقااااااااااااااااااااااااااا
دمت گرم
بعضی پوله ماشین چینی ندارن لطفاااااااااااااااا حسودی نکننننننننننننن
این فقط ظاهرش شبیه لکسوسه فقط ظاهرش و از نظر کیفی هیچ شباهتی بهم ندارند.
ماشینهای کره ای هم هنوز خیلی با ژاپنی و اروپایی فاصله دارن و فقط به ضرب آپشن بالا فروش میکنن(دارم که میگم) حالا چینی که خیلی فاصله داره
عاشق این SUVهای چینی ام که شرکتای ایرانی میارن....قشنگ اشغال بودنشون و کپی بودنشون مشخصه...اخه مرد حسابی سمند با قیمت30میلیون شتاب زیر10ثانیه داره تا قطعاتش هم پیدا میشن این چینی 92 میلیون قیمت داره شتابش به درد خود کرمان خودرو میخوره...خوب به جاش میرم یه دنا میگیرم (از روی ناچاری)که هزار تا این میارزه...
سمند؟شتاب زیر 10 ثانیه؟
تو کدوم دنیا سیر میکنی عزیز؟
سمند خیلی زحمت بکشه تو 12 ثانیه میزنه.
چینی خوب نیست ولی از این آشغالای ایرانی صد برابر بهتره
بمیرم پول پای این گاری ها نمیدم
کره ای هم که پول ندارم بخرم
پس میرم یه چینی میخرم که درسته به پای کره ای نمیرسه ولی از این فرغونا بهتره.