ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیروهای پلیس نیویورک به تلفن های هوشمند سفارشی و تحت ویندوز 10 موبایل مجهز خواهند شد

گفته می شود به زودی بخش بزرگی از نیروهای پلیس شهر نیویورک (مشهور به Big Apple)، به اسمارت فون های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 موبایل مجهز خواهند شد. در حال حاضر، تلفن های هوشمند سفارشی ...

فروغ بیداری
فروغ بیداری منتشر شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۴  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گفته می شود به زودی بخش بزرگی از نیروهای پلیس شهر نیویورک (مشهور به Big Apple)، به اسمارت فون های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 موبایل مجهز خواهند شد.

در حال حاضر، تلفن های هوشمند سفارشی و شخصی سازی شده ی تحت ویندوز موبایل جزء اصلی وسایل و ابزار 25 هزار نیروی پلیس در نیویورک است و 11 هزار افسر باقی مانده نیز در همین هفته این تلفن های هوشمند را دریافت خواهند نمود.

مدل موبایل هایی که در اختیار نیروهای گشتِ یاد شده قرار خواهند گرفت اعلام نشده. اما در همین راستا بد نیست بدانید که در هفته ی قبل، کمپانی مایکروسافت سفارش تولید 4 میلیون اسمارت فون مبتنی بر ویندوز 10 موبایل از طرف وزارت دفاع ایالت متحده ی آمریکا برای سال آتی را دریافت نموده است.

به گزارش سرپرست بخش آی تی کمیسیون دفاع نیویورک، «جسیکا تیش»، یکی از مهم ترین اپلیکیشن هایی که به صورت پیش فرض روی نسخه های سفارشی شده ی وزارت دفاع نصب خواهد بود، «نرم افزار جستجوی سراسری در تمامی پایگاه های داده ی پلیس منطقه، ایالت و سراسر کشور» است تا نیروها بتوانند در لحظه اطلاعات موردنیازشان را به دست بیاورند. همچنین در برخی از مدل ها حسگر تشخیص اثر انگشت نیز گنجانده خواهد شد تا شناسائی مظنوین به وسیله ی آنها سریع تر و ساده تر عملی شود.

با این موبایل ها نیروی پلیس در صورت نیاز می توانند در لحظه حکم ورود به خانه یا حکم بازداشت دریافت نموده و به واسطه ی آن موجب تسریع روند عملیات دستگیری مجرمان گردد. حتی از این تلفن های هوشمند می توان برای حضور مجازی در دادگاه نیز استفاده نمود به این صورت که فرد بتواند از طریق اپلیکیشن هایی همانند اسکایپ به صورت رو در رو پاسخگوی سوالات دادگاه باشد.

به دنبال این تصمیم، دیگر پلیس ها به منظور تفریح یا سرگرمی از موبایل خود استفاده نخواهند کرد و در عوض به واسطه ی اسمارت فون های سفارشی شان قادر به انجام انبوهی از جستجوها در پایگاه های داده اختصاصی و بررسی اطلاعات حدود 29 هزار تماس برقرار شده با 911 در هر روز خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hesam

    خوبیش اینه گوشیشون هنگ نمیکنه موقع استفاده.اگه اندروید بود نیویورک به فنا میرفت.امنیتی که ویندوز داره هیچ سیستم عاملی نداره.این امیرم زیر پستای مایکروسافت باید پیداش کرد.معلومه خیلی مایکروسافت سوزوندش?

  • حامد

    حیف که تو کشور ما پذیرش تکنولوژی توسط نیروهای امنیتی صفره. وگرنه از این کارا زیاد میشه برای ایران هم کرد که هم پول خوبی داره و هم میزان امنیت و سرعت رو بالا میبره.

  • سینا

    نیروهای ناجا هم میبینم که توی استفاده از تکنولوژی دارن خیلی پیشرفت می کنن.

  • امیر

    نابوود شد رسما پلیس نیویورک!
    مگه بخواد جای پاره اجر ازش استفاده کنه!

    • rezz

      چرا ؟؟چون کلش نداره..؟؟

      • اوبونتو

        خير ، چون هر سال بايد منتظر ويندوز 10 نهايي باشن :-×

        • md26a

          ن پس دوست داری بیاد اندروید دستشون بگیرن که تا بخوان از یک صحنه فیلم بگیرن نیم ساعت طول بکشه تا فقط دوربینش بالا بیاد
          :d

          • اوبونتو

            اگه اپليکيشن ها رو در نظر نگيريم و سرعت مد نظر باشه ، ولفون در مقابل اوبونتو تاچ بايد چادر سر کنه ،تو اوبونتو لازم نيست هر دفعه تو هر برنامه اي منتظر لودينگ شد :-) در ضمن صحبت از اپليکيشن دوربين شد تا جايي که يادم مياد لگ اجراي دوربين ولفون معروفه

      • Mohammad

        دمت گرم
        خوب اومدی

مطالب پیشنهادی