ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سری X از موبایل های سونی جایگزین خانواده اکسپریا Z شده است

سونی در هفته جاری و در حاشیه کنگره جهانی موبایل، از سه تلفن هوشمند اکسپریا اکس، اکس پرفورمنس و XA پرده برداشت. نکته تعجب برانگیز، عدم معرفی محصولی از خانواده Z بود. این در حالیست ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۵ اسفند ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی در هفته جاری و در حاشیه کنگره جهانی موبایل، از سه تلفن هوشمند اکسپریا اکس، اکس پرفورمنس و XA پرده برداشت. نکته تعجب برانگیز، عدم معرفی محصولی از خانواده Z بود. این در حالیست که تا کنون انتظار می رفت سونی در ماه های آتی از اکسپریا Z6 پرده بردارد.

اما اکنون به نظر می رسد که بدون اینکه خبر داشته باشیم، سونی چنین کاری کرده و پرچمدار خود برای (نیمه اول) سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده است.

بر اساس اطلاعات نشر یافته از سوی سونی موبایل در آلمان، محصولات سری X قرار است جایگزین خانواده Z شوند و دیگر نباید در انتظار معرفی Z6 نشست. شعبه یاد شده از سونی موبایل، در فیسبوک و در پاسخ به پرسش علاقمندان این برند و تعجب آنها از معرفی نشدن یکی دیگر از موبایل های خانواده Z، این موضوع را مطرح کرده است.

با این حساب می توان گفت که تلفن هوشمند «اکس پرفورمنس» (X Performance) در واقع پرچمدار تازه از راه رسیده سونی است که البته در روزهای نخست تابستان به شکل انبوه عرضه می گردد. در حالی که شرکت های سامسونگ و ال جی در حال مستحکم تر کردن پایه های سری گلکسی و G هستند، گویا سونی نیاز دیده تا آغازی دوباره داشته باشد.

البته باید قبول کرد که یک نام، آنقدرها نمی تواند مهم باشد و این طور که فعلا از ظاهر امر پیداست، موبایل اکس پرفورمنس می تواند جایگزینی مناسب برای Z5 باشد. البته نکته دیگری که وجود دارد، این است که اکس پرفورمنس اندکی از Z5 کوچک تر است و با نمایشگری ۵ اینچ به بازار عرضه خواهد شد، در حالی که Z5 از نمایشگری ۵.۲ اینچی بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • علی

    دیجیاتو اشتباه نکن. جایگزین نشده شایعه هست

  • Shahryar

    جالب اینجاست که سهم سونی ورشکسته از بازار موبایل ۲٪ هست و سهم مایکروسافت ابر ورشکسته ۱،۷ درصد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • arsham

      جالب اینجاست که با اومدن بیلد های پایدارتر و بهتر وین10 و اضافه شدن شرکای سخت افزاری امیدی به بیشتر شدن سهم وین10 هست ولی سونی در مسر سقوطه/جالب اینجاست که حداقل وین10 مشتری های خاص و ثابت خودشو داره ولی سونی جز یه مشت فن چشم بسته هیچی نداره هر سال ممکنه به علت عدم موفقیت جمع کنه بره/جالب اینجاست که سونی فن ها سهم موبایل خودشونو فقط با مایکی مقایسه میکنن که کلا یه پلتفرم جداست نه با سایر تولید کنندگان اندرویدی چون هر ساله حتی سهم بازار شرکت های درجه دو چینی هم ازشون بالا تره/مایکروسافت چی کارت کرده انقدر بهش میپری؟(این مورد آخری به سبک خود سونی فن ها بود فقط یکمی مودبانه ترشه)

    • Rivekan

      ببین تبدیل به چی شدی اقا شهریار که برای تخریب مایکروسافت دست به تخریب برند محبوبت (سونی) میزنی!
      |:

    • محمد سپاهان

      ماشالا ب قدرت سونی ک یه کاری کرده باتون ک همچین سوز میکشین در ضمن آ اول خخخت رو هم نذاشتی

    • omid

      ابر ورشکسته??????????

      • bad name

        با گوشی ها سونی کاری ندارم با فاز گوشی هاشم کاری ندارم با اون رابط کاربریشم کاری ندارم با اون طراحی تکراریشم کاری ندارم اقا سونی چرا گوشی میزنه ? برادر برو باتری هاتو بفروش ?

  • bagher

    نمیفهمم سونی فازش چیه

  • مهدی

    به عنوان کسی که سونی جز برند های محبوب اش هست و اولین گوشی هاش هم سونی اریکسون و سونی بوده واقعا معنای رفتار این شرکت رو در دو سه سال اخیر نفهمیدم. اول سیاست ارائه پرچمدار بصورت شش ماهه. واقعا سیاست اشتباهی هستش یه گوشی معرفی می کنه تا وارد بازار بشه معمولا دو سه ماهی میگذره حتی اگر به محض ورود به بازار بخریش دو سه ماه بعدش و با معرفی پرچمدار بعدی گوشی ات قدیمی به نظر میرسه. مورد بعدی نامگذاری های عجیب هستش زد ۴ رو میده برای ژاپن بعد زد ۳ پلاس رو معرفی کرد و بعد رفت روی زد ۵! این وسط زد وان کامپکت معرفی شد و زد ۲ کامپکت نه! بعد شد زد ۳ کامپکت! آخه چرا؟ مورد بعدی معرفی سه پرچمدار همزمان بود! سه تا گوشی از سری زد که باید پرچمدار باشه آخه! یه پرچمدار نه سه تا! دیگه از بحث سخت افزار و نرم افزار گوشی میگذرم که واقعا ناراحتم می کنه

    • Shahryar

      چه ربطی داره؟ سه تا پرچمدار عیبه؟ پس چرا ایفون دو تا نسخه پلاس و‌معمولی داره
      سامسچنگ سه تا نسخه ساده ، اج و اج پلاس داره

  • محمداتی

    همش فیلمه سری زد هیچوقت از بین نمیره باور نکنید اگر پرچمدار بودن سونی میگفت درضمن خیلی روشون مانور میداد

  • کامران

    سونی ورشکسته عجب شروع طوفانی رو شروع کرده

    • Shahryar

      سهم‌سچنی از بازار موبایل ۲٪
      سهم‌ کل ویندوز فون های عرضه شده از تاریخ ۲۰۱۰ تا الان ۱،۷ درصد ?????????
      فک‌نکنم با این وضعیت مایکروسافت بجز پایان چیز دیگه ای داشته باشه ??????

    • مرتضی

      فکر کردم مرده بودی با مزه

  • مصطفی

    خدا کنه

  • Mahdiiii

    خالی بندیه باور نکنین

مطالب پیشنهادی