ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنودن: ادعای FBI مبنی بر ناتوانی اش از رمزگشایی آیفون، مزخرف است

روز گذشته «ادوارد اسنودن» در جریان یک کنفرانس امنیتی، به شکل مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس اینترنتی حضور به هم رساند و چند دقیقه ای FBI را به باد انتقاد گرفت. وی در این ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۹ اسفند ۱۳۹۴  |  ۲۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته «ادوارد اسنودن» در جریان یک کنفرانس امنیتی، به شکل مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس اینترنتی حضور به هم رساند و چند دقیقه ای FBI را به باد انتقاد گرفت.

وی در این ویدیو کنفرانس، خبر داد که ادعای FBI مبنی بر اینکه صرفا اپل توانایی رمزگشایی از آیفون پرونده سان برناردینو را دارد، کاملا بی اساس است.

اسنودن در همین رابطه گفت: «FBI به ما می گوید که صرفا اپل است که با در اختیار داشتن ابزار فنی اختصاصی، قادر است از آیفون رمزگشایی کند. با احترام، باید بگویم که این حرف ها، مزخرف کامل است.»

Screen Shot 1394-12-19 at 16.58.19-w700

وی سپس توییت فوق را ارسال می کند که به این مقاله لینک شده؛ مقاله ای که از سوی Daniel Kahn Gillmor به رشته تحریر درآمده و خبر از دروغ بودن ادعای FBI از ناتوانی اش برای رمزگشایی از آیفون می گوید. لازم به اشاره است که مقاله یاد شده، تنها مطلبی نیست که ادعای FBI را دروغین می پندارد.

پیش از این یکی از پژوهشگران امنیتی به نام «Jonathan Zdziarski» نیز در مطلبی، همین موضوع را عنوان نموده و خاطر نشان کرده بود که FBI با تغییر دادن گذرواژه ی iCloud در این آیفون، موجب شده تا روند پیشرفت پرونده تا حد زیادی با کاهش سرعت رو به رو شود.

در این میان پژوهشگران امنیتی دیگری، از جمله «جان مک آفی» نیز راهکارهایی به FBI برای رمزگشایی این آیفون ارائه داده اند.

این روش ها که پیشتر در موردشان توضیح داده ایم، وقت گیر و پر هزینه، اما قابل انجام هستند و FBI در پرونده خود در برابر اپل، به هیچ یک از آنها اشاره ای نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • سعید

    چرا به اصل ماجرا کسی دقت نکرده
    بله ایفون قابله هک هست برای قویترین سرویس امنیتی جهان
    اما مشکل اونا اینه که چرا نمیشه مثل اندروید راحت صدتا صدتا هکشون کرد
    مشکل اینجاست که برای هک هر گوشی کلی متخصص و زمان باید صرف کنن
    اصلا مگه تا به حال از 2500 سال پیش تا به امروز بشر تونسته وسیله ای دفاعی بسازه که نشه بهش نفوز کرد
    اصل مشکل اینجاست، که فقط افراد خاص با صرف هزینه زیاد (هزینه به معنی زمان و متخصص و ابزار قوی) توان هک کردن دارن
    و اصولا هم تمام سرویس های امنیتی جهان از قوی بودن مردم به ذاته میترسن چون توی این نقطه ای تظاد منافعه وجود داره
    و این به معنی قدرت مند تر بودن مردم درمقابل این سرویس هاست

  • Shahryar

    اون یارویی که بمن میگفت متعصب کجاس =))))))
    کاملا تابلوئه دیگه
    هنوزم بی مغزهایی هستن که حرف اپل و FBI رو باور میکنن

  • مجید

    وقتی پای امنیت ملی امریکا در میون باشه هیچ بند و شرکتی نمیتونه جلوی این کار رو بگیره از اولش هم معلومه که اپل با دولت امریکا معامله کرده و این حرفای رسانه ای به یه نمایش بیشتر شبیه هست هیچ تلفن همراه و یا او اس نیست که از دسترس دولت امریکا خارج باشه برای امریکا مهم امنیت ملی اونهاست

  • پير دانا

    عجججببب،،،، بچه ها چرا انقدر همچيرو جدي ميگيريد و حتما دست به كامنت ميشويد، اين موضوع دقيقا چه ربطي به ما جهان سومي هاي عقب مانده داره اخه؟

  • حسين

    شايد يه بازي سياسي كثيف بين اپل و دولت امريكا باشه

  • HazelNut

    بابا اینا همش فیلمه و یه تبلیغات برای اپل و این قضیه که fbi نمیتونه ایفون رو هک کنه عینه جوکه.

    • گلمراد

      معلومه که میتونه هک کنه.قضیه اصلا سر این نیست.دعوا سر اینه که از اپل میخواد یه نسخه ناامن ای او اس بسازه و اپل هم میگه با این کار امنیت ای او اس کم میشه

  • kayba

    بعضی وقتا اسنودن هم چرت و پرت حرف میزنه ولی من قبل از این خبر هم همین فکر میکردم fbi یه در پشتی راحت از اپل میخواد دعوا سر اینه

    • shahab

      راست میگه .اگه یادت باشه چند وقت پیش بود که کاشف به عمل اومد که از موبایل صدراعظم آلمان جاسوسی میکرده این آمریکا جون اونوقت یه اپل پیزوری که مال یه جنایتکار بوده رو نمی تونه ؟

  • رونين

    اين بازيهاى تبليغاتى براى محكم كردن جايگاه شركتهاى آمريكايى و حفظ وجهه زيباى ايالات متحده در اذهان عمومى مردم جهانه....

  • hesam

    از اول هم معلولم بود که Fbi دروغ میگه

مطالب پیشنهادی